Gå til innhold

så lei av at så mange skal rette


postkassen

Anbefalte innlegg

Synes du har et godt poeng jeg "postkassen". Ikke så hyggelig å bli påpekt at man ikke er så god i rettskriving :)

Men, men! Mange viktigere ting i livet å ta tak i.

Ha en strålend dag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med den holdningen der får du bare irritere deg grønn på folk som ønsker å rette på skrivingen din!

Det er ikke bare på skolen man lærer! Og det er da ikke bare lærere man kan lære av. Jøsses. Hvis det er slik at du ikke orker å bruke energi på å bli bedre i rettskriving, så får du si det rett ut! Men da må du også tåle at andre retter på deg, uten å bli sint eller irritert da det er noe du har valgt selv.

Det handler ikke om at folk uansett skjønner hva du skriver! Det handler om å holde på det norske språk og den rettskrivingen vi har. Du har selv sagt at det er bedre å skrive riktig enn galt, så da skjønner jeg ikke helt hva problemet er. Om noen retter på deg for å være stygg, så er det bare å ta til seg rettingen og ikke kommentere det? Winwin.

:roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har et godt poeng jeg "postkassen". Ikke så hyggelig å bli påpekt at man ikke er så god i rettskriving :)

Men, men! Mange viktigere ting i livet å ta tak i.

Ha en strålend dag :)

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fruktbart svar i en diskusjon du selv har startet.

Jeg vet bare ikke hva annet jeg kan si.

jeg har gjenntatt meg selv så mange ganger til så mange inkudert deg, men alikevell så får du det ikke med deg, så da er det nok ingenting jeg kan si for du får det nok ikke med deg uansett, dessverre. :sukk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare ikke hva annet jeg kan si.

jeg har gjenntatt meg selv så mange ganger til så mange inkudert deg, men alikevell så får du det ikke med deg, så da er det nok ingenting jeg kan si for du får det nok ikke med deg uansett, dessverre. :sukk:

Du vet ikke hva annet du kan si? Om du ikke ønsker å svare på konkrete spørsmål og heller vil legge diskusjonen død, så er det bare å si det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes man bør tilstrebe seg å skrive riktig, uansett om det er brev til kongen eller ikke.

Jeg synes man bør tilstrebe å utvikle forståelse og empati for at noen faktisk har lese-og skrivevansker.

Dette er noe som henger ved hele livet. De fleste blir bevisst sine svakheter jo eldre de blir og blir mer bevisst på å rette de, men jeg har en bestemor på 86 som fortsatt sliter med dysleksien sin selv om hun har fått ørtogførti rettelser opp gjennom livet.

Jeg tror virkelig ikke du som skriver noe slikt som dette, har den minste anelse om hvor vanskelig det kan være for noen å skrive rett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hva annet du kan si? Om du ikke ønsker å svare på konkrete spørsmål og heller vil legge diskusjonen død, så er det bare å si det.

Kjære deg, det vet jeg da vel ! Og tro meg jeg tørr å si akkurat det jeg mener så hadde jeg villet det hadde jeg sagt takk for meg.

Men som sagt, når det kommer til deg så får du ikke med deg hva jeg sier uansett.

Du er alt for opphengt i at du skal ha "rett" og babler ivei, istedentfor å lese hva jeg faktisk skriver.

Endret av postkassen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hva annet du kan si? Om du ikke ønsker å svare på konkrete spørsmål og heller vil legge diskusjonen død, så er det bare å si det.

Postkassen har i mine øyne prøvd veldig hardt å forklare seg, men det er mange som ikke klarer å se det. Om dere ikke klarer å bli enige er det kanskje like greit å avslutte diskusjonen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postkassen har i mine øyne prøvd veldig hardt å forklare seg, men det er mange som ikke klarer å se det. Om dere ikke klarer å bli enige er det kanskje like greit å avslutte diskusjonen?

Nettopp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hva annet du kan si? Om du ikke ønsker å svare på konkrete spørsmål og heller vil legge diskusjonen død, så er det bare å si det.

Mye mulig det kanskje er du som har lesevasnker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, det vet jeg da vel ! Og tro meg jeg tørr å si akkurat det jeg mener så hadde jeg villet det hadde jeg sagt takk for meg.

Men som sagt, når det kommer til deg så får du ikke med deg hva jeg sier uansett.

Du er alt for opphengt i at du skal ha "rett" og babler ivei, istedentfor å lese hva jeg faktisk skriver.

Jeg leser hva du skriver, og stiller deretter spørsmål som jeg ikke har fått svar på.

Det er ikke snakk om å ha rett eller ikke, men å stå for det man sier. Når innlegg blir ignorert og ikke svart på, virker det på meg som om man ikke ønsker å diskutere men bare ta til seg de støttende kommentarene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye mulig det kanskje er du som har lesevasnker?

Når kommentarer jeg skriver ikke blir besvart, så har jeg ikke noe å lese. Så sånn sett så kan man vel si jeg har lesevansker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postkassen har i mine øyne prøvd veldig hardt å forklare seg, men det er mange som ikke klarer å se det. Om dere ikke klarer å bli enige er det kanskje like greit å avslutte diskusjonen?

Ja, det har h*n. Men det er likevel spørsmål som ikke har blitt svart på, men ignorert (eller bare glemt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leser hva du skriver, og stiller deretter spørsmål som jeg ikke har fått svar på.

Det er ikke snakk om å ha rett eller ikke, men å stå for det man sier. Når innlegg blir ignorert og ikke svart på, virker det på meg som om man ikke ønsker å diskutere men bare ta til seg de støttende kommentarene.

Hvis du leser hele tråden så ser du veldig fort at jeg allerede har svar på dine spørsmål av deg og av andre brukere flere ganger.

Så jo, spørsmålene er besvart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg retter på folk som konsekvent skriver ord feil, men som ellers har et ok språk. Et eksempel er hun som alltid skrev trendcoat i stedet for trenchcoat, da vil jeg si det er ok å rette, eller hvis man alltid skriver forhåndsregel eller tror for så vidt skrives forsovet.

Gidder derimot ikke kommentere typiske tastefeil som f.eks. 'ikek'.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er meg du sikter til nå, og til mitt forsvar vil jeg bare si: Det var første gangen jeg rettet på noen når jeg forklarte deg at det skrives "nesespray". Det var ikke for å være slem eller noe, men siden du skrev det to ganger tenkte jeg kanskje du ville vite hvordan det egentlig skrives ;)

Du trenger ikke å gå til "forsvar".

Det er ikke deg personig, det var bare et eksempel jeg hadde i hodet der og da når jeg skrev innlegget. :)

No hard feelings ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ganske så sikker på at de fleste gjør det får å være frekke.

mens noen få gjør det får å være godhjertet.

Jeg har sett retting brukt som hersketeknikk og frekkhet, men jeg er allikevel uenig med deg. Jeg tror de fleste retter for å hjelpe, mens noen få gjør det for å være frekke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...