Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Jeg eier leilighet og hadde en leieboer i fjor som gjorde et par merklige ting...

Kom hjem etter en slitsom helg på skileir sent om søndag kveld...Gjett hva jeg finner i min sofa, joda en flaske med varmende glidemiddel. De hadde visst brukt det som massasjeolje til fotmassasje! :legrine: Da ble jeg litt oppgitt

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens klage:

Kommer inn på kjøkkenet hvor ene fyren jeg bor med har stekt fisk (mannesteking, dvs forkulling). Det stinker skikkelig og ovnen som jeg vasket over når jeg stekte egg i går kveld er dekket i fett og smør. Sier så fint "Veldig greit om du kan vaske ovnen før du går" og får til svar "Kaffor de, ska jo vaskes på søndan..?".

:kjefte:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fint lite blid på min tidligere kollektivskapning som kjøpte to nymfeparaktitter OG to undulater, til tross for at to av oss andre som bodde der var allergisk mot fugl. Ikke tok hun overvettes godt vare på dem heller, så parakittene hylte døgnet rundt :sukk: Greit nok, det var lov å ha kjæledyr, men det skulle vel kunne gå an å ønske at hun synes det var nok med de to kaninene hun allerede hadde (og ikke tok særlig godt vare på)?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske irriterende når mine to romkamerater forlanger nøyaktig det samme av meg som av dem, når jeg nærmest bor hos kjæresten min og sover hos meg selv kun 1 - 2 netter i måneden. Slik har det vært siste 4-5 måneder.

Jeg gidder faktisk ikke å komme hjem for å ta oppvasken når jeg ikke har vært hjemme eller brukt et eneste glass siste uken (siden sist jeg tok oppvasken, også da uten at jeg hadde vært hjemme).

Jeg betaler selvsagt husleie og min del av strømmen. Jeg tar min ukentlige vaskedag selv om jeg ikke er der, men det får holde. Innkjøp av dopapir, håndsåpe etc er det temmelig hårreisende at vi skal dele på tre når jeg virkelig aldri er der. De to andre nyter godt av å ha leiligheten for seg selv, en mindre å dele badet med om morgenen, etc.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som regel godt fornøyd med mine samboere, men en ting irriterer meg. DOKOSTEN HENGER IKKE DER TIL PYNT!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange klager på dopapir.. vel, jeg hadde nettopp kjøpt dopapir og plutselig var det ingenting igjen. Jeg sa til han ene jeg bodde med at han måtte gå og kjøpe, men han hadde også nettopp kjøpt. Det viste seg at dopapirforbruket hadde økt helt enormt etter at vi hadde fått inn en ny gutt i kollektivet. Siden vi to som var hjemme begge var litt fyllesyke og det var et stykke til nærmeste søndagsåpne butikk bestemte vi oss for å titte inn til vår nye sambu.

Som sagt så gjort. Vi var enige om kun å åpne døren, og om vi ikke fant dorullene, altså at de lå synlig, skulle vi bare lukke døren igjen.

Vi fant, vi fant. Hele gulvet til fyren var dekket av sammenkrøllet dopapir. Han hadde en pult, en skrivestol, en madrass en papirkurv (full av sammenkrøllet dopapir) og ellers et gulv dekket av herligheten. Vi lukket bare døra igjen, vi.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens klage:

Kommer inn på kjøkkenet hvor ene fyren jeg bor med har stekt fisk (mannesteking, dvs forkulling). Det stinker skikkelig og ovnen som jeg vasket over når jeg stekte egg i går kveld er dekket i fett og smør. Sier så fint "Veldig greit om du kan vaske ovnen før du går" og får til svar "Kaffor de, ska jo vaskes på søndan..?".

:kjefte:

Snakk om å være lat, ja! Jeg kommer aldri til å skjønne meg på så late mennesker. Er de like late når det gjelder andre ting også? :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange klager på dopapir.. vel, jeg hadde nettopp kjøpt dopapir og plutselig var det ingenting igjen. Jeg sa til han ene jeg bodde med at han måtte gå og kjøpe, men han hadde også nettopp kjøpt. Det viste seg at dopapirforbruket hadde økt helt enormt etter at vi hadde fått inn en ny gutt i kollektivet. Siden vi to som var hjemme begge var litt fyllesyke og det var et stykke til nærmeste søndagsåpne butikk bestemte vi oss for å titte inn til vår nye sambu.

Som sagt så gjort. Vi var enige om kun å åpne døren, og om vi ikke fant dorullene, altså at de lå synlig, skulle vi bare lukke døren igjen.

Vi fant, vi fant. Hele gulvet til fyren var dekket av sammenkrøllet dopapir. Han hadde en pult, en skrivestol, en madrass en papirkurv (full av sammenkrøllet dopapir) og ellers et gulv dekket av herligheten. Vi lukket bare døra igjen, vi.

tror jeg hadde kjøpt en egen pakke å ha på rommet da.så fikk han som brukte så mye bare ha det så godt!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange klager på dopapir.. vel, jeg hadde nettopp kjøpt dopapir og plutselig var det ingenting igjen. Jeg sa til han ene jeg bodde med at han måtte gå og kjøpe, men han hadde også nettopp kjøpt. Det viste seg at dopapirforbruket hadde økt helt enormt etter at vi hadde fått inn en ny gutt i kollektivet. Siden vi to som var hjemme begge var litt fyllesyke og det var et stykke til nærmeste søndagsåpne butikk bestemte vi oss for å titte inn til vår nye sambu.

Som sagt så gjort. Vi var enige om kun å åpne døren, og om vi ikke fant dorullene, altså at de lå synlig, skulle vi bare lukke døren igjen.

Vi fant, vi fant. Hele gulvet til fyren var dekket av sammenkrøllet dopapir. Han hadde en pult, en skrivestol, en madrass en papirkurv (full av sammenkrøllet dopapir) og ellers et gulv dekket av herligheten. Vi lukket bare døra igjen, vi.

Haha. Litt ekkelt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektivet jeg bor i er faktisk ikke så ille, og vi er åtte stykker som bor her! Men det er noe som irriterer meg, å det er folk som ikke tørker benkene etter at de har laget mat, fat som ikke blir skyllet før de legges i oppvaskmaskinen eller ikke legger de inn i oppvaskmaskinen i det hele tatt, men lar fat og glass stå på kjøkkenbenken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektivet jeg bor i er faktisk ikke så ille, og vi er åtte stykker som bor her!

Kollektiv med åtte personer er ikke imponerende for meg. Har bodd med langt flere. Men det gikk greit det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på hun jeg bodde med i starten av året.

Jeg syntes det var så rart, for hver gang etter at hun dusjet, så hang det masse hår fra veggen. Ikke bare ett og annet hår liksom, men minst femten hårstrå var pent dandert på flisene. Det var ikke mitt hår, da jeg har svart hår og hun hadde lyst. Det slutter merkelig nok når hun flyttet.

Veldig deilig syn å møte i dusjen kan man si :snurt:

De hårstråene som løsner når jeg vasker håret klistrer jeg også opp på flisene. Det gjør jeg for at de ikke skal bli skylt ned i sluket og etter hvert tette igjen røret. Men det er jo en selvfølge å fjerne de før man forlater badet etter dusjen...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg hadde kjøpt en egen pakke å ha på rommet da.så fikk han som brukte så mye bare ha det så godt!

Haha. Litt ekkelt da.

Veldig ekkelt.. og, ja, burde sikkert ha hatt "privat dopapirløsning", men vi andre fungerte jo bra. Har gjort slike ting når folk bare er kjipe og nekter å bidra til fellesskapet, men han fyren her gikk ikke ut av leiligheten så og si, kjente ingen i byen og jeg aner ikke hvor han fikk penger til leie. Syntes synd på ham og hadde ingen behov for å sanksjonere.

Jeg prøvde å inkludere ham, på tross av runkepapirrommet hans som alltid lå i bakhodet, men historien endte litt leit. Håper han har det bra i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen kompiser som bor sammen og en av dem er så fæl til å samle opp snusen sin i små hauger på brukte talerkener. En gang hadde han samlet på en slik haug (eller rettere sagt tårn) i nesten 2 uker :spy:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I går og i dag flyttet de andre i kollektivet ut, da de er ferdig med studiene. Men til og med etter at de har flyttet er det ting som irriterer meg!

Jeg har gått over hele leiligheten, og funnet masse som tilhører hun ene som flyttet i går. Derav: Hårbørste, såpe, intimsåpe med kjønnshår, brukte håndklær, mat i kjøleskapet, mat i skapet,oppvask, tøfler og sko i gangen og masse annet dill. ÆÆÆSJ! :kjefte:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker denne tråden :rodmer:

Hos oss går det så mye dopapir siden det ikke er håndkle på badet (vi har egne håndklær på rom og tar de med når vi dusjer) og siden folk har en sperre mot å kjøpe mer enn en pakke dopapir i uken (rekker i 5 dager, helgen er det opp til hver enkelt å være kreativ....), så har jeg begynt å henge opp ett rent håndkle hver uke til bruk når vi har vasket hender (da rekker dopapiret til lørdag, kun en dag i uken hvor vi er uten, wohoo..!). Det har hendt at jeg har funnet håndklene kliss våte fordi folk har brukt dem til gulvvask, noe som også har blitt tatt opp (og alle er like uskyldige), men på lørdag forsvant det igjen. I går kveld var håndduken kommet tilbake til badet, rullet samme i en hylle, dekket i oppkast. Så jævlig forbanna!

Heldigvis kun en mnd igjen, så er jeg uuuuute!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Gammel tråd, men må få ut litt frustrasjon.

Her er det forbudt å røyke innendørs og jeg har sett min nabo røyke ute flere ganger så han må være klar over det. Men hva i h* er det som får han til å tro at det er greit å røyke jointene sine innendørs? Han har alltid døren til rommet sitt åpent, så kjøkkenet stinker av søt tobakksrøyk. Ikke kult å få rennendes øyne, hosteanfall og bli kvalm hver gang man går ut på kjøkkenet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd! Blir sikkert mye klaging her fremover. Eller kanskje ikke. Siden jeg har gått fra å bo alene til å dele leilighet med 2 jenter.

Hittil har jeg et par ting å komme med:

- oppvask hadde stått i 2-3 dager når jeg fikk nøkler til rommet mitt & leiligheten. Huseieren var ikke blid. Jeg brydde meg ikke så mye. Brydde meg mer når den fortsatt sto der 2 dager senere.

Konkluksjon: Hun ene liker IKKE å vaske opp. Venter gjerne LENGE.

- de er veldig glade i å lage nattmat når de kommer hjem fra byen. Passer kjempebra når rommet mitt ligger ved kjøkkenet og jeg kanskje skal opp kl 6 dagen etterpå. I tillegg til at hun ene nesten satte fyr på kjøkkenet. Det var ikke før dagen etter at hun reagerte på at alarmen ikke begynte å pipe. Litt vanskelig når det ikke er batteri i den? Hm... Det lukta brent i nesten 1 uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn: Fantastisk tråd, her kommer jeg til å bidra ofte, føler jeg!

-Du kan godt låne melk av meg, men det er helt greit at du spør først (siden jeg tross alt er hjemme når du trenger den melken), og om du bruker opp melken min kan du godt si ifra FØR butikken stenger på kvelden (eller kanskje til og med stikke på butikken og kjøpe ny til meg!)

-Å kjøpe på omgang betyr Å KJØPE PÅ OMGANG. Ikke at om-jeg-bare-venter-med-å-kjøpe-lyspære-til-badlampa-så-gjør-snart-noen-andre-det. En slik lyspære koster 130 kr, jeg er sta og det har gått TRE mnd siden lyspæra gikk. Det er din tur, JEG NEKTER.

-Når du først har tatt deg tid til å tømme søpla og ta med den fulle posen til utgangsdøra, så bruker du ikke så fryktelig mye lengre tid på å ta den med ut døra og de fem metrene bort til søppeldunken. Spesielt ikke siste dagen før du reiser på ferie, slik at når jeg kommer hjem en uke senere så lukter det grusomt.

-De kveldene jeg er sent ute og du legger deg tidlig, kan du godt skru av lysene rundt i leiligheten. Det blir fryktelig dyrt i lengden å la både gangen, badet, toalettet, stua og kjøkkenet bade i flomlys når ingen egentlig har bruk for det.

-Du kan gjerne si ifra når du får overnattingsbesøk. Å vandre ut på badet i bare undertøyet midt på natta og møte en helt ukjent fyr i bare underbuksa der er ikke egentlig en drømmereprise.

-Ikke bli sint på meg når jeg låner en dvd av deg og lar den ligge på rommet mitt etpar dager, skal jeg minne deg på alle de gangene du "tilfeldigvis" har "funnet" mine klær i ditt klesskap?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BOdde ikke i kollektiv, men har da 5 søsken......... går for det samme!

1. Skal det være så JÆVLIG vanskelig å bare vaske den JÆVLA stekepannen med en gang?!

2. Bytt dorull når den som henger der er tom! Bytt og ta med den tomme hylsa og KAST DEN. Ikke legg den på gulvet. En gang er greit - flere: NEI!

3. Vask når det er din tur, helst en dag FØR avtalt!

4. Demp volumet om jeg spør om du kan gjøre det, fordi det faktisk plager meg å høre på Skrillex halv tre natt til tirsdag. Jeg sier det ikke for å være kjip - jeg er rett og slett bare TRØTT!

5. Igjen... skal det være så jææævlig vanskelig å vaske den stekepannen?

6. Ok, slik fungerer det å tømme søpla: Du åpner skapet hvor søppelet står, tar ut posen fra beholderen og knyter igjen. Gjerne to ganger så du VET at den ikke åpner seg. Legg ny pose i beholderen så det er klart til nestemann. Så tar du den fulle posen i hånden, bærer den ut døren og tar den med til søppelcontaineren. Ok? Og så legger du søppelposen OPPI containeren. Og SÅ kan du gå til bussen.

Det er ikke rakettforskning, bruk huet ditt.

7. Tørk opp alt vannet som ligger på gulvet på badet etter at du har dusjet.

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig, jeg!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...