Gå til innhold

Hvorfor kvinner ikke faller for snille gutter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har lest at jeg med snill mener at det er det personlighetstrekket slike menn spiller på? Å bli likt fordi de er "snille"??

Skulle hatt en kopiknapp her. Jeg gjentar meg selv igjen: Jeg putter ikke alle snille menn i samme kategori, bare endel av dem. De som missforstår snillhet. Jeg har også brukt ordet usikker, og jeg mener fremdeles at snill og usikker har en sammenheng i mitt innlegg. Fordi det var den kombinasjonen jeg var ute etter å si noe om. At dette er en form for manipulerende snillhet er sant, men det er allikevel det personlighetstrekket som er fremtredende, ikke usikkerheten som er skjult bak.

Hvordan har du opplevd at en mann (menn) har manipulert deg ved å være "snille" da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo likevel temmelig unyansert å generalisere på den måte. Usikkerhet kan komme i mange former, og at man er usikker på noe i forhold til egen perosnlighet/kropp/whatever betyr ikke nødvendigvis at man generelt er usikker.

Ikke alle som er usikre bruker det til å manipulere andre med. Bare de få jeg generaliserer om i innlegget mitt.

Ikke enig. Hvis man manipulerer med snillhet, er man såpass beregnende at man overhodet ikke er usikker. Da vet man hva man driver med og er verken snill eller usikker, bare utspekulert.

Ikke helt sant. Noen er ikke klar over sammenhengen. De mener ofte at de gjør alt rett.

Fordi de hele tiden gjør alt "for at hun skal ha det bra".

Skrevet

Hvordan har du opplevd at en mann (menn) har manipulert deg ved å være "snille" da?

Jeg har faktisk fått kommentarene:

"Skjønner ikke hvorfor du ikke vil være sammen med meg etter alt jeg har gjort for deg".

"Jeg vil jo bare at du skal ha det bra, jeg kan gjøre alt for deg".

Fine kommentarer når jeg har bedt om tid for meg selv.

Når alt det "snille" noen gjør blir brukt som utpressing så er det ikke snilt lengre!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Oi :)

solosuper10:

Nå dumma du deg ut. Jeg har vært gift med en mann som mather din beskrivelse helt perfekt. Nå var det ikke det vi snakket om. Hva har en sånn kommentar i enhver diskusjon om snille menn å gjøre??? Som jeg har sagt allerede, alle vil ha en snill mann. Han må bare være snill på rett måte!! Les, ikke tolk!

Eh, what? :klo: Misforstår jeg noe her, eller har jeg oversett en kommentar fra solosuper10?

Uansett, er enig med de som sier at du burde byttet snill med usikker i innlegget ditt. Har heldigvis aldri møtt menn som verken er så "snille" eller så usikre! Jeg hadde derimot ei klengete venninne, og det var bare ufattelig slitsomt...

Endret av Thorn
Skrevet

Ikke helt sant. Noen er ikke klar over sammenhengen. De mener ofte at de gjør alt rett.

Fordi de hele tiden gjør alt "for at hun skal ha det bra".

Vet du egentlig hva manipulasjon innebærer? La oss se på definisjonen:

manipulere

verb trans. manipulere ( v2) [mɑnɪpʉˈleːɾə]

1 tildekket påvirke andre, lure

bli manipulert til å gjøre noe

2 tildekket forandre noe, trikse

manipulere et resultat

Kilde

Hvordan kan man lure noen eller trikse ubevisst?

Hvis en fyr er helt tøffel, aldri motsier meg og alltid lar meg bestemme alt av misforstått snillisme, hvordan er det å manipulere? Hva får han ut av det?

Skrevet

"Skjønner ikke hvorfor du ikke vil være sammen med meg etter alt jeg har gjort for deg".

Det er ikke å manipulere. Det er å syte.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

"Sånne gutter vil vi ha" og "sånne gutter vil vi ikke ha" er det nok ingen som kan si noe generelt om. Dere må gjerne si hva dere vil ha, men hva andre vil ha vet dere vel ikke.

Skrevet

"Jeg vil jo bare at du skal ha det bra, jeg kan gjøre alt for deg".

Fine kommentarer når jeg har bedt om tid for meg selv.

Når alt det "snille" noen gjør blir brukt som utpressing så er det ikke snilt lengre!

Jeg kan selvfølgelig forstå at du ikke liker å få skylda for alt sammen.

Men det er jo alltid et spørsmål om hvem som har størst "skyld" i det som har skjedd.

Det er aldri bare den ene partens skyld; men noen ganger kan det faktisk være den ene parten i en betydelig større grad enn den andre.

Dette medfører da naturlig nok dårlig samvittighet hos den "skyldige" og et betydelig sinne hos den "uskyldige" som føler seg veldig dårlig behandlet.

Ser du hva jeg mener?

Skrevet

Du skulle skrevet kvinner vil ikke ha "svake dum snille menn" kanskje.

Fordi jeg har svært mange venner på facebook og jeg får heile tiden statusen fra kvinner at mannen deres er så snill. Så jeg har aldri tenkt på det som negativt, ikke eingang etter at jeg har lurket på KG i åresvis syns jeg det er negativt.

Er ein gammel ringrev, og har lært at folk overrasker hele tiden. Det finnes lag på lag i ein mann eller kvinne. Folk jeg har trudd var bøller, har jeg funnet ut er kjempegreie og tilogmed hatt sære hobbyer og ikke bare drikker og slåss.

Personer som jeg fekk inntrykk av å være sure og bitre bare du kom inn på dei er eigentlig kjempehygglige.

Er ein jeg kjenner som reiste på Con utkledd. Gjekk rundt der heile dagen og traff på eit par unge jenter. Som kom bort til han og lurte på om han var ein gal raring og korfor han gjekk utkledd (med muskett og 1800 talls uniform). Da sa han bare kanskje det, men jeg har truffet og snakket med 200 hygglige mennesker i dag, hva har dere gjort.

Det du skulle tatt opp i denne tråden og ikke korfor kvinner ikke liker såkalte "snille menn". Er kva har gjort dei til slike tapere. Er ikke det forventet av ein del kvinner å bli overøst med komplimenter og klisjeer. Å få spandert både drikke og taxi og få gaver.

Det er bare å lese noen artikler her på KG i samliv og i single forumet. Menn blir fort kuttet all kontakt med om dei ikke tar kontakt eller "hes not that into you". Menn må gjøre litt innsats eller så får han hverken det eine eller det andre. Noen ganger blir det for mye ja.

Skrevet

TS, rent konstruktivt sett og ikke for å fornærme deg: Om du alltid fremkaller en slik "dumsnill" oppførsel hos menn, så kan det kanskje ikke utelukkes at noe du gjorde eller sa fremkalte slik oppførsel?

Jeg sier ikke det for å være kjip, men det er sjeldent slik at det er "alle andre" som oppfører seg ukorrekt hvis dette går igjen hos hver eneste mann du møter.

Skrevet

Steinar, du er ikke snill. TIl nød dum snill. Ikke er du dame heller Hvorfor skriver du her?

Skrevet

Er ikke det forventet av ein del kvinner å bli overøst med komplimenter og klisjeer. Å få spandert både drikke og taxi og få gaver.

Jeg er dame selv, og må si jeg får dette inntrykket av og til jeg også. Enkelte damer krever altfor mye av menn. De skal liksom være prinsesse hele tiden og vartes opp, og så blir de sure når mennene ikke gidder å leve i den rosa bobla deres.

• Liker 1
Skrevet

Steinar, du er ikke snill. TIl nød dum snill. Ikke er du dame heller Hvorfor skriver du her?

Trur jeg har sett det temaet har blitt tatt opp flere ganger angåendes menn på KG. Og Steinar har og fått noen tråder laget om seg selv mener jeg å hugse.

Diskusjon.no er dødt i forhold til her. Men det finnes ei løysing på det. Bare si til moderator dei skal banne alle som set opp mann som kjønn. Problem fikset.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er snill, og jeg kjenner mange andre snille menn, og ingen av oss er usikre, klengete, masete osv osv. Ja, det hender at vi kjøper små ting til hun vi er glad i for å overraske henne i hverdagen, og vet du hva TS? Damene blir faktisk glade for å få en blomst eller en kopp te i ny og ne :Nikke:

Jeg liker meg selv, og jeg er nokså sikker på at de andre jeg kjenner liker seg selv også. Ingen av oss lar oss bli behandlet dårlig. Og oppfører dama seg bitchy så sier vi ifra.

Til slutt TS: Prøv å forstå at alle snille menn ikke er kloninger av han ene du har truffet som dessverre var en usikker mann (muligens med psykopatiske trekk). Du virker som en bitchy, umoden dame som liker å velge feil menn sånn at du har noe å klage på. Ekte snille/god menn vil ikke ha sånne damer.

BITCHING OG GENERALISERING ER IKKE SEXY! DET ER TURN-OFF!!

:herremann:

• Liker 2
Skrevet

Vet du egentlig hva manipulasjon innebærer? La oss se på definisjonen:

manipulere

verb trans. manipulere ( v2) [mɑnɪpʉˈleːɾə]

1 tildekket påvirke andre, lure

bli manipulert til å gjøre noe

2 tildekket forandre noe, trikse

manipulere et resultat

Kilde

Hvordan kan man lure noen eller trikse ubevisst?

Hvis en fyr er helt tøffel, aldri motsier meg og alltid lar meg bestemme alt av misforstått snillisme, hvordan er det å manipulere? Hva får han ut av det?

Nei, selvsagt visste jeg ikke det!

Daah! Jeg kan google selv om jeg ikke vet definisjonen på et ord.

Man kan trikse og lure ubevist. Fordi som jeg har sagt, han tror han gjør det av godhet og ikke ser sammenhengen med at han oppnår det han vil. Da er vi vel tilbake til at alle ikke er like oppegående.. Og, skjønner ikke hva de gjør mot en annen person med slik oppførsel.

Det er ikke å manipulere. Det er å syte.

Det er begge deler. Den setningen var tatt helt ut av kontekst.

Jeg kan selvfølgelig forstå at du ikke liker å få skylda for alt sammen.

Men det er jo alltid et spørsmål om hvem som har størst "skyld" i det som har skjedd.

Det er aldri bare den ene partens skyld; men noen ganger kan det faktisk være den ene parten i en betydelig større grad enn den andre.

Dette medfører da naturlig nok dårlig samvittighet hos den "skyldige" og et betydelig sinne hos den "uskyldige" som føler seg veldig dårlig behandlet.

Ser du hva jeg mener?

Denne var dyp.

Jeg kan ikke se at skyldsspørsmålet er så forbanna viktig. Uansett hvem som har størst skyld ender det med brudd og missnøye. Hva er poenget ditt her?

Faktisk så vil en som manipulerer ikke ha de rette sammensetningene inni hjernen til å føle noe som helst dårlig sammvittighet. Men, tvert imot legge skylden på den andre. De har jo bare gjort det rette i følge seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Snill og snill, fru Blom :sjarmor:

Men jeg ser poenget til TS om at det kan være lett å være manipulerende "snill". Altså at det er veldig uvanlig å være "snill" uten å forvente å få noe igjen for det selv.

Om det i seg er å være usikker kan nok imidlertid diskuteres.

Skrevet

Men jeg ser poenget til TS om at det kan være lett å være manipulerende "snill". Altså at det er veldig uvanlig å være "snill" uten å forvente å få noe igjen for det selv.

Om det i seg er å være usikker kan nok imidlertid diskuteres.

Ja, det var jo akkurat det jeg mente med mine mange generaliseringer! :D

Når en mann ikke stoler på sin kjæreste, eller ikke er sikker på at hun liker han for den han er, og må sjekke henne opp hele tiden, så må han vel kalles usikker.

De fleste er jo snille. (sånn generelt sett). Faktisk. Og, heldigvis - de fleste bruker det ikke mot noen!

Skrevet (endret)

Mange snille menn/gutter klager og syter over at kvinner VIL ha bad boys. Vi vil bli behandlet som dritt. Dette er IKKE sant. Det er bare den unnskyldningen dere bruker.

Så, hva er galt med snille gutter da?

1. For det første er de fleste snille gutter fryktelig usikre. De er så ivrige etter å bli elsket at dere gjør ting for andre hele tiden for å bli akseptert og få oppmerksomhet, istedefor å gi for gleden av å gi, gir de for å få noe tilbake., Så vi vet aldri om en snill gutt liker oss for den vi er, eller om han har limt seg til oss fordi vi faktisk ga han litt oppmerksomhet.

2. Snille gutter lyser av dårlig selvtilitt, noe som er et varsellys for rovdyrene i verden. Det vil si de kvinner som leter etter en å utnytte. Disse kvinnene tar med gutta på "the ride of their life" for så å dumpe dem brutalt når det ikke er mer å tyne ut av dem. Så, ender det opp med at alle kvinner er noen bitcher, særlig når dette mønsteret gjentar seg en gang eller to.

3. Selvsikkre, sterke kvinner som klarer seg selv synes snille gutter er klengete, selvutslettende, sytete og uten selvtilitt. TURN OFF!! Big time!

4. Snille gutter limer seg på kvinner og vil være ett med henne av frykt for at når hun er ute av syne kan hun bli tiltrukket til en annen. Snille gutter har ofte problemer med følelsesmessig intimitet, fordi han tror at om hun lærer hvordan han virkelig er vil hun ikke elske han lengre. Det er dønn kjedelig med en som ikke snakker av frykt for å avsløre detaljer han vil holde for seg selv!! De sitter hjemme og venter på at hun skal ringe fordi hun trenger han. Og, når hun ikke ringer blir de skuffet og lei seg - og gir klart utrykk for dette i neste samtale. Få deg en hobby for svarte! Ikke sitt å stirr på telefonen og vent på at hun skal ringe! Gjør noe i livet ditt om gir deg noe å snakke om. Ikke slipp fjernkontrollen og løp for å redde henne før hun har bedt om hjelp! Ps. Du kan risikere å måtte vente LENGE før hun ber om det.

5. Snille gutter ringer og dukker opp uanmeldt konstant. Selv når hun ber om tid for seg selv. Enda et tegn på usikkerhet. Og, for kvinner føles det som om hun blir overvåket, han stoler ikke på henne, men må selv se at hun ikke har en annen mann på besøk. Vi liker IKKE å bli overvåket, vi liker IKKE at en mann ikke stoler på oss, når vi har sagt 1000 ganger at vi ikke har noen andre!!! En annen irriternede ting snille gutter gjør er å ringe for å fortelle at de bare ville høres stemmen din. Herregud da mann! Ring når du har noe å snakke om, ikke forvent at hun skal underholde deg med den pene stemmen sin!! FY! Vi kvinner er ikke her for å underholde dere. Har dere ikke noe å tilføye i en samtale så for all del: IKKE RING!! Det er ikke noe som er så turn off som en mann som ikke sier noe. JA, du leste riktig - vi tenner ikke på usikkre, tause typer som liker stemmer vår!!

6. Snille gutter ber alltid henne om å ta avgjørelser. De tror det er å være snill, men det legger en urettferdig byrde på henne, og gir han muligheten til å klandre henne hvis avgjørelsen viste seg å være lite bra. Og, klandre henne - det gjør han! Vi liker menn som kan stå for sine egne avgjørelser. Ikke menn som gir oss overraskelser som vi selv har måttet bestemme på forhånd fordi han ikke har fantasi og selvtilitt nok til å finne på noe selv, i ren redsel for at hun ikke skulle like overraskelsen hvis hun ikke visste om den på forhånd. Mann deg opp og overrask henne med noe hun faktisk IKKE vet noe om!!

7. Snille gutter sier sjelden fra om noe plager dem, og forteller nesten aldri hva de vil, forventer og trenger. De frykter at enhver konflikt vil ende forholdet. Så heller enn å komme fram til et kompromiss gjennom samtale og forhandlinger vil de bare gi etter. Når hun da ikke setter pris på deres offer vil de syte og si: "alt jeg gjorde, gjorde jeg for henne", akkurat som om det gjør dem til martyrer. En kvinne vil ikke ha en martyr! Hun vil ha en likeverdig, omsorsfull, VOKSEN MANN, ikke en klengete guttunge med mammasyndrom.

8. Snille gutter tror de aldri vil møte noen som er så spesiell som henne. De bruker sin affeksjon som et grunnleggende argument for "ingen vil noensinne elske henne like mye som meg". Istedefor at dette er et fantastisk argument for deres hengivenhet, blir det en subtil og slem fornærmelse. Det er på lik linje med å si til henne: "Du er en så vanskelig person at bare JEG kan elske deg, så vær takknemlig for at jeg er her". Jeg kjenner jeg blir kvalm...

9. Mer enn å elske kvinner i sitt liv, TRENGER den snille mannen henne. "hun er mitt liv, min eneste kilde til lykke". Æsj! Hva er det slags byrde å plassere på kvinnen du elsker?? At hun skal være ansvarlig for din lykke?? Få deg et liv!!! NÅ!

10. En annen feil snille gutter gjør er å gå etter kvinner de tror trenger hjelp. De velger med vilje kvinner som de kan gjøre seg til hjelpere for, og på den måten tror han at han blir en bedre og mer elskelig person. Han tror at ved å hjelpe vil det gi han en følelse av å oppnå noe, og hun vil sette mer pris på han og elske han mer for alt han gjør og ofrer for hennes del. Det mest patetiske er at han hele tiden må dra fram hvor hjelpsom og oppfordrende han er for hennes del. Det er kvalmende! Han blir som regel alltid skuffet over resultatet!!

11. Det koker ned til at snille gutter ikke liker seg selv. Er det noe rart kvinner ikke liker dem?? For ofte forveksler snille gutter besettelse med å elske. Kvinner liker ikke å sitte på en pidestall og bli beundret. Vi kan ramle ned! Det er noe som heter likeverdighet. Google det!!

12. Å bestikke henne med gaver og blomster hele tiden gjør henne ikke takknemlig når tanken bak er at hun skal elske deg mer og gi deg mer sex i ren "takknemlighet" over hvor snill du er. Hun blir ikke avhengig av sex med deg selv om du kjøper henne en iPad. Hun mister bare lysten av dine evige forventninger om "belønning" for alle gavene du gir av ren "godhet". Alle vet at kjærlighet ikke kan kjøpes! Få det med deg du også!!

13. Sist med ikke minst: Ikke ring henne for å fortelle med gråtkvalt stemme at hun må huske på du elsker henne, ikke kan leve uten henne og at hun bare kan ringe deg om hun ombestemmer seg - etter hun har gjort det slutt med deg!!

Vi VIL ha snille menn. Vi vil bare at de skal like seg selv, ha et liv og ikke kjede oss til døde med å stirre på oss(Det er ekkelt!! Ærsj!!), og som ikke har noe å snakke om fordi det eneste de har i livet sitt er kvinnen de elsker. Få deg interesser, gjør livet ditt interessant og gjør det til et liv du trives med. Vær opptatt av noe. Og, ikke minst, lev for deg selv, ikke alle andre, eller blir du drit kjedelig!! Slikt blir det null sex av!!

Til slutt: Ikke slutt å være snill, slutt å være klengete og få deg et liv på egen hånd før du involverer andre!! Bli interessant for kvinner og de vil komme til deg. ;)

USIKKERHET ER IKKE SEXY!! DET ER TURN OFF!!

Jeg synes du gjør det veldig lett for ditt eget kjønn her, vet ikke om du greier å tro på dette selv. At usikre gutter er turn off er barnelærdom, det trenger vi ikke diskutere, men det jeg og en god del gutter har lært oss tidlig i livet er at jenter ikke bare har sans for gutter som er sikre på seg selv, du bør heller ikke være for snill. Jenter tiltrekkes ikke seksuelt av gutter som har alle de riktige, gode egenskapene mamma sier en god gutt skal ha. Det har ikke noe for seg å være så snill og grei. Det er mye mer fascinerende med en uregjerlig bad boy, en som ikke er så forelsket i deg at du kan være trygg på at du har ham, men som alltid vil beholde sin følelsesmessige selvstendighet slik at du som jente har noe å kjempe for (å holde på ham).

Det som er litt trist med dette er jo at jenter på denne måten utelukker gutter som er for forelsket i dem. For er du virkelig forelsket i en jente vil din lykke selvsagt avhenge av henne, av om du har henne eller ikke. Krav 9 er med andre ord det samme som å kreve at gutten ikke kan være for forelsket. Og her er vi ved kjernen i jentenes ulykksalige bad boy-fascinasjon: For at en gutt skal være interessant for deg som jente må du vite eller ane at han vil være omtrent like lykkelig uten deg. Hvis hans lykke avhenger av deg mister du interessen. Jeg har selv mer enn en gang opplevd at jenta jeg ikke hadde sjans på når jeg var forelsket har vært klar for noe mer en stund etter at forelskelsen min har lagt seg.

Men dette er jo som sagt litt trist. Jenter narrer seg selv til å tro at gutter som er forelsket er uselvstendige og svake, men det er de altså ikke nødvendigvis, den samme gutten som er svak for deg kan oppleves som en bad boy, sterk og uregjerlig av mange andre jenter, kanskje jenter som objektivt sett er like pene som deg om ikke penere. Men det er ingen som er bad boy overfor jenta han er for forelsket i. Fordi forelskelsen gjør svak vil du oppleve ham som svak, og derfor har han ikke sjans på deg. Før den verste forelskelsen eventuelt har lagt seg, da kan du igjen få øynene opp for ham. Men det du straffer er altså ikke bare usikre gutter, men gutter som er for forelsket.

Så lenge man ikke er forelsket går det helt av seg selv å være selvstendig, så lenge du ikke er for forelsket vil din lykke ikke avhenge av én bestemt jente, og du kan om du vil trygt spille mer forelsket enn du er og hun vil likevel ikke bli skremt bort. For jenter har en sjette sans som forteller henne om gutten er selvstendig men spiller litt mer forelsket enn han er eller om han er oppriktig på knærne, og er han det siste kan han bare glemme det. Et av skjebnens pek for å gjøre lykken litt mer utilgjengelig. :gjeiper:

Endret av Cuckold
Skrevet

Denne var dyp.

Jeg kan ikke se at skyldsspørsmålet er så forbanna viktig. Uansett hvem som har størst skyld ender det med brudd og missnøye. Hva er poenget ditt her?

Faktisk så vil en som manipulerer ikke ha de rette sammensetningene inni hjernen til å føle noe som helst dårlig sammvittighet. Men, tvert imot legge skylden på den andre. De har jo bare gjort det rette i følge seg selv.

Det er helt klart at den som "taper" ofte vil se på skyldspørsmålet som forbannet VIKTIG (for ham eller henne).

Og det kan da føles "godt" å gi den andre dårlig samvittighet. Bedre er ikke mennesket.

Derimot vil ikke den andre parten se at skyldsspørsmålet er så forbanna viktig når denne har hovedskylda. Noe som kan være jævla irriterende i seg hvis det ikke medfører dårlig samvittighet engang!

Skrevet

Ja, det var jo akkurat det jeg mente med mine mange generaliseringer! :D

Når en mann ikke stoler på sin kjæreste, eller ikke er sikker på at hun liker han for den han er, og må sjekke henne opp hele tiden, så må han vel kalles usikker.

Ja, hvis han uten god grunn kontrollerer alt hun gjør, så må det sies å være urimelig usikkerhet.

De fleste er jo snille. (sånn generelt sett). Faktisk. Og, heldigvis - de fleste bruker det ikke mot noen!

Vel, jeg vil heller si det sånn at de fleste ikke er direkte slemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...