Gå til innhold

Sammen er vi deg


Eirie

Anbefalte innlegg

For en herlig tid :)

Er blitt forkjølt, tett i nesa og sår i halsen. Men, ryggen er i det minste blitt litt bedre! Igår gikk jeg en halv mil i snøværet. Utrolig deilig, for nå var det en stund siden sist.

Kjenner jeg får litt angst over vektøkningen her, synes liksom det kommer litt brått på :P Er 22+2 nå og er gått opp 3,7kg. Det er nok ikke så altfor mye (eller lite), og jordmor var fornøyd når jeg var hos henne. Likevel er det litt "rart" å spise det samme som jeg pleier, og gå opp i vekt.

Jeg tror nok vekten blir lettere å akseptere med en gang gravidmagen virkelig slår helt ut. Tror jeg hovedsakelig har lagt på meg i bryster. 70G er nå litt smått, men jeg orker ikke spesialbestille noe. Jatakk til sportsbher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at ryggen er mer samarbeidsvillig! :tommel:

Litt uvant med den vektøkningen, men det er vel bare noe man må finne seg i. Og så vet man jo at mesteparten antagligvis forsvinner ganske fort etter fødsel :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som du sier Haley, den vekta kommer til å bli borte ganske raskt etter fødsel. Jeg klør allerede i fingrene etter å knyte joggeskoa til føttene, ta meg en løpetur, ha "min" kropp igjen...

Samtidig er det veldig koselig å være gravid altså. Lillejenta sparker i magen og jeg har ingen videre plager enn dette evinnelige bekkenet. Det virker som om kiropraktoren har fått det hele litt på plass, for den siste tiden har jeg klart å gå noen små turer. Herlig. Minuset er at jeg innimellom får skikkelige tak i korsryggen og ikke engang klarer å ta av meg skoene selv.

Sitter nå på jobb. Min siste nattevakt (skulle egentlig vært den siste på fredag, men krise her). Kjenner at det er veldig, veldig deilig. Jeg blir helt kjørt av dette. Er en utrolig hektisk periode på jobb nå, med mange urolige pasienter. Ista var jeg så lei at jeg nesten gråt på medisinrommet. Ikke spesielt kult.

Ved siden av en hektisk periode på jobb så er det endel familiegreier jeg står midt oppi. Faren min skiller seg fra min stemor, hun går til sak mot han og skal i tingretten snart. Han har og startet et firma/foretak/bedrift (whatever) som han driver. Problemet er at han trenger ganske mye hjelp fordi han såklart er meget nedkjørt av dette som står på, vet ikke hvor han skal bo osv...

Og bestefaren min er blitt syk igjen. Han er i perioder meget deprimert og nå sitter han kun inne, får ikke sove, lager ikke mat eller noenting. Lovet han å ringe legen hans for å få faxet resepter, så tar jeg med medisinene hans når vi besøker han iløpet av uka.

Det er nok oppi det lille hodet mitt for tiden! Men mest av alt prøver jeg å nyte at jeg sover godt, har fine drømmer og ENDELIG har fått babymage <3

Endret av Eirie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!! Nattevakt høres sliiiitsomt ut..

Kjedelig med drama i familien... Men kan jo ikke unngå å bry seg når de rundt oss har det vondt, men husk at din hovedjobb nå er å ta vare på deg selv og babyen din, og også mannen din. Kanskje du ikke kan gi så mye av deg selv til familien rundt som du tidligere har gjort?

Man kommer av og til langt med et smil, hyggelig kort/sms osv.

Håper tingene stabiliserer seg etterhvert.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for avsluttede nattevakter og babymage! :tommel:

Leit å høre at det foregår så mye triste familiegreier for tiden. Husk å ta vare på deg selv og din lille familie oppi dette også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for trøstende ord jenter!

Vet at man kommer langt med en sms, men desverre kommer jeg ikke langt nok når det er medisiner som må bestilles og regnskap jeg ser over :P MEN, nå er jeg ferdig med det meste, godt å være ajour.

Idag har jeg hatt en fridag. Trodde den skulle bli brukt til svømming og bekkentrening, men fikk tlf fra sykehuset igår og pga en avlysning fikk jeg time der nede idag. Nå har jeg stått på venteliste i 4 måneder for å fjerne to føflekker, og endelig er de borte :) Synes det er veldig greit å bli kvitt føflekker som forandrer form og farge! (Selv om det innebærer 8-10 sting på rumpa...)

Tenkte jeg skulle oppdatere med et magebilde idag jeg også. Synes fortsatt at mager er kjempespennende! Møtte en bekjent som er 13 uker på veg, og hun er allerede stor som meg ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig kul du har ;) Goood helg (snart).. eller har du kanskje jobb på gang? Går jo an å ha god helg for det, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er fler enn oss som ser at det er en bolle i ovnen :) Sakte men sikkert synes det mer og mer!

Har tilbragt helgen hos bestefar, laget middag og kost oss. Alt i alt er livet ganske godt, ryggen kjip og gullet i magen bare fin <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm. Deilig å ha noe fridager kjenner jeg :) Har hatt mye å ordne på hjemmebasis med familien. Nå har det heldigvis roet seg og jeg nyter dagene frem til jobbehelg!

Det er full aktivitet i magen hver dag og jeg syes det er helt utrolig. Litt kjipt å bli sparket bak navelen, men det blir nok ikke bedre de neste månedene :P

Er i full gang med teppe nr 3 til babyen, og Mannen i huset har ønsket seg noen kjoler, så jeg får bare strikke ivei! Forelsket meg totalt i dette teppet http://www.pickles.no/frossenpinn-sikksakkpledd/ , men syntes garnet var så dyrt. Så etter en kort jakt fant jeg dette: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32420706

Det er ikke helt samme tykkelse, men det er tykt nok for meg :) Kjøpte 30 bunter som kommer i posten snart! LYKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mannen vil også ha kjoler? :gjeiper: Interessant!

jeg vil også begynne å strikke! 3 tpledd, så flink du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heheh, ja den kunne misforstås :P han ønsker seg et par til babyen ihvertfall. Hadde hatt tidenes jobb i å strikke en til han, for Mannen er 185 høy. (Selv om jeg gjerne skulle ha sett han i kjole!)

Bare å begynne Pasjonsblomst, strikking er ypperlig når bekkenet krangler. Da føler man i det minste at man gjør noe i sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann og hoppsann. Lenge siden sist.

Her inne står det sånn nogenlunde til. Det har vært en del stress i familien den siste tiden, både pga det som er nevnt tidligere i boka her og pga min mor. Kort fortalt har min mor gjort noe utrolig egoistisk som desverre går ut over meg selv og mannen pengemessig i en god stund fremover. Dette synes jeg er veldig trist og har nå valgt å "melde meg ut"/ha fri i helgen.

Har sagt ifra til de fleste og har nå skrudd av telefon og bestemt meg for å bare ta det med ro.

Magemessig går det veldig fint :) Hun er veldig glad i å sparke og sprelle rundt både på dag- og kveldstid. Jeg er litt ambivalent i forhold til at magemålet øker på, men alt i alt er det koselig å gå gravid! Ryggen er mye bedre nå som jeg trener regelmessig i vann og er over på dagtid. Håper å kose meg på jobb helt frem til permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Ohoi, ser jeg var overmåte positiv i det forrige innlegget mitt ang ryggen. Den siste tiden har det vært som å gå med stålkorsett fra midt på låret til midt på ryggen. I tillegg til litt familiekrøll, som jeg håper roer seg ned snart.

Dagene flyr egentlig bare forbi og jeg får ikke helt roen i kroppen. Dessuten er jeg fortsatt ikke helt fortrolig med at det er en liten baby inni magen min. Magen er stor og fin synes jeg og mannen, men for utenforstående ser jeg fortsatt ikke gravid ut... Egentlig litt kjedelig altså, for jeg kan jo ikke gå rundt med trange klær hele tiden når det er så kaldt ute. Spesielt svigermor er veldig - VELDIG - flink til å fortelle meg hvor liten magen er og at jeg helst skulle spist godteri hver dag for å få den til å vokse :P

Menmen, er 27 + 2 nå og har gått opp 5,3 kg. Det er ikke unormalt i hvertfall, og både lege og jordmor er fornøyd! Neste kontroll til onsdag om ei uke, så får vi se hva jeg veier da - det går jo fort oppover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha overbelastet ryggen på mandag, har jeg endelig gjort noe jeg håpet på å slippe. Sykemeldt over helgen, og jeg må innrømme at jeg ser frem til det. Er forferdelig å våkne hver gang jeg snur meg iløpet av natten, ikke klare å ta sko av/på selv, ikke få satt ting i oppvaskmaskin osv. Så nå blir jeg hjemme en uke (pga sykemelding + turnus) og skal ikke gå en tur uansett hvor fristende det er! Bare stabiliseringsøvelser hjemme i stua, for disse konstante smertene her er grisekjipe.

Endret av Eirie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring for ryggen!

Overbelasning er fy fy! Finn frem prinsesseputa og sitt der litt nå... Gooood bedring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...