AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #161 Del Skrevet 3. oktober 2012 Har en luring som forsyner seg av maten min, sa i fra at det er greit at han tar av pålegg og slikt, men jeg jobber natt og når jeg kommer hjem så vil jeg gjerne spise grandisen min og da er det kjipt om noen andre har tatt den. Det handler ikke om penger, men at jeg er sulten. "Ah, beklager jeg tenkte ikke på det " svarte han og jeg tenkte alt var OK, men uka etter når jeg kommer hjem fra jobb og skal ta grandisen jeg vet jeg har i fryseren så ligger det ikke en grandis der, men en 50-lapp! Anonym poster: fe0f15fc096cae254de96d72a3850883 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirbit Skrevet 3. oktober 2012 #162 Del Skrevet 3. oktober 2012 Har en luring som forsyner seg av maten min, sa i fra at det er greit at han tar av pålegg og slikt, men jeg jobber natt og når jeg kommer hjem så vil jeg gjerne spise grandisen min og da er det kjipt om noen andre har tatt den. Det handler ikke om penger, men at jeg er sulten. "Ah, beklager jeg tenkte ikke på det " svarte han og jeg tenkte alt var OK, men uka etter når jeg kommer hjem fra jobb og skal ta grandisen jeg vet jeg har i fryseren så ligger det ikke en grandis der, men en 50-lapp! Anonym poster: fe0f15fc096cae254de96d72a3850883 Oi,det der er ikke greit! Stakkars altså, ser for meg å være hele dagen på jobben og bare glede seg til pizzaen,men nope,hele er borte, men her er penger,gå og kjøp ny!?!?! Du får legge igjen en ekstra hemmelig gave på pizzaen neste gang. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2012 #163 Del Skrevet 3. oktober 2012 Han ene i kollektivet jeg bor i, stinker som en gris og pleier å rape høyt hver gang han tar en slurk drikke. Han går med svette, skitne klær, og går barbeint med de ekleste stinketærne du har sett! Han rydder ikke etter seg på kjøkkenet og tar seg aldri av fellesoppgaver. I tillegg har han ufyselig språk og personlighet. Han pleier å sitte på stua i kun bokser og singlet og spille fifa mesteparten av dagen. Feite grisen! Takk for at jeg får utløp for min frustrasjon. Ser fram til å flytte ut den 1.Januar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 3. oktober 2012 #164 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Ah, stakkars folk. Bodde i kollektiv i 4 mnd for en del år siden, var mye som det blir fortalt om her inne. Jeg vasket opp mine ting og tømte mitt eget søppel, men de andre gadd ikke, og til slutt var det vanskelig å se hvilken farge det var på bordet, eller gulvet, grunnet alt søppelet. En gang reiste jeg vekk en uke, og da jeg reiste var det nesten ikke dasspapir igjen. Da jeg kom tilbake, lå det et par aviser inne på do, som tydeligvis var dugende for enkelte. I tillegg til alt søppelet og alt det uvaskede kjøkkenutstyret på kjøkkenet, selvsagt. Kjøkkenutstyret mitt fikk seg en knekk etter å ha blitt mishandlet av en østerriker og en slovak, og maten fikk ikke akkurat være i fred. Stakkars de som er så dårlig stilt at de må bo i kollektiv med folk de ikke kjenner. Endret 3. oktober 2012 av Leifern 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #165 Del Skrevet 3. oktober 2012 Flyttet i kollektiv for ca en uke siden nå, første gang. Begynner merke litt at jeg er den eneste som har bodd alene før, de andre er dårlige til å rydde etter seg på kjøkkenet og badet. Særlig hun ene forventer at folk skal rydde etter henne.. Fellesrommet er ikke ferdig møblert så der er det heldigvis rent forløbig Anonym poster: 83259be05a4a358b8eebb28105b8b67a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 3. oktober 2012 #166 Del Skrevet 3. oktober 2012 Da jeg flyttet ut hjemmefra, flytta jeg rett inn i et kollektiv. der bodde jeg med 3 andre, men delte bad med en. Han hadde visstnok et eksem på kroppen som gjorde at han brukte mye salver... Og han klarte aldri tørke dette av hendene sine. Så hele badet var innsauset i salver, selv gulvet!!! ekkelt.. Også pissa han rundt halve dassen uten å tørke det opp igjen.... Kjøkken/stue var oxo et eget kapittel. Jeg takket ja til dette kollektivet uten å se det først. da jeg åpnet døra første gang var det hauger me søppel på spisebordet, gamle tallerkner på kjøkkenbenken og tøy over alt.... jeg var ganske fort ute derfra for å si det sånn! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #167 Del Skrevet 3. oktober 2012 Xaphan jeg er rett og slett målløs over de bildene! Jeg bodde med to jenter og en gutt i en periode, jeg har aldri sett noe verre enn hun ene jenta. Hun var den som bombarderte kjøkkenet hver eneste gang og stakk av fra all oppvasken. Jeg og venninne skulle bake og kose oss en kveld etter en lang dag på lesesalen, og vi kom hjem til et bombardert kjøkken! Ikke aner jeg hvordan hun klarte det men hun hadde så og si klart å bruke alle fat, kopper og diverse bakeutstyr på EN dag. Dette var i ferien så de to andre var vekke, og det var kun meg og henne der. Dessuten hadde jeg tatt oppvasken kvelden før. Så nøyaktig hva hun gjorde med alt det vet jeg rett og slett ikke. Hun stjal mat fra romkameraten vår, og når han ble sur på henne så var svaret generelt: Men du er jo litt feit så du må uansett slanke deg, jeg hjelper deg bare litt på vei. I tillegg så var hun utrolig dyktig for å sørge å ta bilde av kjøkkenet når hun en gang i skuddåret vasket for å tagge selv i det på Facebook og si: jeg er flink! Hun var jammen meg ikke flink de resterende 364 dagene i året! Forøvrig pleide hun å legge de brukte... ja brukte tampongene innpakket i papir rundt omkring på rommet sitt. Jeg forstod aldri hvorfor hun ikke bare kastet dem i bosset på badet? Anonym poster: 25715a5195d186a9ac032c40fbbc935b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #168 Del Skrevet 3. oktober 2012 Xaphan jeg er rett og slett målløs over de bildene! Jeg bodde med to jenter og en gutt i en periode, jeg har aldri sett noe verre enn hun ene jenta. Hun var den som bombarderte kjøkkenet hver eneste gang og stakk av fra all oppvasken. Jeg og venninne skulle bake og kose oss en kveld etter en lang dag på lesesalen, og vi kom hjem til et bombardert kjøkken! Ikke aner jeg hvordan hun klarte det men hun hadde så og si klart å bruke alle fat, kopper og diverse bakeutstyr på EN dag. Dette var i ferien så de to andre var vekke, og det var kun meg og henne der. Dessuten hadde jeg tatt oppvasken kvelden før. Så nøyaktig hva hun gjorde med alt det vet jeg rett og slett ikke. Hun stjal mat fra romkameraten vår, og når han ble sur på henne så var svaret generelt: Men du er jo litt feit så du må uansett slanke deg, jeg hjelper deg bare litt på vei. I tillegg så var hun utrolig dyktig for å sørge å ta bilde av kjøkkenet når hun en gang i skuddåret vasket for å tagge selv i det på Facebook og si: jeg er flink! Hun var jammen meg ikke flink de resterende 364 dagene i året! Forøvrig pleide hun å legge de brukte... ja brukte tampongene innpakket i papir rundt omkring på rommet sitt. Jeg forstod aldri hvorfor hun ikke bare kastet dem i bosset på badet? Anonym poster: 25715a5195d186a9ac032c40fbbc935b Fysj! Jeg blir helt sjokkert over folk, jeg. Jeg trodde det var normalt og vanlig å rydde etter seg, spesielt når en har laget mat, og kaste brukte tamponger rundt omkring på rommet, men ikke søpla, nei? Uhygieniske kjerring. Anonym poster: e9e622c52ff38926636532e53500bea7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 4. oktober 2012 #169 Del Skrevet 4. oktober 2012 Grøsser av noen av disse, og er glad jeg aldri har trengt å bo i kollektiv.... Har bodd på internat, men det blir noe annet i forhold til slike problemstillinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nenya82 Skrevet 4. oktober 2012 #170 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Jeg har bodd i kollektiv i mange år,og i Norge har jeg alltid hatt eget kjøleskap + at jeg har oppbevart alt av mat og kjøkkenutstyr på rommet mitt.Bare gidder ikke at klåfingra folk ikke kan holde seg unna andres ting.Spesielt når de ikke spør en gang. -Men det er jo alltid morsomt når folk hadde fest uten å si ifra,også er det jo gjerne på et sted med papirtynne vegger.Ene fyren hadde selvsagt fest i rommet ved siden av mitt.Jeg kunne høre ALT de gjorde og når man prøvde å si ifra så bare lo han.I tillegg bråkte de noe for jævlig ute i gangene.Dagen etter var vi flere sure beboere og flere klaget på han så han fikk kjeft og ble kastet ut -Samme sted så bodde det en gjeng med mannfolk også.De skulle tydeligvis koke seg egg,og jeg syntes det begynte å lukte rart,og da hadde de tydeligvis stått der en stund.Vannet var borte for lenge siden og røyken stod opp fra kjelen.Ja,jeg tror i hvert fall at det hadde vært egg :gjeiper: -Samme gjengen glodde alltid når jeg var på kjøkkenet så begynte å unngå å være der når de var der.Veldig ubehagelig. Verste opplevelsen med å bo i kollektiv var når jeg studerte i utlandet et semester.Uff,der var folk gjerne veldig unge når de begynte å studere så det var omtrent som å være tilbake på videregående. Det var utrolig lytt,og det å bo i 1.etasje var skikkelig kjipt til tider. -Ene fyren irriterte meg noe grenseløst.Han var av typen som bråkte hele døgnet og det uansett hva han gjorde.En natt våknet jeg av at han satt og sang på rommet sitt.Ja,det var SÅ lytt der.Hadde mest lyst til å kvele fyren.I tillegg stjal han mat.Tilslutt hadde jeg for eksempel heller varm brus på rommet enn at han skulle gå og forsyne seg av min hele tiden. -Folk festet der hele tiden og døgnet rundt.Har aldri fått sove så lite noen gang. -Kjøkkenet var konstant skittent og ingen gadd å vaske eller tørke av benkene for der var det vaskedame og da ventet de heller til hun kom og tok det.Stakkars dame sier nå bare jeg,men hun var alltid blid uansett.Skjønner ikke hvordan hun greide det Ja,det var en fantastisk opplevelse å studere i utlandet,men skulle jeg vært der lengre så ville jeg aldri i livet bodd der. Også håper jeg at jeg aldri skal bo kollektiv igjen.Jeg er ikke noe overrenslig person,men syns ikke at det er urimelig å kreve at folk klarer å vaske og rydde etter seg. Endret 4. oktober 2012 av Nenya82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 4. oktober 2012 #171 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har klaget om denne naboen før, men det får være :gjeiper: Jeg bor i kollektiv med nabo x og nabo y. Nabo X har jeg bodd med siden sist høst, mens Y flyttet inn i septeber i år. Vi deler kjøkken, og naboene deler bad (jeg har eget). Anyways, i to uker nå har X vært borte. Og det har vært så deilig! Ingen brødsmuler og syletøyflekker på benkene, ingen grønnsaksrester på gulvet, ingen søppel som renner over (jeg tar gjerne søpla, men ikke hvis den er så full at jeg må lempe over i en annen pose), ingen fastbrente matflekker på ovnen, og ikke en kilo med grønnsaker i vasken som blokkerer avløpet. Så deilig! Og mest av alt - jeg har fått sove! Min kjære nabo X elsker nemlig å spille musikk som får veggene til å riste, enten klokken er fire på natta, eller ni på morgenen. Det skal alltid være discostemning med "dunk-dunk-dunk" musikk - som gjør det umulig for hjertet å roe seg. I tillegg virker det som målet er å ha musikk for å høre hvor bra musikkanlegget er - ikke ha godt anlegg for å høre hvor god musikken er. I går natt kom han dessverre tilbake, og jeg ble vekket igår og jeg ble vekket idag. Det tar vel ikke lang tid før sølet bygger seg opp på kjøkkenet. Sukk, som jeg gleder meg til jeg (han?) skal flytte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirbit Skrevet 4. oktober 2012 #172 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg forstår ikke at disse menneskene aldri stopper opp og tenker : " Her bor jeg nå. Jeg er voksen og jeg bor her,veldig tett innpå andre mennesker. Jeg deler bad og kjøkken med fremmede, for de bor her de og" Det er ikke bråket som plager meg,det er den tanken av at når jeg er i gangen, så hyler ikke jeg av full hals, når jeg er på kjøkkenet, så rydder jeg etter meg,når jeg sitter på rommet så spiller jeg aldri av så høy musikk at naboen blir forstyrret, fordi jeg har akseptert at jeg bor veldig tett inn på fremmede folk, og jeg hadde syns det er normal folkeskikk å ro ned et par hakk, altså,har du virkelig behov for å hyle som en stukket gris 247/? Kanskje en bondegård er mer passende sted for deg 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Memories Skrevet 4. oktober 2012 #173 Del Skrevet 4. oktober 2012 Selv har jeg kun bodd på internat, men i 2008 var jeg på besøk hos eksen som bodde i et kollektiv. Han bodde i første etasje med en kar i midten av tyveårene. Husker ikke hvordan kjøkkenet så ut, men badet har brent seg fast i minnet. Det var svarte, lange hår overalt! På gulvet, på/i doen, i vasken, i dusjen og til og med på veggene. Følte meg mer skitten etter en dusj der enn før. Frastøtende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 4. oktober 2012 #174 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Jeg forstår ikke at disse menneskene aldri stopper opp og tenker : " Her bor jeg nå. Jeg er voksen og jeg bor her,veldig tett innpå andre mennesker. Jeg deler bad og kjøkken med fremmede, for de bor her de og" Dessverre tenker de; "Nå har jeg flyttet hjemifra! Nå kan jeg gjøre hva jeg vil, uten å få kjeft av mamma og pappa!" Edit: skriveleif Endret 4. oktober 2012 av Jade 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 4. oktober 2012 #175 Del Skrevet 4. oktober 2012 De jeg bor med nå er egentlig helt ok, de baker muffins som alle kan spise av og tar oppvasken min samtidig som de tar sin egen, så jeg trives bra! En ting som jeg finner sært i mitt kollektiv er at nesten ingen spiser. Vi er syv stykker som deler kjøkken, men bare tre av oss lager middag gjevnlig, de andre ser jeg på kjøkkenet kanskje toppen to ganger i uka. Greit nok å spise på rommet sitt, det gjør jeg ofte selv, men spiser de aldri varm mat? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2012 #176 Del Skrevet 4. oktober 2012 En gang bodde jeg og noen andre i kollektiv en plass som hadde badstu. Den ene brukte badstuen hver dag lenge, og nektet for at dette kunne føre til skyhøye strømregninger, da vi jo delte på strømmen. Synes dere det var rettferdig at vi delte strømregningen? Anonym poster: 9a85a99e629e13bab851c181f84d4681 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 4. oktober 2012 #177 Del Skrevet 4. oktober 2012 Vi er syv stykker som deler kjøkken, men bare tre av oss lager middag gjevnlig, de andre ser jeg på kjøkkenet kanskje toppen to ganger i uka. Greit nok å spise på rommet sitt, det gjør jeg ofte selv, men spiser de aldri varm mat? Kanskje de spiser varmmat ute, eller i kantina? Eller kan det hende at de har kokeplater på rommet? Eller en mikro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 4. oktober 2012 #178 Del Skrevet 4. oktober 2012 Kanskje de spiser varmmat ute, eller i kantina? Eller kan det hende at de har kokeplater på rommet? Eller en mikro? Vi har kjøpt inn fellesmikro som alle har spleiset på, kokeplate på rommet kan jo hende, men vi har et ryddig kjøkken så jeg ser ikke helt vitsen, ikke er det lov heller. Å spise ute må jo være dyrt i lengden også. Men det bor en fyr her som bare spiser toast og drikker melk, så folk har noen rare matvaner :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 4. oktober 2012 #179 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Jeg har aldri bodd i kollektiv, men bodd på internat. - Kjære romveninne, siden vi deler soverom så hadde det vært flott om du ringer til kjæresten din for å ha telefonsex når jeg ikke er der? Jeg vil ikke høre om alle stillingene du kunne tenke deg å ha og hvordan du beføler deg selv. - Når jeg skal gå inn i dusjen så hadde det vært fint om du kunne ha plukket opp alle hårene etter deg, det er ikke kjekt å måtte passe på hvor du skal stå, fordi det er fullt av hår overalt.. Endret 6. oktober 2012 av miaw 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 4. oktober 2012 #180 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har aldri bodd i kollektiv, men bodd på internat. - Kjære romveninne, siden vi deler soverom så hadde det vært flott om du ringer til kjæresten din for å ha telefonsex når jeg ikke er der? Jeg vil ikke høre om alle stillingene du kunne tenke deg å ha og hvordan du beføler deg selv. Haha, fy faen så kleint 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå