Gå til innhold

så lei av at så mange skal rette


postkassen

Anbefalte innlegg

Nå mener jeg ikke å være frekk med noen her inne men jeg må bare sagt det.

jeg er så lei av at folk skal kommentere skive feil heletiden.

Jeg mener, selv om man skriver (eks) "ike", så skjønner jo alle at man mener "ikke".

Skriver man " nesesprai" så skjønner man at det er " nesespray".

Det er ikke alle som er så flink til å skrive alt 110% rett heletiden.

Jeg ser det i flere tråder og det irriterer meg grønn.

Hva er vitsen liksom?

ta meg selv f.eks. Jeg er ikke så flink på å skrive alt rett.

Jeg har ikke dysleksi men er rett og sett ikke så flink.

Og ja, jeg skjønner at jeg ikke er så flink, så jeg trenger ikke lærere til å rette meg her inne på kg.

jeg regner med at andre som også sliter med rett skrivning og dysleksi er enig i dette.

Hvis ikke, beklager jeg den ssiste linja jeg skrev.

Oi, dette var godt å få ut. :)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå mener jeg ikke å være frekk med noen her inne men jeg må bare sagt det.

jeg er så lei av at folk skal kommentere skive feil heletiden.

Jeg mener, selv om man skriver (eks) "ike", så skjønner jo alle at man mener "ikke".

Skriver man " nesesprai" så skjønner man at det er " nesespray".

Det er ikke alle som er så flink til å skrive alt 110% rett heletiden.

Jeg ser det i flere tråder og det irriterer meg grønn.

Hva er vitsen liksom?

ta meg selv f.eks. Jeg er ikke så flink på å skrive alt rett.

Jeg har ikke dysleksi men er rett og sett ikke så flink.

Og ja, jeg skjønner at jeg ikke er så flink, så jeg trenger ikke lærere til å rette meg her inne på kg.

jeg regner med at andre som også sliter med rett skrivning og dysleksi er enig i dette.

Hvis ikke, beklager jeg den ssiste linja jeg skrev.

Oi, dette var godt å få ut. :)

Er du ikke interessert i å lære og skrive riktig?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk om ALLE skulle skrive feil hele tiden. Da hadde det vært slitsomt å lese.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke interessert i å lære og skrive riktig?

Det fins skole for det og den heter ikke kvinneguiden.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke interessert i å lære og skrive riktig?

Er du ikke interessert i å lære forskjellen på og/å?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Syns det er greit at folk retter på andre jeg da.

Har ingenting imot at noen retter på meg, selv om mye av grunnen til teite skrivefeil er fordi jeg skriver på en liten iPhone.

Ikke alle som tenker over feilene sine og tror at det er riktig å skrive ting på en spesiell måte, og da er det jo greit at man får vite at det er gal skrivemåte?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Jeg er litt språknerd til tider (selv om jeg skriver feil selv hele tiden), men jeg er absolutt enig med deg. Fatter ikke at folk gidder å svare i en tråd bare for å kommentere en skrivefeil i overskriften eller i et annet innlegg i tråden.

Enda verre når de bruker det som en hersketeknikk under en diskusjon.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt største irritasjonsmoment er i grunn når brukere skriver: Beklager, pga dine skrivefeil klarer jeg ikke å ta deg seriøst!

:klaske:

Noen ganger bommer man litt på tastaturet, det går litt fort i svingene, og man får ikke med seg alt man hadde inni hodet. Man kan da fremdeles bli tatt seriøst, så lenge det er noen små feil burde ikke det være det avgjørende for om man har gyldige argumenter eller ikke. :kjefte::sjenert:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er bare desperat etter å få mest mulig innlegg.

Noen ganger så tror jeg det jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

Jeg synes det er irriterende når folk avsporer en tråd helt, bare for å pirke på en liten skrive/tastefeil.

Jeg synes også innlegg som bærer preg av særdeles dårlig rettskriving er fryktelig irriterende å lese, og de gir meg ofte et skikkelig dårlig inntrykk av forfatteren. Dog kan jo tastefeil kan skje den beste... :jepp:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så ENIG med deg!!

Man er jo nesten uvelkommen her om man driter seg ut med en skrivefeil. Virker som de perfekte skribentene tror de er mer intelligente enn de som er uheldige med en skrivefeil eller to. Skjønner heller ikke hvorfor de blir så forbanna på det, de kan ikke ha mye annet å irritere seg over her i livet.

Takk postkasse for at du belyser dette j***** irriterende fenomenet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. For all del jeg er helt for godt norsk, og at det kan være irriterende

at det er mange som har skrivefeil. Spesielt de som bruker sms-språk, skriver på dialekt. ordelingsfeil etc. Men når man skriver på et forum og er engasjert el. så blir det fort noen slurvefeil. Jeg har mange av dem, selv om jeg regner meg som rimelig grei på rettskrivning(ihvertfall var). Noen ganger retter jeg opp, andre ganger gidder jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Survival

Jeg vet at det er meg du sikter til nå, og til mitt forsvar vil jeg bare si: Det var første gangen jeg rettet på noen når jeg forklarte deg at det skrives "nesespray". Det var ikke for å være slem eller noe, men siden du skrev det to ganger tenkte jeg kanskje du ville vite hvordan det egentlig skrives ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er meg du sikter til nå, og til mitt forsvar vil jeg bare si: Det var første gangen jeg rettet på noen når jeg forklarte deg at det skrives "nesespray". Det var ikke for å være slem eller noe, men siden du skrev det to ganger tenkte jeg kanskje du ville vite hvordan det egentlig skrives ;)

I sånne tilfelder er det lurt å sende vedkommende en pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

I sånne tilfelder er det lurt å sende vedkommende en pm :)

Yeah, whatever. Var som sagt første (og tydeligvis siste) gangen at jeg retter på noen ;) Jeg vet ikke hvorfor det klikka for meg denne gangen, men jeg ble utrolig provosert av å lese "nesesprai" av en eller annen grunn.

Tilfeller* ... Neida, haha :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan ikke være 110% sikker, man kan maks være 100% sikker. Når man er 100% sikker er man så sikker som det er mulig å bli!

:fnise:

Tror jeg trykker på anonym på denne, klarte ikek dy meg...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, whatever. Var som sagt første (og tydeligvis siste) gangen at jeg retter på noen ;) Jeg vet ikke hvorfor det klikka for meg denne gangen, men jeg ble utrolig provosert av å lese "nesesprai" av en eller annen grunn.

Tilfeller* ... Neida, haha :fnise:

:kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Hehe. Neida. Som sakt tror jeg folk enten gjør det for å få flere registrerte innlegg(status?) eller så gleder det kanskje dem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer aldri i en tråd utelukkende for å kommentere skrivefeil. Det er mange (inkludert meg selv) som nok er litt for kjappe på tastaturet i blandt, så at det forekommer en del slurvefeil er vel ikke til å komme fra.

Det hender imidlertid at jeg kommenterer konsekvente skrivefeil når jeg likevel skriver et innlegg. Jeg har ikke noe imot å bli korrigert på samme måte, dersom jeg skulle ha en gjentakende feil. (Dette kan dreie seg om feil av typen et/ett, at/att, konsekvent bruk av særskriving etc.).

Jeg må i tillegg innrømme at jeg rett og slett hopper over de fleste innlegg som er sterkt skjemmet av skrivefeil. Innlegg på dialekt orker jeg sjelden lese i det hele tatt. Dersom man ønsker innspill får man legge ned et minimum av innsats for sine lesere. En del har dysleksi, de er unnskyldt. De resterende er bare late.

Are-Are

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...