Gå til innhold

Dette var HELT sykt!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

takk for i natt lol :*)

har akkruat sett åndenes makt, så det passer seg vel ikke å komme med forslg nå :)*

så det har fortsatt id ag altså. rett etter besøket? er ikke dem som spiller deg et puss? nei tror ikke det altså ...

vi må prøve å finne ut av det der. synd du bor langt borte eller så skulle jeg ha kommet til deg så kunne vi sotte der noen timer for å se om lyden kom.

hvor høy er lyden? noen du kan sammenligne med? øredøvende?

du hører den kommer like i nærheten av deg?

Endret av solosuper10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La oss ekskludere en ting iallefall:

spøkelser.

Det er enten røykvarsler eller batteriet på alarmen din som går ut.

Ett eller annet elektronisk er det. Og jeg kan garantere deg at det ikke er et spøkelse. :natti:

• Liker 2
Skrevet

Kan du virkelig garantere det regia? :popcorn:

Mhm.

:jepp:

Skrevet

Har du radiatorer? Altså sånne dingser på veggen som varmes opp via vann? Den lyden når de varmes opp på denne tiden av året er IDENTISK med 17. mai-fløyter og skremte livsskiten av meg første gang jeg "opplevde" fenomenet.

Skrevet

Flyalarm? Jeg bodde her i 2 år før jeg hørte de testet den her første gang og det er HØYT! Sånn ''våkne om natten, høres ut som det er inne i huset'' høyt... Og det er jo en blåse/fløytelyd....

Skummelt i alle fall!

• Liker 1
Skrevet

Var det masse vind ute? Kanskje det var en sprekk eller noe i huset, som vinden kom inn gjennom, og lagde en plystrelyd?

Gjest Marregutt
Skrevet

takk for i natt lol :*)

har akkruat sett åndenes makt, så det passer seg vel ikke å komme med forslg nå :)*

så det har fortsatt id ag altså. rett etter besøket? er ikke dem som spiller deg et puss? nei tror ikke det altså ...

vi må prøve å finne ut av det der. synd du bor langt borte eller så skulle jeg ha kommet til deg så kunne vi sotte der noen timer for å se om lyden kom.

hvor høy er lyden? noen du kan sammenligne med? øredøvende?

du hører den kommer like i nærheten av deg?

hehe ja. Lyden er kjempehøy. Når jeg har forklart den til andre, har jeg sammenliknet det med stå få meter unna en bil som tuter med hornet. Så den er øredøvende, og av slikt kaliber at man hopper i sofaen nesten. Nå hørte jeg den når jeg våknet i dag igjen, tre korte "støt". Denne gangen hørtes den ut som den kom fra utenfor soveromsdøren min, som ligger nede i kjelleren, et stykke fra stua. Så virker som lyden er i nærheten av meg ja. Nå gikk nettop kveldsbesøket mitt, så venter på at den kommer igjen. Har tenkt på det i hele dag, og finner ingen rasjonell forklaring for hva det kan være..!

La oss ekskludere en ting iallefall:

spøkelser.

Det er enten røykvarsler eller batteriet på alarmen din som går ut.

Ett eller annet elektronisk er det. Og jeg kan garantere deg at det ikke er et spøkelse. :natti:

Det er ingen elektronisk lyd. Jeg tror ikke på spøkelser, så skal se ett før jeg sier at det er det det er. Men det er ingen elektronisk lyd, ingen røykvarsler, ingen jordingsfeil eller noenting, da lyden ikke likner på dette i det hele tatt, verken i styrke eller tone. Alt annet elektronisk har vært slått av.

Har du radiatorer? Altså sånne dingser på veggen som varmes opp via vann? Den lyden når de varmes opp på denne tiden av året er IDENTISK med 17. mai-fløyter og skremte livsskiten av meg første gang jeg "opplevde" fenomenet.

hehe, du skvatt ja? Nei har ikke det. Jeg har elektriske panelovner og peis. Ingen radiatorer her i huset. Rørene i huset er bare få år gamle, og det var heller ingen vanlig ulyd fra rørene, eller noen vanlig huslyd overhodet.

Flyalarm? Jeg bodde her i 2 år før jeg hørte de testet den her første gang og det er HØYT! Sånn ''våkne om natten, høres ut som det er inne i huset'' høyt... Og det er jo en blåse/fløytelyd....

Skummelt i alle fall!

Det var ingen flyalarm. Det var forskjellig lengde på "tutene", og de kom fra to forskjellige steder i stua mi, og utenfor soveromsdøren min i kjelleren. Det kom altså fra inne i huset, begge gangene få meter fra meg.

Var det masse vind ute? Kanskje det var en sprekk eller noe i huset, som vinden kom inn gjennom, og lagde en plystrelyd?

Det var vind ute, ja. Vi har ingen sprekker i huset, da ville jeg ha hørt denne lyden før. Det var ingen vindlyd. Som jeg har skrevet var lyden identisk med en 17maifløyte, og den var øredøvende høy. Altså mye sterkere enn det vinden ute tilsvarte. Den kom fra to forskjellige steder i stua mi, og fra utenfor soveromsdøren min i kjelleren.

Uansett, mange gode forslag, har ikke hørt noe siden i dag tidlig, siden jeg ikke har vært hjemme i dag, har gjort masse aktiviteter. Men på grunn av hendelsene i går og i dag tidlig, så er døgnrytmen min litt forskjøvet, så venter på at de skal komme igjen. Skal skrive her så fort/om jeg hører noe mer :)

Skrevet

huff merkelige greier.

slå på opptaker på mobiler og greier. nei, best å prøve å ikke framprovosere det.

om du til slutt kommer fram til at du ikke finner noe logisk grunn til det overhodet, så vil det jo være en ulogisk grunn. for lyden har du jo hørt.

besøke ditt, har de noen gode forslag? har de gått igjennom alle muligheter med deg?

:rope: tuuuuut I :hallo: I :daane: I :reise: til hotel

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Har du ingen gjenstand i huset som KAN lage den lyden ?

Det er ikke noen slags alarm sak fra en mobl, radio, klokke ? En gammel leke som lager lyder ( om du har unger, da)

Høres bare utrulig skumelt ut. Hvordan tør du egentlig å sitte hjemme ? Hadde det vært meg hadde jeg ikke dratt hjem igjen. Men så er jeg pysete, da:P

Gjest Marregutt
Skrevet

huff merkelige greier.

slå på opptaker på mobiler og greier. nei, best å prøve å ikke framprovosere det.

om du til slutt kommer fram til at du ikke finner noe logisk grunn til det overhodet, så vil det jo være en ulogisk grunn. for lyden har du jo hørt.

besøke ditt, har de noen gode forslag? har de gått igjennom alle muligheter med deg?

:rope: tuuuuut I :hallo: I :daane: I :reise: til hotel

Har gått gjennom alt, med familie og venner. ingen rasjonelle forklaringer. Jeg har prøvd å fremprovosere det, haha. For å se om det er noe jeg kan "kontrollere" hadde vært litt kult. Men nei, aner fortsatt ikke. Har ike hørt noe siden i dag tidlig. Så aner ikke hva det kan være!

Har du ingen gjenstand i huset som KAN lage den lyden ?

Det er ikke noen slags alarm sak fra en mobl, radio, klokke ? En gammel leke som lager lyder ( om du har unger, da)

Høres bare utrulig skumelt ut. Hvordan tør du egentlig å sitte hjemme ? Hadde det vært meg hadde jeg ikke dratt hjem igjen. Men så er jeg pysete, da:P

Nope, som sagt tidligere, ikke noe elektronisk som kan ha laget den lyden. Og jeg har ingen unger, er kun 22 år, og student, så er ikke i posisjon til å få noen unger. Så har ingen leker eller noen artikler i huset som kan ha laget den lyden, så den fremstår fortsatt som uforklarlig for meg. Som sagt, så tror jeg ikke på spøkelser, men dette her klarer jeg ike å fatte, så aner virkelig ikke hva det er, er det som freaket meg ut i går.

Men jeg tør jo å sitte hjemme, sitter i stua nå, og har nettop vasket i kjelleren. Så jeg er ikke vettskremt sånn jeg var en periode i går. For det er jo ingenting farlig, så vidt jeg vet, så har ingen grunn til å stikke noe annet sted foreløpig. Selvom jeg vurderte hotell i går natt da hehe. Men klarte til slutt å sovne, for så å våkne av samme lyden utenfor soverommet da... hehe

Skrevet

Gah, kan du ikke bare godta at det er en liten ånd som er ute på tur? =) Må jo ha litt action de også..

Du kan si høyt at du ikke vil bli plaget eller skremt lenger, som regel stopper de da.

Skrevet

Kunne du funnet frem en youtubevideo med en lyd som ligner den du hører? Jeg får ikke noen umiddelbare assosiasjoner når du sier 17 Mai-fløyte, og er litt nysjerrig på hvordan lyden faktisk høres ut :gjeiper:

Gjest Marregutt
Skrevet

Gah, kan du ikke bare godta at det er en liten ånd som er ute på tur? =) Må jo ha litt action de også..

Du kan si høyt at du ikke vil bli plaget eller skremt lenger, som regel stopper de da.

hehe tror ikke på spøkelser før jeg ser dem, men kan jo ta feil også. Jasså, har du stoppet "ånder" på den måten før? :)

Kunne du funnet frem en youtubevideo med en lyd som ligner den du hører? Jeg får ikke noen umiddelbare assosiasjoner når du sier 17 Mai-fløyte, og er litt nysjerrig på hvordan lyden faktisk høres ut :gjeiper:

Skal se om jeg finner en! to sek

Skrevet

er ikke slik at du går på sterke medisiner sant? lol :)

Skrevet

Hehe, takk for video! Du har ikke tilfeldigvis noen ballonger liggende i stua som lufta gikk ut av da? :gjeiper:

Gjest Marregutt
Skrevet

er ikke slik at du går på sterke medisiner sant? lol :)

hehe, skulle nesten trodd det. Men nei, går på allergipiller om sommeren, that´s it. Spiser ikke paracet eller ibux en gang. Som sagt tidligere, så hørte hun veninden jeg snakket med på telefonen lyden veldig godt også. Når lyden kom når jeg snakket med henne i går. Men du er enig i at en sånn lyd ikke er noe som bare plutselig kommer i et hus..?

Gjest Marregutt
Skrevet

JEg har forresten heller ingen psykiske lidelser (som jeg vet om i allefall) :)

Gjest Marregutt
Skrevet

Hehe, takk for video! Du har ikke tilfeldigvis noen ballonger liggende i stua som lufta gikk ut av da? :gjeiper:

hehe, skulle nesten trodd det. Men de tror jeg at jeg hadde oppdaget. Du er enig i at det er en ganske skremmende lyd, om du ser for deg at den kommer ut fra intet og er ti ganger så høy? Altså høylydt som et bilhorn ca på noen meters avstand

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...