hulaboer Skrevet 3. november 2011 #121 Skrevet 3. november 2011 Det MESTE går galt uten sunt vett i dette livet. Og derfor er min kommentar i høyeste grad relevant. Nei, kommentaren din er irrelevant fordi det ikke er det tråden handler om.
Steinar40 Skrevet 3. november 2011 #122 Skrevet 3. november 2011 Hvorfor TS skrev sitt opprinnelige innlegg er rimelig åpenbar. Hun har på et tidspunkt surret seg borti en fyr som har prøvd å gjøre henne til lags ved å være "snill". Hun tok imot alle fordelene dette ga henne så lenge det passet henne selv. Men så ble hun lei hele fyren. Han ble for kjedelig. Dermed ble han lei seg, forbannet og ga henne hele skylden for bruddet. Noe som er helt naturlig, sett ifra hans ståsted. Men dette likte selvfølgelig TS veldig dårlig da det ga henne dårlig samvittighet, samtidig som hun føler at det ikke er hennes skyld. Hun kunne jo ikke noe for at han ville være snill med henne - ifølge henne selv. Men der tar du helt feil, TS! Bare du har ansvaret for din egen oppførsel. Vil du ikke yde noe igjen så tar du heller ikke imot fordelene fra andre. Du kan faktisk IKKE regne med å få Norges fortjenestemedalje for å holde en fyr på gress og samtidig utnytte ham. Dette er en helt uakseptabel oppførsel som du nå MÅ lære av! 2
hulaboer Skrevet 3. november 2011 #123 Skrevet 3. november 2011 Hvis fyren lar seg holde på gress så er det bare en ting å si: Skaff deg en ryggrad, lillegutt!
Steinar40 Skrevet 3. november 2011 #124 Skrevet 3. november 2011 Hvis fyren lar seg holde på gress så er det bare en ting å si: Skaff deg en ryggrad, lillegutt! Om andre har ryggrad eller ikke, skal IKKE bety noe. Man skal faktisk ha såpass integritet selv at man ALDRI utnytter noen. Uansett! 1
Gjest MorAase Skrevet 3. november 2011 #125 Skrevet 3. november 2011 Om andre har ryggrad eller ikke, skal IKKE bety noe. Man skal faktisk ha såpass integritet selv at man ALDRI utnytter noen. Uansett! Utrolig, men sant. Her har du skrevet noe dpt, viktig og riktig. Hadde bare halvparten av jordens befolkning hatt denne form for integritet...
waco Skrevet 3. november 2011 #126 Skrevet 3. november 2011 Kvinner flest får jo ikke dårlig samvittighet av og med vilje lure mennesker som er dummere enn dem selv. Det er jo det som er og være kvinne lissom. Menn er annerledes oppdratt vi er oppdratt til og ikke utnytte de som er svakere enn oss på egen bekostning. Men hvorfor har kvinner denne hang og trang til og bevisst utnytte at menn for eksempel er forelsket? Er det derfor kvinner med god samvittighet kan blakke ut ensomme menn som er ute og drikker og på grunn av ensomheten må betale for selskap ved hjelp av spanderinger? Noen ganger så tenker jeg at kvinner er ikke bevisste sin egen atferd. At den slags menneskeforakt ikke finnes egentlig og skyldes slurv på egen refleksjon. Man kan ikke nyte det og utnytte andre for egen vinning. Jeg klarer ikke det der. Kvinner gjør dette bevisst. Handlinger som jeg ikke i min villeste fantasi kunne tro har skjedd er for mange kvinner daglig hendelser de ikke legger noe mer i. Allikevel beundrer jeg kvinner til og ha slik kontroll på følelsene sine at de aldri får dårlig samvittighet uansett for dårlige mennesker de er.
Frihetsgudinnen Skrevet 3. november 2011 Forfatter #127 Skrevet 3. november 2011 Alt som gjør at hun fremstår som alt annet enn etterrettelig og trofast. Og hva hvis det er usikkerhet som gjør at en annen er misstenksom, ikke oppførselen til en av partene? Har du aldri vært borti en sjalu person før? De trenger ingen grunner for å reagere som de gjør. Hvorfor TS skrev sitt opprinnelige innlegg er rimelig åpenbar. Hun har på et tidspunkt surret seg borti en fyr som har prøvd å gjøre henne til lags ved å være "snill". Hun tok imot alle fordelene dette ga henne så lenge det passet henne selv. Men så ble hun lei hele fyren. Han ble for kjedelig. Dermed ble han lei seg, forbannet og ga henne hele skylden for bruddet. Noe som er helt naturlig, sett ifra hans ståsted. Men dette likte selvfølgelig TS veldig dårlig da det ga henne dårlig samvittighet, samtidig som hun føler at det ikke er hennes skyld. Hun kunne jo ikke noe for at han ville være snill med henne - ifølge henne selv. Men der tar du helt feil, TS! Bare du har ansvaret for din egen oppførsel. Vil du ikke yde noe igjen så tar du heller ikke imot fordelene fra andre. Du kan faktisk IKKE regne med å få Norges fortjenestemedalje for å holde en fyr på gress og samtidig utnytte ham. Dette er en helt uakseptabel oppførsel som du nå MÅ lære av! Som sagt, så likte jeg fyren før jeg så hva han gjorde med snillheten sin. Da ble han dumpet. Ingen sure miner som du antyder, verken fra min eller hans side. Du skjønner tydeligvis ikke hvilken type menneske det er snakk om. Tror du alle menn som ikke slår og lyver er fantastiske bare fordi du er mann selv eller??? Hva får deg til å tro at ikke han utnyttet meg, og ikke omvendt?? Hvis fyren lar seg holde på gress så er det bare en ting å si: Skaff deg en ryggrad, lillegutt! Nettopp. Men, nå var det ikke snakk om å holde noen på gress. Om andre har ryggrad eller ikke, skal IKKE bety noe. Man skal faktisk ha såpass integritet selv at man ALDRI utnytter noen. Uansett! Siden du ikke kjenner hele historien, eller varigheten av forholdet så tar du kanskje litt vel av her? Vil du gjerne ha deg en kjæreste uten ryggrad du da siden det IKKE betyr noe?? Jeg håper du vil skrive her om hvordan det fungerer for deg isåfall.
Steinar40 Skrevet 3. november 2011 #128 Skrevet 3. november 2011 Som sagt, så likte jeg fyren før jeg så hva han gjorde med snillheten sin. Da ble han dumpet. Ingen sure miner som du antyder, verken fra min eller hans side. Du skjønner tydeligvis ikke hvilken type menneske det er snakk om. Tror du alle menn som ikke slår og lyver er fantastiske bare fordi du er mann selv eller??? Hva får deg til å tro at ikke han utnyttet meg, og ikke omvendt?? Så du dumpet altså fyren etter kort tid fordi du mente deg å gjenkjenne oppførselen hans utifra dine tidligere erfaringer? Og hvordan mener du at han utnyttet deg med å være "snill"? Siden du ikke kjenner hele historien, eller varigheten av forholdet så tar du kanskje litt vel av her? Vil du gjerne ha deg en kjæreste uten ryggrad du da siden det IKKE betyr noe?? Jeg håper du vil skrive her om hvordan det fungerer for deg isåfall. Jeg har ikke sagt at det å være uten ryggrad ikke betyr noe. Jeg sier bare at man ikke skal utnytte noen andre. Og jeg vil da også påstå at folk som utnytter andre er uten ryggrad.
Frihetsgudinnen Skrevet 4. november 2011 Forfatter #129 Skrevet 4. november 2011 Så du dumpet altså fyren etter kort tid fordi du mente deg å gjenkjenne oppførselen hans utifra dine tidligere erfaringer? Og hvordan mener du at han utnyttet deg med å være "snill"? Hva er poenget ditt? Kan du ikke bare godtta at jeg ikke liker menn som er snille på en manipulerende måte? Du oppfører deg som om jeg har personlig angrepet deg. Noe jeg ikke har. Hvorfor menn utnytter damer vet du sikkert veldig godt, siden du påstår du er mann. Noen menn klarer (liker) seg ikke alene. Atageligvis fordi de ikke kan lage mat og vaske klær. *lol* Jeg har ikke sagt at det å være uten ryggrad ikke betyr noe. Ikke?? Om andre har ryggrad eller ikke, skal IKKE bety noe. Jeg sier bare at man ikke skal utnytte noen andre. Og jeg vil da også påstå at folk som utnytter andre er uten ryggrad. Og, jeg (som ikke har ryggrad) har utnyttet en snill mann som ikke gjorde noe annet enn å være snill? Ps. Hvis jeg var en type kvinne som utnyttet snille menn så hadde jeg vel ikke dumpet han??
Steinar40 Skrevet 4. november 2011 #130 Skrevet 4. november 2011 Hva er poenget ditt? Kan du ikke bare godtta at jeg ikke liker menn som er snille på en manipulerende måte? Du oppfører deg som om jeg har personlig angrepet deg. Noe jeg ikke har. Hvorfor menn utnytter damer vet du sikkert veldig godt, siden du påstår du er mann. Noen menn klarer (liker) seg ikke alene. Atageligvis fordi de ikke kan lage mat og vaske klær. *lol* Kan ikke se at jeg har påstått at du har angrepet meg personlig. Ikke mener jeg det heller. Så det du mener er at at mannfolk er "snille" for å lure deg til å bli husmor? Og utnytte deg på den måten? Og, jeg (som ikke har ryggrad) har utnyttet en snill mann som ikke gjorde noe annet enn å være snill? Ps. Hvis jeg var en type kvinne som utnyttet snille menn så hadde jeg vel ikke dumpet han?? Det kommer helt an på hvor lenge det har pågått. Vanskelig å bare utnytte folk over lengre tid uten å gi noe igjen selv. Dermed har du til slutt ikke noe annet valg enn å dumpe han.
Cannavaro Skrevet 6. november 2011 #131 Skrevet 6. november 2011 Jeg har lyst til å si at denne lista som ts oppviser fort kunne virket også andre veien - menn faller ikke alltid for snille jenter ! Ved flere punkter er det også i stor grad aldersbestemt. Gutter har en tendens til å modne senere enn jenter..... En ung gutt vil vise sin kjærlighet ved å være overbærende, uskyldig snill, tolerant og omsorgsfull. En ungdommelig usikkerhet kan man også sikkert bære med seg godt inn i 20-åra også. Men hva betyr det egentlig i jakten på kjærligheten for en ung mann ?? Greit, et utvalg av kvinner som da ikke liker slike snille, usikre menn bortfaller på partnerlista. Allikevel er det en stor sjanse for at han treffer en likeverdig av annet kjønn fordi han innehar andre gode kvaliteter. Det handler mest om å finne en balanse mellom kjønnene når man endelig treffer sin kjære. Hvilken grad av snillhet/oppførsel/handling som veier tyngst kommer an på hvilke øyne som ser og hode som tenker. Ikke en smørbrødliste på 13 punkter som du tror kvinner lever etter og rader opp her. Interessant nok at noen virkelig kommer opp med en liste med punkter som er så betydningsfullt når man skal finne en partner av annet kjønn. En beskrivelse av hvordan en mann ikke skal oppføre seg egner seg jo best til egentolkning, og at man har synspunkter rundt dette krever egen selvransakelse. Det vil jo alltid være diskusjoner om særegne trekk på oppførsel og handlinger hos kjønnene. Vi lever alle med egne preferanser, og det er jo fint at du har dine. En slags snillisme hos mennesker er jo en god egenskap, men innenfor rammer og betingelser enhver synes er fornuftig. Det er derfor svært overraskende at man bastant kan lage en smørbrødliste på 13 punkter over snillismen hos menn som en kvinne ikke ønsker å ha. Jeg ser dog nyanser også her, hva anses som "for surt,sært og søtt" ? Hva toleres til en viss grad ? i smørbrødlista di. 1
Steinar40 Skrevet 6. november 2011 #132 Skrevet 6. november 2011 En ung gutt vil vise sin kjærlighet ved å være overbærende, uskyldig snill, tolerant og omsorgsfull. Og hvordan mener du da at vi gamlingene viser det?
Gjest Heloise Skrevet 6. november 2011 #133 Skrevet 6. november 2011 Jeg har en veldig snill gutt. Jeg falt for han jeg, ligger langflat enda.
Tabris Skrevet 6. november 2011 #134 Skrevet 6. november 2011 Det imponerer meg stadig hvor mye kg's brukere vet om meg. Det er følelsen jeg sitter igjen med også, når jeg leser tråder her på singelforumet. Jeg trenger virkelig ikke forsøke å gå inn i meg selv og finne ut hvem jeg er. Alt jeg trenger å vite er at jeg er kvinne, og dermed har KG-brukere alle svarene på hvordan kvinner er, føler og tenker. Ganske praktisk.
Gjest Cuntzilla Skrevet 6. november 2011 #135 Skrevet 6. november 2011 Skjønner akkurat hva du mener TS (i motsetning til en del her ser jeg), og har faktisk vært borti en som er tatt helt på kornet i det du skriver. Han var selve ekstremversjonen av denne snille mannen (til dere som er mindre begavet så handler dette om en spesiell type såkalt snille menn, ikke alle menn som er snille). Det er jo egentlig bare synd på dem, da det grunner i ting som mangel på selvsikkerhet, trygghet, erfaring og modenhet. Og mye av det de gjør er nok også grunnet i ektefølte forsøk på å være snill og god og verdens beste kjæreste - de har bare misforstått en del elementære saker om samliv og relasjoner. Men det ligger også utvilsomt et element av manipulasjon oppi det hele. Den er bare mer av den infantile og desperate typen, ikke iskald og beregnende. Like fullt er det jo håpløst å leve med. Min "snille mann" var litt kulturskadet bl.a. av tidligere forhold, det typiske og tragiske med dette er jo at disse stakkars fjottene tiltrekker seg den verste type kvinne og får bare bekreftet for seg selv gang på gang at de har et hjerte av gull som damer liker å tråkke på. For når de innbiller seg at nøkkelen til en kvinnes hjerte er å henge i buksebenet og kysse føttene hennes, og bare betale alt for dem og la dem ta alle avgjørelser, så tiltrekker de seg jo også damer som har lyst på en bikkje/slave/lommebok/tilbeder, ikke en mann. Når en av oss normale kvinner som ønsker oss en likeverdig partner roter oss borti en sånn så går det alltid til helvete av grunner som TS skisserer. Og det som da er det verste med hele greia - og som jeg tipper er grunnen til at TS er krass - er jo at de nekter å skjønne disse grunnene. De har bare vært snille, de! Det er nemlig oss damer som er fæle og bare vil ha bad boys, de gjorde jo alt for oss og ingen kommer til å behandle oss så bra som dem blablabla. De skjønner ikke at det er en skikkelig mindfuck å være sammen med dem. Typisk anekdote som viser hvordan de tenker og opererer: Man skal reise et sted (eller gå på kino, konsert, restaurant..) og eneste svaret man får ut av dem om hvor man skal er "det er opp til deg, kjære". Selv om man prøver å forklare at man gjerne vil høre hans ønsker og preferanser så får man ingenting ut av han, det er fullstendig det samme for han. Ingen forståelse for at det er bra å ha en personlighet og smak og en evne til å ta valg, og at det er PISS IRRITERENDE å måtte skjære gjennom og ta hver eneste lille avgjørelse i hverdagen helt ned til når man skal krysse gata. Men neida.. det er fullstendig umulig å få et svar på hva de vil om man så fillerister dem og skriker, alt er helt greit for dem, de vil det du vil. Selv når du selv ikke aaaner hvilken film du vil se på kino så må du velge en for han har faenmeg ikke noen mening om det. Så blir det jo slutt da, og guess what: da drar han i sin endeløse selvmedlidenhet regla om "men jeg gjorde alt for deg, dro jo der for deg, så den filmen for deg, gikk på den konserten for deg.." ...
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #136 Skrevet 6. november 2011 jeg skjønner godt va du mener! jeg har møtt utrolig mange "snille" mannfolk som er snille for å få meg til å like dem. de kjøper ting, varter opp, gir masse komplemanger, lager mat, tar vare på meg og vil ha kjærlighet i retur. Jeg føler at de har prøvd å lure meg til å bli gla i de. Men det fungerer aldri. I tilegg tørr de aldri si ifra, sette egne krav eller å diskutere med meg. Jeg kaller dem puselanke gutter. Menn uten mening. Nå roter jeg meg aldri borti sånne mannfolk. Ja, jeg vil ha noen som setter pris på meg og viser det, men ikke noen som tilber meg og gir meg alt jeg vil ha. Jeg skrev at nå roter jeg meg ikke borti slike menn igjenn, altså etter erfaringene jeg har hatt. De har nok vært interesserte i meg, men jeg har følt at de har prøvd å manipulert meg til å like de like mye i gjengjeld. ja selvfølgelig vil jeg ha noen som er snille- fordi de ønsker å være gode mot meg, -ikke fordi de de har et mål med "snillheten" sin om du skjønner hva jeg mener? De mannfolka jeg snakker om er snille fordi de ønsker noe i retur, ikke fordi de ønsker å være gode fordi de bryr seg om deg. Nope, det sto ikke noe "igjen" i første innlegget ditt. Men uansett tror jeg sånne gutter har ordentlige følelser selv om de gjør feil i sin måte å vise dem på. Når man er oppover ørene forelsket i noen vil man jo gjerne bli elsket igjen, og noen går så langt i sin desperasjon at de manipulerer for å prøve å skape kjærlighet. Normale folk vet at man ikke kan manipulerer noen til å bli forelsket, og hvis man er litt fornuftig vet man også at man ikke fortsetter å flørte med eller tilbringe tid sammen med noen man ikke har følelser for når vedkommende er tydelig forelsket. Det er å lure den andre, ja faktisk på grensen til manipulering. Og så et rent filosofisk spørsmål: hvilke ting kan man med hånda på hjertet si at man gjør kun for å glede andre uten noen form for ønske om å få noe i retur? Forhold er jo basert på å gi og ta, og ingen gidder å gi en masse uten å få noe igjen. Vi mennesker er grunnleggende egoistiske i alt vi gjør, så ren godhet uten snev av egoisme finnes ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #137 Skrevet 6. november 2011 Medskyldig i å gi en mann flere sjanser fordi jeg liker han godt?? Nå var ikke svaret mitt til deg, men siden du spør så ja, du velger selv om du vil gi fyren flere sjanser eller ikke. Selvsagt er du medskyldig! Men jeg sier ikke dermed sagt at du er et ondt menneske, da det ofte er vanskelig å vite hvor grensene går mellom kortvarig betatthet og mer varig kjærlighet. Man må jo prøve for å vite om man passer sammen, men som det heter: It takes two to tango.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #138 Skrevet 6. november 2011 Jeg ordlegger meg ikke feil. Når disse mannfolkene mener de er snille selv, så må det ordlegges deretter. Psykopater og konebankere mener også de er snille på sitt vis, men jeg ville likevel ikke ha startet tråd om psykopater og omtalt dem som "snille menn" for å sette ting på spissen.
Steinar40 Skrevet 6. november 2011 #139 Skrevet 6. november 2011 (endret) Typisk anekdote som viser hvordan de tenker og opererer: Man skal reise et sted (eller gå på kino, konsert, restaurant..) og eneste svaret man får ut av dem om hvor man skal er "det er opp til deg, kjære". Selv om man prøver å forklare at man gjerne vil høre hans ønsker og preferanser så får man ingenting ut av han, det er fullstendig det samme for han. Ingen forståelse for at det er bra å ha en personlighet og smak og en evne til å ta valg, og at det er PISS IRRITERENDE å måtte skjære gjennom og ta hver eneste lille avgjørelse i hverdagen helt ned til når man skal krysse gata. Men neida.. det er fullstendig umulig å få et svar på hva de vil om man så fillerister dem og skriker, alt er helt greit for dem, de vil det du vil. Selv når du selv ikke aaaner hvilken film du vil se på kino så må du velge en for han har faenmeg ikke noen mening om det. Så blir det jo slutt da, og guess what: da drar han i sin endeløse selvmedlidenhet regla om "men jeg gjorde alt for deg, dro jo der for deg, så den filmen for deg, gikk på den konserten for deg.." ... Det finnes utvilsomt veldig mange av denne type gutter/menn. Men det blir litt feil å karakterisere disse som snille. Den korrekte karakteristikken må nok være at de bryr seg ikke (likeglad), tenker jeg. Det er med andre ord veldig praktisk å la dama styre (det sosiale livet). Endret 6. november 2011 av Steinar40
Gjest Cuntzilla Skrevet 6. november 2011 #140 Skrevet 6. november 2011 Det finnes utvilsomt veldig mange av denne type gutter/menn. Men det blir litt feil å karakterisere disse som snille. Den korrekte karakteristikken må nok være at de bryr seg ikke (likeglad), tenker jeg. Det er med andre ord veldig praktisk å la dama styre (det sosiale livet). Den typen finnes kanskje også, men det er ikke disse TS snakker om. Det er en spesiell type selverklært snille menn som ikke skjønner at deres versjon av snillhet er helt forferdelig å leve med. Beslutningsvegringen deres kommer ikke bare av de er likeglade, men av at de tror det er en bra ting å aldri ha en formening om noe. Forøvrig så er vi vel alle ofte likeglade til om vi skal gå inn på kafé A eller B, men det er ekstremt upraktisk om alle skal stå utenfor på gata og si "samma for meg". Noen må skjære gjennom selv når de er helt likeglade, og er det alltid deg i et forhold så går du fort lei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå