Gå til innhold

Sammen er vi deg


Eirie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann!

Idag er det overraskende greit :) Kanskje fordi jeg fikk en ordentlig prat med sjefen på jobb idag til morgenen og fikk litt mindre å tenke på!

Nå har jeg langfri, en natt i helgen bare. Ellers er det fri frem til neste onsdag. Så jeg skal slappe av i langfrien min, og bare svømme og gjøre "gode" ting for kropp og sjel! Det blir deilig!

Takk for gode tanker jenter! Nå skal jeg snu døgnet tilbake til normalen, blir nemlig hentet til julegaveshopping kl 10 i morgen tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm. Har hatt tidenes mest behagelige langfri. Bare slappet av med svømming og sykleturer, julegavepakking og passing av lille niesen min :)

Bekkenet er blitt bedre av kosetrening og lite gåturer!

Har det supert for tida og feirer 16 uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm. Midten behandler meg helt perfekt når jeg bekkenet er i orden i hvertfall :P Jeg tok meg litt vann over hodet og syklet en ganske lang tur i forgårs. Turen var ikke det værste, men jeg hadde med meg en sekk som ble full på veien.. Ikke spesielt lurt å sykle en mil med ti kg på ryggen fant jeg ut, og det har jeg slitt med siden!

Tror det blir bedre iløpet av et par dager :)

Synes det er så artig hvor forskjellige mager vi damer får altså! Er litt "småmisunnelig" på dere som har fine mager allerede, for selv synes det fortsatt ikke med klær på. Det gjør jo ingenting, for jeg kjenner jo at minibabyen er inni der. Men skulle gjerne ønske at det syntes litt da. Får allerede endel kommentarer på at magen er liten liksom :P

Dette er fra igår til morgenen. 16 + 2

Minimagen

MEN! Som dere ser: selv om magen er liten har puppene virkelig jobbet på! Nå har jeg faktisk 70G. Størrelser jeg bare har hørt om tidligere. Aldri tenkt at de kan brukes ;P

Nå er det igang med å lage litt middag til Mannen og meg selv. Og til natten er det tid for jobb igjen! To netter og fri til helga :) Håper bekkenet overlever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirie! Så fin du er;) både pupper og mage :gjeiper: magen kommer nok etter skal du se.. ser jo en liten bul der altså, men mange kvinner har jo en slik mage uten å være gravid.

Alle gravide er unike, også du! ;) Embrace it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du har veldig fin mage, jeg! Så forresten ei på butikken i stad som visstnok bare har 14 dager igjen, men hun så ikke ut som hun var mer enn 5 måneder på vei. Noen får jo mindre mage fordi fosteret ligger lengre bak enn hos andre :jepp:

Jeg venter fremdeles på at puppene skal begynne å gjøre noe ut av seg, men det er minimalt (om noe i det hele tatt) foreløpig. Men det er jo som alt annet veldig individuelt.

God bedring til bekkenet og god vakt på jobb! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

Jeg ser at den forrige posten min kunne tolkes som et sutreinnlegg, men det var ikke meningen altså :P Det er absolutt spennende med hvor forskjellige mager vi gravide får! Møtte en dame som startet på den 7 måneden nå (23-24 uker), og hun var allerede "sprekkferdig" som hun sa selv. Så det er veldig spennende å se, på etellerannet tidspunkt ser vi nok gravide ut alle sammen :)

Det var to hektiske og utfordrende vakter på jobben, så jeg har sovet og slappet av med mannen i helga. Veldig deilig og nødvendig! Vi har også begynt å rydde ut av det siste rommet i huset som trenger oppussing (les: kommende barnerom).

Idag er det 17 uker og kos i heimen. Vi er takknemlige og kjempeglade begge to. Mannen stryker, koser magen, og vi har det veldig fint :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIfe is good! Oppfattet ikke forrige innlegg som sutreinnlegg, mer som undring over hvordan det var.. ;)

Du får nok mage du også ;)

Deilig med gledelig takknemlighet og mye godt å se frem til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må si at den perioden her generelt er veldig god! Selv om bekkenet verker er det så mye fint å se frem til. Juletid, snø, og plutselig er det permisjonstid.

Tilretteleggingen på jobb går dessuten fremover også, det er godt å tenke på. Jeg kommer over på dagtid iløpet av januar, og skal ha et par dager i uken med medisinbestillinger og dosetter, så det blir mindre hardt arbeid disse dagene :)

Hehe, jeg vet ikke om jeg har nevnt det. Men jeg blir kilt i magen. Det er så koselig :rodmer: Gleder meg til å kjenne det mer og mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevegelse er morsomt altså! Har vært på to netter nå, og Alien har virkelig sprellet ivei ved et par anledninger. Jeg synes det er så koselig :)

nå ligger jeg god og varm i senga og skal sove noen timer. Blir endel å pusle med idag med kakebaking og rydding i heimen. I morgen har jeg bursdag og får litt besøk, så jeg vil ha huset i orden før kvelden kommer :)

Vi har det supert for tiden, både mannen og meg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig, tolv timer søvn og ikke noe stress.

Hadde en kjempekoselig bursdag igår, med mye familie på besøk og kake :) Brødrene mine (6 og 10) slo seg sammen med niesen (10 måneder) og jeg hadde bollesmuler over hele sofaen! Nesten barnebursdagtendenser ;)

Svigermor + svigerfar tok turen innom også. Var greit det altså, men jeg blir liksom ikke helt "vant" til dem. Svigerfar er generelt kul og lett å snakke med. Men svigermor... Desverre har hun de siste årene ikke vært spesielt enkel å ha med å gjøre. Jeg blir bare stresset når hun er i nærheten. Menmen.

Når besøket starter med en telefon:

- Hei, er det bursdagsbarnet? Greit vi tar en tur innom eller?

- Ja, det er meg, bare å komme en tur (jeg hadde allerede skrevet sms hvor de var informert om at vi var hjemme og kaken var i kjøleskapet)

- Ja, da kommer vi en tur... Hvis dere vil ha oss der da?

Hvem er det egentlig, i en alder av 65 år, som spør om noe sånt?

(Jeg var nok hakket krass og svarte: Vi hadde vel ikke bedt dere komme hvis vi ikke ville hatt dere her?)

Men det gikk jo greit nok. Helt som vanlig. Svigermor sitter stille i sofaen og kommenterer ingenting. Stuen er blitt pusset opp siden de var her sist - vi har begynt på barnerommet - jeg har fått bekkenløsning - de spiste rikelig både ostekake og sjokoladekake. INGENTING ble snakket om. Hun sa ikke kaka var god engang.

Menmen, mannen i huset synes heldigvis det er like rart som jeg synes. Folk er forskjellige, men det hadde jo vært koselig med et spørsmål om hvordan vi hadde det i det minste?

Ja, hehehe, bursdagsgaven min var en aloe vera- kaktus med et god-jul-klistremerke på. :fnise:

Alt i alt var dagen veldig fin altså. Jeg måtte bare lufte litt. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker idag. Tiden flyr! Bare halvannet døgn igjen til ultralyd, som vi gleder oss veldig til :)

Stille og rolig nattevakt i øyeblikket, og det synes bekkenet mitt er behagelig! Gikk en liten tur igår, men det var ikke greit. Ryggen verket som bare det! Svømmetur og massasje i morgen bør gjøre det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bursdag: Gratulerer med overstått, Eirie! Hurra!

Svigermor høres litt usikker på seg selv.. Kjedelig at du synes det er tungt å være med henne. Hvor lenge har du kjent henne? Med tid og stunder blir det kanskje bedre, du får varme henne opp? Noen trenger å la seg inspirere av åpne og varme mennesker rundt seg.. ;) Og forhåpentligvis så bedres forholdet når baby kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tusen takk for gratulasjon :)

Jeg har kjent svigermor og far i nesten tre år, så vi er ikke nye for hverandre. En kort periode bodde vi faktisk på hybel i kjelleren deres ;)

Selv er jeg fra en storfamilie med mine, dine, våre - barn og er oppdratt til at alle er velkommen og at det aldri skal gjøres forskjell. Svigerforeldrene har tre sønner, og et biologisk barnebarn, men tre i bonus som er gamle som det biologiske og bor sammen alle 4 + foreldre. Desverre har vi en grunnleggende uenighet allerede her, da hun hardnakket sier hun bare har et barnebarn, og konsekvent gir forskjellige gaver til jul. Bursdagene til bonusbarnebarna "husker" hun ikke, selv om foreldrene har bodd sammen minst fem år :( Desverre synes hun vi er rare når vi behandler alle 4 barna likt. 4 barn i samme husstand skal i mine øyne ikke forskjellsbehandles!

Selv med denne uoverensstemmelsen har vi i det minste hatt samtaler gående ved besøk osv, frem til vi skulle gifte oss. Mannen og jeg giftet oss i utgangspunktet fordi vi ville ha papirer i orden når vi kjøpte hus sammen og planla barn. Da mannen sliter med angst for større grupper og blir kjempestresset av å være senter for oppmerksomhet, ønsket vi et meget lite bryllup. I utgangspunktet ønsket vi å vies på tinghuset med forloverne, spise middag med disse og ha en sammenkomst sommeren etter. For å si det mildt var det en jævli tøff periode, for det var ikke svigermors plan. Vi ble viet i et rom fullt av mennesker, hvorav noen jeg ikke har hilst på siden. Fordi ingen skulle nekte henne å se sønnen sin gifte seg. At hun selv ville arrangere bryllupsfesten vår hjemme i sin egen stue, uten bla. min søster (rusfri, men har slitt med misbruk tidligere), for hun ville velge gjester. Det skjønte hun ikke var vanskelig for oss.

Det har vært slike spennende eventer med henne siden vi ble kjærester. I perioder så ille at mannen har vært sykemeldt, for han har gått rett i kjelleren. :(

Vi er på besøk der minst en gang i måneden, lager mat eller tar med pizza, og prøver å sosialisere. Svigerfar setter stor pris på disse besøkene :) Svigermor er stille da og.. Hun har egentlig vært det siden vi hadde bryllupsfest hjemme i hagen, med all nær familie invitert. Hun sa ifra i klare ordelag hva hun syntes om at vi inviterte bonusbarnebarne hennes, for det var unødvendig og ikke nær familie :(

Men vi og jeg prøver fortsatt, og jeg jobber mye med teater osv. Flammer og luftakrobatikk. Inviterer henne med på forestillinger, spør om vi skal hjelpe dem med noe, ringer og spør hvordan de har det, besøker dem hjemme, besøker dem på hytta, har alltid gave og/eller kake når de har bursdager, lager julekake og konfekt til jul, osv. Menmen, vi håper en dag det kommer et takk fra svigermor. Det har ikke skjedd ennå :( Det er kjipt, men situasjonen er at vi blir litt slitne av besøk, begge to :(

Vi får håpe det kanskje bedres når babyen kommer! Hun er ønsker jo det aller beste for sønnene sine, selv om sønnene ikke er enige i hennes prioriteringer! Dermed ønsker hun sikkert det beste for barnebarnet sitt og :)

* Det var nok svigersnakk for dette livet tror jeg! Vi håper hvertfall på det beste, og gir ikke opp kontakten - selv med lite respons!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten! Jeg drømte akkurat at vi fikk en liten jente! Hun var så fin, mørk i hår og øyne, og kikket på oss <3 Gode drømmer er godt å våkne til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten! Jeg drømte akkurat at vi fikk en liten jente! Hun var så fin, mørk i hår og øyne, og kikket på oss <3 Gode drømmer er godt å våkne til!

Så herlig drøm! Tror du det er noe i det?

jeg hadde en svært trist (og rar) drøm i natt som dessverre gikk ut på at jeg mistet. Men det var heldigvis så mye rart i den, at det ble litt virkeliglighetsfjernt (babyen klekka ut av magen som et egg...) :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...