Steinar40 Skrevet 6. november 2011 #141 Skrevet 6. november 2011 Den typen finnes kanskje også, men det er ikke disse TS snakker om. Det er en spesiell type selverklært snille menn som ikke skjønner at deres versjon av snillhet er helt forferdelig å leve med. Beslutningsvegringen deres kommer ikke bare av de er likeglade, men av at de tror det er en bra ting å aldri ha en formening om noe. Ja, det er jo ikke lett for meg som mann å se forskjellen på disse. For meg som står utenfor, så ser de bare likeglade ut. Forøvrig så er vi vel alle ofte likeglade til om vi skal gå inn på kafé A eller B, men det er ekstremt upraktisk om alle skal stå utenfor på gata og si "samma for meg". Noen må skjære gjennom selv når de er helt likeglade, og er det alltid deg i et forhold så går du fort lei. Jeg er redd dette ofte blir "jobben" til dama hehe
Gjest Cuntzilla Skrevet 6. november 2011 #142 Skrevet 6. november 2011 Ja, det er jo ikke lett for meg som mann å se forskjellen på disse. For meg som står utenfor, så ser de bare likeglade ut. Hvorfor kan du ikke se det som mann, står pikken din i veien? Jeg klarer fint å se mye av hva mine medsøstre gjør i forhold selv om jeg ikke er sammen med dem;) Det finnes i tillegg også jenter som trekker på skuldrene hver gang du stiller dem et enkelt spørsmål om hva de har lyst til å finne på. Jeg er redd dette ofte blir "jobben" til dama hehe Blir det? I min krets er det vanlig at begge parter har en ryggrad som ikke er laget av lutefisk. Jeg er redd mange kvinner ikke liker å ha denne jobben. Det er mer attraktivt med han som sier "la oss gå ut og spise" og bestiller bord på en restaurant han liker og vil ta deg med på, enn han som knapt klarer å ta stilling til om han er sulten engang og ikke kommer med et eneste forslag til sted for han vil bare der du vil, han. Så går den snille gutten hjem uten date og syter fordi en skikkelig bad boy som er så KUK at han kan finne på å bestemme restaurant stikker av med damene.
Gjest Corto Maltese Skrevet 6. november 2011 #143 Skrevet 6. november 2011 Personlig er jeg bare meg selv. Det ser ut til og være bra nok og få meg kvinner.
Steinar40 Skrevet 6. november 2011 #144 Skrevet 6. november 2011 (endret) Hvorfor kan du ikke se det som mann, står pikken din i veien? Jeg klarer fint å se mye av hva mine medsøstre gjør i forhold selv om jeg ikke er sammen med dem;) Det finnes i tillegg også jenter som trekker på skuldrene hver gang du stiller dem et enkelt spørsmål om hva de har lyst til å finne på. Mannfolk prater ikke i sammen om forholdene som det dere kvinner gjør. Derfor får vi ikke samme innsikt i andres forhold. Ikke er vi interesserte heller. Blir det? I min krets er det vanlig at begge parter har en ryggrad som ikke er laget av lutefisk. Jeg er redd mange kvinner ikke liker å ha denne jobben. Det er mer attraktivt med han som sier "la oss gå ut og spise" og bestiller bord på en restaurant han liker og vil ta deg med på, enn han som knapt klarer å ta stilling til om han er sulten engang og ikke kommer med et eneste forslag til sted for han vil bare der du vil, han. Så går den snille gutten hjem uten date og syter fordi en skikkelig bad boy som er så KUK at han kan finne på å bestemme restaurant stikker av med damene. Mye mulig. Og når du/dere så flytter i sammen med denne "KUKEN" så finner dere snart nok ut at han er akkurat like "snill" - dvs likeglad - han også. Gotcha! hehe Alle mannfolk prøver å lure dama så han får fordelene av henne selv. Eneste forskjellen er at noen mannfolk er mer utspekulerte og motiverte enn andre. Endret 6. november 2011 av Steinar40
Gjest MorAase Skrevet 6. november 2011 #145 Skrevet 6. november 2011 Den typen finnes kanskje også, men det er ikke disse TS snakker om. Det er en spesiell type selverklært snille menn som ikke skjønner at deres versjon av snillhet er helt forferdelig å leve med. Beslutningsvegringen deres kommer ikke bare av de er likeglade, men av at de tror det er en bra ting å aldri ha en formening om noe. Forøvrig så er vi vel alle ofte likeglade til om vi skal gå inn på kafé A eller B, men det er ekstremt upraktisk om alle skal stå utenfor på gata og si "samma for meg". Noen må skjære gjennom selv når de er helt likeglade, og er det alltid deg i et forhold så går du fort lei. Men hvorfor gjør kvinner det de kan for å trykke disse usikkre dørmattene enda lenger ned? Hvorfor gjør kvinner det de kan for å se til at disse menn forblir overbevist om at de ikke er gode nok for noen som helst? Menn i samme situasjon har nesten alltid anstendighet og hjertevarme nok til å veilede, støtte og bygge opp en selvdestruktiv kvinne. Det uten at han føler at han er hennes far, men mer som hennes broderlige kompis. Er det virkelig så galt å være grei, selv om en synes den andre personen er en selvdestruktiv fjott? 3
Gjest MorAase Skrevet 6. november 2011 #146 Skrevet 6. november 2011 Ja, det er jo ikke lett for meg som mann å se forskjellen på disse. For meg som står utenfor, så ser de bare likeglade ut. Jeg er redd dette ofte blir "jobben" til dama hehe Nuvel, det er et mindretall kvinner som evner å skjære gjennom noe som helst.
Gjest Cuntzilla Skrevet 7. november 2011 #147 Skrevet 7. november 2011 Men hvorfor gjør kvinner det de kan for å trykke disse usikkre dørmattene enda lenger ned? Hvorfor gjør kvinner det de kan for å se til at disse menn forblir overbevist om at de ikke er gode nok for noen som helst? Menn i samme situasjon har nesten alltid anstendighet og hjertevarme nok til å veilede, støtte og bygge opp en selvdestruktiv kvinne. Det uten at han føler at han er hennes far, men mer som hennes broderlige kompis. Er det virkelig så galt å være grei, selv om en synes den andre personen er en selvdestruktiv fjott? Folk flest, til og med kvinner, er faktisk greie og har et hjerte. Jeg tror nok de fleste vil prøve, gudene vet at jeg gjorde det, man har jo tross alt startet å date denne personen fordi man liker han for mange andre gode kvaliteter. Men alle har en grense, jeg går inn i et forhold for å være noens kjæreste, ikke støttekontakt. Jeg kan gi mye og inngå mange kompromisser og forsøke å bygge opp en person, men det er jo ikke akkurat gjort på en dag. Vet ikke hvor sunt det er heller, om man f.eks. er på to helt forskjellige nivåer i selvsikkerhet så må den ene gå rundt på puter imens den andre stadig blir såret, sjalu, føler seg kritisert og at alt han gjør er feil. I forsøk på å bygge han opp så trykker man seg selv ned. Ingen ønsker å ofre en stor del av seg selv for et forhold og gå rundt med konstant dårlig samvittighet, og det er ikke gitt at man er bra for den andre heller uansett hvor mye man prøver å endre personligheten sin. Pluss og minus blir fort minus.
Emmaline Skrevet 7. november 2011 #148 Skrevet 7. november 2011 Jeg syntes snillhet er undervurdert jeg Men jeg ser ikke helt sammenhengen mellom snillhet og beslutningsvegring. Er det samme ting? 1
hulaboer Skrevet 8. november 2011 #149 Skrevet 8. november 2011 Jeg har en veldig snill gutt. Jeg falt for han jeg, ligger langflat enda. Snill ja, men er han en logrende valp uten egne meninger og som bare nikker og er enig i alt du sier og gjør?
hulaboer Skrevet 8. november 2011 #150 Skrevet 8. november 2011 Typisk anekdote som viser hvordan de tenker og opererer: Man skal reise et sted (eller gå på kino, konsert, restaurant..) og eneste svaret man får ut av dem om hvor man skal er "det er opp til deg, kjære". Selv om man prøver å forklare at man gjerne vil høre hans ønsker og preferanser så får man ingenting ut av han, det er fullstendig det samme for han. Ingen forståelse for at det er bra å ha en personlighet og smak og en evne til å ta valg, og at det er PISS IRRITERENDE å måtte skjære gjennom og ta hver eneste lille avgjørelse i hverdagen helt ned til når man skal krysse gata. Men neida.. det er fullstendig umulig å få et svar på hva de vil om man så fillerister dem og skriker, alt er helt greit for dem, de vil det du vil. Selv når du selv ikke aaaner hvilken film du vil se på kino så må du velge en for han har faenmeg ikke noen mening om det. Så blir det jo slutt da, og guess what: da drar han i sin endeløse selvmedlidenhet regla om "men jeg gjorde alt for deg, dro jo der for deg, så den filmen for deg, gikk på den konserten for deg.." ... Vel, det er en ting kvinner må skjønne... Ofte gir vi faktisk helt ærlig blaffen i hvilket valg som blir tatt. Gardiner i stua? Kunne ikke brydd meg mindre. Ikke spør. Og så videre.
Gjest Cuntzilla Skrevet 8. november 2011 #151 Skrevet 8. november 2011 Vel, det er en ting kvinner må skjønne... Ofte gir vi faktisk helt ærlig blaffen i hvilket valg som blir tatt. Gardiner i stua? Kunne ikke brydd meg mindre. Ikke spør. Og så videre. Både menn og kvinner gir ofte helt ærlig blaffen i hvilket valg som blir tatt. Poenget er at man ikke skal overlate alle avgjørelser til den andre under den tro at det gjør en til drømmetypen. Og når man til slutt blir dumpet fordi man vrir seg unna enhver beslutning og viser null tegn på å preferanser eller initiativ så skal man iallefall ikke syte om at man var jo "verdens snilleste som gjorde alt for henne". Det er liksom der noen selverklært snille gutter har misforstått. 1
Kamikatze Skrevet 9. november 2011 #152 Skrevet 9. november 2011 Både menn og kvinner gir ofte helt ærlig blaffen i hvilket valg som blir tatt. Poenget er at man ikke skal overlate alle avgjørelser til den andre under den tro at det gjør en til drømmetypen. Og når man til slutt blir dumpet fordi man vrir seg unna enhver beslutning og viser null tegn på å preferanser eller initiativ så skal man iallefall ikke syte om at man var jo "verdens snilleste som gjorde alt for henne". Det er liksom der noen selverklært snille gutter har misforstått. Okey: Gardiner i CAMO!
PrimoFanten Skrevet 9. november 2011 #153 Skrevet 9. november 2011 En kan fort liksom sitte i et trivlig selskap med et kvinnemennske så kan noe som dette skje... Mannen: "Nå ble det ordentlig kjølig her inne". Kvinnen: *grubler og tenker - *Ohh shit hva er det nå jeg har gjort / sagt? * Mannen: "Må nok ut å fikle med varmen ja...." ......5min senere Mannen: "Hjelper på nå ...? " Mannen: "Er det noe galt? " Kvinnen: ....*Nei." Så med litt det i bakhodet så kan det skape en del usikkerhet hos mange kan jeg se for meg. En tolker og ser ting på helt forskjellig vis. Ikke tolk alt til fordel for det negative, alt trenger ikke ha en dobbel betydning. Legg litt mer innsats ned i å kartlegge kjemien...bør nå bety mer at en virkelig viser at en har lagt ned en innsats i å kjenne noen utifra deres ståsted/utgangspunkt her i verden. Enn at man springer ut for å åpne bildøren og tar oppvasken hver gang. Det er ivertfall ikke snilt å forvente det...
Stefan Skrevet 10. november 2011 #154 Skrevet 10. november 2011 Jeg syntes snillhet er undervurdert jeg Men jeg ser ikke helt sammenhengen mellom snillhet og beslutningsvegring. Er det samme ting? Enig. Er snillhet=beslutningsvegring, så er jeg en føkkings bad boy...
Gjest Cuntzilla Skrevet 11. november 2011 #155 Skrevet 11. november 2011 Snillhet og beslutningsvegring er ikke det samme nei, har man en språkforståelse og logisk sans som er litt over den til en gjennomsnittlig dørhank så burde man skjønne dette ut fra hovedinnlegget. TS snakker ikke om alle snille menn, men om en type "snille menn". Vi liker alle at menn er snille, men det finnes noen menn som fremviser en type snillhet som TS beskriver. De frastøter seg damer med den og skjønner ikke hvorfor. Så ender de opp med å klage på at damer er onde og bare liker bad boys og fæle menn, når sannheten er at vi kvinner er fryktelig glade i snille menn. Bare ikke den typen det er snakk om her. 1
Steinar40 Skrevet 11. november 2011 #156 Skrevet 11. november 2011 Det å være snill og omtenksom er en av de viktigste egenskapene et menneske har. Mens det å ha beslutningsvegring er en av de verste!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #157 Skrevet 11. november 2011 Men hvorfor gjør kvinner det de kan for å trykke disse usikkre dørmattene enda lenger ned? Hvorfor gjør kvinner det de kan for å se til at disse menn forblir overbevist om at de ikke er gode nok for noen som helst? Menn i samme situasjon har nesten alltid anstendighet og hjertevarme nok til å veilede, støtte og bygge opp en selvdestruktiv kvinne. Det uten at han føler at han er hennes far, men mer som hennes broderlige kompis. Er det virkelig så galt å være grei, selv om en synes den andre personen er en selvdestruktiv fjott? Menn i samme situasjon har ikke alltid anstendighet og hjertevarme nok til å bygge opp en usikker dame hvis man tenker menn generelt, men mange menn har det. Det finnes også menn som tråkker på usikre damer, som blir lei av damer som ikke klarer å uttrykke en selvstendig mening. Damer som sier "bestem du kjære, det er det samme for meg". Jeg tror dette går begge veier jeg, både menn og kvinner liker snille menn og kvinner som har egne meninger og er trygge på seg selv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå