Gå til innhold

Sammen er vi deg


Eirie

Anbefalte innlegg

Prinsessputa var god å sitte på en stund :)

Ryggen er konstant kjip, og jeg skjønner meg egentlig veldig godt på mennesker som blir sure og bitre når de har kroniske smerter! Alt i alt er dette en spennende opplevelse, og jeg er ufattelig glad for at stillingsprosenten min bare er 60& og ikke 100& (selv om lønnen hadde vært bedre!)

Det er ikke så mye å skrive om i livet for tiden. Magen vokser sakte men sikkert.

På kontroll i uke 28 var symfysemålet bare økt et par cm fra uke 24, så jordmor ville ha bolla og meg tilbake igjen etter to uker for å sjekke at målet øker. Målet er fortsatt innenfor det grønne feltet, og sannsynligvis har hun bare ligget i et annet leie enn ved de forrige målingene. Aktiviteten er det i hvertfall ingenting å si på, sparkene kommer på rekke og rad ca hver 2-3 time. Hun vekker meg tilogmed om natten :rodmer:

Så ja. Tiden går både veldig fort og veldig sakte. Jeg er både veldig spent på å møte lillejenta snart og samtidig gruer jeg meg litt til å måtte "dele" Mannen. Regner med at det hovedsakelig blir foreldretid de første årene og mye mindre kjærestetid. Heldigvis er dette noe vi snakker om og diskuterer begge to, men det er mange tanker som jeg aldri har tenkt for ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig har det blitt bart ute, og jeg fikk syklet to små turer i helga! Herregud så deilig! Ryggen min blir helt ødelagt av å gå, en sykling, det fungerer fortsatt :)

Vi er kommet til uke 29 + 2 og vekta har kommet seg opp hele 7kg. Spreller ivei i magen rett som det er, og jeg har ihvertfall ikke sjangs til å sove en hel natt.

Menmen, ut i solen! Sykler til kveldsvakt og blir hentet igjen av Mannen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt spennende å følge med på SF-målene :jepp: Har dere begynt å tenke på navn, ennå?

Godt at sykling fungerer! Går du til fyiso eller annen behandling for ryggen? *glemsk*

Ha en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Haley!

Vi hadde faktisk bestemt navn allerede før ultralyd, så det var tidlig på plass her i huset :P Mannen bruker faktisk navnet om magen, og prater til henne osv, litt absurd og samtidig veldig koselig.

Jeg er hos kiropraktor ca en gang i måneden, eller litt oftere og synes det hjelper i forhold til bevegelighet. I forhold til smerter så har det mindre å si, synes faktisk jeg er veldig støl og øm de første dagene etter behandling, men det er kanskje ikke så rart heller.

Her i distriktet er jeg så heldig at det er vanntrening med fysioterapeut to dager i uka, hvor vi trener stabiliseringsøvelser osv. Det hjelper på smertene, selv om jeg blir rimelig sliten etterpå :P

Så vel. Fra å være tilnærmet lik treningsnarkoman har jeg de siste 3 månedene bare mistet mer og mer muligheten til å bevege meg. Det er egentlig veldig deprimerende og kjedelig. Fra starten av januar har Mannen i huset vært en engel og prioritert alt av husarbeid, slik at jeg har porsjonert kreftene til jobb. Desverre blir ryggen bare verre, og det er siste uken min på jobb nå... Sjefen min og jeg ville gjerne ha meg i arbeid med dosettlegging osv et par ganger i uken, men sjefen over sa at når jeg allerede var tilrettelagt over fra nattarbeid så hadde jeg ikke krav på mer :(

(Jeg vet at dette ikke stemmer ift at arbeidsgiver er ia-bedrift, men sånn er det bare)

Fikk beskjeden om dette på jobb igår, og kjenner nå at det kommer til å bli greit å være hjemme en stund. Det er ikke mer enn 7 uker igjen til jeg skulle gått ut i permisjon uansett! Når jeg kan være hjemme og pusle i mitt eget tempo, så kanskje jeg får kost meg litt med en sykkeltur innimellom eller strikking på verandaen.

Jeg har i det minste forsøkt jobb, og uten Mannen ved min side hadde jeg nok ikke holdt over jul engang. Så alt i alt er jeg fornøyd. To vakter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så koselig å kunn bruke navnet på den lille. Blir spennende å se om det passer når hun blr født ;) Er vel i grunn ikke noe alternativ for oss å bytte for vi har blitt så knyttet til det navnet vi har valgt og bruker det hele tiden :rodmer:

Leit å høre at øverste sjef ikke ville tilrettelegge mer! :troest: Det er jo fryktelig dårlig gjort og det burde være i alles interesse å ha deg til å gjøre slike oppgaver som f.eks. dosettlegging. Men det blir godt for kroppen din og det er jo tross alt det aller viktigste. Høres jo veldig kjekt ut å ha anldening til å pusle litt hjemme, sykle og kose deg nå som våren er på vei :) Tiden kommer nok til å gå fort uansett og plutselig sitter du med lille nurket i fanget!

Flinke mannen som gjør så mye hjemme! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også et/to navn vi benytter om babyen.. ;) Blir liksom litt vanskelig å endre sånn helt på tampen. Hehe ;)

Utrolig teit å si "har ikke krav på mer".. tilretteleggingen må jo være tilstrekkelig og funksjonell. dumme sjefen over!

Han mannen din høres ut som et flott stykke arbeid, spør du meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at dere også bruker navn om magene! Trodde kanskje vi var litt rare der, men det er jo koselig da :P Så får navnene bare passe når småtrolla kommer ut i verden :)

Ja, jeg synes det er veldig teit av øverste sjefen, men samtidig orker jeg ikke "krangle" noe mer om egne rettigheter nå. Det var nemlig litt av en jobb bare å komme over på dag/kveldstid uten å tape lønnstilleggene mine. Selv om jeg gjerne vil være i arbeid frem til permisjon så må jeg innrømme at det blir greit å være hjemme også.

Har hatt to kveldsvakter nå, og jeg blir så støl i ryggen at det ikke blir noe søvn å snakke om. Så bolla og jeg får bare nyte våren og sakte sykkelturer :) I morra blir det siste vakt på jobb, og søndag har Mannen og meg 1 års bryllupsdag <3

Idag har jeg endelig fått ordnet alle underskriftene på permisjonssøknaden (jeg søker gradert fra november og måtte ha underskrift fra arb.giver), så ENDELIG blir den sendt. Bedre sent enn aldri!

Tenk på det Pasjonsblomst og Haley! Nå er det bare våren igjen, så sitter vi med jentene våre i armene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet mitt tar plutselige vendinger innimellom. Rett etter at jeg skrev forrige innlegg fikk jeg telefon om at bestefar var blitt syk. Han ble henta i luftambulanse på hytta, med akutt hjertesvikt, flimmer, altfor høy puls og vann i lungene... Så da ble det bare å kaste seg i bilen og kjøre til sykehuset, og da gikk hele dagen til å besøke han. Han bor halvannen times tid unna og hører til et annet sykehus enn oss.

Heldigvis går det bra, og de fikk stabilisert han rimelig fort! Nå er det noen undersøkelser han skal igjennom idag, før han kanskje må ha en utblokking og forhåpentligvis blir bra igjen. Bestefar :rodmer: jeg er så glad i den mannen.

___________________________________________________

Jeg må bare fortelle om at jeg ringte for å få sykemelding grunnet bekkenløsningen idag.

Sekretæren på kontoret: Næmmen, jeg ser jo du har hatt bekkenløsning lenge, er ikke du sykemeldt?

Eirie: Jeg var sykemeldt noen dager for tre uker siden, men jeg har hatt lyst til å være på jobb så lenge som mulig.

Sekretær: Ja, men når det stopper så stopper det. Nå får du kose deg hjemme i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første mandag hjemme/som sykmeldt.

Har ligget våken siden halv 8 og lest på mobilen, kikket ut vinduet og sett på himmelen. Satser på at været blir like bra som det ser ut som! Må en kort tur innom jobb og levere noen papirer, og få puttet permisjonssøknadene i en postkasse. Det er egentlig planen for dagen, i morgen er det både jordmortime, kiropraktor og fysioterapi så fint med en rolig dag idag :)

Ellers så går det bedre med bestefar. Og vi hadde 1 års bryllupsdag igår! Tiden går fort, 30 + 1 allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dag nr 2 og jeg benyttes igjen anledningen til å skrive litt mens jeg ligger i senga. Har lovet meg selv, og mannen, å stå opp senest 8 hver dag. Synes det er greit å ha en døgnrytme, og godt å legge seg samtidig med mannen om kvelden :)

Nå er det bare en times tid til kontroll hos jordmor. SFmålet var litt lite for to uker siden, så vi skal sjekke det igjen idag. Spennende! Håper hun har vokst godt inni der <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og *trommevirvel* magen har vokst hele to cm :D Ligger helt på kanten av det lysegrønne feltet, men hun følger sin egen lille kurve, vokser og sparker ivei!

SFskjemaene er laget til "gjennomsnittsbaby/gjennomsnittsmager", og damene i familien har fått både små babyer og små mager. Babyene har vært mellom 2,7 og 3,0 kg, så jeg blir veldig overrasket om jeg får en som er større enn 3,5.

---------------------

Apropos mageprat, jeg slenger inn et bilde av magen igjen.

30 blank, og jeg synes den er helt perfekt! Så kan alle andre synes den er liten eller stor eller hva som helst :)

Magebilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så fin du er! ;) nydelig kjole og hår og ikke minst magen ;)

Mage og babystr går vel litt i arv ja...

Selv var jeg bare 2500 kg da jeg kom 2 uker før tida.. Og min lille tulle ligger også under SF målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått bryllupsdag! :smilyblomst:

Synes magen din er fin, jeg! Og så lenge babyen følger en jevn stigende kurve og er aktiv, så er det nok ingenting å bekymre seg for. Litt godt å ikke få en baby på 5 kg også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er fler enn meg som tenker sånn om mager! Babyene kommer ut tilslutt og da er de akkurat så store som de skal være (som oftest).

Idag har jeg gjort mer enn jeg skulle ha gjort.. Var en liten tur oppe på jobben og la dosetter, en tur på kjøpesenteret for å kjøpe vaskekluter og handling av mat. Ryggen er totalvrak, føles det hvertfall som. Jeg har ligget ned en time på sofaen innimellom alt annet, men nå tar jeg resten av kvelden der også!

Nett-tv og hekletøy, here I come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, så deilig det er med fint, varmt vær allerede i mars! Ikke er det snø ute lenger, og vi har startet grillsesongen. Kjempedeilig.

Ellers er det mye håndarbeide på sofaen for tiden, godt vi har en sofa i stua og en på glassverandaen :P Da får jeg i det minste litt sol og frisk luft!

To ganger i uka er jeg med på bassengtrening med fysioterapeut, og siden mannen og jeg deler en bil så tar jeg bussen eller sykkel. Igår brukte jeg hele 3.5 time på buss, på noe som tar 45 minutter med bil... Demotiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, 32+3 allerede! Tiden kommer mot oss!

Dagene går overraskende fort, spesielt med tanke på hvor mye tid jeg tilbringer på sofaen. Men det er ikke noe alternativer heller, da jeg mister følelse i bena hvis jeg står/sitter mer enn 3-4 timer. Veldig kjedelig egentlig, men jeg begynner å bli vant til det også. Dessuten får jeg heklet opp restegarnet mitt, sett dokumentarer på nett-tv og puslet litt i huset :)

Igår var vi på ultralyd igjen. Han vi går hos tilbyr det som rutine ca i uke 32, så det var spennende :) Men, lite samarbeidsvillig baby i magen! Lå med ryggen ut, ansiktet ned og bena i kors. Typisk. Bolla var, som vi regnet med; litt liten, men helt i orden! Han ville ha oss tilbake rett etter påske for å sjekke vekst, så det blir spennende.

Apropos vekst. Jeg har begynt å samle vann.. Kjempemoro... Vekta har ikke hatt utslag ennå, så det kommer nok sakte men sikkert. Får skikkelige søkk i bena av strømper, sokker og sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dagene går fort! Kjedelig hvis ventetida blir for lang..Har også fått litt vann, men bare bittelitt. Håper du ikke får veldig masse mer..

UL igjen :) typisk det at de ikke så samarbeidsvillige.. det blir enda spennende å få møte dem ved fødselen iallfall.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å høre du "samler vann" også! Vi får være flinke og holde oss i aktivitet de siste ukene, så blir det forhåpentligvis ikke værre :)

Tok meg en kjempedeilig sykkeltur i formiddag, nydelig vær ute og helt herlig. Syklet kanskje 1.5 mil, og brukte god tid. Men, nå er hele yttersiden av høyrebenet mitt numment og jeg har ikke ordentlig følelse i det. Skikkelig ekkelt altså! BLÆH!

Blir moro med ultralyd igjen etter påske, bare for å se at alt er i orden inni der. Hun lå ca 20% under snittet, og det er greit å vite at hun vokser og gror. Helsenorge er virkelig påpasselig når det gjelder svangerskapsomsorg synes jeg, hvertfall her i distriktet!

Nå har Mannen (såklart) vært med på ultralyd hver gang (tidlig ul to ganger pga mye blødninger, uke 18 og uke 32), så etter påske skal søsteren min være med :) Hun gleder seg allerede, så det blir jo litt koselig også.

God graviddag til deg og Pasjonsblomst! Du må nyte disse ukene her, snart er vi jo ikke gravide lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...