Nikka88 Skrevet 31. oktober 2011 #81 Skrevet 31. oktober 2011 Hvis du aldri roter deg bort i sånne menn, lurer jeg veldig på hvordan du kan si at de kjøper ting, lager mat til deg, varter deg opp og tar vare på deg? Og aldri tør si ifra? For å kunne si dette innebærer det jo at man tilbringer tid sammen. Greit at du kanskje ikke kan stoppe noen fra å kjøpe ting, men hvis du lar deg oppvarte og bli tatt vare på er du jo i høyeste grad medskyldig. Har det slått deg at disse mennene faktisk er interessert i deg, kanskje til og med forelsket i deg, og ikke bare er ute etter å lure deg? Selv om de kanskje er tafatte og usikre, har de faktisk følelser de også. Lar du deg varte opp, lar du dem tro at de har en sjanse, og da har du jaggu deg selv å takke. Og dessuten: Puselanke... Jeg skrev at nå roter jeg meg ikke borti slike menn igjenn, altså etter erfaringene jeg har hatt. De har nok vært interesserte i meg, men jeg har følt at de har prøvd å manipulert meg til å like de like mye i gjengjeld. ja selvfølgelig vil jeg ha noen som er snille- fordi de ønsker å være gode mot meg, -ikke fordi de de har et mål med "snillheten" sin om du skjønner hva jeg mener? De mannfolka jeg snakker om er snille fordi de ønsker noe i retur, ikke fordi de ønsker å være gode fordi de bryr seg om deg.
Nikka88 Skrevet 31. oktober 2011 #82 Skrevet 31. oktober 2011 Det er egentlig ganske skremmende å lese hvor blåste kvinnfolk egentlig er. Nå er vel du 1988-modell og kan fortsatt unnskylde deg med at du er ung og dum, men problemet er at din innstilling er veldig langt ifra fornuftig. Dessuten vokser heller ikke alle folk av seg disse problemene. Og det er virkelig skremmende! Men det er vel utrolig fornuftig å kalle noen for "blåste" fordi man oppgir en mening? Hva er poenget med å rakke ned på andre for meningene sine? Du kan kalle meg ung og dum, men er du noe bedre? langt ifra voksen når du føler behov for å svare på den måten.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #83 Skrevet 31. oktober 2011 De mannfolka jeg snakker om er snille fordi de ønsker noe i retur, ikke fordi de ønsker å være gode fordi de bryr seg om deg. Den forskjellen er nok hovedsaklig i hodet ditt. Hvis noen gidder å være snille med deg er det fordi de bryr seg om deg, men det er begrenset hvor lenge man gidder å bare gi og aldri få. Sannsynligvis gir du lettere tilbake til de du liker godt, sånn at du aldri kommer til punktet hvor de ikke gidder å gi mer. 1
Nikka88 Skrevet 31. oktober 2011 #84 Skrevet 31. oktober 2011 Den forskjellen er nok hovedsaklig i hodet ditt. Hvis noen gidder å være snille med deg er det fordi de bryr seg om deg, men det er begrenset hvor lenge man gidder å bare gi og aldri få. Sannsynligvis gir du lettere tilbake til de du liker godt, sånn at du aldri kommer til punktet hvor de ikke gidder å gi mer. Nei, det er ikke bare i hodet mitt. Jeg var jo i utgangspunktet interessert i de gutta som viste seg å ha andre motiver. Dette kom spesielt godt frem etter en tid, da sannheten kom frem. Et eksempel kan være en jeg datet over lengre tid, som begynte å skjelle meg ut fordi han mente jeg ikke hadde like sterke følelser for han, som han hadde for meg. Han mente jeg skulle ha elsket han for alt han hadde gjort for meg. Ikke for personen han var, eller forholdet vi hadde. Det er det jeg mener med at jeg føler at de prøver å "kjøpe" kjærlighet med handlinger og ting. Og det er ikke slik at jeg ikke gir i et forhold, men jeg gir ikke for å få poeng hos partneren. Da gir jeg fordi jeg ønsker, og ikke forventer noe i retur.
Gjest Purple Haze Skrevet 31. oktober 2011 #85 Skrevet 31. oktober 2011 Det er egentlig ganske skremmende å lese hvor blåste kvinnfolk egentlig er. Nå er vel du 1988-modell og kan fortsatt unnskylde deg med at du er ung og dum, men problemet er at din innstilling er veldig langt ifra fornuftig. Dessuten vokser heller ikke alle folk av seg disse problemene. Og det er virkelig skremmende! Det er så utrolig lavmål å rakke ned på folk ene og alene ut fra alderen deres. Jeg har en sønn som er født i -88, og han er mer reflektert, nyansert og vidsynt enn deg. Regner med han har mer erfaring på dette området også, faktisk. Jeg skjønner godt hva nikka88 mener, og det har ikke noe med snillhet å gjøre, det de guttene gjør. De prøver å kjøpe seg kjærlighet, og det fungerer aldri.
Sophie-Ann Skrevet 31. oktober 2011 #86 Skrevet 31. oktober 2011 Har ikke lest alt, men jeg var sammen med en som jeg trodde var en snill gutt, men den gang ei . Hadde digg sex fredag, lørdag og søndag forrige helg, torsdagen bar det over. Skjønner ikke en dritt
Cuckold Skrevet 31. oktober 2011 #87 Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Det er så utrolig lavmål å rakke ned på folk ene og alene ut fra alderen deres. Jeg har en sønn som er født i -88, og han er mer reflektert, nyansert og vidsynt enn deg. Regner med han har mer erfaring på dette området også, faktisk. Jeg skjønner godt hva nikka88 mener, og det har ikke noe med snillhet å gjøre, det de guttene gjør. De prøver å kjøpe seg kjærlighet, og det fungerer aldri. At problematikken med "snille gutter" liksom skal handle om gutter som prøver å kjøpe seg kjærlighet ved å være hjelpsomme og greie er neppe så mye mer enn et av mange mulige fiffige forsøk på bortforklaringer, en redningsplanke noen jenter tyr til for å slippe å ta selvkritikk og bearbeide egne hang ups, ikke minst den destruktive forakten for gutter som er reelt på knærne for dem. Jeg er mann, men jeg har jo også merkelig nok lagt merke til at jenter som er forelsket i meg ofte virker veldig veldig greie, unaturlig greie ville noen kanskje sagt, ja, mye greiere og hyggeligere enn de er mot gutter flest. Skal jeg da liksom dømme disse jentene nord og ned for at de prøver å "kjøpe" min kjærlighet? Selvsagt gjør de på et vis det, de prøver å selge seg inn, fremstå fra sin beste side, den kranglevorne morgengretne jenta eller hissige debattanten er ikke fremtredende i denne fasen. Et par av disse jentene har vært svært engasjert i politiske organisasjoner, men dette har jeg heller ikke merket mye til. Tvert imot har de ofte vist seg mye mer overbærende i forhold til det de aner av uenighet og forsiktige med å dra igang debatter enn de normalt er. Skal jeg forakte dem for det? Som mann er jeg så merkelig skrudd sammen at jeg finner denne svakheten vakker, nettopp fordi jeg vet at det har å gjøre med forelskelse og sterke følelser, ikke med en generell svakhet eller mangel på meninger eller meningers mot. Endret 31. oktober 2011 av Cuckold
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2011 #88 Skrevet 31. oktober 2011 Men det er vel utrolig fornuftig å kalle noen for "blåste" fordi man oppgir en mening? Hva er poenget med å rakke ned på andre for meningene sine? Du kan kalle meg ung og dum, men er du noe bedre? langt ifra voksen når du føler behov for å svare på den måten. Jeg sier det som jeg ser det.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #89 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg elsker snille gutter Det er noe av det fineste med personligheten, det å være snill!
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2011 #90 Skrevet 31. oktober 2011 Nei, det er ikke bare i hodet mitt. Jeg var jo i utgangspunktet interessert i de gutta som viste seg å ha andre motiver. Dette kom spesielt godt frem etter en tid, da sannheten kom frem. Et eksempel kan være en jeg datet over lengre tid, som begynte å skjelle meg ut fordi han mente jeg ikke hadde like sterke følelser for han, som han hadde for meg. Han mente jeg skulle ha elsket han for alt han hadde gjort for meg. Ikke for personen han var, eller forholdet vi hadde. Det er det jeg mener med at jeg føler at de prøver å "kjøpe" kjærlighet med handlinger og ting. Og det er ikke slik at jeg ikke gir i et forhold, men jeg gir ikke for å få poeng hos partneren. Da gir jeg fordi jeg ønsker, og ikke forventer noe i retur. Alle har motiver med "snillheten" sin. Og det blir for naivt å innbille seg noe annet. Ser ikke at det er noe problem før det dreier seg om direkte utnyttelse. Da er det imidlertid et alvorlig problem. Men så lenge begge har gjensidige fordeler av å være snille med hverandre så er det intet problem.
Nikka88 Skrevet 31. oktober 2011 #91 Skrevet 31. oktober 2011 Alle har motiver med "snillheten" sin. Og det blir for naivt å innbille seg noe annet. Ser ikke at det er noe problem før det dreier seg om direkte utnyttelse. Da er det imidlertid et alvorlig problem. Men så lenge begge har gjensidige fordeler av å være snille med hverandre så er det intet problem. Jeg har aldri sagt at det er et alvorlig problem. Jeg har bare sagt at slik "snillhet" som jeg ikke føler er ekte, er ikke noe jeg vil ha i et forhold. Og nei, det er ikke et problem lenger, fordi jeg nå styrer unna slike typer.
frøkna Skrevet 1. november 2011 #92 Skrevet 1. november 2011 hva skjer med at ingen klarer å lese bare litt mellom linjene? Jeg tror ikke TS mener å gre alle med en kam, for det kan så å si aldri gjøre. dette er en generalisering som hun oppfatter den, dog noen punkter noe ekstreme satte jeg pris på innlegget og kjenner meg igjen i mange av poengene hennes. Dette er blitt forsket på, og det viser at kvinner tiltrekkes menn med høyt testosteron og testosteron utvikler blandt annent kreativitet og impulsivitet. Men kan også føre til "bad boy" rykte.
Steinar40 Skrevet 1. november 2011 #93 Skrevet 1. november 2011 Jeg har aldri sagt at det er et alvorlig problem. Jeg har bare sagt at slik "snillhet" som jeg ikke føler er ekte, er ikke noe jeg vil ha i et forhold. Og nei, det er ikke et problem lenger, fordi jeg nå styrer unna slike typer. Du har et for romantisert syn på dette. Eventuelt at du er for følsom. Hvorfor skulle f.eks jeg være snill mot deg hvis du ikke er snill mot meg? Eller hvis jeg ikke tror på at det å være snill mot deg også vil gavne meg selv?
Frihetsgudinnen Skrevet 1. november 2011 Forfatter #94 Skrevet 1. november 2011 Hvis du aldri roter deg bort i sånne menn, lurer jeg veldig på hvordan du kan si at de kjøper ting, lager mat til deg, varter deg opp og tar vare på deg? Og aldri tør si ifra? For å kunne si dette innebærer det jo at man tilbringer tid sammen. Greit at du kanskje ikke kan stoppe noen fra å kjøpe ting, men hvis du lar deg oppvarte og bli tatt vare på er du jo i høyeste grad medskyldig. Har det slått deg at disse mennene faktisk er interessert i deg, kanskje til og med forelsket i deg, og ikke bare er ute etter å lure deg? Selv om de kanskje er tafatte og usikre, har de faktisk følelser de også. Lar du deg varte opp, lar du dem tro at de har en sjanse, og da har du jaggu deg selv å takke. Og dessuten: Puselanke... Medskyldig i å gi en mann flere sjanser fordi jeg liker han godt?? Snill er bra, men om han i tillegg er initiativløs og forutsigbar mister jeg interesse. Dessverre blir det fort det med slike menn jeg har vært så frekk å generalisere i mitt hovedinnlegg.. Nei, det er ikke bare i hodet mitt. Jeg var jo i utgangspunktet interessert i de gutta som viste seg å ha andre motiver. Dette kom spesielt godt frem etter en tid, da sannheten kom frem. Et eksempel kan være en jeg datet over lengre tid, som begynte å skjelle meg ut fordi han mente jeg ikke hadde like sterke følelser for han, som han hadde for meg. Han mente jeg skulle ha elsket han for alt han hadde gjort for meg. Ikke for personen han var, eller forholdet vi hadde. Det er det jeg mener med at jeg føler at de prøver å "kjøpe" kjærlighet med handlinger og ting. Og det er ikke slik at jeg ikke gir i et forhold, men jeg gir ikke for å få poeng hos partneren. Da gir jeg fordi jeg ønsker, og ikke forventer noe i retur. Den har jeg også fått servert. Ellers, veldig godt sagt! Og, nettopp det jeg mente i startinnlegget:) hva skjer med at ingen klarer å lese bare litt mellom linjene? Jeg tror ikke TS mener å gre alle med en kam, for det kan så å si aldri gjøre. dette er en generalisering som hun oppfatter den, dog noen punkter noe ekstreme satte jeg pris på innlegget og kjenner meg igjen i mange av poengene hennes. Dette er blitt forsket på, og det viser at kvinner tiltrekkes menn med høyt testosteron og testosteron utvikler blandt annent kreativitet og impulsivitet. Men kan også føre til "bad boy" rykte. Jeg vet at noen punkter er ekstreme i hovedinnlegget.. Var meningen å sette det litt på spissen. Kreativitiet og impulsitet vil jeg ha! Kan jeg få en badboy som er genuint snill også???
Anglofil Skrevet 1. november 2011 #95 Skrevet 1. november 2011 Snill er ikke det samme som å være usikker. Og jeg er glad min mann er en snill mann. Mvh Yvonne 1
Gjest Katten. Skrevet 2. november 2011 #96 Skrevet 2. november 2011 Det er forsåvidt mange kvinner som gjør alle punktene som listes opp av TS.
Frihetsgudinnen Skrevet 2. november 2011 Forfatter #97 Skrevet 2. november 2011 Jeg har dog ikke sagt noe om at ikke kvinner også kan være på den måten. Nå har jeg bare ikke noe interesse for kvinner på den måten. Det er forsåvidt mange kvinner som gjør alle punktene som listes opp av TS. Som sagt. Lese hele tråden vet du.
waco Skrevet 2. november 2011 #98 Skrevet 2. november 2011 Jeg tror litt av grunnen til at kvinner har den allminnelige forakt krypdyr, insekter, mark og snille gutter skyldes at mye er guttens feil. Når menn belønner feil type jenter får det uante konsekvenser. Alle vet hvorfor det er tre ganger så mange menn som kvinner som tar selvmord. De aller fleste tilfeller skyldes kjærlighetssorg. Hadde ikke menn vært så snille og tafatte ville disse hendelsene vært avsluttet med og finne dama partert i en søplesekk, - så takket være menns sin snillhet og selvoppfrelselse redder det kvinneliv. Det er mer sannsynlig at en mann tar livet sinn kontra det å drepe en annen, allikevel har kvinner mer angst for å bli drept, enn angsten for å ta livet av en mann med selvmord?? Veldig få kvinner har den innsikt som frihetsgudinnen, men det er fordi frihetsgudinnen bare har blitt elsket av snille gutter og ikke en rabbagast hun aldri får temnt.
makkapakka Skrevet 2. november 2011 #99 Skrevet 2. november 2011 jeg ønsker meg en snill mann, men han klarer ikke meg hvis han er usikker! de 10 punktene har ikke noe med snillhet å gjøre det er typisk oppførsel ved 100 % usikkerhet.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #100 Skrevet 2. november 2011 Alle vet hvorfor det er tre ganger så mange menn som kvinner som tar selvmord. De aller fleste tilfeller skyldes kjærlighetssorg. Kilde?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå