Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

har bodd i kollektiv 1 år og ALDRI igjen! kjøkkenet så faEN meg aldri ut og luktet helt forferdelig, fordi de ikke klarte å vaske opp kjeler og kasseroller etter seg. de slang de bare i vasken. kom edderkopper og dritt inn der. ÆSJ

-vi hadde oppvaskmaskin, men de hjernedøde personene klarte jo ikke å sette inn i den. satt det på benken rett over oppvaskmaskinen. HERREGUD!

- de hadde på full musikk på rommet med døra åpen! snakket og lo høylydt i gangen med hverandre i stedet for på rommene sine (de var bestiser liksom)

- støvsugde midt på natta med døren ÅPEN. de hadde døren oppe konstant når de måtte bråke. Jeg er 100% sikker på at de gjorde det for å plage oss andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest .-L-.

Savner romkameraten min! Kan du ikke komme hjem snart :) Hadde vært veldig greit, så jeg kan få åpnet postkassen..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i kollektiv og det er helt grusomt.

de andre jeg bor med eier ikke personlig hygiene og vasker aldri noenting. Jeg vasket ned hele leiligheten den dagen jeg flytta inn for jeg syns det var så ekkelt å gå på gulvet og kjenne smulene under sokkene når jeg gikk i stua. I mange mnd var jeg den eneste som vasket i det hele tatt og de andre kunne finne på å klippe kjønnshåret sitt på badet/barbere seg og bare la alt håret ligge på gulvet og på doringen :snurt:

Når de andre hadde fest så kunne det ligge utsøla øl på gulvet i to uker før det til slutt tørket inn av seg selv og sluttet å være seigt. og de vasket aldri opp det de brukte på kjøkkenet. Pluss at de stjal mat av meg,øl,shampo... Det værste var kanskje de gangene jeg hadde kjøpt inn noe jeg skulle bruke til noe spesielt også få en melding mens jeg var på jobb " hei, jeg lagde muffins av den blandinga di jeg,fikk så lyst på muffins!"

Til slutt orka jeg ikke være snill mer. jeg sluttet å vaske og rydde og begynte å stjele tilbake ting de hadde tatt av meg tidligere. Jeg tok en kniv,en gaffel og en skje og en av alt annet jeg brukte(stekepanne,tallerken,skål osv) inn på rommet mitt også lot jeg de få herje tulling i stua og på kjøkkenet i flere måneder. Nå er det ingen ting som er rent og badet ser ut som et horehus. Det har faktisk blitt så ille at jeg dusjer på jobben og må vaske dosetet hver gang jeg er på do :(

Hva er gærent med folk? hvorfor er de sånne ekle griser? Jeg syns det er veldig rart at to gutter på 30 år!!!! ikke gidder å vaske etter seg når det er gammelt avbarbert skjegg over hele vasken og at det er så ekkelt på gulvet i stua at man må gå med sko! De vasker heller ikke seg selv... jeg har faktisk tilgode å høre noen av de dusje og jeg har rom vedsidenav badet!

Han ene hadde tilogmed langt hår ned forbi skuldrene som han klipte av seg på badet og ble tilslutt flintskallet og lot bare alt håret som var klipt opp i omganger ligge på badet vårt som er 3kvm. Det lå der helt til jeg måtte be han vaske mens jeg sto å så på. USJ SKAM DERE EKLINGER.

Anonym poster: 5854ca7b387acaf8a0d4fdea6e38037b

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meg som har skrevet over.

Han jeg delte leilighet med før der jeg bor nå pulte i MIN sofa. Vi hadde åpen kjøkkenløsning og rommet mitt var sånn at jeg gikk rett ut i stua og måtte gå forbi stua/kjøkkenet for å komme meg på do. Hørte pulelyder på natta så jeg våknet .. kikket gjennom nøkkelhullet og der ligger de faenmeg å har seg på min nye sofa som jeg skulle ha med når jeg flyttet uken etter. Kliss nakne. Det værste var vel kanskje det at jeg ble "stengt" inne på rommmet mitt og kunne ikke gå på do før de var ferdige... usj.

Anonym poster: 5854ca7b387acaf8a0d4fdea6e38037b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meg som har skrevet over.

Han jeg delte leilighet med før der jeg bor nå pulte i MIN sofa. Vi hadde åpen kjøkkenløsning og rommet mitt var sånn at jeg gikk rett ut i stua og måtte gå forbi stua/kjøkkenet for å komme meg på do. Hørte pulelyder på natta så jeg våknet .. kikket gjennom nøkkelhullet og der ligger de faenmeg å har seg på min nye sofa som jeg skulle ha med når jeg flyttet uken etter. Kliss nakne. Det værste var vel kanskje det at jeg ble "stengt" inne på rommmet mitt og kunne ikke gå på do før de var ferdige... usj.

Anonym poster: 5854ca7b387acaf8a0d4fdea6e38037b

ingenting er som en deilig svett mannerumpe på sin gode sofa!!!! For guds skyld, kan de ikke ha vett nok til å hvert fall legge et håndkle under?! Eller hva med å vente til det ikke er noen hjemme og så ha seg på rommet sitt? :O

æsjæsjæsj. Folk er og blir ekle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er da ute av kollektivet fra helvette (så klart, når vi flyttet ut flyttet en kjekk og veldig koslig ung mann inn, så vi er der innimellom) og inn i nytt kollektiv med to venninner. SÅ mye bedre!!! Ryddig, rent, man kan gå på kjøkkenet uten innesko uten å måtte skifte sokker etterpå, alltid dopapir osv osv. Løøøøøøve it ;)

Noen andre som kanskje har flyttet inn i kollektiv fra helvette siden sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lurifix

Denne tråden er et godt eksempel på hvorfor jeg ikke har motivasjon til å studere. Har vært på besøk hos kompiser som har bodd med kun 1-2 romkamerater og fellesrommene ser ikke ut. Tror seriøst at jeg hadde blitt drapsmann om jeg hadde levd med slike folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektiv...

Skal vi se, jeg bodde en gang midt i Oslo sentrum. Da mener jeg jeg virkelig midt i sentrum. Han ene jeg bodde med hadde en uvane med å ikke låse utgangsdøra når han gikk ut, eller kom hjem. Vi hadde en regel på at den ALLTID skulle være låst, nettopp fordi vi bodde der vi bodde og vi ikke kunne vite om noen var hjemme, og siden vi var 7 stk som bodde sammen er det lett å tro at det var en av oss som kom hjem om utgangsdøra ble åpnet. Merkelig nok er dette kollektivet med hele 7 personer, 1 dusj og 1 do et av de beste kollektivene jeg har bodd i.

Jeg bodde og en gang med to skikkelig grisete jenter for en kort periode. Dette med å bytte søppelpose var et ukjent fenomen, hvorfor skifte når man bare kunne stable oppå? Og hvorfor vaske opp når man har kastet eggeskall med eggrester som har rent nedover og utenfor søppelposen? Eller koste opp når man har lagd grønnsakssuppe og det ligger brokkoli utover hele kjøkkengulvet? Kaste muggen gammel mat var visst heller ikke nødvendig. La marsvinet gå rundt på teppet og sofaen, samt stuebord? Ja, greit nok det, men ikke når det ligger fult av marsvin avføring rundt om som ikke ble tørket opp.

Hun ene hadde og en greie med å hive vann rundt hele badet pluss speil når hun gikk på badet for kvelden.. det var alltid klissvått der inne etter henne, og nei, hun hadde ikke dusjet.

Det værste kollektivet var med 3 andre jenter. (Min erfaringer er at jenter griser mest). Vaske opp, eller skylle av tallerkner slik at mat ikke størknet var ukjent. Ta med søppelposer ut, også ukjent. Tørke opp hår fra dusjsluk? Ukjent. Kaste gammel mat? Nei. Ta min mat? Ja.

Ha narkoman venner på besøk? Ja. Som stjal noe av mine ting? Ja. Ha uventede nach kl 4 om natta midt i uka når jeg skulle tidlig på skole dagen etterpå? Ja. Egentlig allid ha en haug av ukjente mennensker på besøk til alle døgnets tider? Ja. Brette sammen klær fra tørkestativene? Nei. Ta med nye gutter hjem så å si hele tiden? Hvem hadde rom ved siden av å måtte høre på?? Ja meg.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer veldig å flytte ut av kollektivet jeg bor i. Er utrolig lei av å bo i en så uryddig og skitten leilighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ene hadde og en greie med å hive vann rundt hele badet pluss speil når hun gikk på badet for kvelden.. det var alltid klissvått der inne etter henne, og nei, hun hadde ikke dusjet.

Dette er fascinerende, det skjer hos meg også. Begge benkeflatene rundt vasken er vanligvis klissvåte. Jeg har gjort et til en vane å alltid legge et håndkle på når jeg kommer inn, så ikke jeg automatisk legger mitt rene tørre tøy oppå sølet hennes. At man ikke merker det? Jeg merker om jeg har sølt en ørliten dråpe tannkrem, liksom.

Nå bor jeg i et svært velfungerende kollektiv, noe vaskes hver dag og folk oppfører seg mtp. lydnivå og besøk. Men: det er ALLTID en eller annen idiot som setter oppvasken på kjøkkenbenken i stedet for i den tomme oppvaskmaskinen. Dette kommer jeg aldri til å forstå. Oppvaskmaskinen står rett der, og det er den som magisk gjør at det vi har brukt blir rent. Er det ikke bare å sette inni? Seriøst, sett oppvasken inni. Agh.

Anonym poster: bb6c94cd323b2d3c6ff9e0f154255c76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er DU som bor her, ikke du og kjæresten din. Og ver så snill og lær kjæresten din å rydde opp etter seg. Det er ukult å vasse i hans boksere på badet.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.8.2012 at 14.40, tegna skrev:

Det er DU som bor her, ikke du og kjæresten din.

 

Det hadde vært veldig fint om folk la merke til sitt eget rot... :)

Endret av ninuska_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit, en tråd hvor vi som bor i kollektiv kan suttre og rase fra oss. Her kan vi klage over idiotene, si de tingene vi ikke tørr ta opp og klage over de tingene som aldri blir gjort noe med.

Først ute:

Hva pokker feiler det folk som i steden for å tømme søppelet fyller den til randen og setter en ny pose ved siden av. Hva skjedde med å tømme søppelet og legge en ny pose i søppelspannet? Har du tid til å finne en pose har du også tid til å bytte den.

Og du som knuser folks tallerkner og så setter dem "diskret" tilbake der du tok den, full i hakk og skår (unskyld, stjal dem..?), måtte den knuste tallerkenen krype inn i sengen din og legge seg fint på plass over halsen din....

:kjefte:

:hoppendeglad:

Morsom tråd, du fikk meg til å le. Hehe. :)

Har bodd i kollektiv, en av fem og jeg var den eneste jenta. Da fikk jeg ansvaret for budsjettet, et fellesbudsjett som gjaldt at vaskemidler og basisvarer delte vi på en gang i mnd. Det vil si alle kjøpte inn, men alt som var luksusvarer (som kostet litt penger eller rent snop), havnet ikke i regnskapet for felleskassa.

Felleskassa og det som kunne legges av kvitteringer der, var også mat, men ikke av den mest dyre maten. Grønnsaker, brød, pålegg og "kjedelig billig sunn mat"- budsjett. Men alle var frie til å handle for egen lommebok utover dette.

Det fungerte fint. Det var tabu f.eks. å røre av andres øl eller biffkjøtt uten å spørre først.

Men bestilte noen en pizza eller hadde kjøpt inn snop, ble det satt på bordet og alle kunne forsyne seg.

Kommunikasjonen var med andre ord god. Men ikke i begynnelsen, vi måtte ha par oppvaskmøter på kjøkkenet, spesielt viktig var både fellesbudsjett og delta mht husarbeid.

Det gikk bra.

Men ofte irriterende når jeg skulle på jobb og måtte stå opp tidlig, og venner av vi som bodde der spilte spill natten lang, men da sa jeg i fra.

Alt i alt gikk det bra, ingen ble uvenner og ingen stjal hverandres mat, siden basisvarer var i kjøleskapet, fryseren og matskapet. Ingen sultet, men ...

Jeg fikk kjeft. En som flyttet inn for en periode, mente at han ikke ville legge i penger på i fellespotta. Fordi han sa at det er bare mat jeg ikke liker her, (han kunne ikke lage mat- og han mente at da hadde han ikke behov for å betale noe.

Jeg sa: tilbudet om å få bo her, inkluderte å legge i penger, og ikke fortell meg at du aldri har spist når noen har bakt brød her, at du aldri har spist middag her? Og selv om du synes det er kjedelig mat, værsågod - da kan du flytte tilbake til dine foreldre.

(Han var hjemme flere ganger i uka og spiste middag hjemme, kan jo være enig med han, men hvis alle skulle hatt særregler, ville budsjettet sett merkelig ut)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en ting jeg lurer på er... Hva er egentlig greia med å sette på musikk på volumnivå ekstrem klokken fire om natten, for å så skru den av igjen halv fem? Seriøst - var det virkelig nødvendig å vekke meg sånn at du kunne ha veggristende bass i en halvtime?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dette er en sutretråd, MEEEN, jeg må komme med en hyggelig melding allikevel:

Jeg bor med 5 andre, 2 gutter og 3 jenter. Hun ene jenta er det ingen som har snakket noe særlig med, siden hun er veldig lite hjemme/aldri på stuen eller kjøkkenet, så vi blir egentlig 2 gutter og 2 jenter.

Uansett da, vi har bare kjent hverandre i 2 uker, men har allerede det kjempekoselig! Jeg har vært ute med gutta et par ganger, og hun ene jenta har jeg fått veldig god kontakt med. Vi sitter i stuen og prater, vi har vors sammen og drar på byen sammen. Det er så hyggelig, og jeg syns det er så deilig å ha det avslappende hjemme. Ja, noen ganger ser kjøkkenet litt jævlig ut, men heller litt skittent kjøkken enn folk jeg ikke liker. Vi skal jo tross alt bo sammen - og det sosiale er viktig det også.

:)

PS: men gjestene til gutta... de har ikke helt lært det at man skal lukke døren etter seg. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på studenthjemmet en ferie og alle andre i etg hadde reist hjem. Og på kjøkkenet var det skitten oppvask over hele disken (fra de andre, og spesielt én). Jeg så ingen annen mulighet enn å vaske opp alt, ellers ville det bare gå ut over meg selv. Men en panne var så skitten etter en brent middag, at jeg bare lot den stå. Når han med pannen kom tilbake, var det ingen takk for det jeg hadde vasket opp, men derimot surmuling for at jeg ikke hadde tatt pannen hans!!!

Anonym poster: 46f1f1d86ac9a3dabf85e8a915138491

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, da tror jeg at jeg hadde kastet pannen i søppelet rett forran han på trass. "Problem solved"

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars alle de som ikke har råd til egen (hybel)leilighet.

Jeg bor ikke i kollektiv fordi det er eneste mulighet. Jeg har valgt det selv - og jeg trives veldig godt. Det er større sjanse for irritasjon når man bor med andre - men jeg er hvert fall sikker på at jeg ønsker å bli kjent med denne siden av meg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...