Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Enen roomien min spiller et instrument av et slag. Et instrument hun gjerne setter fra seg MIDT i døren inn i kollektivet. Så når man åpner døren går man enten rett inn i det håpløse instrumentet (en meter høyt.......) eller man må gå rundt det (en meter bredt).

Hva skjedde med å ha med seg tingene sine inn på rommet? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En større gjeng som har bodd sammen i 3 år og så kommer det inn en ny en, 1 dag tar det før han har oss alle rundt lillefingeren.

hadde vel hatt meg også om han ikke hadde valgt ut meg til å være drittsekk mot.

Anonym poster: 1bafce7241a80a33d5e4f97e88abd9ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enen roomien min spiller et instrument av et slag. Et instrument hun gjerne setter fra seg MIDT i døren inn i kollektivet. Så når man åpner døren går man enten rett inn i det håpløse instrumentet (en meter høyt.......) eller man må gå rundt det (en meter bredt).

Hva skjedde med å ha med seg tingene sine inn på rommet? :klo:

Neei,det tar for mye plass...Derfor plasserer man det i fellesareanaen, for den driter man i uansett :)

Hvor mange av dere opplever at deres kollektiv venner holder seg til stilletider på helger og hverdager?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei,det tar for mye plass...Derfor plasserer man det i fellesareanaen, for den driter man i uansett :)

Hvor mange av dere opplever at deres kollektiv venner holder seg til stilletider på helger og hverdager?

Ah, selvfølgelig! Derfor!

Tja, det er litt opp og ned med stilletider. Funker greit her, syns jeg. Jeg ble vekket av et nach forleden dag, men da spurte jeg bare om de kunne dempe seg - også gjorde de det. Så akkurat det er ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Orkesterøving i hybelen klokka 8 om morningen på en søndag. Herrejesus kunne drept fyren.

Anonym poster: 1bafce7241a80a33d5e4f97e88abd9ae

Det er ingenting, naboen min har fått en eller annen type trompet(?) som han blåser i kun engang i ny og ne. Feks kl 2 i natt og så ler han. Tror han syns det er festlig at han plager andre. Han og naboen hans er også veeeeldig glad i å hyle og grynte uten grunn,gjerne når de først er i gangen..

Så nå vurderer jeg å flytte! Eller så kan jeg ringe vektene og klage...

men kan man klage på at de er høylytte egentlig? er jo etter stilletid,men de har jo ikke fest..

jeg har litt lyst til å banke på og be dem ro ned,men det har jge gjort på andre og bare blitt ignorert. Hvorfor trenger de advarsel fra meg i det hele tatt? henger lapper over alt om at man må være stille ettr kl 1, så dette burde de tenke over selv..

ser for meg at vektene kommer og at de akkurat da har blitt rolig ellerno...kan det ende opp med at jeg får gebyren da?

Endret av Papirbit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting, naboen min har fått en eller annen type trompet(?) som han blåser i kun engang i ny og ne. Feks kl 2 i natt og så ler han. Tror han syns det er festlig at han plager andre. Han og naboen hans er også veeeeldig glad i å hyle og grynte uten grunn,gjerne når de først er i gangen..

Så nå vurderer jeg å flytte! Eller så kan jeg ringe vektene og klage...

men kan man klage på at de er høylytte egentlig? er jo etter stilletid,men de har jo ikke fest..

jeg har litt lyst til å banke på og be dem ro ned,men det har jge gjort på andre og bare blitt ignorert. Hvorfor trenger de advarsel fra meg i det hele tatt? henger lapper over alt om at man må være stille ettr kl 1, så dette burde de tenke over selv..

ser for meg at vektene kommer og at de akkurat da har blitt rolig ellerno...kan det ende opp med at jeg får gebyren da?

Jeg minnes at det finnes en norsk lov hvor det står at det er ulovlig med offentlig støy etter kl 23. Å bråke så mye at naboen plages av det må vel gå under dette.

Stille etter kl 1? Hvor bor du egentlig? Høres grusomt ut... Ja, jeg hadde sagt i fra og jeg hadde ringt vektere om det er de som skal ta seg av det der du bor. Om ikke annet så loggfører de at det er rapportert bråk fra den og den leiligheten, og om de får nok klager så skjer det gjerne ting.

Endret av Singha
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg minnes at det finnes en norsk lov hvor det står at det er ulovlig med offentlig støy etter kl 23. Å bråke så mye at naboen plages av det må vel gå under dette.

Stille etter kl 1? Hvor bor du egentlig? Høres grusomt ut... Ja, jeg hadde sagt i fra og jeg hadde ringt vektere om det er de som skal ta seg av det der du bor. Om ikke annet så loggfører de at det er rapportert bråk fra den og den leiligheten, og om de får nok klager så skjer det gjerne ting.

Ja,vi har etter kl 23 i hverdagen og etter kl 1 i helgen.

Jeg visste ikke at de pleier å loggføre det,men jeg har hørt at når de kommer,så må de gi ut gebyr, så hvis de kommer hit og det plutselig er rolig,er det sånn at jeg må ta meg av gebyren? og hvis naboen ikke liker meg og bare vil hevne seg tilbake,så kan han jo bare ringe og anmelde meg tilbake,så får plutselig jeg gebyr jeg og liksom :fnise:

Og jeg ser for meg at han kunne gjøre noe sånt bare for å være slem, for han er ekstremt respektløs.. Hyler ekstra høgt når han går forbi gangen liksom, bare for å plage oss andre,så ler han i tilegg, sikkert fornøyd med seg selv

Men så bor jeg i studentkollektiv, og vet ikke om det er slemt å klage da... for man skal liksom tåle mer når man bor i sånn kollektiv ..

Endret av Papirbit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så bor jeg i studentkollektiv, og vet ikke om det er slemt å klage da... for man skal liksom tåle mer når man bor i sånn kollektiv ..

Jo takk du. Jeg har en del jobb opp i mot SiB, og studenter er virkelig de absolutt verste her i verdenen til å ta hensyn til andre, oppføre seg og å følge enkle regler. Mange av dem er rett og slett egosentriske drittsekker. Beklageligvis for dere andre er det jo idiotene en legger merke til.

Hvem som må betale for et eventuelt gebyr kan du vel kanskje snakke med vekterne eller studentorganisasjonen din om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk du. Jeg har en del jobb opp i mot SiB, og studenter er virkelig de absolutt verste her i verdenen til å ta hensyn til andre, oppføre seg og å følge enkle regler. Mange av dem er rett og slett egosentriske drittsekker. Beklageligvis for dere andre er det jo idiotene en legger merke til.

Hvem som må betale for et eventuelt gebyr kan du vel kanskje snakke med vekterne eller studentorganisasjonen din om.

Jupp! Jeg har allerede klaget en gang og da hengte de opp lapper som minner om stilletidene,men virker ikke som om noen tok det til seg..Jeg får se hvordan det blir i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer selv fra noen år i SIB-bolig, studenter er noen av de værste ;) Nå er jeg ute, men har blitt fortalt at gangen min er blitt enda værre på få mnd, besøkende tørr ikke gå på doen en gang, den er så ekkel.

Jeg ville sendt nye klager, skrevet ned når det er støy og hva det er, så sendt en mail til de som styrer boligen, få med hvem, romnr, klokkeslett og vha som er støyen. Om det er en person som går igjen bør de klare å ta det opp med vedkommende direkte og faktisk gi en advarsel. Snakk gjerne med andre naboer og gå sammen om det. Slike folk MÅ få ordentlig beskjed og de må få reaksjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor sammen med tre andre jenter en periode, vi deler et hus. Vi har vært vårt rom, men deler stue, kjøkken og bad.

Jeg irriterer meg så mye over de, og jeg er så lei av å gjøre det. Jeg forventer ikke at de skal være like ryddige som meg, og de kan rote så mye de bare vill på rommet sitt - det bryr jeg meg ikke om i det hele tatt.

Men... Vi har avtalt at vi skal vaske og støvsuge hver uke. Og det sier seg selv at oppvasken ikke blir ren av å stå på benken eller i vasken...

Vasking og støvsuging av fellesområdene har jeg mast litt om, men det har ikke ført til at de har gjort noe. Vi har delt oss inn i to, så vi er to som skal gjøre noe hver uke. Nå har jeg laget vaskeliste, men enn så lenge er det kun mitt navn som står der.

Det som nesten er verre er at de ikke tar oppvasken. Hvis jeg bærer noe inn på kjøkkenet sørger jeg for å vaske det opp med en gang; da vet jeg at det ikke er mitt noe av det rotet og møkket som er på kjøkkenet i hvert fall. OG det blir noe rent igjen. De andre jentene ser ikke helt ut til å forstå dette med at hvis ikke de ikke vasker opp blir det heller ikke noen rene tallerkener bestikk til de som faktisk vasker opp etter seg (meg). Så hver gang jeg skal ha noe nå føle jeg at jeg må vaske opp et eller annet, som ikke er mitt.

Hva gjør jeg med dette? Henger opp lapp over oppvasken hvor jeg ber de på en pen måten ta oppvasken etter seg?

Jeg vil ikke bli sett på som hun som maser om vasking heller, men ser ikke ut som det er noen andre måter å få det gjort på?

Det beste ville vært om jeg klarte å leve i et møkkete hus hvor oppvasken flyter over sine bredder, men det tror jeg ikke at jeg klarer altså....

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler kjøkken med 6 andre, har takk og lov eget bad. Men til gjengjeld - det er alltid - ALLTID - eggeskall på kjøkkenet, overalt. På gulvet, i vasken, komfyren, benken... Mareritt om eggeskall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg med dette? Henger opp lapp over oppvasken hvor jeg ber de på en pen måten ta oppvasken etter seg?

Jeg vil ikke bli sett på som hun som maser om vasking heller, men ser ikke ut som det er noen andre måter å få det gjort på?

.

Jeg gjorde det.Hang opp lapp..men de bare fjernet den...Noen folk magler sosiale antenner! Men de har vært stille etter det,så why not! Skjønner meg ikke på folk som ikke tar vasken etter seg ..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det.Hang opp lapp..men de bare fjernet den...Noen folk magler sosiale antenner! Men de har vært stille etter det,så why not! Skjønner meg ikke på folk som ikke tar vasken etter seg ..

Lapper er kanskje eneste veien å gå her! Phu! :/

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er dårlig etter en kveld på byen, ikke spy i en gryte på kjøkkenet og la den stå der resten av dagen (til jeg til slutt må vaske opp etter deg)....

Anonym poster: f02527ae625ae9989b49fe8e2b2c4feb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er dårlig etter en kveld på byen, ikke spy i en gryte på kjøkkenet og la den stå der resten av dagen (til jeg til slutt må vaske opp etter deg)....

Anonym poster: f02527ae625ae9989b49fe8e2b2c4feb

HÆÆ??? vær så snill si at du tuller....

Av og til lurer jeg på om folk lever i en dyrehage...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er så irritert på en fyr i kollektivet mitt at det koker!

Han er 30 år!! og bor i kollektiv med oss 2 ungjentene!

Han drar aldri opp snora etter seg når han har gått på toalettet!

Aner ikke hvor mange ganger jeg har kommet inn på badet en time etter han, og det ligger en stinkende SVÆR drit i doen, som har spredt lukta utover hele badet.

Selv har han stukket av på jobb, så jeg som leser hjemme må dra opp etter han og bruke dokosten grundig!

Anonym poster: e7eb94289902f2b28e0eedd3e28d8554

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆÆ??? vær så snill si at du tuller....

Av og til lurer jeg på om folk lever i en dyrehage...

Skulle ønske jeg tulla, men nei. Hun sto opp tidlig om morgenen, løp ut på kjøkkenet da badet var opptatt, kastet opp i gryta og gikk å la seg igjen. Venta på at hun skulle stå opp å vaske opp etter seg, men kl 18.00 på kvelden ga jeg opp. Klarte ikke å la det stå der lenger.

Anonym poster: f02527ae625ae9989b49fe8e2b2c4feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg tulla, men nei. Hun sto opp tidlig om morgenen, løp ut på kjøkkenet da badet var opptatt, kastet opp i gryta og gikk å la seg igjen. Venta på at hun skulle stå opp å vaske opp etter seg, men kl 18.00 på kvelden ga jeg opp. Klarte ikke å la det stå der lenger.

Anonym poster: f02527ae625ae9989b49fe8e2b2c4feb

Da hadde jeg tatt med kasserollen og satt den inn på rommet hennes.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ene jeg bor med pisser på flaske for å slippe å gå fra dataen.

Anonym poster: 1bafce7241a80a33d5e4f97e88abd9ae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...