Gå til innhold

Sammen er vi deg


Eirie

Anbefalte innlegg

Deilig med så mye fint vær! Er mye ute på verandaen nå, kjempefin tid. Eller, jeg synes nok jeg ligger mye på sofaen. Men (det er nemlig et men), hovedsakelig er det mye pusling i huset, baking, middagslaging, sykleturer, svømming med fysio, besøke besteforeldrene mine osv, innom jobb en gang i uka... Det er nok å henge fingrene i!

33 + 2 idag, og jeg føler meg som en lite vannballong! Oppe på bena et par timer og anklene mine har skikkelig groper etter sokkene. Menmen, jeg har faktisk ikke kommet over 10 kg ennå, så jeg bør vel bare være fornøyd. Med tidenes største pupper og vannankler. Blir spennende å se hvordan vekta holder seg i påska!

Og ikke minst blir det spennende å se hvordan jeg ser ut i mai! Gleder/gruer meg litt allerede. Mest gleding.

Drømte om lillejenta vår igårnatt, og at jeg skulle amme henne. Våknet med tidenes våteste og kalde pupper :P En ny opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker mye på det med tilknytning for tiden. På det at det faktisk er et lite menneske inni magen min, og at livet aldri kommer til å bli det sammme igjen.

Heldigvis har Mannen og jeg et forhold som er så åpent at vi kan snakke om dette. Vi har begge to sekunder innimellom hvor vi tenker: HERREGUD, JEG VIL BARE SPRINGE AVGÅRDE, KASTE TELEFONEN OG FLYTTE TIL SØR-AMERIKA! Men, så går de sekundene over og vi gleder oss til å hilse på den lille krabaten.

Jeg tror nok at de fleste som venter nr 1 har sånne tanker, selv om tankene ikke kommer ut i det store fellesskapet av "gledesegheten". Barnet vårt er absolutt et ønsket barn, vi har jo prøvd, tenkt og vurdert. Dette er en periode i livet hvor alt er på plass.

Vi har det kjempebra sammen, har kost oss masse, reist på turer, jobber begge to, huset er på plass og vi har vært gift et år allerede (vi har tilogmed hytte for f...). Lille babyen har søskenbarn på egen alder, onkler, tanter, besteforeldre og spreke oldeforeldre som gleder seg. Det står en hel familie klar til å bare overrøse henne med kos og kjærlighet, så får bare mamma-genene mine svelge kameler mens besteforeldrene gir henne goder jeg ikke er enig i.

Likevel er det disse få sekundene som kommmer innimellom. Jeg har alltid hatt et veldig fritt liv. Flyttet for meg selv allerede som 16 åring, har reist mye alene, studert, drevet med teater, trent mye og drukket enorme mengder alkohol. Dette er friheter som er blitt mindre etter at jeg ble sammen med Mannen, men nå blir de ikke bare mindre - jeg må finne andre måter å gjøre det hele på.

Så er det den andre siden av saken. Grunnen til at livet har vært så fritt er jo fordi mine egne foreldre periodevis har vært fraværende. Moren min er bipolar, og faren min har en "ny" familie med mine to små brødre. Dette, sammen med at lillesøster har vært rusmisbruker i mange år har gjort at jeg har tatt et stort ansvar i alt jeg har gjort. Et ansvar for at andre mennesker skal ha det bra, og et ansvar for mitt eget liv.

Dette er et veldig rotete innlegg, og det er skrevet for min egen skyld. Enkelt og greit.

Konklusjonen er at jeg alt i alt er det hele veldig spennende, og jeg gleder meg på en måte jeg aldri har gledet meg før. Tiden er inne. Jeg skal innta en ny rolle i verden, jeg skal nemlig bli mamma. Og jeg er så utrolig glad for at jeg har Mannen ved siden av meg som pappa. For det kommer til å gå bra, og vi kommer til å bli så utrolig glad i det lille mennesket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine og fornuftige tanker, Eirie! :Nikke: Kjenner meg litt igjen i det at man innimellom kan bli rammet av en slags "Oh, shit!"-tanke om at livet for all framtid vil være forandret. At man kanskje ikke kan være like spontan i forhold til reiser og andre ting man plutselig kan få lyst til. Men som du sier så kommer sikkert livet med det nye mirakelet til å bli fantastisk. Og jeg tror aldri vi vil angre. Det er en tid for alt her i livet, og nå er det tid for barn :Nikke: Og sammen med en flott mann som kommer til å bli verdens beste pappa, ligger alt til rette for en fantastisk tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for besøk Haley!

jeg tror jeg må være tidenes kjedeligste dagbokskriver, men i det minste er jeg ganske flink til å oppdatere meg i andres dagbøker :P

Påsken er (endelig) over, og vi er kommet ennå et lite steg nærmere jenta i magen! Var på ul i forgårs for å sjekke vekst, og hun vokser bra inni der. Ligger ca 2 uker bak "normalen", og det gjorde hun sist også :) Nå er jo ikke vekstestimering det sikreste i verden, men det er uansett fint å vite at hun vokser som hun skal!

Er 35 + 4 idag og skal til jordmor en tur. Synes det blir mange kontroller nå på slutten! Men det gjør i det minste sitt for at ukene går fort. Synes mai-måned kan komme fortere enn svint. Begynner faktisk å bli litt lei av vann i kroppen og bekkenvondt nå!

Jeg som har vært rimelig vektfiksert de siste årene har fått litt å "stri" med nå de siste månedene. Har jo vært vant til å kunne styre vekten som jeg vil, men nå må jeg bare se på at vannet samler seg og vekten går oppover... I det minste er det ikke fettvekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i vannet, Eirie! Iallfall med tanke på vekta.. det forsvinner jo fortere enn svint! :) Du har sett veldig flott ut på bildene du har postet underveis, iallfall! Og uansett om man føler seg litt mindre flott etterhvert, så skal vel de færreste av oss være med i skjønnhetskonkurranser these days.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahahahah! Vi hadde vært tidenes syn nå da :D

Takk for trøst forresten, det gjorde dagen litt bedre!

Gleder meg så sinnsykt til lillejenta kommer ut, da skal jeg leve på saltkjeks og potetgull. Har så utrolig lyst på salt at jeg er helt dårlig. Forrige gang jeg prøvde meg på potetgull gikk jeg opp 3 kg vannvekt over natta.. Heldigvis skiller jeg ut det meste iløpet av tre-fire dager, men gud så kjedelig!

Idag er babyklærne vasket. Str 50.

De hang til tørk på spisestua når Mannen kom hjem fra jobb. Han sto stille og kikket lenge før han måtte ta på de :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, må bare sitere Mannen når han våknet idag: Eirie! Eirie! (han vekker meg) Jeg drømte at det lå en baby og sov på brystkassa mi, og det var så koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare så stolt over magen min :) Nyter de siste ukene <3

36 uker blank og jeg føler meg faktisk ganske så fin.

bollemage

---------------------------

Nydelig vær her idag, men dagen blir hovedsakelig brukt til avslapning kjenner jeg. Igår tok jeg storhandelen for uka, og ryggen orket ikke så mye som jeg håpet på.

Idag står det en liten sykkeltur + vanntrening på programmet. Har planlagt enkel og rask middag, og sofa ikveld. Da blir sannsynligvis Mannen i huset fornøyd også - han er glad i hjemmekvelder :)

-----------------------------

Har forresten merket en liten "energiboost" de siste 10-14 dagene, mon tro det er fordi hodet har festet seg? Uansett er all energi velkommen i denne kroppen!

Endret av Eirie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin 36 ukers-mage! :rodmer:

Må være herlig å kjenne at energien kommer litt tilbake! Det gjør underverker på humøret og velværefølelsen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knallflott 36 ukers mage, Eirie! Merket også energiboost rundt den tiden.. starten på 3. trimester var tung, og så tok det seg opp mot slutten (mot min forventning)..

sykkeltur!! spreka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig med mageskryt :) jeg er bare så utrolig glad for at magen endelig synes for utenforstående! (det var litt kjedelig å måtte forklare hvorfor jeg ikke skulle ha øl når jeg var på byen i uke 32, for å si det mildt)

Åja, det er så godt å få tilbake litt energi. Har syklet en mil om dagen siden påske, og det er så utrolig deilig! Idag regner det litt, men jeg må uansett til kiropraktoren i byen. Får bare finne frem regntøyet :)

håper dere har det bra! Nå har vi bare slutten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 + 1 !

Nå synes jeg egentig tiden går skummelt fort og samtidig veldig sakte!

Har fortsatt et rimelig greit energinivå, så sykkelen får seg en tur hver dag :) Det eneste som er plagsomt er kynnere, som innimellom er så harde at jeg må stoppe opp og puste litt for meg selv :P

Idag har jeg syklet en tur, fått unna ukeshandlingen og litt klesvask.

Den neste store planen for dagen er å pakke den "o'store" sykehusbagen. Jeg og Mannen har store planer om å reise hjem ganske raskt etter fødsel, da vi er hjemmekjære og bor i nærheten av sykehuset uansett. Men - vi vet jo aldri hvordan formen er, og dermed er det kjekt å ha litt klær til meg og babyen i bagen.

Huskeliste:

- Helsekortet (ligger alltid i gangen eller veska mi)

- Shampo

- Balsam

- Lano

- Nettingtruser

- Nattbind

- Mykt dopapir

- Deodorant

- Tannbørste

- Tannkrem

- Slippers/sandaler

- Bæresjal

Eirie

- Joggebukse

- Linbukse

- To singleter

- Ammebh + innlegg

- To par sokker

- Grønn skjorte

Mannen

- T-skjorte

- Genser

- Bokser

Baby

- To bukser

- To bodyer

- To kosedresser

- To luer

- To par sokker

Ellers

- Kamera

- Lader til mobilen

- Mp3-spiller

- Sudokublad + penn

- Notisblokk

- Marsipangrisen min

- Kindersjokolade :P

- Sprite Zero (beste brusen jeg vet...)

- Saltkjeks

- Druer

Hahhahaha. Jeg er glad bagen er stor og har godt med lommer :D

Endret av Eirie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en fornuftig pakkeliste! :Nikke:

Får vi lov til å tippe på fødselsdato nå? Er så utrolig spennende at terminklubb-babyene er like rundt hjørnet! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipp ivei! Det blir nok ikke den lengste lista i den boka her, men det gjør jo ingenting :)

eirie: 12 mai

ul-termin: 17 mai

Mannen: 20 mai

Igår gjorde jeg enkelt og greit altfor mye. Handlet, syklet tur, ryddet og aviset fryseskapet sammen med mannen, vasket tre maskiner med klær og gikk tur på kvelden.. Dumme meg, selv om det var en super dag! Verker fælt i ryggen og strekker i magen. Idag skal jeg ingenting, de småtingene som er igjen til bagen får tas i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tippeliste:

eirie: 12 mai

mens-termin: 14 mai

ul-termin: 17 mai

Haley: 18 mai

Mannen: 20 mai

Pasjonsblomst 21 mai

Vi ser i det minste hvem som er mest lei av å være gravid med den lista her! Jeg synes det begynner å bli litt plagsomt med den teite ryggen, og begynner å se veldig frem til å hilse på det lille mennesket her :)

Igår fikk jeg meg en skikkelig opptur, og det er så enkelt at det er nesten dumt! I januar kjøpte jeg meg et par mamma-bukser, og de har vært veldig greie de altså. Men jeg har savnet de gamle buksene mine så sinnsykt, for det er jo noe med å føle seg fin også da! Jeg synes ikke det er spesielt enkelt å føle meg bra i tights! (Vi har ikke tørketrommel, så det har blitt tights når buksene har vært på vask)

Så igår tok jeg frem igjen noen av buksene som ble ryddet vekk i januar... Og tok hårstrikk i knapphullet. Tror dere ikke de satt som et skudd? Jeg er overlykkelig, og hårstrikk er jo tøyelig hvis magen skulle vokse ennå mer :D

Med de x-antall "omfangstoppene" jeg har fått av bestemor har jeg et nytt klesskap. Det var akkurat det jeg trengte nå!

- Absolutt ikke forventet, men meget alright! -

Idag er det tid for svangerskapskontroll igjen. Det er ikke så mye vi lurer på egentlig, hverken Mannen eller meg. Men det positive med kontroll fredag etter tolv er at Mannen tar litt tidligere helg og blir med.

Tenkte vi skulle ta begivenhetene litt på forskudd å høre hvordan det er med prevensjon etter fødsel, og med amming osv. For en ting er jeg sikker på, og det er at jeg skal vente en liten stund før jeg er gravid igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver fra mobilen. Er lagt inn på sykehuset pga høyt blodtrykk og sf-mål som har stått stille siste to ukene..

Alt ser bra ut med bolla i magen, bare litt liten. Selv har jeg hodepine og lurer på hva morgendagen bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...