Gå til innhold

Hvorfor kvinner ikke faller for snille gutter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS, rent konstruktivt sett og ikke for å fornærme deg: Om du alltid fremkaller en slik "dumsnill" oppførsel hos menn, så kan det kanskje ikke utelukkes at noe du gjorde eller sa fremkalte slik oppførsel?

Jeg sier ikke det for å være kjip, men det er sjeldent slik at det er "alle andre" som oppfører seg ukorrekt hvis dette går igjen hos hver eneste mann du møter.

Jeg har aldri sagt at jeg oppfører meg korrekt til enhver tid. Nå er ikke det vesentlig i denne sammehengen det heller.

Jeg har heller ikke møtt bare slike menn. Hvor henter dere alle antagelsene fra??

Jeg har derimot lest utallige tråder her inne om/fra snille/"snille"/usikre menn som syter over at kvinner ikke vil ha dem, men bare vil ha badboys som slår, lyver og er utro.

Dette er et yndet tema her inne. Bare søk å se hvor mange treff det er bare her på KG.

Jeg er snill, og jeg kjenner mange andre snille menn, og ingen av oss er usikre, klengete, masete osv osv. Ja, det hender at vi kjøper små ting til hun vi er glad i for å overraske henne i hverdagen, og vet du hva TS? Damene blir faktisk glade for å få en blomst eller en kopp te i ny og ne :Nikke:

Jeg liker meg selv, og jeg er nokså sikker på at de andre jeg kjenner liker seg selv også. Ingen av oss lar oss bli behandlet dårlig. Og oppfører dama seg bitchy så sier vi ifra.

Hvorfor følte du deg truffet nok til å svare da?? Er ikke menn som deg jeg snakker om.

Til slutt TS: Prøv å forstå at alle snille menn ikke er kloninger av han ene du har truffet som dessverre var en usikker mann (muligens med psykopatiske trekk). Du virker som en bitchy, umoden dame som liker å velge feil menn sånn at du har noe å klage på. Ekte snille/god menn vil ikke ha sånne damer.

BITCHING OG GENERALISERING ER IKKE SEXY! DET ER TURN-OFF!!

:herremann:

Pokker, nå blir jeg evig singel. Men, WTF, nå har jeg noe å klage på til evig tid! Yey!

Lucky me.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det hun mente var at de guttene ser på seg selv som "de snille guttene" og tenker da at det er defor de ikke får dame. Alle skjønner jo hva hun mener med "snille gutter" og det er jo den enkleste måten og forklare noe på.

At det finnest snille menn som ikke er sånn sa hun jo ingenting på?

Må dere slappe av..

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du gjør det veldig lett for ditt eget kjønn her, vet ikke om du greier å tro på dette selv. At usikre gutter er turn off er barnelærdom, det trenger vi ikke diskutere, men det jeg og en god del gutter har lært oss tidlig i livet er at jenter ikke bare har sans for gutter som er sikre på seg selv, du bør heller ikke være for snill. Jenter tiltrekkes ikke seksuelt av gutter som har alle de riktige, gode egenskapene mamma sier en god gutt skal ha. Det har ikke noe for seg å være så snill og grei. Det er mye mer fascinerende med en uregjerlig bad boy, en som ikke er så forelsket i deg at du kan være trygg på at du har ham, men som alltid vil beholde sin følelsesmessige selvstendighet slik at du som jente har noe å kjempe for (å holde på ham).

Det som er litt trist med dette er jo at jenter på denne måten utelukker gutter som er for forelsket i dem. For er du virkelig forelsket i en jente vil din lykke selvsagt avhenge av henne, av om du har henne eller ikke. Krav 9 er med andre ord det samme som å kreve at gutten ikke kan være for forelsket. Og her er vi ved kjernen i jentenes ulykksalige bad boy-fascinasjon: For at en gutt skal være interessant for deg som jente må du vite eller ane at han vil være omtrent like lykkelig uten deg. Hvis hans lykke avhenger av deg mister du interessen. Jeg har selv mer enn en gang opplevd at jenta jeg ikke hadde sjans på når jeg var forelsket har vært klar for noe mer en stund etter at forelskelsen min har lagt seg.

Men dette er jo som sagt litt trist. Jenter narrer seg selv til å tro at gutter som er forelsket er uselvstendige og svake, men det er de altså ikke nødvendigvis, den samme gutten som er svak for deg kan oppleves som en bad boy, sterk og uregjerlig av mange andre jenter, kanskje jenter som objektivt sett er like pene som deg om ikke penere. Men det er ingen som er bad boy overfor jenta han er for forelsket i. Fordi forelskelsen gjør svak vil du oppleve ham som svak, og derfor har han ikke sjans på deg. Før den verste forelskelsen eventuelt har lagt seg, da kan du igjen få øynene opp for ham. Men det du straffer er altså ikke bare usikre gutter, men gutter som er for forelsket.

Så lenge man ikke er forelsket går det helt av seg selv å være selvstendig, så lenge du ikke er for forelsket vil din lykke ikke avhenge av én bestemt jente, og du kan om du vil trygt spille mer forelsket enn du er og hun vil likevel ikke bli skremt bort. For jenter har en sjette sans som forteller henne om gutten er selvstendig men spiller litt mer forelsket enn han er eller om han er oppriktig på knærne, og er han det siste kan han bare glemme det. Et av skjebnens pek for å gjøre lykken litt mer utilgjengelig. :gjeiper:

Å være forelsket er ikke det samme som å være usikker. Kanskje den første tiden hvor forholdet ikke er definert. Men, det går fort over. De fleste klarer seg uten kjæresten noen dager også. Og, holder på med sine hobbyer selv om de er forelsket.

Gjennsidig forelskelse betyr faktisk aldri at gutten har tapt.

Ingen forelsket jente vil si nei til han.

Skrevet

Hvorfor følte du deg truffet nok til å svare da?? Er ikke menn som deg jeg snakker om.

Pokker, nå blir jeg evig singel. Men, WTF, nå har jeg noe å klage på til evig tid! Yey!

Lucky me.

Fordi jeg er en snill mann og du skriver om hvorfor kvinner ikke faller for snille menn. Altså skriver du om hvorfor kvinner ikke ha meg på en svært nedsettende og ukorrekt måte.

Du burde roe ned hormona dine litt. Du er fryktelig dramaqueen.

Det er da ikke vanskelig å skrive "usikre og på-grensen-til-psykopatiske menn" i stedenfor "snille menn". De er to helt forskjellige typer menn.

Skrevet

Tror det hun mente var at de guttene ser på seg selv som "de snille guttene" og tenker da at det er defor de ikke får dame. Alle skjønner jo hva hun mener med "snille gutter" og det er jo den enkleste måten og forklare noe på.

At det finnest snille menn som ikke er sånn sa hun jo ingenting på?

Må dere slappe av..

Som sagt. Det finnes utallige tråder som disse snille guttene har skrevet.

Det er ikke dermed sagt at alle er slik.

Noen er bare like sytete som TS. *LOL*

Skrevet

Nei, selvsagt visste jeg ikke det!

Daah! Jeg kan google selv om jeg ikke vet definisjonen på et ord.

Man kan trikse og lure ubevist. Fordi som jeg har sagt, han tror han gjør det av godhet og ikke ser sammenhengen med at han oppnår det han vil. Da er vi vel tilbake til at alle ikke er like oppegående.. Og, skjønner ikke hva de gjør mot en annen person med slik oppførsel.

Ser du ikke hva du skriver her? "Han tror han gjør det av godhet", med andre ord er han bevisst på at han gjør noe og har en formening om at det er bare snilt av han å gjøre det han gjør. Han forventer å få noe igjen. Dette er overhodet ikke ubevisst. Og folk som manipulerer er faktisk ganske så oppegående og veldig klar over hva de gjør.

Å være dørmatte (usikker klengeperson eller "snill" som du kaller det) er ikke manipulerende, det er selvutslettende. Det er kanskje slitsomt for dem som er i forholdet med dørmatta, men det går hardest ut over dørmatta som overhodet ikke får noe igjen for det de gjør. De bare graver sin egen grav.

Skrevet

Å være forelsket er ikke det samme som å være usikker. Kanskje den første tiden hvor forholdet ikke er definert. Men, det går fort over. De fleste klarer seg uten kjæresten noen dager også. Og, holder på med sine hobbyer selv om de er forelsket.

Gjennsidig forelskelse betyr faktisk aldri at gutten har tapt.

Ingen forelsket jente vil si nei til han.

Nei, men jeg skriver da heller ikke at å være forelsket er å være usikker, å være forelsket er imidlertid at din lykke er avhengig av et annet menneske, og det er nettopp det du angriper i punkt 9. Og selv om gjensidig forelskelse kan eksistere er det sjelden slik at begge parter ar akkurat like forelsket, i de fleste tilfeller vil den ene være hakket mer forelsket enn den andre, og skal forholdet overhodet ha noen sjanse bør det være kvinnen. For som mann kan du godt være forelsket, men du bør helst være litt mindre forelsket enn henne og i hvert fall aldri mer.

At man har hobbyer eller interesser utenom henne er neppe noe problem for så mange menn, menn er mye mer "nerdete" enn kvinner og det gjelder kanskje i enda større grad de menn som ofte oppfattes som snille gutter, for dette er jo ofte gutter som har datainteresser eller andre nerdeinteresser de har viet ungdomsårene til mens de mer "slemme" av oss har vært ute og jaktet på damer. Så at snille gutter ikke har interesser faller på et vis på sin egen urimelighet.

Skrevet

Jeg har derimot lest utallige tråder her inne om/fra snille/"snille"/usikre menn som syter over at kvinner ikke vil ha dem, men bare vil ha badboys som slår, lyver og er utro.

Dette er et yndet tema her inne. Bare søk å se hvor mange treff det er bare her på KG.

Jeg søkte på "snille menn" og fikk 35 treff. Ikke særlig hårreisende antall tråder om temaet. Jeg synes du overdramatiserer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skjønner godt hva TS mener her. Det er jo ikke hver eneste snille mann her i landet hun gir en karakteristika av, det er en del av gruppen "snille menn" som syter over at damer ikke vil ha de fordi de er snille. Jeg ønsker ikke en fullstendig selvutslettende mannn som lever for å gjøre mitt liv behaglig, jeg vil ha en som er snill mot meg, men samtidig har ben i nesa, egne meninger og som har et liv som ikke innebærer og kun sitte og holde meg i hånden til enhver tid.

Endret av Mononoke
  • Liker 1
Skrevet

Nei, men jeg skriver da heller ikke at å være forelsket er å være usikker, å være forelsket er imidlertid at din lykke er avhengig av et annet menneske, og det er nettopp det du angriper i punkt 9. Og selv om gjensidig forelskelse kan eksistere er det sjelden slik at begge parter ar akkurat like forelsket, i de fleste tilfeller vil den ene være hakket mer forelsket enn den andre, og skal forholdet overhodet ha noen sjanse bør det være kvinnen. For som mann kan du godt være forelsket, men du bør helst være litt mindre forelsket enn henne og i hvert fall aldri mer.

At man har hobbyer eller interesser utenom henne er neppe noe problem for så mange menn, menn er mye mer "nerdete" enn kvinner og det gjelder kanskje i enda større grad de menn som ofte oppfattes som snille gutter, for dette er jo ofte gutter som har datainteresser eller andre nerdeinteresser de har viet ungdomsårene til mens de mer "slemme" av oss har vært ute og jaktet på damer. Så at snille gutter ikke har interesser faller på et vis på sin egen urimelighet.

Jeg angriper ikke forelskelse. Kanskje det er mer et spørsmål om "she's just not that into you". Jeg har enda til gode å treffe en forelsket mann som endrer personlighet så radikalt at dette blir et problem. Men, det skal sies at jeg ser poenget ditt også. Det er jo noe som kan skje det du beskriver også. Tror bare ikke det er normen. Og, klart forelskelse er å være avhengig av en annen for å oppnå lykke. Problemet dukker opp når det blir så altoppslukende at ikke noe annet betyr noen ting!

Nå snakker du faktisk til en nerdete kvinne. Jeg digger nerdete menn, de er faktisk de mest interessante! De har noe å snakke om. Så, den teorien faller på sin egen urimelighet hos meg.

Ergo, intresser er forskjellige. Og, noen har ikke interesser i det hele tatt. Og, det var poenget mitt. De uten noe. Eller de som dropper interesser for å være tilgjengelig for kjæresten 24/7.

• Liker 1
Skrevet

Jeg søkte på "snille menn" og fikk 35 treff. Ikke særlig hårreisende antall tråder om temaet. Jeg synes du overdramatiserer.

Jeg synes det er ganske hårreisende i et KVINNEforum. At så mange menn synes det er så viktig å syte at de søker opp KG for å gjøre det.

Jeg skjønner godt hva TS mener her. Det er jo ikke hver eneste snille mann her i landet hun gir en karakteristika av, det er en del av gruppen "snille menn" som syter over at damer ikke vil ha de fordi de er snille. Jeg ønsker ikke en fullstendig selvutslettende mannn som lever for å gjøre mitt liv behaglig, jeg vil ha en som er snill mot meg, men samtidig har ben i nesa, egne meninger og som har et liv som ikke innebærer å sitte og holde meg i hånden til enhver tid.

Ja! Så enkelt kan det også sies:)

Gjest MorAase
Skrevet

Uh... Du skriver om usikre menn TS, ikke snille.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg angriper ikke forelskelse. Kanskje det er mer et spørsmål om "she's just not that into you". Jeg har enda til gode å treffe en forelsket mann som endrer personlighet så radikalt at dette blir et problem. Men, det skal sies at jeg ser poenget ditt også. Det er jo noe som kan skje det du beskriver også. Tror bare ikke det er normen. Og, klart forelskelse er å være avhengig av en annen for å oppnå lykke. Problemet dukker opp når det blir så altoppslukende at ikke noe annet betyr noen ting!

Nå snakker du faktisk til en nerdete kvinne. Jeg digger nerdete menn, de er faktisk de mest interessante! De har noe å snakke om. Så, den teorien faller på sin egen urimelighet hos meg.

Ergo, intresser er forskjellige. Og, noen har ikke interesser i det hele tatt. Og, det var poenget mitt. De uten noe. Eller de som dropper interesser for å være tilgjengelig for kjæresten 24/7.

Nei, hvis du tar deg tid til å lese hva jeg skriver vil du se at det ikke handler om at "she's just not that into you", som jeg skriver har jeg jo opplevd mer enn en gang at den samme jenta kan bli interessert på et senere tidspunkt når min forelskelse har lagt seg. Jeg påstår da heller ikke at du bevisst angriper forelskelse, jeg ønsker bare å få frem de ulykksalige konsekvensene av denne kvinnelige forakten for svakhet og fascinasjon for gutter som er uavhengige og som utstråler det. For denne utstrålingen avhenger helt av graden av forelskelse.

Selvsagt finnes det uselvstendige, krypende menn med dårlig selvtillit og/eller få og ingen interesser, men jeg tror selv de av oss som av mange oppfattes som det motsatte kan oppleves slik av den jenta vi er forelsket i. Ikke fordi vi gjør så mye annerledes overfor henne, ikke fordi vi skjuler våre interesser eller opptrer krypende, men fordi jenter uansett har en slags sjette sans som straks forteller dem om gutten som står foran henne er litt for på knærne for henne - og er han det har han ingen interesse. Og dette henger nettopp sammen med jenters motvilje mot svake gutter.

Endret av Cuckold
Skrevet

Jeg har aldri sagt at jeg oppfører meg korrekt til enhver tid. Nå er ikke det vesentlig i denne sammehengen det heller.

Jeg har heller ikke møtt bare slike menn. Hvor henter dere alle antagelsene fra??

Oppførselen er selvfølgelig vesentlig hvis den trigger noen av de trekkene du ikke syntes er attraktive. Nei, så har du ikke bare møtt slike menn, men du syntes jo tydeligvis at dette er såpass problematisk at du skriver et innlegg om det. Du vet ikke om alle disse mennene oppfører seg på samme måte ovenfor andre kvinner. Du vet ikke om de er "dumsnille" i andre sammenhenger.

Hver og en av oss kan kan kun bedømme potensielle partneres oppførsel ut i fra egne referanserammer. Da kan det også være en god i det å forsøke om man selv har bidratt til at det ble som det ble. Alle mennesker er ikke kompatible med hverandre, og iblant kan to stykker som dater hverandre eller er sammen få frem det verste i hverandre, og det er lurt å være såpass ærlig med seg selv at en våger å analysere egen oppførsel.

• Liker 1
Skrevet

Heisann, noen som hadde et behov for en utblåsning her..? :popcorn:

• Liker 1
Skrevet

*Gjesp*. Det er greit at noen menn er usikre og har lite selvtillit, men tror du virkelig innlegg som dette hjelper disse mennene til å bli bedre mennesker og skape seg et interessant liv slik at de (etter din mening) da blir interessante for kvinner?

Jeg kan opplyse deg om at folk med lav seltillit og lavt egenverd ikke blir noe bedre av slike "formaninger". Innlegget ditt representerer tvert imot det som får folk til føle seg kjipe i utgangspunktet.

Hadde du virkelig ville skrevet et konstruktivt innlegg, så hadde du ikke skrevet et såpass passivt-aggressivt innlegg som dette. Mellom linjene koker det bare ned til meningsløst hat for usikre gutter og innleder på ingen måte til noen konstruktiv debatt om dette temaet. Jeg kan faktisk være enig i at det finnes mange usikre menn der ute, men måten og premissene debatten bygges på (les: usikre gutter er turn-off uansett og jeg vet best faktor) gjør at du bare fremstår som useriøs.

Men en seriøs debatt var vel heller kanskje aldri intensjonen din, tipper du bare så etter nok en mulighet for å rakke ned på det du ikke liker selv. Føles det bedre nå vennen min? :)

Enig med du. Usikre gutter vet veldig godt hva som feiler dem. Snillhet er ikke en av de feilene.

• Liker 1
Skrevet

jeg skjønner godt va du mener! jeg har møtt utrolig mange "snille" mannfolk som er snille for å få meg til å like dem. de kjøper ting, varter opp, gir masse komplemanger, lager mat, tar vare på meg og vil ha kjærlighet i retur. Jeg føler at de har prøvd å lure meg til å bli gla i de. Men det fungerer aldri. I tilegg tørr de aldri si ifra, sette egne krav eller å diskutere med meg. Jeg kaller dem puselanke gutter. Menn uten mening.

Nå roter jeg meg aldri borti sånne mannfolk. Ja, jeg vil ha noen som setter pris på meg og viser det, men ikke noen som tilber meg og gir meg alt jeg vil ha.

• Liker 1
Skrevet

jeg skjønner godt va du mener! jeg har møtt utrolig mange "snille" mannfolk som er snille for å få meg til å like dem. de kjøper ting, varter opp, gir masse komplemanger, lager mat, tar vare på meg og vil ha kjærlighet i retur. Jeg føler at de har prøvd å lure meg til å bli gla i de. Men det fungerer aldri. I tilegg tørr de aldri si ifra, sette egne krav eller å diskutere med meg. Jeg kaller dem puselanke gutter. Menn uten mening.

Nå roter jeg meg aldri borti sånne mannfolk. Ja, jeg vil ha noen som setter pris på meg og viser det, men ikke noen som tilber meg og gir meg alt jeg vil ha.

Hvis du aldri roter deg bort i sånne menn, lurer jeg veldig på hvordan du kan si at de kjøper ting, lager mat til deg, varter deg opp og tar vare på deg? Og aldri tør si ifra? For å kunne si dette innebærer det jo at man tilbringer tid sammen. Greit at du kanskje ikke kan stoppe noen fra å kjøpe ting, men hvis du lar deg oppvarte og bli tatt vare på er du jo i høyeste grad medskyldig. Har det slått deg at disse mennene faktisk er interessert i deg, kanskje til og med forelsket i deg, og ikke bare er ute etter å lure deg? Selv om de kanskje er tafatte og usikre, har de faktisk følelser de også. Lar du deg varte opp, lar du dem tro at de har en sjanse, og da har du jaggu deg selv å takke.

Og dessuten: Puselanke...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er egentlig ganske skremmende å lese hvor blåste kvinnfolk egentlig er.

Nå er vel du 1988-modell og kan fortsatt unnskylde deg med at du er ung og dum, men problemet er at din innstilling er veldig langt ifra fornuftig.

Dessuten vokser heller ikke alle folk av seg disse problemene. Og det er virkelig skremmende!

Endret av Steinar40
Skrevet

Snill er bra, men om han i tillegg er initiativløs og forutsigbar mister jeg interesse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...