AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #121 Del Skrevet 23. oktober 2011 *å gjøre" Voks opp 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #122 Del Skrevet 23. oktober 2011 Øhm, hvor er feilen om jeg tør spørre? Er du ikke interessert i å lære og skrive riktig? Ingen og/å-feil her... Er så typisk å granske svarene til de som retter i tilfelle de har en feil! Javel, men det er stooor forskjell på 50 feil i et innlegg og 2... Joda, det er og/å-feil her. "Er du ikke interessert i å lære å skrive riktig?" Skriv det samme i preteritum, så ser du det. Du må omforme setningen da riktignok. Jeg våger meg ikke på å skrive under nick for ikke å bli beskyldt for avsporing. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #123 Del Skrevet 23. oktober 2011 Voks opp Her er et glimrende eksempel på en som ikke tåler å bli rettet på. Det heter faktisk ikke "og gjør" i infinitiv. Det heter "å gjøre". Du får bare være fornærmet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #124 Del Skrevet 23. oktober 2011 Her er et glimrende eksempel på en som ikke tåler å bli rettet på. Det heter faktisk ikke "og gjør" i infinitiv. Det heter "å gjøre". Du får bare være fornærmet. Du får bare tåle at folk er lei mennesker som deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 23. oktober 2011 #125 Del Skrevet 23. oktober 2011 Gud, for en fin undeholdning i de sene nattetimer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppdupp Skrevet 24. oktober 2011 #126 Del Skrevet 24. oktober 2011 det er akkurat som hunder. når de ligger med å vasker seg på beina, stimuleres lystsenteret i hjernen. det samme skjer med dem som retter opp alle skrivefeilene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #127 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du får bare tåle at folk er lei mennesker som deg. Jeg er endimensjonal, mener du? Jeg fungerer bare som en levende ordbok og har ingen andre sider ved meg? Jeg vil stille deg et seriøst spørsmål. Hvis et menneske har noe ved seg, en eneste ting som du ikke liker, dropper du vedkommende du da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #128 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du får bare tåle at folk er lei mennesker som deg. Hvis jeg hadde hatt deg som elev i et skriftlig fag og rettet på skrivefeil hos deg, ville du tatt det som en personlig krenkelse og lagt meg for hat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
postkassen Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #129 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Hvis jeg hadde hatt deg som elev i et skriftlig fag og rettet på skrivefeil hos deg, ville du tatt det som en personlig krenkelse og lagt meg for hat? Nei, det hadde hun nok ikke gjort. Vet du hvorfor? Fordi da er man på en skole. På skole går man får å lære. Kvinneguiden er ikke en skole od du er ikke en lærer ! Endret 24. oktober 2011 av postkassen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 24. oktober 2011 #130 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Nei, det hadde hun nok ikke gjort. Vet du hvorfor? Fordi da er man på en skole. På skole går man får å lære. Kvinneguiden er ikke en skole od du er ikke en lærer ! Men skjønner du ikke at det er lettere for folk å skjønne hva du skriver om du skriver riktig? Det er stor forskjell på en kortstokk og en kort stokk. Hvis jeg var opptatt av kabaler hadde jeg aldri åpnet en tråd om kort stokk fordi korte stokker ikke er innenfor mitt interesseområde. Endret 24. oktober 2011 av Kråkesaks 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
postkassen Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #131 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Men skjønner du ikke at det er lettere for folk å skjønne hva du skriver om du skriver riktig? Det er stor forskjell på en kortstokk og en kort stokk. Hvis jeg var opptatt av kabaler hadde jeg aldri åpnet en tråd om kort stokk fordi korte stokker ikke er innenfor mitt interesseområde. Hdde du åpnet en tråd som hette kortstokk så hadde jeg sett at det stavdes sånn. Og jeg skjønner utmerket godt at det er "lettere" for enkelte fok. Men som jeg har sagt tidligere, folk her har forstått utmerket godt hva jeg har skrevet så langt, du også. Så skjønner ikke du at det har ikke så mye å si ? Når du uansett skjønner utmerket godt hva jeg skriver. Endret 24. oktober 2011 av postkassen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #132 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hdde du åpnet en tråd som hette kortstokk så hadde jeg sett at det stavdes sånn. Og jeg skjønner utmerket godt at det er "lettere" for enkelte fok. Men som jeg har sagt tidligere, folk her har skjønt utmerket godt hva jeg har skrevet så langt, du også. Så skjønner ikke du at det har ikke så mye å si ? Når du uansett skjønner utmerket godt hva jeg skriver. Jeg må bare si at jeg ikke skjønner hvorfor du har så mye i mot å lære deg å skrive korrekt norsk. Og nå er det ikke akkurat slik at alle tråder her er fulle av retting av skrivefeil heller, så jeg synes du overdriver noe veldig. Men jaggu er det mye dårlig språk blant brukerne her, skjønner ikke hvordan dere har kommet dere gjennom ungdomsskolen engang uten å få med dere at det ikke er noe som heter forje, f eks. Blir helt oppgitt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CrazyCatlady Skrevet 24. oktober 2011 #133 Del Skrevet 24. oktober 2011 Vel,det er kun få ganger skrivefeil blir irriterende her og det når folk skriver på dialekt eller sms-språk.Må jo ofte lese gjennom teksten flere ganger for å skjønne hva som blir skrevet selv om jeg ofte ser at de som skriver sånn bare lager tulletråder. Tror nok de fleste prøver så godt de kan når de gjelder å skrive ting rett,men de fleste har en eller annen skrivefeil uansett.Det er ingen som skriver 100% rett hele tiden og jeg syns det viktigste når jeg leser på et diskusjonsforum er at det som skrives er forståelig. Dessuten er det lett for at ting blir feil,man skriver kanskje fra telefon eller det gikk litt fort når man skrev og det er jo ikke alle som sitter og finleser alle innleggene sine for den minste lille feil her. Jeg bare mener at dette er et forum og dermed blir det mer slurv her enn om dette var en oppgave man skulle skrive og selv om jeg prøver å skrive så rett som mulig så syns jeg det er fantastisk irriterende med sånne som skal kverulere når noen skriver noe feil. Spesielt når man begynner å krangle om det og ser ned på motdebattanten fordi de har skrivefeil. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
postkassen Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #134 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg må bare si at jeg ikke skjønner hvorfor du har så mye i mot å lære deg å skrive korrekt norsk. Og nå er det ikke akkurat slik at alle tråder her er fulle av retting av skrivefeil heller, så jeg synes du overdriver noe veldig. Men jaggu er det mye dårlig språk blant brukerne her, skjønner ikke hvordan dere har kommet dere gjennom ungdomsskolen engang uten å få med dere at det ikke er noe som heter forje, f eks. Blir helt oppgitt. Som jeg sa tidligere, det gjorde ikke noe i bygynnelsen, men når folk begynner å trekke det opp får å være frekke bilir det straks en helt annen sak. Og jeg syns ikke at det er noen vits og komme som anonym og si at du ikke skjønner hvordan mange av brukerene på kg har kommet seg igjennom ungdomsskolen uten å skjønne blabla.. Mange vet at dem skriver feil, men kan ikke så mye for det. Fins ting du er mindre bra i som andre er knall flinke til og motsatt. Skal vi begynne å hakke på det for å være frekke ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #135 Del Skrevet 24. oktober 2011 Som jeg sa tidligere, det gjorde ikke noe i bygynnelsen, men når folk begynner å trekke det opp får å være frekke bilir det straks en helt annen sak. Og jeg syns ikke at det er noen vits og komme som anonym og si at du ikke skjønner hvordan mange av brukerene på kg har kommet seg igjennom ungdomsskolen uten å skjønne blabla.. Mange vet at dem skriver feil, men kan ikke så mye for det. Fins ting du er mindre bra i som andre er knall flinke til og motsatt. Skal vi begynne å hakke på det for å være frekke ? Hvorfor kan man ikke noe for det? Man kan jo noe for det når man blir sint av å bli fortalt hva som er riktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
postkassen Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #136 Del Skrevet 24. oktober 2011 Hvorfor kan man ikke noe for det? Man kan jo noe for det når man blir sint av å bli fortalt hva som er riktig. Neimen jøsses ! Skjønner du selv ikke ar dette ikke er samme sak ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
postkassen Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #137 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Hvorfor kan man ikke noe for det? Man kan jo noe for det når man blir sint av å bli fortalt hva som er riktig. *Dobbel post* Endret 24. oktober 2011 av postkassen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #138 Del Skrevet 24. oktober 2011 Neimen jøsses ! Skjønner du selv ikke ar dette ikke er samme sak ? Nei. Kan du forklare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 24. oktober 2011 #139 Del Skrevet 24. oktober 2011 Nei, det hadde hun nok ikke gjort. Vet du hvorfor? Fordi da er man på en skole. På skole går man får å lære. Kvinneguiden er ikke en skole od du er ikke en lærer ! Med den holdningen der får du bare irritere deg grønn på folk som ønsker å rette på skrivingen din! Det er ikke bare på skolen man lærer! Og det er da ikke bare lærere man kan lære av. Jøsses. Hvis det er slik at du ikke orker å bruke energi på å bli bedre i rettskriving, så får du si det rett ut! Men da må du også tåle at andre retter på deg, uten å bli sint eller irritert da det er noe du har valgt selv. Det handler ikke om at folk uansett skjønner hva du skriver! Det handler om å holde på det norske språk og den rettskrivingen vi har. Du har selv sagt at det er bedre å skrive riktig enn galt, så da skjønner jeg ikke helt hva problemet er. Om noen retter på deg for å være stygg, så er det bare å ta til seg rettingen og ikke kommentere det? Winwin. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 24. oktober 2011 #140 Del Skrevet 24. oktober 2011 Jeg irriterer meg også over alle som må kommentere skrivefeil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå