Gå til innhold

Hvorfor kvinner ikke faller for snille gutter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes masse snille menn som ikke er usikre på seg selv. Det finnes menn som gjør en innsats for forholdet og blir utnyttet fordi de prøver så godt de kan og deretter blir omtalt som tøfler. Da snakker jeg IKKE om de som finner seg i hva som helst men de som tolker ting positivt og legger godsiden til for å få til et forhold. La heller være å utnytte det at den andre vil vel i et forhold enten det er mann eller kvinne! Og til snille menn: det er en myte at vi ikke vil ha dere! Det er de som utnytter andres omtanke, at andre er glad i dem og vil dem vel som er usikre! De vet ikke hva styrke er! De såkalte badboysene som ser tøffe ut er uten unntak de som egentlig er usikre på seg selv!!! De og jentene som faller for denne overflaten! Sterke kvinner trenger ikke tråkke på andre!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Gjesp*. Det er greit at noen menn er usikre og har lite selvtillit, men tror du virkelig innlegg som dette hjelper disse mennene til å bli bedre mennesker og skape seg et interessant liv slik at de (etter din mening) da blir interessante for kvinner?

Jeg kan opplyse deg om at folk med lav seltillit og lavt egenverd ikke blir noe bedre av slike "formaninger". Innlegget ditt representerer tvert imot det som får folk til føle seg kjipe i utgangspunktet.

Hadde du virkelig ville skrevet et konstruktivt innlegg, så hadde du ikke skrevet et såpass passivt-aggressivt innlegg som dette. Mellom linjene koker det bare ned til meningsløst hat for usikre gutter og innleder på ingen måte til noen konstruktiv debatt om dette temaet. Jeg kan faktisk være enig i at det finnes mange usikre menn der ute, men måten og premissene debatten bygges på (les: usikre gutter er turn-off uansett og jeg vet best faktor) gjør at du bare fremstår som useriøs.

Men en seriøs debatt var vel heller kanskje aldri intensjonen din, tipper du bare så etter nok en mulighet for å rakke ned på det du ikke liker selv. Føles det bedre nå vennen min? :)

Jeg skriver på en ironisk og sarkastisk måte. Da blir det vel litt passivt-aggressivt for endel hårsåre mennesker. Man må lære seg å lese humor også. Ikke ta alt bokstavlig hele tiden.

Jeg hater ikke noen jeg. Gjør du?

Å kalle noen du ikke kjenner for "vennen min" er nedlatende.

Og, det er heller ikke pent! Det kan nok også sees på som ganske useriøst.

Skrevet

Ts.

Menn skal være snille med sine kvinner.

Hvorfor skal vi slå oss til ro med dem hvis ikke?

Nå vet ikke jeg hva du legegr i ordet "badboy", så kanskje du kan utdype det litt?

hele innlegget ditt får meg ihvertfall til å tro at du vil ha en mann som slår deg, som kaller deg stygge ting, som ikke viser respekt for noen, osv.

Det er vel ikke det du mener? :klo:

jeg ihvertfall, vil ha en snill, god og omtenksom mann.

Ja, han må bare være litt "badboy" avogtil, men det får være i senga isåfall. :sengekos:

Skrevet

Men fra spøk til alvor eg trur nok at dei aller fleste tingene som TS nevner her skjer heile tida rundt i verden. Ikke bare fra snille gutter. Fra emo til bad boys til needy gutter osv eller kva dei blir kalt.

Men å si at snille gutter er slik og at punktene du nevner stemmer, skal jeg slenge inn lotto kuponger fra no av.

Er vel mer som ein generell negativ beskrivelse sider av hva gutter/menn kan gjøre. Værste med det heile er at det kan funke og.

Har ein tommelfinger regel. Du skal ikke se på åssen ein person behandler og oppfører seg ovenfor deg. Du skal se åssen han behandler og oppfører seg ovenfor andre.

Var ei som var intressert i meg var som silke og hygglig ovenfor meg. Men stygg med andre.

Skrevet

Nja, det du beskriver her er vel usikre menn som skylder på at de er single fordi de er snille. Jeg vil hjertens gjerne ha en snill mann, men en trygg, voksen og reflektert mann. Det er ikke noen dissonans mellom det og å være snill.

Nettopp! Det var godt summert.

Det finnes masse snille menn som ikke er usikre på seg selv. Det finnes menn som gjør en innsats for forholdet og blir utnyttet fordi de prøver så godt de kan og deretter blir omtalt som tøfler. Da snakker jeg IKKE om de som finner seg i hva som helst men de som tolker ting positivt og legger godsiden til for å få til et forhold. La heller være å utnytte det at den andre vil vel i et forhold enten det er mann eller kvinne! Og til snille menn: det er en myte at vi ikke vil ha dere! Det er de som utnytter andres omtanke, at andre er glad i dem og vil dem vel som er usikre! De vet ikke hva styrke er! De såkalte badboysene som ser tøffe ut er uten unntak de som egentlig er usikre på seg selv!!! De og jentene som faller for denne overflaten! Sterke kvinner trenger ikke tråkke på andre!

Noe jeg også har påpekt i åpningsinnlegget, bare med annet valg av ord.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skriver på en ironisk og sarkastisk måte. Da blir det vel litt passivt-aggressivt for endel hårsåre mennesker. Man må lære seg å lese humor også. Ikke ta alt bokstavlig hele tiden.

Vel, vi er på et debattforum. Man har ikke gleden av å kunne uttrykke seg med tonefall, mimikk og takter som understreker ironi, og det er faktisk mange som mener det du beskriver helt bokstavelig.

Og uansett om man kan lese ironien eller ikke, så burde du ha tenkt på hvem målgruppen er. Er det disse usikre mennene du snakker om? Når man er usikker, tror du at slike menn er mer eller mindre hårsåre enn andre?

Jeg hater ikke noen jeg. Gjør du?

Slett ikke, men så har jeg heller ikke for vane å skrive lange innlegg med hva jeg misliker med kvinner på en måte som helt klart kan oppfattes krenkende.

Å kalle noen du ikke kjenner for "vennen min" er nedlatende.

Og, det er heller ikke pent! Det kan nok også sees på som ganske useriøst.

Det var et svar på et innlegg som mange her inne oppfattet som nedlatende.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

For det første, vær så snill å ikke sitere hele det lange innlegget, for så å bare svare med en eller to setninger. Det gjør at hele tråden blir forferdelig slitsom å lese.

Så over til saken. Menn som er unnfallende, feige, konfliktsky og litt tøffelaktige er ikke snille. Det er misforstått snillhet, og helt drepen å leve sammen med.

Menn som er genuint snille, men likevel har bein i nesa, de vil vi ha! :)

• Liker 1
Skrevet

For det første, vær så snill å ikke sitere hele det lange innlegget, for så å bare svare med en eller to setninger. Det gjør at hele tråden blir forferdelig slitsom å lese.

Så over til saken. Menn som er unnfallende, feige, konfliktsky og litt tøffelaktige er ikke snille. Det er misforstått snillhet, og helt drepen å leve sammen med.

Menn som er genuint snille, men likevel har bein i nesa, de vil vi ha! :)

Vel, mange av oss menn forsøker å løse problemer før det eskalerer til konflikter. Folk som kjenner meg kan ta seg f* på at jeg ikke viker fra en konflikt hvis jeg blir angrepet, men jeg forsøker faktisk å unnvike den og løse den på en sivilisert måte uten drama (eller i verste fall vold ved fysisk konflikt), og det er vel forskjellen. Greit nok, noen ganger kan man ikke unngå konflikt, og da kriger jeg gjerne men mitt førstevalg er alltid å løse problemstillinger i minnelighet.

Gjest Rastl0s
Skrevet

TS, du har i såfall ikke møtt mange snille...

Jeg er VELDIG snill, men kjenner meg ikke igjen i NOEN av dem.

Vil ikke beskrive denne personen TS beskriver som SNILL, men sum DUM og uten personlighet.

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg hadde byttet ut snill, med "snill" hadde kanskje flere vært enige. Men, det var ikke mitt poeng å få flest mulig enige. At dere ikke klarer å la være å sette alle i samme bås er ikke mitt problem. Selv om jeg helt klart snakker om en liten del av en gruppe.

Nope. Det er ikke politisk korrekt å være uenig med noen.

Dere er bare litt pertentlige på hva som er moralsk riktig å utrykke.

Redd for å få så ørene flagrer eller tråkke noen på tærne??

Haha, hvis noen er pertentlig og putter alle i en bås, så er det nok du med generaliseringene dine om snille menn ;) Og hvis jeg hadde vært redd for å få så ørene flagrer osv. hadde jeg nok ikke holdt meg på KG...

Og nei, det hjelper ikke å sette snill i gåseøyne. Ordet du er ute etter (men tydeligvis ikke vil bruke av redsel for at det ødelegger generaliseringen din), er usikker. Du beskriver noen usikre menn, ikke snille menn. Det er faktisk to forskjellige ting som ikke nødvendigvis henger naturlig sammen. Hvis denne meningen gjør meg politisk korrekt, så greit nok. Jeg står for det jeg mener uansett hvor PK det måtte være i noens øyne :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Vel, mange av oss menn forsøker å løse problemer før det eskalerer til konflikter. Folk som kjenner meg kan ta seg f* på at jeg ikke viker fra en konflikt hvis jeg blir angrepet, men jeg forsøker faktisk å unnvike den og løse den på en sivilisert måte uten drama (eller i verste fall vold ved fysisk konflikt), og det er vel forskjellen. Greit nok, noen ganger kan man ikke unngå konflikt, og da kriger jeg gjerne men mitt førstevalg er alltid å løse problemstillinger i minnelighet.

Kjempeflott, sånne menn vil vi ha!

I motsetning til de "snille" som gjør alt i sin makt for å slippe å ta stilling til noe eller ta en diskusjon.

Skrevet

Ts.

Menn skal være snille med sine kvinner.

Hvorfor skal vi slå oss til ro med dem hvis ikke?

Nå vet ikke jeg hva du legegr i ordet "badboy", så kanskje du kan utdype det litt?

hele innlegget ditt får meg ihvertfall til å tro at du vil ha en mann som slår deg, som kaller deg stygge ting, som ikke viser respekt for noen, osv.

Det er vel ikke det du mener? :klo:

jeg ihvertfall, vil ha en snill, god og omtenksom mann.

Ja, han må bare være litt "badboy" avogtil, men det får være i senga isåfall. :sengekos:

Igjen, er det noen som vi ha en som slår, kaller deg stygge ting og ikke viser respekt??

Hvor leser dere det??

Men fra spøk til alvor eg trur nok at dei aller fleste tingene som TS nevner her skjer heile tida rundt i verden. Ikke bare fra snille gutter. Fra emo til bad boys til needy gutter osv eller kva dei blir kalt.

Men å si at snille gutter er slik og at punktene du nevner stemmer, skal jeg slenge inn lotto kuponger fra no av.

Er vel mer som ein generell negativ beskrivelse sider av hva gutter/menn kan gjøre. Værste med det heile er at det kan funke og.

Har ein tommelfinger regel. Du skal ikke se på åssen ein person behandler og oppfører seg ovenfor deg. Du skal se åssen han behandler og oppfører seg ovenfor andre.

Var ei som var intressert i meg var som silke og hygglig ovenfor meg. Men stygg med andre.

Den tommelfingerregelen kan slå hardt tilbake.

Ja, det er vel litt worst-case-scenario. Jeg har dog ikke sagt noe om at ikke kvinner også kan være på den måten. Nå har jeg bare ikke noe interesse for kvinner på den måten.

Skrevet

Kjempeflott, sånne menn vil vi ha!

I motsetning til de "snille" som gjør alt i sin makt for å slippe å ta stilling til noe eller ta en diskusjon.

Hvem er "vi"? Tviler på at du kan uttale deg på alle kvinners vegne, gitt.

Selv om jeg at det som et kompliment, så kan man jo se det fra den andre siden også, at det finnes noen som bare ønsker en diskusjonen for diskusjonens skyld uten at det egentlig er noe å diskutere, og jeg tolker deg faktisk litt i den retningen. Og det er absolutt ikke et attraktivt karaktertrekk.

Skrevet

Selv om jeg at det som et kompliment, så kan man jo se det fra den andre siden også, at det finnes noen som bare ønsker en diskusjonen for diskusjonens skyld uten at det egentlig er noe å diskutere, og jeg tolker deg faktisk litt i den retningen. Og det er absolutt ikke et attraktivt karaktertrekk.

Ah, så du er en kranglevoren snilling med mindreverdskomplekser? Sånne menn vil vi IKKE ha,

Skrevet

Ah, så du er en kranglevoren snilling med mindreverdskomplekser? Sånne menn vil vi IKKE ha,

Hehe, slett ikke. Du bør holde deg for god til å komme med personangrep.

Det jeg mener er at man selvsagt skal ta stilling til ting og diskutere dersom man faktisk har noe på hjertet. Men å lete etter diskusjoner og konflikter i et parforhold er strengt tatt ganske meningsløst. Om du tolker meg som en "kranglevoren snilling" på grunn av det driter jeg egentlig langt i, for slike kvinner er heller ikke i min målgruppe.

Gjest Purple Haze
Skrevet

"Vi" var nå bare et uttrykk.

Og du virker egentlig mye mer kranglevoren enn jeg noengang kommer til å bli, men værsågod for komplimentet :kyss:

Skrevet

TS, du har i såfall ikke møtt mange snille...

Jeg er VELDIG snill, men kjenner meg ikke igjen i NOEN av dem.

Vil ikke beskrive denne personen TS beskriver som SNILL, men sum DUM og uten personlighet.

Er det noen her som har lest at jeg med snill mener at det er det personlighetstrekket slike menn spiller på? Å bli likt fordi de er "snille"??

Haha, hvis noen er pertentlig og putter alle i en bås, så er det nok du med generaliseringene dine om snille menn ;) Og hvis jeg hadde vært redd for å få så ørene flagrer osv. hadde jeg nok ikke holdt meg på KG...

Og nei, det hjelper ikke å sette snill i gåseøyne. Ordet du er ute etter (men tydeligvis ikke vil bruke av redsel for at det ødelegger generaliseringen din), er usikker. Du beskriver noen usikre menn, ikke snille menn. Det er faktisk to forskjellige ting som ikke nødvendigvis henger naturlig sammen. Hvis denne meningen gjør meg politisk korrekt, så greit nok. Jeg står for det jeg mener uansett hvor PK det måtte være i noens øyne :)

Skulle hatt en kopiknapp her. Jeg gjentar meg selv igjen: Jeg putter ikke alle snille menn i samme kategori, bare endel av dem. De som missforstår snillhet. Jeg har også brukt ordet usikker, og jeg mener fremdeles at snill og usikker har en sammenheng i mitt innlegg. Fordi det var den kombinasjonen jeg var ute etter å si noe om. At dette er en form for manipulerende snillhet er sant, men det er allikevel det personlighetstrekket som er fremtredende, ikke usikkerheten som er skjult bak.

Skrevet

knapp her. Jeg gjentar meg selv igjen: Jeg putter ikke alle snille menn i samme kategori, bare endel av dem. De som missforstår snillhet. Jeg har også brukt ordet usikker, og jeg mener fremdeles at snill og usikker har en sammenheng i mitt innlegg. Fordi det var den kombinasjonen jeg var ute etter å si noe om. At dette er en form for manipulerende snillhet er sant, men det er allikevel det personlighetstrekket som er fremtredende, ikke usikkerheten som er skjult bak.

Det er jo likevel temmelig unyansert å generalisere på den måte. Usikkerhet kan komme i mange former, og at man er usikker på noe i forhold til egen perosnlighet/kropp/whatever betyr ikke nødvendigvis at man generelt er usikker.

Skrevet

Ikke enig. Hvis man manipulerer med snillhet, er man såpass beregnende at man overhodet ikke er usikker. Da vet man hva man driver med og er verken snill eller usikker, bare utspekulert.

Skrevet

Vel, vi er på et debattforum. Man har ikke gleden av å kunne uttrykke seg med tonefall, mimikk og takter som understreker ironi, og det er faktisk mange som mener det du beskriver helt bokstavelig.

Det stemmer faktisk ikke. Jeg har lest bøker og artikkler fulle av ironi.

Noen skjønner det, andre ikke. Det handler om å sette ting litt på spissen.

Og uansett om man kan lese ironien eller ikke, så burde du ha tenkt på hvem målgruppen er. Er det disse usikre mennene du snakker om? Når man er usikker, tror du at slike menn er mer eller mindre hårsåre enn andre?

Jeg har ikke noen målgruppe. Bare de som leser dette. Hadde jo vært skikkelig dumt om noen lærte noe av et fryktelig generaliserende og nedlatende innlegg. Huffda.

Slett ikke, men så har jeg heller ikke for vane å skrive lange innlegg med hva jeg misliker med kvinner på en måte som helt klart kan oppfattes krenkende.

Det er vel bare de som føler seg truffet som burde føle seg krenket.

Å føle seg krenket på vegne av noen du ikke kjenner er fullstendig unødvendig.

Det var et svar på et innlegg som mange her inne oppfattet som nedlatende.

....Eller full av ironi.

Som sagt. Ikke alle trenger å føle seg truffet.

Jeg kjenner selv mange som er snille uten å være klengete og slitsomme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...