Gjest Unknown Skrevet 11. januar 2012 #221 Del Skrevet 11. januar 2012 Eneste grunnen jeg kan se er vel om legen rett og slett er vekk over en lenger periode, og det er vikaren du har fått time med? Forrige lege jeg hadde fikk jeg ikke hilst på en gang, for ho hadde bare vikarer hele tiden. Så bra at merkene forsvant igjen, og må de bare holde seg langt unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #222 Del Skrevet 12. januar 2012 Glemte jo å ta opp fysioterapi/kiropraktikk med jordmor.. får heller ta det opp med lege neste gang om det er problem. Bekkenet har blitt bedre når jeg har redusert arbeidsmengden i hjemmet, tror jeg rett og slett kjørte for hardt flere dager på rad, og at dte IKKE var lurt. Hviletrikset fungerer utmerket! Og tullemor turner fornøyd rundt i magen... Jeg elsker å være gravid - og vente på at barnet vårt skal bli klart for den store verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 13. januar 2012 #223 Del Skrevet 13. januar 2012 Det er hvile som fungerer best ja Men det er enklere sagt enn gjort, iallefall for min del! Kos deg med lille turnejenta, god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 13. januar 2012 #224 Del Skrevet 13. januar 2012 Glemte jo å ta opp fysioterapi/kiropraktikk med jordmor.. får heller ta det opp med lege neste gang om det er problem. Bekkenet har blitt bedre når jeg har redusert arbeidsmengden i hjemmet, tror jeg rett og slett kjørte for hardt flere dager på rad, og at dte IKKE var lurt. Hviletrikset fungerer utmerket! Og tullemor turner fornøyd rundt i magen... Jeg elsker å være gravid - og vente på at barnet vårt skal bli klart for den store verden Jeg har også merket etter en hard uke at bekkenet begynner å bli veldig plagsomt. Skal bli spennende å se om det roer seg i helgen... Går det bedre med deg? Får man gratis fysio/kiroprakor hvis man har bekkenplager under graviditeten...? God helg til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. januar 2012 #225 Del Skrevet 14. januar 2012 Hvile skal ikke kimses av, det er det som gjelder her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #226 Del Skrevet 16. januar 2012 Trøtt, småstressa og sur dag med stiv nakke og hodepine sålangt Dte kan vel bare ta seg opp. Sov ikke så godt, og drømme at jeg fødte en !kattunge", dvs den gravde seg ut av magen som en slags ailien... Pluss at det skjedde "et eller annet" med brystet mitt, slik at tilslutt i drømmen så jeg ut jeg litt halvspist ut og var veldig lei meg for at babyen min var en kattunge.. Pluss at vesla var veldig våken i "hele" natt.. Kjente spark i drømmen, og tenkte: pjuh, det er en til der inne... uhh.... På jobb allerede.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 16. januar 2012 #227 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) Godt nyttår, litt forsinket! Går stadig fremover her også, skjønner jeg Symfysesmertene dine høres akkurat ut som mine bekkensmerter! Det værste for meg er å løfte bena opp foran meg, f.eks. gå i bakker. Og å snu meg i senga. Legen min (og erfaringen min fra forrige svangerskap) sier at det faktisk hjelper å være aktiv. Gå tur. Men tenk på å løfte bena mer som om du går i en trapp (dvs "kneløft" istedenfor å skyve bena forover), det hjalp veldig for min del. På sengesnuinga var det beste trikset å legge plast i senga (under rumpa) med et håndkle oppå, slik at håndkledet fulgte med når jeg snudde meg. Dette er jo også supert for å skåne madrassen i tilfelle vannet går om natta (den egentlige årsaken til at jeg hadde det) Lå med dette også noen uker etter fødsel pga ømt underliv og faren for å blø igjennom. Og de bisarre drømmene dine kjenner jeg meg godt igjen i Har også født noen monstre i løpet av graviditeten. Nå går det mest i utrolig teite ting mannen finner på, som jeg til og med klarer å irritere meg over i våken tilstand etterpå. Fordi jeg tenker at det hadde jo bare vært typisk om han faktisk gjorde noe slikt Stakkars mann! Endret 16. januar 2012 av Klematis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. januar 2012 #228 Del Skrevet 16. januar 2012 Håper formen kommer seg etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flying Skrevet 16. januar 2012 #229 Del Skrevet 16. januar 2012 Jeg har også hatt de smertene du beskriver. Støtter Klematis med at bevegelse er det eneste som hjelper for meg. De dagene jeg sitter ved pc'n hele dagen er det helt håpløst. Jeg trener tre dager i uka og det føles så mye bedre. De ukene jeg klarer å få tid til trening, kjenner jeg ingen plager. Dette støttes også av JM/lege. Drømmer ja.. Snakker om mye rart.. Kjenner meg igjen:) Ha en fortsatt fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 16. januar 2012 #230 Del Skrevet 16. januar 2012 Morsomme drømmer du har! Leste nettopp i en fødselsbok om ei som midt i en slitsom fødsel ropte til jordmoren at hun ikke orket mer og heller ville ha en kattunge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. januar 2012 #231 Del Skrevet 16. januar 2012 Går det bedre med deg? Får man gratis fysio/kiroprakor hvis man har bekkenplager under graviditeten...? Ja, du får gratis fysio hvis du får diagnosen "bekkenløsning med gangvansker". Men alle får gratis trening i 6 mnd etter fødsel (v/BL). Støtter det å trene! Det vil hjelpe i lengden. Og å få hjelp til husarbeid, spes. støvsuging og gulvvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. januar 2012 #232 Del Skrevet 16. januar 2012 Rare, livlige drømmer her i gården også.. Håper du får skikk på bekkenet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirie Skrevet 16. januar 2012 #233 Del Skrevet 16. januar 2012 Hei Pasjonsblomst Håper bekkenet ditt er mer medgjørlig med deg snart! Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, og mener det at selv om det er fantastisk å være gravid så må vi ha lov til å være slitne også. Slapp av og ta vare på deg selv. Det vokser et liv inni magen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #234 Del Skrevet 17. januar 2012 God morgen! En god natts søvn, og alt blir så mye bedre Bekkenet mitt ble bedre siden sist helg, vet at jeg har tatt mer hensyn. Så nå plager det meg heller mindre. Jeg kjenner det er der, men dersom jeg hviler meg underveis i dagen (sitter istedetfor å stå, ligger i stedet for å sitte osv) og ikke overanstrenger det, går det helt fint. Merker jo absolutt at hele systemet er mer sårbart enn før, blir mye fortere sliten og kan ikke løfte tungt osv uten å begynne å verke ganske fort. Skal på pilates idag uansett, og har vært flink på å gå litt kveldsturer osv. 25 uker idag, både tid og mage ekspanderer veldig her! Kan ikke tro hvor fort det går... Snart er jeg jo mamma :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 17. januar 2012 #235 Del Skrevet 17. januar 2012 Søvn er alfa og omega under graviditeten, det er ihvertfall sikkert. Kroppen har det best når den får nok hvile Godt at bekkenet er litt bedre. Ikke alltid så lett å balansere gjøremålene med vondtene, men man vinner helt klart på å ta en pause i ny og ne. 25 uker! Herlighet som tiden går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 17. januar 2012 #236 Del Skrevet 17. januar 2012 Bare 15 uker igjen jo!! :O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #237 Del Skrevet 18. januar 2012 Magen min 25 uker på vei! Ingen tvil om at jeg venter barn, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 18. januar 2012 #238 Del Skrevet 18. januar 2012 Magen min 25 uker på vei! Ingen tvil om at jeg venter barn, nei... Fiine magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 18. januar 2012 #239 Del Skrevet 18. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. januar 2012 #240 Del Skrevet 19. januar 2012 Nydelig mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå