Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Væær så snill slå av musikken? kl er 2! Bare fordi du har en utdanning som krever skole en gang i mnd betyr det ikke at andre i kollektivet ikke skal opp tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i det forrige kollektivet jeg bodde vi hadde vi en ordning hvor vi hadde hver vår dag å vaske opp alt som sto skittent på kjøkkenbenken. vi var fire jenter så jeg skulle vasket opp hver fjerde dag. skjønner ikke hvorfor jeg gikk med på denne ordningen. selv brukte jeg lite av tallerkner, kopper og bestikk, og middagene lagde vi sammen så kjeler og sånn var jo greit. jeg skylte også alt jeg hadde brukt godt før jeg satte det på benken, men det gjorde jo ikke alle. lite motiverende å måtte vaske opp masse tallerkner med størkna matrester, halvfulle kaffekopper osv. når man bare hadde brukt litt selv som man kunne gjort rent på få minutter. dessuten var det mange ganger at den personen som skulle vaske ikke gadd å gjøre det den dagen, så ble det utsatt til neste dag... og neste dag... og neste dag til benken var full og det ikke fantes noe rent i skapet. var mange ganger det fristet å bare ta det for å få det ryddig og rent, men klarte heldigvis å la være - bare så den personen måtte ta tak til slutt. men ekkelt var det! der jeg bor nå har vi oppvaskmaskin (DIGG) og alle vasker opp kjeler, former osv. de har brukt etter seg selv. vi har også vaskeliste, men den brukes ikke i det hele tatt. men det blir vaska ca hver eller annenhver uke. jeg pleier alltid å ta toalettet, da det ikke virker som det er noe problem for de andre at det er støvete og ekkelt. synes også det er irriterende når folk ikke vasker etter seg når de søler oppå eller inni komfyren. er så kjedelig å måtte vaske etter andre når det har størkna/brent og er vanskeligere å fjerne... synes også det er ekkelt når enkelte ikke bruker dokosten og at jeg er den eneste som bytter ut håndkle på do.

elsker denne tråden!!!

Anonym poster: 30aff16d436343101fefdc73212dacdd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow ab, skjønner egentlig ikke at du greier den ordningen i det hele tatt.

Jeg deler ingenting med ingen,bortsett fra oppvaskmiddel og toalettpapir.

Hadde aldri i livet delt håndkle eller tatt på meg ansvaret å rydde andre sin gafler feks..

Jeg har likevel ansvar for å vaske felles-ting,sånn som ovnen. Og det er veldig kjipt å måtte stå og skrubbe flekker som har stivnet, når jeg vet at personen som laget flekken kunne bare tørket den lett av,hvis han bare hadde giddet.. Blir jo vanskeligere å få det bort jo lengre den står der..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en klem til dere stakkarer og håper dere får dere en egen plass om ikke for lang tid :) Det er herlig å bo for seg selv, og jeg unner dere det altså! I mellomtiden håper jeg alle idiotene blir kastet ut av skolen og må hjem til mamma, slik at det blir plass til flinke studenter med sosiale antenner! ;)

Anonym poster: 1ef0d2a3e8922ab856e5309c087f6f5b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager har du service fra din oldemor i kollektiv? Alle mine fine kjøkkenting ligger i leiligheten til mamma, trygt bevart fra alle dumminger. :) Tar ikke sjansen på at det ksal bli ødelagt....

Akkurat det var ikke i "kollektiv", det var delt leilighet med ei venninne. Og disse asjettene stod bortgjømt øverst i skapet. Dumt i ettertid så klart, men synes det blir for kleint å gjemme ting på rommet mitt når det er plass på kjøkkenet, og de jeg bor med ikke er fremmede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! må få ut litt frustrasjon her!

Leier i en stor underetasje av et hus, der huseier leier ut til 3 stk til enhver tid.

Han ene av oss var ferdig med studiene i våres, og flyttet derfor ut i slutten av sommerferien.

Nå har det flyttet inn ei ny jente her. Jenta i seg selv virker OK, og hadde ikke så mye i mot henne først. MEN nå har hun begynt å ha besøk av kjæresten sin fra nabobyen HVER helg.... og problemet er....at soverommet mitt og henne sitt ligger vegg i vegg... og jeg hører ALT!

Og greia er at det er ikke bare senga som knirker litt, eller litt dunking i veggen... Det er tydelig at denne jenta (eller gutten) liker SPANKING!

Det er en av de som spanker den andre!!! Har inntrykk av at det er han som spanker henne.

Syyykt flaut! Og dette hører jeg på. HVER HELG!

Det er altfor pinlig å si noe om det, hun tror tydeligvis isoleringen er i boks her i huset, men det er den IKKE!

Noen som har vært borti noe lignende?

Anonym poster: e7eb94289902f2b28e0eedd3e28d8554

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har vært borti noe lignende?

Mine kollektivnaboer var ganske stille av seg egentlig... Du kan jo ha besøk selv og være litt høylytt. Kanskje hun tar et hint?

Endret av Singha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! må få ut litt frustrasjon her!

Leier i en stor underetasje av et hus, der huseier leier ut til 3 stk til enhver tid.

Han ene av oss var ferdig med studiene i våres, og flyttet derfor ut i slutten av sommerferien.

Nå har det flyttet inn ei ny jente her. Jenta i seg selv virker OK, og hadde ikke så mye i mot henne først. MEN nå har hun begynt å ha besøk av kjæresten sin fra nabobyen HVER helg.... og problemet er....at soverommet mitt og henne sitt ligger vegg i vegg... og jeg hører ALT!

Og greia er at det er ikke bare senga som knirker litt, eller litt dunking i veggen... Det er tydelig at denne jenta (eller gutten) liker SPANKING!

Det er en av de som spanker den andre!!! Har inntrykk av at det er han som spanker henne.

Syyykt flaut! Og dette hører jeg på. HVER HELG!

Det er altfor pinlig å si noe om det, hun tror tydeligvis isoleringen er i boks her i huset, men det er den IKKE!

Noen som har vært borti noe lignende?

Anonym poster: e7eb94289902f2b28e0eedd3e28d8554

Hahah!oii!

Ja,enig med Singha! Invitert noen som kan spanke deg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! må få ut litt frustrasjon her!

Dunk i veggen da vel! Mer flaut for henne enn deg...

Ellers må jeg si at det er jaggu mange pinglete sjeler rundt omkring, det må da gå an å si fra! Dere liker jo mest sannsynlig ikke menneskene dere slenger ut dritt om her og kommer neppe til å se de senere i livet så hva er så big deal med å fortelle dem hvor skapet står???

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pålogget

Delte leilighet med to stk, men bodde så og si hos kjæresten min, var sjeldent i leiligheten, men når jeg dro dit, handlet jeg mat som jeg delte med de to andre og var der selv i max to dager i uka. Ble ganske sint av å få en regning på 3000 slengt i fleisen på mat jeg liksom hadde spist når året var omme. Aner ikke hvor de har det ifra, kan hende jeg spiste en eller to ganger middag sammen med dem de gangan dem hadde handlet inn, men for det meste handlet jeg inn melk, brød og pålegg å spiste sjeldent noe av det selv...og vis jeg kom til leiligheten tomhendt endte jeg bare med å drø ned til butikken igjen, for det var konstant tomt der når jeg kom, selv om jeg handlet inn masse sist og fikk ikke spist en smule av det engang..

Også måtte jeg alltid vaske kjøkkenet og utstyret vis jeg skulle spise noe først...doen/badet vasket jeg alltid når jeg var der, og var den eneste som tømte søpla, ellers så såg det ikke ut der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dunk i veggen da vel! Mer flaut for henne enn deg...

Ellers må jeg si at det er jaggu mange pinglete sjeler rundt omkring, det må da gå an å si fra! Dere liker jo mest sannsynlig ikke menneskene dere slenger ut dritt om her og kommer neppe til å se de senere i livet så hva er så big deal med å fortelle dem hvor skapet står???

Jeg er en person som sier i fra. Men noen ting vet jeg ikke irriterer andre, men bare meg selv. Dessuten handler det ikke bare om at JEG skal ha det fint her, vi skal alle ha det fint her! Og ingen får det fint om jeg skaper dårlig stemning... Jeg ser de kanskje aldri igjen når jeg har flyttet - men flytte skal jeg ikke før til sommeren. Så enn så lenge så lar jeg ting være hyggelig her i kollektivet. For meg er det bedre å ha det hyggelig enn rent, men blir det for ille så gjør jeg ting heller selv - selv om det ikke er jeg som har rotet eller skitnet til ting.

Dette er en tråd for oss for å få ut litt frustrasjon. Den fungerer for min del, hvis du syns vi er pingler så synd for deg: dette er en tråd for å få ut frustrasjon, ikke for noe annet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som sier i fra. Men noen ting vet jeg ikke irriterer andre, men bare meg selv. Dessuten handler det ikke bare om at JEG skal ha det fint her, vi skal alle ha det fint her! Og ingen får det fint om jeg skaper dårlig stemning... Jeg ser de kanskje aldri igjen når jeg har flyttet - men flytte skal jeg ikke før til sommeren. Så enn så lenge så lar jeg ting være hyggelig her i kollektivet. For meg er det bedre å ha det hyggelig enn rent, men blir det for ille så gjør jeg ting heller selv - selv om det ikke er jeg som har rotet eller skitnet til ting.

Dette er en tråd for oss for å få ut litt frustrasjon. Den fungerer for min del, hvis du syns vi er pingler så synd for deg: dette er en tråd for å få ut frustrasjon, ikke for noe annet.

Greit at alle skal trives, men hvis samboeren din driter i ei søplebøtte for å slippe å gå på do må man da kunne si fra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres sikkert ut som filleproblem i forholdt til noe av det jeg har lest her, men nå er jeg sååå sliten av den ene roomien min som er så ekstremt selskapssyk at det er helt vilt. Jeg sliter litt med depresjon for tida, men prøver å gjøre mitt beste for å være med på ting, spise middag, sitte litt i stua osv. Men når jeg ikke orker mer så kommer hun inn på rommet mitt hver gang! Og prater og prater og prater. Om seg selv alltid og legger i vei om når hun va deprimert osv, jeg klarer det bare ikke akkurat nå, men jeg klarer ikke dårlig stemning heller. Nå skulle hun lage middag så da gikk jeg på rommet mitt for å lade batteriene. Det trengs. Jeg vet jeg er pingle som ikke tør å si ifra, men for ei jente som tilsynelatende har ok sosiale antenner så er det spesielt og ikke se at å komme inn og lesse av seg ALT av personlige promblemer på meg i minst ett par timer hver dag, ikke er ok.! Jeg har nok med meg sjæl. Gleder meg til ferie.

Anonym poster: 17ba9743b1f34b625028c571af908be4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til AB over: Lås døren. Hvis hun kommenterer at du ikke slapp henne inn, si du sov.

Anonym poster: 6d8f43ea89ea42c1c6fba8957aa30cea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det eksamenstid, og alle har eksamen på forskjellig tid.

Jeg har min nå, de andre i min gang er ferdig tydeligvis.

Når jeg kom hjem i går merket jeg at studentskippnaden hadde hengt opp lapper" Selv om du er ferdig med din eksamen, så er ikke alle det, vi ber om ekstra ro i eksamensitd!"

Tror du virkelig at noen har brydd seg? :)

Bråk om natten,bråk om dagen! YES,VI ER FERDIG,LA OSS BRÅKE EKSTRA MYE! JA!!!

Akkurat nå så hyler de,jeg skvetter hver gang! herrlighet!

Det handler ikke om kveldsro eller lesero lengre. Kjære vene,jeg er jævlig lei av den stygge stemmen din! Jeg er lei av å høre deg HYLE når jeg skal dusje, HYLE når jeg skal lage mat,HYLE når jeg våkner og HYLE når jeg skal sove!!!

Endret av Papirbit
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jesus, jeg har ryddet og vasket hele leiligheten. Lagt meg i selen, så stikker jeg ut på kafe med noen venner før eksamenslesingen skal fortsette og hele kjøkkenet er bombet! :murvegg: Jeg var borte i maks 1 time og 30 min!

Nå har han lagt seg for å sove igjen. :kjefte:

Jeg nekter å rydde, makan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tråd!

Jeg bodde med to gutter, den ene ble eksen min og han andre er per dags dato en god venn.

Mye av grunnen til at det ble slutt er på grunn av det eksen gjorde når vi bodde i kollektivt.

1. Jeg eide alt i leiligheten. ALT. Kjøkkenutstyr, skinnsofa (betalte fuckings 30 000kr for den), tv, benker, bord osv osv. De trengte da ikke å kjøpe noe for de skulle jo ikke bo der for alltid. Og jeg skulle det eller? :frustrert:

2. Sofaen. Jeg hadde satt pris på det om disse guttene hadde klart å plassere snusene sine andre steder enn I sofaen. Konfronterte dem med dette når det var på sitt jævligste og fikk tilbake ett "Jammen det er jo skinn, du kan jo bare ta kluten.". Om JEG skulle finne frem en klut der så hadde det vært for å trykke den langt opp i analen på dem begge.

3. Matlaging. De kunne ikke lage annen mat enn taco. Så hver onsdag hadde vi taco for jeg hadde skole frem til åtte på kvelden. Ellers fikk jeg æren av å kokkelere de øvrige dagene. La meg legge til: hvis jeg laget samme rett i løpet av samme måned så var det litt kjipt for de måtte spise variert med tanke på trening. Jeg er ganske aggresiv person så knuste ett egg i trynet på eksen og fortalte at det var det siste jeg kokkelerte til dem. Heat of the moment. :lur:

4. Han andre fyren, ganske kjekk, men det betyr ikke at jeg er interessert i at på fredag har vi jente1, lørdag er det jente2 og eventuelt en jente3 om han rekker. Spesielt når disse jentene endrer seg hver helg og hver dag. Var borte i påsken, kom hjem litt tidlig, og denne greia hadde smittet over på det som var kjæresten min. "Neinei, jeg har ikke gjort no med hun ene i klassen min som sendte meg nakenbilde av seg selv!". (Les: Druknet i min egen naivitet.) :bryllup:

5. Bare på grunn av jeg ikke trener 2 ganger dagen, tar master og bruker fritiden på å telle hårene på katten, så betyr det ikke at jeg skal handle alt, ALLTID. Samme gjelder panting, søppelkasting, støvsuging, toalettvasking.

6. Dere skulle sett eksen vaske toalett for første gang. JEG, som var 20år på tidspunktet, måtte lære en 27år gammel mann å vaske et toalett. Han hadde jo ikke treng å gjøre det før, for moren hans fungerte utmerket som vaskehjelp, sjåfør, kokk, psykolog og dørmatte. Så han forventet at jeg skulle gjøre en tilnærmetlik god jobb. :flekke:

holdt ut i 9mnd. Så viste jeg fingern, sa takk for meg, hyret inn et selskap til å flytte alle tingene for meg hjem (foreldrene mine bodde 3t unna, deres bodde 8t unna). Ønsket dem lykke til videre i livet uten tv, sofa, gafler og toalettbørste(ikke at de hadde innsett funksjonen av de to sistnevnte). Kjøpte meg leilighet 2mnd etter og deler den nå med ny kjæreste, som er en drøm.

Så alle dere der ute som behandler bokameratene deres som dritt: FUCK YOU. :sinnatagg::murvegg::kjefte:

Anonym poster: 88f936f130aa09ca778fa438f87d844b

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler bad med to andre jenter. Hun ene er veldig hyggelig og trives med at det er rent(sånn som meg). Hun andre? Not so much. Hun skulle vasket forrige helg, men det skjedde aldri fordi hun hadde eksamensperiode. (kjære... vi har ALLE eksamensperiode...) Jeg spurte etterhvert om hun kanskje hadde glemt det, men da sa hun at hun ikke hadde tid. Men hun hadde tid til å se på TV med oss, da. Nesten alle dagene på kvelden. (Det tar 20 min å vaske det badet)

I går tok hun første badet. Det var hennes tur, forsåvidt, bortsett fra at nr 2 enda ikke hadde vasket. Men vi var drittlei av et skittent bad, og hun som er lik meg vasket det. Takk og klapp på skulderen, det er greit å slippe å vasse i hår fra sluket når du dusjer.

Siden det snart er juleferie har vi en del ting som skal vaskes som ikke vaskes veldig ofte. Som feks stekeovnen, fellesskuffer på kjøkkenet, mikrobølgeovnen, kjøleskap, vinduer, bokhyller osvosv.

I går tok jeg og hun første(hun gode roomien <3) og vasket det aller meste av drittjobbene. Jeg har tatt stekeovnen, det ene kjøleskapet og alle fellesskuffene. Til sammen tok det 7-8 timer tipper jeg (for SÅ møkkete var det faktisk...). Vi setter oss ned, for jeg har laget en liste over ting som skal gjøres for å ikke få bot av SiT(som vi leier av). Siden jeg og hun første har gjort drittjobbene regner vi med at de andre skal bli takknemlige for det og gjøre de "små"tingene som er igjen- den gang EI!

Hun som ikke vasket badet da hun skulle klarte å lire av seg "nei, men... jeg gidder ikke det da. Hvorfor skal vi vaske det?" Jeg trodde ørene mine skulle falle av og hjernen min eksplodere. "GIDDER IKKE?! GIDDER IKKE?! HVA FANDEN ER GALT MED TRYNET DITT?!"vurderte jeg å rope ned i ansiktet hennes og bitchslappe henne til helvete og tilbake og ned igjen. GIDDER IKKE?! Dette handler ikke om å gidde eller ei, dette er noe du, og VI, skal gjøre fordi det skal bli RENT og for å unngå bot fra Sit. Da kommer en av mine andre roomies, Unnasluntreren #1 med denne kommentaren: Jammen, vi får jo ikke bot uansett, så det er ikke noe vits i å vaske.

IKKE NOE VITS Å VASKE?! Det er så møkkete her at jeg vasker bestikket FØR jeg bruker det fordi skuffen det ligger i bugner av skitt(bugnet nå da, siden jeg har vasket...), tallerknene ligger I støv. Det er umulig å bruke stekeovnen pga alt som ligger(lååå....) i bunnen og man fikk mer røket mat enn stekt. Dette handler ikke om å unngå bot fra SiT, men for at det skal være HELSEMESSIG ålreit å bo her!!!!! DUMME DUMME DUMME DUMME mennesker!!!!!!!!!!!

Sukk.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, mange rare mennesker der ute. jeg bor i et kollektiv med tre andre jenter og trives veldig godt. vi kunne kanskje vært litt flinkere til å vaske på eget intiativ (da mener jeg bad, toalett, kjøkken), men det er bare å minne hverandre på det så går det greit :) alle rydder opp etter seg selv på kjøkkenet osv. og det er alltid rolig her på kveldene - også i helgene. har man vors rydder man opp etterpå og vi har aldri nach. alle har kjærester så er ikke mange forskjellige gutter innom heller :) det var en høylydt krangel her om vasking i sommer, men det jeg var heldigvis ikke involvert

Endret av maurice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...