Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri bodd i kollektiv, men bodd på internat.

- Kjære romveninne, siden vi deler soverom så hadde det vært flott om du ringer til kjæresten din for å ha telefonsex når jeg ikke er der? Jeg vil ikke høre om alle stillingene du kunne tenke deg å ha og hvordan du beføler deg selv.

Hahahaha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har eksamen om ni dager, de andre har ikke det. Jeg leser for det meste på skolen, men i dag leste jeg hjemme i kveld. Gutta m besøk sitter i stuen og spiller tv-spill, med ganske høyt volum...(ganske lytt mellom stue og rommene) Plutselig banker det på døren min, og han ene sier "du må si fra om det er for høyt! Vet du leser til eksamen..."

Jeg elsker de jeg bor med!

(Jeg sa bare "neida, bare spill og kos dere! Det er lørdag kveld, og det skal ikke gå utover dere at jeg leser nå!". Ble bare kjempeglad av at de faktisk tenkte på meg! Fine roomies <3)

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg er ganske heldig med det kollektivet jeg bor i nå :P Bor med 2 gutter, og det har vært et par småting her og der, men har fått litt skikk på dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det virkelig så vanskelig å stable i oppvaskmaskinen?? Skulle tro det var rakettforskning, slik som et rot de klarer å lage av det :murvegg:

Anonym poster: 6d8f43ea89ea42c1c6fba8957aa30cea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg heldigvis for meg selv, men det året jeg bodde i kollektiv var dette irriterende;

* Folk som hadde soveromsdøra si åpen hele tiden slik at man hørte alt de så på TV, eller alt de sa i telefonen.

* Folk som snakket på Skype med tidenes høye volum, slik at jeg fikk skype lyder og høy engelsk tale helt opp i halsen til slutt!

* At du hører folk har sex

* Folk som ikke rydder opp etter seg / lar ekle mat-ting stå og lukte i ukesvis

* Følelsen av at du er en sur mamma fordi du forventer at grunnleggende ting blir gjort (som å vaske når det er den personen sin tur, eller å mase om at det hadde vært fint om det ikke bare var meg som bærte ut den overfylte søpla annenhver dag)

* Folk som dunker på døra di, eller hopper ut på fellesarealet så fort du er hjemme fra skolen, og som vil prate masse når du egentlig er veldig sliten etter å ha vært sosial med egne venner hele dagen

* Å føle folk sine humørsvingninger gå utover deg selv - man bor for tett og merker lett når folk er i dårlig humør - dette smitter lett over på en selv - og folk som er i dårlig humør finner gjerne på ting å starte en krangel for, kun for å lette sitt eget trykk.

* Å bli vekket på natta av folk som smeller igjen døra

* Å oppleve flere ganger at fulle folk som kommer hjem på natta skal lage seg pizza og skrur på ovnen, for så å sovne mens ovnen står på hele natta og svir pizzaen - noe som er brannfarlig og kunne ha ført til at du selv ble utsatt for brann!!

* Folk som ikke låser utgangsdøra, slik at du kan bli ranet uten å få igjen på forsikringen

* Do som tetter seg uten at noen gidder gjøre noe med det, og det derfor ligger masse piss, papir og dritkladder oppi doen - i flere dager!! og huseier da ikke er å få tak i.

* Folk som gjør at strømregningen blir veldig høy

* Folk som har like rutiner som deg, slik at badet alltid er opptatt, kokeplatene alltid er opptatt på samme tidspunkt du tenkte å bruke det - noe som fører til at du setter vekkerklokka på tidligere og løper for å kjempe om badet om morgenen.

* Barberingshår i vasken, utover doen og i dusjen

* Huseier som ikke overholder reglene og som låser seg inn på fellesarealet når det måtte passe han - og dunker på døra di når du sover naken, eller står i dusjen. EKkelt.

Anonym poster: e7eb94289902f2b28e0eedd3e28d8554

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var fint å komme hjem fra skolen i dag, helt til jeg fant ut at en i kollektivet hadde spist opp brownieskaken min. Du kunne like så greit spist opp smulene også, og vasket fatet, slik at jeg slapp å gjøre det.

Anonym poster: e9e622c52ff38926636532e53500bea7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodd i kollektiv i 3 mnd nå, og irriterer meg over MYE!

- Vask opp den J**** stekepanna etter deg, og ikke ljug om at du ikke har brukt den når jeg VET det er deg!!!

- Følg vaskelista!!! Du vasker trossalt bare hver 6 uke.

- Sett inn i oppvaskmaskina og ta ut av den når det er rent!

- Gi F*** i å komme inn på rommet mitt halv 8 om morningen for å spørre om jeg har sett bagen din UTEN å banke på først.

- Ikke fortell meg hva jeg skal gjøre.... Dvs. at jeg ikke kan gå ut på byen så mye. Du gjør akkuratt det samme SELV!

- Ikke la døra di stå åpen til kjøkkenet for at du skal få varme inn på romOG met ditt, det blir bikkjekaldt på kjøkkenet! Du har din egen varmeovn - BRUK DEN!

- IKKE ta ut mine klær av tørketrommelen når det fortsatt er VÅTT!

- OG FOR ALL DEL! IKKE røyk ut av vinduet ditt, jeg får all røyklukta inn på rommet mitt :frustrert: :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over folk som ikke greier å si ifra til de de bor med om ting som irriterer dem.......

De jeg bor med har jeg aldri mitt før. De er helt nye mennesker for min del, noen har bodd her i et par år. Noen er like nyinnflyttet som meg. Jeg ønsker at det skal være hyggelig hos oss - og for min del er det viktigere at jeg går godt overens med de jeg bor med, enn at det er strøkent på kjøkkenet til enhver tid. Hvis jeg skal si fra om alt som irriterer meg kommer de til å irritere seg over meg - fordi jeg liker å ha det renere/ryddigere/annerledes enn de.

Så da kan jeg velge. Enten kan jeg irritere meg over småting og alle har det bra, eller de kan irritere seg over meg som vil leke morra deres. Uten at de gjør det jeg ber dem om uansett....

Så jeg velger da å ha en hyggelig atmosfære i kollektivet - og heller få ut litt frustrasjon her på KGs forum istedenfor. Jeg kan godt si fra - men det blir ikke noe hyggelig kollektiv å bo i. Heldigvis har jeg selvinnsikt nok til å innse at mine hygienevaner når det kommer til offentlig rom er mer enn det "normale" folk har. Jeg gidder ikke bli husket som den gale kjerringa som næger over alt som må vaskes og ryddes og fikses og ordnes.

Endret av grethe91
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er anonym på denne, vil ikke bli gjenkjent.. Denne går til en mann jeg heldigvis ikke deler leilighet med lenger! Vi to andre i leiligheten fikk snart nok for å si det sånn.

* Ikke plasser den nakne, svette rompa di i sofaen så det lukter sur ræv av den i dagesvis etterpå..

* Ikke la den 14 år gamle kjæresten din flytte inn på rommet ditt.. så politiet kommer på døra tilslutt etter å ha blitt kontaktet av jentas foreldre

* Ikke bruk min barberhøvel til å barbere skjegget.. Eller jo forresten, kjør på, jeg bruker den i skrittet så verst for deg.

* Ikke røyk innendørs når vi har en avtale på at røyking skjer på verandaen.. Vi kan kjenne at stua oser røyk selv om vi ikke var der under gjerningsøyeblikket!!

* Ikke gå og finn deg en tohundrelapp i lommeboka mi når du selv er blakk og har lyst på en sekspakning.

* Vask etter deg, selv om du er alene i leiligheten ei uke.. Ikke gøy å komme hjem fra påskeferie til en gryte med bernaisesaus på komfyren som har surna skikkelig og lukter høgg..

* Ikke klipp de lange, soppinfiserte tåneglene dine i sofaen.. og la dem i hvertfall ikke bare bli liggende der!!

* Ikke forlat badet med ei svær ruke i doen som stinker.. Greit nok at du er en giddalaus slask av en mann, men for faen.. så giddalaus går det ikke an å være!!

Du er fra Ålesund sant?

Endret av solch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er noen virkelig ille historier her, og jeg er glad for at jeg ikke har det sånn som mange av dere andre! Likevel fikk jeg meg en liten overraskelse da jeg kom hjem fra leseuken/høstferien.

Kjøleskapstemperaturen var blitt satt ned på 1. Var en fin overraskelse å se at hvitosten min plutselig lignet mistenkelig på blåmuggost...ost er ikke det billigste jeg kjøper heller, så ikke spesielt fornøyd med det.

Var flere ting også, men vil ikke bli gjenkjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

meg som har skrevet over.

Han jeg delte leilighet med før der jeg bor nå pulte i MIN sofa. Vi hadde åpen kjøkkenløsning og rommet mitt var sånn at jeg gikk rett ut i stua og måtte gå forbi stua/kjøkkenet for å komme meg på do. Hørte pulelyder på natta så jeg våknet .. kikket gjennom nøkkelhullet og der ligger de faenmeg å har seg på min nye sofa som jeg skulle ha med når jeg flyttet uken etter. Kliss nakne. Det værste var vel kanskje det at jeg ble "stengt" inne på rommmet mitt og kunne ikke gå på do før de var ferdige... usj.

Anonym poster: 5854ca7b387acaf8a0d4fdea6e38037b

Jeg hadde bare gått ut, jeg. Har man sex på fellesarealene bør man forvente at man kan bli sett. Så jeg hadde bare gått på do for å gjøre mitt fornødne, og kanskje stoppet og sett litt på dem for å gjøre dem litt forlegne, så de hadde gått på rommet på eget initiativ.

Anonym poster: 9da6fc5bef9fcd86039b137a39697193

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slengt emd en kommentar om man forventet penger til ny sofa ved flytting ;)

Fysj, mennesker altså!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dypp osten i dassvann ;)

Og hell urin i juicen! :D

Anonym poster: 9da6fc5bef9fcd86039b137a39697193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Ikke fortell meg hva jeg skal gjøre" !!!

Jeg tror at dette er en sak hvor man klager på om ting påvirker alle,eller bare en.

De klaget på at ho går mye ut, og det påvirker kun henne,så derfor er det hennes personlige sak og ikke til felleskapenes interesse.

At ho ikke vil at det skal være dødskaldt på felles kjøkken derimot,har noe med alle å gjøre.

Husk nå folkens at dette er en suttretråd da :laugh:

Endret av Papirbit
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, det er da noen ting som irriterer meg litt, sånn for å ikke spore av tråden helt.

-Det er irriterende når fyren jeg bor vegg-i-vegg med synger "Chasing pavements" høyt, ti ganger etter hverandre.

For min del hadde dette vært starten på en krig. Og det er da du bestemmer deg for å starte ditt eget band og begynner å spille trommer. Hver gang han begynner å synge, begynner du å slå på trommesettet. Jeg bodde vegg i vegg med "plystrefyren". Fy søren, som den karen plystra. Det sluttet aldri! Så jeg kjøpte meg elgitar for sparepengene mine (hadde ikke plass til trommesett :() og begynte å spille hver gang han begynte å plystre. Fikk jo ikke konsentrert meg om skolearbeid uansett, så kunne like gjerne finne på noe annet.

Anonym poster: 9da6fc5bef9fcd86039b137a39697193

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg bodde i kollektiv på 90-tallet og de fleste minnene får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Utover folk som ikke betalte for seg ol. kan jeg nevne episoder som:

  • Brennende dopapir kastet ned i soveposen til overnattingsgjest m/overnattingsgest sovende oppi soveposen.
  • Ville nachspiel fra kl. 2 til 7 om natten 5 dager i uken.
  • En fyr som til stadighet kom på besøk og ble værende i dagevis, kun iført underbukse.
  • Mengder av ukjente mennesker innom til alle døgnets tider.
  • Forsvunnede husleiepenger. Skyldig beboer i arresten i tollen i Helsingborg.
  • Beboer som til stadighet driter i en vaskebøtte inne på soverommet sitt.
  • Gal mann som dukker opp for å kreve inn pengene sine men forveksler annen leietaker med skyldneren.
  • Old school flipper spill i stua (hadde våte drømmer om å knuse hele greia).
  • Inventar stadig vekk knust etter fester.
  • Illsinte naboer.
  • Illsint husheier.

Anonym poster: 755e56fc46aeabf0f86aeb36680e4ecf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkesterøving i hybelen klokka 8 om morningen på en søndag. Herrejesus kunne drept fyren.

Anonym poster: 1bafce7241a80a33d5e4f97e88abd9ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...