Gjest Marregutt Skrevet 9. oktober 2011 #41 Skrevet 9. oktober 2011 Jepp, man tror det som regel ikke før man møter på det selv. Men nå har du bare opplevd lyd, skremmende i seg selv, men kanskje det bare er en engangs greie og da ingenting å frykte. Slet selv med ei som en gang bodde i huset drev å kastet jakkene rundt i gangen like etter hun døde. Men det ga seg ihvertfall. Om det begynner å skade deg/prøver å skade deg fysisk (hvis vi da snakker ånder), da er det på tide å sette seg i bilen. Men nå kan du bare koke en kopp te og prøve å slappe av litt. Skulle ønske jeg var glad i te, men er ikke det. Hører på en god ang og sitter å nynner og google forskjellige fløytelyder og spøkelseslyder. Finner ingenting. Dersom det hadde vært noe som prøvde å skade meg, så hadde jeg jo kunnet slå tilbake. Da hadde det vært greit nok. Men dette her er noe som bare kom ut av rene lufta! Og stillestående luft i en stue lager jo ikke lyd. Dersom jeg hadde hatt en som du hadde som kastet jakker rundt, eller begynte å bevege på ting, så hadde jeg prøvd å få tak i jæveln
Gjest Nanette Skrevet 9. oktober 2011 #42 Skrevet 9. oktober 2011 Litt sent å sjekke inn på hotell så sent på natta også, er det ikke? Ja, som en annen her sier; ta deg en kopp te og slapp av litt. Når sola står opp, er alt så mye mindre skummelt.
*Sinnataggen* Skrevet 9. oktober 2011 #43 Skrevet 9. oktober 2011 kanskje lurt. har prøvd så mange forskjellige kombinasjoner i googling, men finner ikke noe. noen må ha opplevd det samme vil je gtro
*Sinnataggen* Skrevet 9. oktober 2011 #44 Skrevet 9. oktober 2011 var ikke en elg på utsiden av huset som hørtes ut som inni?
Gjest Marregutt Skrevet 9. oktober 2011 #45 Skrevet 9. oktober 2011 Litt sent å sjekke inn på hotell så sent på natta også, er det ikke? Ja, som en annen her sier; ta deg en kopp te og slapp av litt. Når sola står opp, er alt så mye mindre skummelt. Neida, jeg finner et hotell. Så lenge man kan betale, så er det alltid plass. Hvis ikke får jeg vekke en kompis og sove på en sofa. Problemet er at jeg trenger søvvn, men har ikke sjans til å sove nå! Når sola står opp, så skal jeg finne ut av hva dette er for noe. Kanskje dere ser "Marregutt" i åndenes makt en dag hehe kanskje lurt. har prøvd så mange forskjellige kombinasjoner i googling, men finner ikke noe. noen må ha opplevd det samme vil je gtro Noen må jo ha opplevd noe liknende. For dette her var ingen naturlig lyd. Ingen elektronisk lyd heller. Dette var et blåseinstrument, som en 17.mai fløyte! var ikke en elg på utsiden av huset som hørtes ut som inni? Hehe er ingen elg her jeg bor. Sa jeg skulle løpe i skogen, men må kjøre et stykke for å komme dit. Bor ganske sentralt i oslo. Men godt forslag. Hadde den trampet i bakgården min (om den først hadde kommet seg inn) så hadde jeg hørt og sett den. Kanskje jeg hadde laget middag av den og
Gjest Marregutt Skrevet 9. oktober 2011 #46 Skrevet 9. oktober 2011 Om jeg tenker meg om, så hørte jeg for 2 ukers tid tilbake et kjempesmell i 1 etasje når jeg lå og sov i kjelleren midt på natten. Jeg gikk opp å sjekket, og alt var som det skulle være. Hørtes ut som om kjøleskapet hadde veltet eller noe. Noen sammenheng kansje..?
*Sinnataggen* Skrevet 9. oktober 2011 #47 Skrevet 9. oktober 2011 ohhh det kan være en sammenheng ... jeg tenker lol
*Sinnataggen* Skrevet 9. oktober 2011 #48 Skrevet 9. oktober 2011 (endret) sentralt i oslo. bor gjeren i blokk du da, og der finnes det jo gamle rør i vegger både med vann dass og varme. slike stoer ovner på veggene? lyd kan lett forplante seg i slike hus. eller kanskje det er HUFSA ? Endret 9. oktober 2011 av solosuper10
Gjest Marregutt Skrevet 9. oktober 2011 #49 Skrevet 9. oktober 2011 ohhh det kan være en sammenheng ... jeg tenker lol Ja, kommer du med noen rasjonelle forslag, blir de sterkt satt pris på sentralt i oslo. bor gjeren i blokk du da, og der finnes det jo gamle rør i vegger både med vann dass og varme. slike stoer ovner på veggene? lyd kan lett forplante seg i slike hus. Nei, jeg bor ikke i blokk, bor i enebolig. Rørene våre ble skiftet for 5-6 år siden, og har aldri opplevd noe liknende. Og jeg er 100% sikker på at dette ikke var noen rør. Dette var noe som kom inne i rommet fra, ikke inne i vegger eller gulv. Har ikke hørt noe mere enda, men skulle jeg slutte å svare en stund, så er det fordi jeg er på hotell. I såfall så tar jeg med meg macen, og sier fra når jeg er der. Blir sint av tanken på om det er et spøkelse (om slikt finnes), i så fall har jeg lyst ti å jule driten ut av det (sorry, frustrert og sint nå, ikke så redd lenger)
Gjest Marregutt Skrevet 9. oktober 2011 #50 Skrevet 9. oktober 2011 sentralt i oslo. bor gjeren i blokk du da, og der finnes det jo gamle rør i vegger både med vann dass og varme. slike stoer ovner på veggene? lyd kan lett forplante seg i slike hus. eller kanskje det er HUFSA ? haha, HUFSA!! Tror ikke det er en person på min alder som så mummidalen som ikke ble traumatisert av det utysket der!! 2
*Sinnataggen* Skrevet 9. oktober 2011 #51 Skrevet 9. oktober 2011 tenkemetode. 1. du ligger og småsover på sofaen. huset er stille alt er av. 2. plutselig bråvåkner du av en skikkelig høy fløytelyd som varer lenge 3. du sjekker litt rundt men finner ikke noe. du ringer en veninne. 4. lyden kommer tilbake, bare et annet sted i stua, du og hun hører dette 5. du sjekker hele huset men finner ikke ut noe som kan ha laget lyden. for to uker siden hører du et høyt smell fra stuen eller kjøkkenet du sjekker opp men ser ingenting. du er alene i huset mener du selv. ingen dyr eller mennesker. lydene kommer ikke utenfra, men i fra de rommet du sitter i. jeg fatter ikke dette enda ...
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #52 Skrevet 9. oktober 2011 Sånn har vi her når det blåser ute om vi har baderomsventilen litt oppe, det er en sånn sak som kan "snurres" tett, når den står nesten lukket (står sånn til vanlig) og det blåser fra en retning så lager den en skikkelig skarp ule lyd, kan ikke være en ventil hos deg også da? Hunden vår blir alltid veldig skremt så har den lukket eller helt åpen når det blåser
Gjest Marregutt Skrevet 9. oktober 2011 #53 Skrevet 9. oktober 2011 tenkemetode. 1. du ligger og småsover på sofaen. huset er stille alt er av. 2. plutselig bråvåkner du av en skikkelig høy fløytelyd som varer lenge 3. du sjekker litt rundt men finner ikke noe. du ringer en veninne. 4. lyden kommer tilbake, bare et annet sted i stua, du og hun hører dette 5. du sjekker hele huset men finner ikke ut noe som kan ha laget lyden. for to uker siden hører du et høyt smell fra stuen eller kjøkkenet du sjekker opp men ser ingenting. du er alene i huset mener du selv. ingen dyr eller mennesker. lydene kommer ikke utenfra, men i fra de rommet du sitter i. jeg fatter ikke dette enda ... Der har du det oppsummert. Det er ingen andre enn meg i huset, og har ikke vært det siden i gr kveld. Har ikke hørt noe mere enda, så skal prøve å få meg litt søvn. Svarer igjen her i morgen, evt. om jeg ikke får svare. Tusen takk for at du kom med gode forslag og var med å "brainstorme" litt. Dersom du kommer med flere forslag, så gjerne pøs på Må finne ut av dette!! Sånn har vi her når det blåser ute om vi har baderomsventilen litt oppe, det er en sånn sak som kan "snurres" tett, når den står nesten lukket (står sånn til vanlig) og det blåser fra en retning så lager den en skikkelig skarp ule lyd, kan ikke være en ventil hos deg også da? Hunden vår blir alltid veldig skremt så har den lukket eller helt åpen når det blåser Ja, men tror jeg ville ha hørt det tidligere, har jo bodd her i flere år. Og baderommene er i andre enden av huset begge to. Og har et ganske stort hus, men denne lyden kom fra stua, og der er det ingen slike ventiler. Har et airconditionanlegg i stuen og, men lyden kom ikke fra det, og ventiler og rør der er lukket og "forseglet" for vinteren. Så kan ikke ha kommet fra det. Denne lyden fremstår som uforklarlig for meg. Men er nødt til å prøve å sove. Så svarer som best jeg kan igjen i morgen. Men tusen takk for gode svar, og har du fler, så kom gjerne med dem Så svarer jeg igjen i morgen!
Gjest Purple Haze Skrevet 9. oktober 2011 #54 Skrevet 9. oktober 2011 Kan det være katter som skriker utenfor hos deg? Her kryr det av katter, og de lager de merkeligste skrikende lyder.
Gjest Lebewesen93 Skrevet 9. oktober 2011 #55 Skrevet 9. oktober 2011 Kanskje det er et sånt poltergeist sak, de skal bråke litt Seriøst, hadde det vært meg hadde jeg pakket sakene og aldri kommet tilbake. Jeg er livredd for sånne ting. Hvor høy var lyden og var den liksom på et bestemt sted i rommet eller var den mer overalt om du skjønner ? ( jeg er dårlig til å forklare -_-) uff, håper ikke jeg hører den lyden en gang
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2011 #56 Skrevet 9. oktober 2011 Man kan drømme at man hører lyder også vet du. 1
LoneWolf Skrevet 9. oktober 2011 #57 Skrevet 9. oktober 2011 Ta deg sammen mann! Men fra spøk til side, det er nok ikke noe gøy å oppleve slik. Ved merkelige lyder så pleier jeg å ta frem min flotte airsoft-pumpehagle og ha den i nærheten. Å ha et våpen får meg til å føle meg sterke når det er litt skummelt, selv om det er uekte ^^ Bare prøv hardt nok så greier man altid å finne en naturlig forklaring på alt (hvor sansynlig den forklaringen er, er en annen sak). Hvis du finner ut av det så post det gjerne her, blitt litt nysjerrig nå.
kaprifolen Skrevet 9. oktober 2011 #58 Skrevet 9. oktober 2011 Shit, jeg hadde pissa på meg! Og jeg har ekte våpen når jeg er alene hjemme i hufsevær og mørt'n! Men har du sånn fancy sikringsskap med autosikringer og jordingsvarsling og kortslutningalarm og greier? Jeg hadde det før, og våknet av en helvetes lyd! Den lyden kom først fra sikringsskapet, og så fra en sånn alarm-sak på badet, hvor det hadde skjedd noe galt med noen ledninger inni veggen... Men regner med du kanskje hadde visst det om du hadde slikt....?
Gjest Marregutt Skrevet 9. oktober 2011 #60 Skrevet 9. oktober 2011 Sov litt lenge når jeg først fikk sovet, så sorry for at jeg ikke svarte før. Sitter oppe i stua igjen nå, hadde nettop besøk i en times tid. Så fort dette besøket var got, snakk om 5-6 minutter etterpå, så kom lyden igjen, som tre korte blås i "17.mai-fløyta" av varierende lengde. Er litt usikker men tror jeg hørte noe likenende når jeg sov i natt. Det er updaten. Må ut et ærend i noen timer, men skulle det tujlle mer i kveld, så oppdaterer jeg det her:) Til deg som spurte om sikringskapet, ja, vi har sånn sikringskap, og har en jordingsfeil, så det piper fra tid til annen. Men det var ikke det som peip, det hadde jeg skjønt rimelig fort. Sikringsskapet er i kjellern uansett, lydene kommer fra stua, og som sagt er det 17.mai-fløyte lyder. Men godt forslag uansett!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå