Gå til innhold

så lei av at så mange skal rette


postkassen

Anbefalte innlegg

Ikke bry deg om anonymbruker, de er bare ute etter å spre kvalme

:)

Ja, jeg tror også det.

Men når di eller DE først er her inne så håper jeg at de tørr å svare på om det er det at de føler seg bedre når de hoder på sånn her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:)

Ja, jeg tror også det.

Men når di eller DE først er her inne så håper jeg at de tørr å svare på om det er det at de føler seg bedre når de hoder på sånn her.

Så flink!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakker ikke på noen, men regner med at du ønsker å lære deg å skrive norsk riktig. Gjør du ikke det?

Jo du hakker ! Og hva får du ut av det?

Jo, jeg skulle ønske at jeg var 100% fri for skrivefeil, men nå er det sånn at når folk er frekke så lærer man ikke.

Og Kvinneguiden er ikke en skole der det er lærere og elever.

Kvinneguiden er et forum der man kan diskutere forskjelige saker man interisserer seg for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink!

kan du svare istedentfor å oppføre deg som at du er bedre en alle som sliter med rett skrivning?

Hva oppnår du/dere med dette? Hva får dere ut av dette?

Sover dere bedre om natta?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg grusomt over voksne folk som har så åpenbare skrivefeil som "nesesprai" og "di" eller gramatiske feil som "henne blør". Når det er sagt så har jeg nok feil selv også, og setter pris på om noen retter på meg. Ser virkelig ikke problemet i det?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg grusomt over voksne folk som har så åpenbare skrivefeil som "nesesprai" og "di" eller gramatiske feil som "henne blør". Når det er sagt så har jeg nok feil selv også, og setter pris på om noen retter på meg. Ser virkelig ikke problemet i det?

Er det virkelig noe å irritere seg over ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo du hakker ! Og hva får du ut av det?

Jo, jeg skulle ønske at jeg var 100% fri for skrivefeil, men nå er det sånn at når folk er frekke så lærer man ikke.

Og Kvinneguiden er ikke en skole der det er lærere og elever.

Kvinneguiden er et forum der man kan diskutere forskjelige saker man interisserer seg for.

Så du vil ikke lære hvis du ikke sitter på skolebenken? Merkelig holdning.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye tid som mange bruker på internett og i sosiale medier, så er det like viktig å tenke på rettskrivning på det området som på andre. Hvorfor skal det liksom bare være på jobb eller på skolen man må være obs på hvordan man skriver?

Skriver man noe feil lenge nok blir det en (u)vane, i alle fall hvis man ikke blir rettet på. Hvis man føler seg støtt eller angrepet av at noen ønsker å påpeke ens skrivefeil, så er det ikke avsender det er noe galt med (nå tenker jeg ikke på tilfeller der rettinga er ment nedlatende eller som hersketeknikk).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil ikke lære hvis du ikke sitter på skolebenken? Merkelig holdning.

Neimen jøsses da!

Jeg prøvde men klarte det ikke. Er det virkelig så vanskelig å forstå ?

Jeg kan jo skrive og du forstår utmerket godt hva jeg har skrevet så langt så hva er egentlig probemet ? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen jøsses da!

Jeg prøvde men klarte det ikke. Er det virkelig så vanskelig å forstå ?

Jeg kan jo skrive og du forstår utmerket godt hva jeg har skrevet så langt så hva er egentlig probemet ? :klo:

Jeg synes bare det er rart å reagere så kraftig på noe som kan lære deg å gjøre noe riktig. Er det ikke bedre å skrive riktig enn å skrive feil?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postkassen: Du bare fyrer opp under, beklager, men de er ikke forståelsesfulle her. Det finnes nemlig ikke lese/skrivevansker mener de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postkassen: Du bare fyrer opp under, beklager, men de er ikke forståelsesfulle her. Det finnes nemlig ikke lese/skrivevansker mener de

Det går vel fortsatt an å lære selv om man har lese- og/eller skrivevansker?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel fortsatt an å lære selv om man har lese- og/eller skrivevansker?

Og bruke stavekontroll.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes bare det er rart å reagere så kraftig på noe som kan lære deg å gjøre noe riktig. Er det ikke bedre å skrive riktig enn å skrive feil?

Jeg syns ikke at du diskuterer så sakligt nå.

Det virker mer som at du har gått tom for arrgument og må bare fortsette å skrive for å "vinne" diskusjonen.

Selvfølgelig er det bedre å skrive helt riktig men jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig med å forstå at det er ikke alle som lærer så lett på enkelte ting.

Vi kan ta et eksempel. Du er skikkelig flink til å lage mat, jeg er ikke.

Men der igjen er jeg skikkelig flink til å skru på en bil men ikke du.

Kari er flink i matte men ikke ola.

Ola er flink i idrett men det er ikke kari.

Skjønner?

Endret av postkassen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke at du diskuterer så sakligt nå.

Det virker mer som at du har gått tom for arrgument og må bare fortsette å skrive for å "vinne" diskusjonen.

Selvfølgelig er det bedre å skrive helt riktig men jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig med å forstå at det er ikke ae som lærer så lett på enkelte ting.

Vi kan ta et eksempel. Du er skikkelig flink til å lage mat, jeg er ikke.

Men der igjen er jeg skikkelig flink til å skru på en bil men ikke du.

Kari er flink i matte men ikke ola.

Ola er flink i idrett men det er ikke kari.

Skjønner?

Men jeg blir ikke sint når noen prøver å lære meg å gjøre det jeg ikke kan riktig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Raindrops

Jeg er enig i at man burde prøve så godt man kan å skrive riktig, og det skader absolutt ikke å bli bevisst på de feilene man har. Men jeg liker fortsatt ikke at en del forumbrukere påpeker det hele tiden, når det på ingen måte gagner debatten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postkassen: Du bare fyrer opp under, beklager, men de er ikke forståelsesfulle her. Det finnes nemlig ikke lese/skrivevansker mener de

Du har et godt poeng der. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det bedre å skrive helt riktig men jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig med å forstå at det er ikke alle som lærer så lett på enkelte ting.

Alle skjønner da at ikke alle kan være god på alt. Har man vanskelig for å lære å skrive rett, så har man vanskelig for det. Men hva er da problemet med at noen ønsker å hjelpe med dette, og påpeke hva som er feil? Hvis du har vanskelig for å lære hva som er feil, er jo repetisjon og retting av andre det som vil hjelpe mest? Siden du er enig i at det er bedre å skrive rett?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg blir ikke sint når noen prøver å lære meg å gjøre det jeg ikke kan riktig.

Om du hadde fått høre det i hver eneste diskusjon så tror jeg nok du hadde biltt det.

Og vi "alle" vet vel at her på forumet er det svært få som retter for å være hyggelige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...