Gå til innhold

Sammen er vi deg


Eirie

Anbefalte innlegg

:) leste oppdatering i terminlista nå... fin dato og herlig farge! gratulerer! ;)

Leste det jeg også. Gratulerer med en liten pike i magen! Og artig dato da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei! Hadde dårlig tid igår, så det ble ikke noe oppdatering her i boka. Var ute å ordnet de siste julegavene, og hjalp pappa med en profil på sukker.no :P

Vi var ihvertfall på ul, og så en livlig liten jente! Hun sprellet ivei og snudde seg rundt inni der :) Det var en stolt Mann som satt musestille og kikket på skjermen :rodmer:

Men, selv om det var kjempefint med ul, og alt var i orden, var det en ting som toppet alt igår. Jeg kjente nemlig et skikkelig spark, Mannen var kjapt ute, og jaggu fikk han ikke et spark også. Har aldri kjent det så hardt før, hun må ha snudd seg i en "god" retning for anledningen!

Nå har jeg besøk av niesen min, og hun krabber rundt på gulvet og leker med sleiver og kjelelokk! Bråkete, men veldig koselig. Og ikke minst, god trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på nattevakt. Rimelig mye å gjøre, men rolig i øyeblikket.

Tenker på hvor utrolig fort tida går. Nå er det snart igang med uke 19 allerede. Snart sitter jeg (satser jeg på!) med en lita tulle i armene. Det har begynt å gå litt mer opp for meg, men jeg har fortsatt langt igjen!

Magen poppet ut som en liten ball igår til morgenen, og jeg krysser fingrene for at den blir der! Er god, rund, og hard fra navlen og ned :) Det er skikkelig koselig, og den buler tilogmed litt ut når jeg ligger på ryggen! VI elsker det!

Jenta spreller ivei rett som det er, og det er veldig fint. Hun gjør meg glad allerede. Akkurat som pappan sin <3

Jeg var hos søsteren min igår og skulle prøve litt forskjellige mamma-bukser som hun hadde liggende fra sitt svangerskap. Men hun hadde funnet frem litt ekstra... Ikke mindre enn 2 store sekker med barneklær! Bare fra str 50 - 74! Jeg valgte bare det jeg syntes var finest, og mest behagelig i stoffet. Men det ble like fullt 7 bodyer i hver størrelse, (50-56-62/68) og ikke mindre enn "7 dagers bruk" i hver størrelse. Såklart var det noen fine kjoler og luer som også tok veien hjem. Nå har vi nok klær for de første 4-6 månedene ihvertfall og det var en så kjempefin gave fra søster <3

Fine babyklær i mange farger. Orange, blå, rosa, gult og grønt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er, med livlig tulle i magen og voksende kul ;) Livet er good! Enig at tida går riktig fort, superfort!

Gratulerer med masse nye klær, høres alle tiders ut! Fordelen med å ikke være først ut i familien, å kunne arve litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er bare helt herlig for tiden. Hun spreller skikkelig i magen og har allerede latt pappaen sin kjenne mange spark. Det er så koselig.

Synes det er rart at tiden går så utrolig fort, hadde liksom "ønsket" meg en lenger ventetid. Bare for å få tid til å kose magen og strikke babytøy :P Nå jobber jeg jo fortsatt på natta 4 uker til, går rundt i mine vanlige klær og har fått opp energinivået igjen. Eneste som gjør at jeg føler meg gravid er spark i magen og bekkenløsning. Men, det er jo skikkelig digg å ha det på denne måten da, og jeg synes det er helt fantastisk å være på jobb!

Pasjonsblomst! Det er kjempemorsomt å ha klær til lillejenta. Vi har det i en stor veske i et skap, men det tas nok frem utpå våren :) Vaskes og kikkes på ^^, Kjempeheldig som hadde en gavmild søster altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde jeg endelig min første time hos fysioterapeut, en grepa dame jeg fikk sans for! Det viser seg at jeg har en låsning i høyre side i korsryggen, som gjør at jeg feilbelaster hele kroppen :/ Hun var overrasket over at jeg ikke hadde trappet noe ned på jobb, og mente at jeg sannsynligvis hadde bodd i sofaen/svømmebasseng om jeg ikke hadde vært så godt trent i utgangspunktet. Det gav meg en god motivasjon til å komme igang med bevegelse igjen asap!

Jeg fikk telefonnummer til en kiropraktor som skal hjelpe meg med låsningen, og mulighet til å komme på bassengtrening med fysioterapeuten to ganger i uken :) Det blir spennende, og godt å "trene" litt igjen :) Ikke minst får jeg muligheten til å bli kjent med andre damer som har en bolle i magen, det er også koselig!

Håper bare dette stabiliserer seg eller blir bedre, for jeg blir utrolig rastløs av denne konstante verkingen. Men det er alltid noe positivt i alle ting - Mannen er en racer til å rydde inn/ut av oppvaskmaskin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott du møtte en god behandler, og får sett litt positivt på situasjonen! Tror nok det er godt mulig å stabilisere/forebygge/vedlikeholde mye av verket vårt med behandling og trening.

Går selv til naprapat en gang i mnd nå, men er ikke så veldig flink med øvelser/trening utenom vanlig jobb/gåing osv. :sjenert: Men heller ikke særlig plaget om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du ikke har noe særlig plager! Du kan gjerne låne korsryggen min noen timer om du vil ha motivasjon til trening ;)

Skulle egentlig vært på natt til idag, men grunnet en liten omgang magesjau ble det ikke noe av. Det startet første natta på jobb, og det ble mildt sagt en lang natt... Så da tok jeg min første egenmelding i år, og var hjemmme! Magesjauen gav seg heldigvis og nå er det endelig jul :)

Jeg er så utrolig heldig med lillejenta i magen. Hun er skikkelig aktiv og liker å "vise" seg frem, spesielt om kvelden! I gårkveld sparket hun pappaen sin 15-20 ganger, og han kunne tilogmed se bevegelse når jeg lå flat på ryggen. Kjempekoselig :rodmer: (Må innrømme at jeg også er litt skrekkslagen med tanke på at hun kanskje skal sparke mer og hardere i 20 uker til!)

Nå er det lille julaften, jeg har tatt meg en god, lang dusj og sitter bare å slapper av. Spiller Black Sabbath på lp-spilleren og tar livet helt med ro. Kjenner at det er på tide med litt frokost, men tenkte å høre ferdig A-siden før jeg byttet og spiste :P (lat, ja!)

Alle julegavene er ferdige, tilogmed den store hjemmelagde kokosbollen til pappa! Selvlagede lefser, sirupskake, rosakake, kokosboller, vanilje/kanel-fløteis er i fryser eller kjøleskap. Ribba skal gnies inn med salt/pepper etter frokost, juletreet blir pyntet av småbrødrene i ettermiddag. Alt er i orden, freden senker seg i hode og hjem. Nå er det kos som står på programmet frem til neste nattevakt 26/27 des :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig Haley, det var fantastisk for ryggen å ha fri i julehelgen. Desverre tok den første natten her omtrent knekken på den. Hadde desverre en sinnsyk natt, og det kjennes ut som om hele nederste delen av korsryggen er dekket med gips. Helt utrolig stivt og vondt... Skal på en natt til, og så til kiropraktor i morgen. Det blir spennende.

Det går ikke ann å ha det sånn her i hvertfall, så jeg håper det enten roer seg på jobb eller at jeg blir sykmeldt frem til jeg skal starte på dagtid. IKKE moro å være alene på jobb med denne ryggen.

Ellers har jo julen kommet og gått. Alt i alt en helt ok juletid. Tror jeg sto som enhver annen husmor på julaften og rydder på kjøkkenet etter middagen og tenkte: hvorfor gjør vi egentlig dette her? Men, jeg skal holde julerantinga mi for meg selv. Var koselig å være bare Mannen, meg og magen på julaften, med god mat og kaker :) Resten av familietragedien er bare en gang i året! ;)

-------------------------------------------------

På graviditetsfronten er jeg nå kommet til midten av uke 20, og gratulerer meg selv med en halvferdig liten bolle! Har gått opp nesten 3 kg til nå, men regner med at det blir mer i tiden som kommer fremover.

Mye spennende som skjer med kroppen for tiden og jeg oppdaterer med et lite bilde av bolla, 20 blank. Bildet er ikke noe bra, men bolla synes i hvertfall :)

Bolla mi

Endret av Eirie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig bolle i ovnen ;) Kjekt! Halvveis ja, begynner jo å hjelpe på da ;)

Goood bedring med ryggen, håper kiropraktoren kan fikse den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktoren knakk ivei, og jeg var så stiv det første døgnet at jeg nesten satt å gråt i sofaen :P Men, virker som om han løste opp låsningen i ryggen min, for plutselig kan jeg løfte knærne like høyt og se like langt til hver side. Det er det lenge siden jeg kunne sist :) Kjempespennende og deilig nå som det har gått et par dager!

Jeg og mannen er i full gang her hjemme med å koke nesten 7 liter elggryte til middag i morra. Vi får 6 av kameratene til mannen på middag kl 20, så jeg får spise middag med de før jeg drar på jobb :) Det blir deilig! Synes det er koselig at han og gutta får seg en seriøs fest også! Han er ikke spesielt glad i hverken fest eller alkohol, men middag, vin og venner hjemme - da pleier han å slå seg løs (kanskje 2 ganger i året). Kjempeglad for at en av de siste nettene mine på jobb blir brukt til fest i huset :)

Ellers ser formen fin. Savner såklart å gå turer, og ikke minst å jogge. Men dette er en veldig kort periode i et langt liv, og jeg kan jogge til sommeren! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elggryte høres bra ut.. Hadde and her :)

Godt at ryggen kom seg... du må ta vare på den! good arbeidsvakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTTÅR :hoppendeglad:

Nattevakten går sin gang, nå har jeg bare 4 og en halv igjen. Kjenner det er veldig greit. Når det er hektisk her stopper ryggen min med en gang. Jeg har ikke noen form for avlastning, da de andre etasjene er utenlandske assistenter som desverre ikke kan språket ordentlig. Da er det vanskelig :( Blir til at jeg tar i et tak for mye...

Hørte dessuten om en annen gravid sykepleier, som ikke har mulighet til å over på dagtid pga familiesituasjon. Og hun blir tatt ut i sykemelding i uke 20 av legen sin, da legen ikke ønsket å ha henne på natt lenger. Føler jeg får litt hetta, er jo igang med uke 21 nå selv, men alle gjør det jo på forskjellige måter.

Akkurat i natt er det tungt. Jeg reiste fra en kjempekoselig fest, for å komme på jobb og virkelig jobbe... Har noen dårlige pasienter, og det blir ingen middag med de andre på jobb eller noenting. Egentlig blir det bare godt å komme hjem i senga igjen kjenner jeg. Hormonell, deppa, vondt i ryggen og savner Mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! Leit å høre at du har hatt en tung natt uten hjelp, men heldigvis er det ikke mange slike netter igjen siden du får gå over på dagtid :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt nytt år til deg og Haley! Og takk for trøstende ord!

Gleder meg allerede til neste nyttårsaften, om den så utelukkende består av å være hjemme :)

Det er bedre på jobb i natt. Fortsatt mye å gjøre, men i det minste har jeg fått godt med hjelp! Det er desverre synd å si det, men noen av vikarene vi har her er ikke helt stødige i norsk og det er vanskelig å få til et godt samarbeid. :( I natt er hjelpen god i språk og forståelse, og da er det deilig!

Lille gull i magen sparker ivei og koser seg! Vi koser oss også. Mannen sov sammen med meg til halv 4 i ettermiddag, og vi har hatt en rolig ettermiddag med tv-titting og restemiddag fra igår! Meget ålright.

Til tirsdag skal jeg hilse på jordmor for første gang. Det blir spennende. Jeg lurer på hvem hun er og hvilken rolle hun spiller i svangerskapsomsorgen. Godt første time er en dobbelttime, så får vi bli litt kjent og jeg får mulighet til å ta med en bunke spørsmål.

Apropos spørsmål: Er det noen andre her inne som har begynt å tenke på permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg akkurat kommer hjem fra tur hos jordmor! Det var en ung, hyggelig dame. Hørte hjertelyden, målte, og hadde tid til å bli litt kjent. Hun var fornøyd med vektoppgangen også :)

Etter timen var jeg på en runde i klesbutikkene (januarsalg), og kjøpte meg mine to første mamma-bukser. Det er faktisk ikke nødvendig å bruke de ennå, men jeg kjøpte en i 38 og en i 40. Så jeg kan både ha en å vokse litt i, og en som passer etterhvert :) Synes det er likegreit når jeg først finner en bukse jeg liker!

Godt å ha noen dager fri nå. Strikking, gåturer, male barnerom og kos med mannen.

Jenta hilser! Hun sparker ivei her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Jeg er så forelska! Lillejenta vår spreller så fint i magen :rodmer: Har liggi nesten en time på sofaen og kikka. Magen beveger seg og jeg blir rørt...

Jeg skal bli mamma. Herregud. :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...