Gå til innhold

skal gifte meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor i alle dager tåler ikke dere litt kritikk da? syns det var rart at hun skrev at de ikke var venner lenger pga det...?

Da må hun ha hatt noe med saken å gjøre..

det man ikke vet har man ikke vondt av..

Men du vet det jo..... vil det ikke påvirke deg ?

Den du har sex med vet det . Hva om han og din manns veier krysses ? Hvor sårende vil ikke det være for din mann (om dere gifter dere da )

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i alle dager tåler ikke dere litt kritikk da? syns det var rart at hun skrev at de ikke var venner lenger pga det...?

Da må hun ha hatt noe med saken å gjøre..

det man ikke vet har man ikke vondt av..

Så siden jeg ikke er venner med henne lengre, så betyr det at jeg hadde sex med typen hennes?

Det handler heller om at jeg skulle være en av forloverne i bryllupet hennes og jeg hadde ikke klart å stå oppe sammen med henne og hennes kommende ektemann - samtidig som jeg vet at hun har vært utro mot han. Jeg fikk ikke vite før etter at jeg brøt kontakten med henne at han hadde gjort det slutt med henne. Synes absolutt ikke synd på henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du må da skjønne at et sidesprang ikke er holdbart før du skal gifte deg? Med mindre dere faktisk har avtalt et åpent forhold. Du risikerer å ødelegge ditt kommende ekteskap, og er det virkelig verdt for en liten fling?

Nei, ta heller opp fantasier og ønsker med den du skal gifte deg med og krydre deres eget sexliv. Sidesprang løser ingenting, og det er mange som angrer etter å ha ødelagt samliv og ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang en gutt som skulle gifte seg. Han gledet seg stort. Riktignok var det noe med dette forholdet som skurret, og venner og familie hadde bedt ham tenke seg godt om, men han var såpass forelsket at han overså alle tegn og varsler. Hun hadde jo plutselig begynt å jobbe overtid, men det var sikkert for å sikre fremtiden deres. Sexen hadde også begynt å dabbe av. Hun var ikke så ivrig som før. Men det var sikkert på grunn av at hun var sliten. Stakkars, hun jobber jo så hardt for dem begge.

En kveld kom hun hjem og var så merkelig. Han kunne se at noe hadde skjedd, men hun ville ikke snakke om det. Avfeide det med at alt var i skjønneste orden. De neste dagene tenker han mye på dette, men hun ser ut til å føle seg bedre nå. Stakkars, hun har nok mye å gjøre foran den store dagen, og føler nok presset hun også.

Noen dager før bryllupet fikk han en telefon. Det var Lars, en god kompis av ham. Han stotret og snakket usammenhengende, men til slutt fikk han tak i sammenhengen. Kompisen hans hadde vært på by'n og sett den kommende bruden. Han var på vei bort, da en annen fyr sugde tak i henne og ga henne et skikkelig kyss. Hun var veeeeldig med på det, og de spøkte og lo sammen. Som en god kompis, bestemte han seg for å observere, og de rotet og klinte med hverandre, og tok samme taxi hjem. Den dro helt andre veien enn der hun bodde. Verden hans falt sammen. Han visste han kunne stole på denne kompisen. Kompisen hadde lidd valgets kvaler, men til slutt funnet ut at det er best om sannheten kom fram.

Konfrontasjonen ble kort og hard. Da hun kom hjem etter å nok en kveld ha jobbet overtid, fant hun en koffert foran dørinngangen. Hun luktet lunta og forsøkte å låse seg inn. Det gikk ikke, for låsen var skiftet. Hele verden hennes falt sammen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager tåler ikke dere litt kritikk da? syns det var rart at hun skrev at de ikke var venner lenger pga det...?

Da må hun ha hatt noe med saken å gjøre..

det man ikke vet har man ikke vondt av..

Det handler vel litt om at om terskelen for å svikte sin partner er såpass lav, er den normalt enda lavere for å svikte sine venner. Og hvem vil vel ha venner en ikke tør stole på..? Jeg vet ikke om det er en av grunnene vedkommende hadde for å avslutte det vennskapet, men det ville iallefall vært en grunn for meg. Man trenger altså ikke å ha hatt noe med det bruddet å gjøre, for å føle at man ikke vil ha venner med en sånn holdning til sin partner.

Forøvrig, TS; jeg kan skjønne at man kan bli fristet til å ha et siste sprell før ekteskapet. Det er sikkert ikke en helt uvanlig tanke. Men jeg tror også de aller fleste innser at det har med at et ekteskap føles mer "endelig". Men jeg tror også de innser at forholdet strengt tatt ikke forandrer seg selv om det skifter navn. Nyforelskelsen kommer og går etter flere år sammen, og det er vel heller ikke uvanlig at den dukker opp rundt giftermålet. Og forresten, hvorfor mener du det blir bedre av å være utro?

Det jeg tenker er at et siste sprell ikke er løsningen for å få nyforelskelsen til å glimte til igjen. Det er noe du må finne sammen med din partner, ikke hos en annen. Du burde først og fremst bruke tiden mot bryllupet til å "kurtisere" mannen din, gjøre litt ekstra i hverdagen. Se på ham med litt "nye" øyne. Det er ikke bare mannen som kan og bør gjøre litt ekstra. Det er like mye ditt ansvar. Og å være utro, er egentlig bare å flykte fra din del av ansvaret til å gi forholdet et friskt pust av romantikk, spenning og begjær. Og om dere ellers har det så bra som du sier, tror jeg nok sannsynligheten til at han følger opp dine forsøk, er langt større. At han eventuelt ikke prøver nå, er vel fordi han ikke savner den biten sånn som du. Det må da være langt bedre at du og din partner sammen finner spenning i hverandre, enn at du skal oppsøke en fremmed for den samme spenningen? Om du faktisk heller ønsker å søke spenning hos en annen, burde du faktisk revurdere det forholdet du er i. Rett og slett fordi det tyder på at han du skal fokusere på, ikke får det fokuset og den innsatsen fra deg, som han burde. Og da er det faktisk et tegn på at det er noe som skurrer, og som dere kanskje burde søke rådgivning for.

Det at du sloss så hardt for, og argumenterer så hardt for at det å være utro nå, skal forsvares, er i seg selv et sykdomstegn for forholdet. Og absolutt noe du burde ta tak i. Og nei, å skli ned på pikken til en kollega, er ikke å ta tak i det. Å søke rådgivning, derimot... Det være seg alene, eller sammen med din mann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS: Hvorfor svarer du ikke på dette som jeg har spurt om før?

Og TS, jeg har spurt deg før; hva får deg til å tro at du holder deg til denne ene gangen og at det ikke ender opp med flere ganger? Hadde du hatt samme følelsen hvis dere ikke skulle gifte dere, men fortsatt bare være samboere?

Jeg lurer på hvorfor du mener et sidesprang er så veldig viktig for deg, stakkars mann :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Hvorfor svarer du ikke på dette som jeg har spurt om før?

Jeg lurer på hvorfor du mener et sidesprang er så veldig viktig for deg, stakkars mann :tristbla:

Jeg tror ikke jeg kommer til å ville gjøre det igjen nei. det blir med den ene gangen.. og det tror jeg kommer til å få meg til å slutte å fantasere og drømme om andre. jeg vil bare ha forloveden min, jeg vil ikke ha noen andre.. vil bare ha EN het natt med en annen..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg kommer til å ville gjøre det igjen nei. det blir med den ene gangen.. og det tror jeg kommer til å få meg til å slutte å fantasere og drømme om andre. jeg vil bare ha forloveden min, jeg vil ikke ha noen andre.. vil bare ha EN het natt med en annen..

TS

Hva om det ikke blir en het natt da? Hva om sexen er kjempedårlig, stemninga er klein, og ingenting blir sånn du hadde sett det for deg? Kommer du da til å fortsatt ville ha en het natt med en annen enn forloveden din?

Edit: Skriveleif

Endret av Antheia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke akkurat en bra start for dere.

Hvis du er utro rett før dere skal bli gift?

Dere kan jo bli enig om at han også får seg noe også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke en drømmestart nei, men da får jeg nok rensa tankene mine og fokusere mer på oss. Jeg klarer ikke fa tankene mine bort, jeg fantasrer og drømmer om andre nesten hver natt. Er slitsomt..

føler jeg blir seksuelt frustrert.

Jeg kan ikke garantere at det blir som i fantasiene mine nei, men om jeg gjør det med kollegaen min er jeg ganske sikker på at det blir ganske hett..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke en drømmestart nei, men da får jeg nok rensa tankene mine og fokusere mer på oss. Jeg klarer ikke fa tankene mine bort, jeg fantasrer og drømmer om andre nesten hver natt. Er slitsomt..

føler jeg blir seksuelt frustrert.

Jeg kan ikke garantere at det blir som i fantasiene mine nei, men om jeg gjør det med kollegaen min er jeg ganske sikker på at det blir ganske hett..

TS

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du ikke heller bruker energien på å skape noen hete netter med han du planlegger å dele livet med. Det er da virkelig ikke rart at du er drømmer om andre om natta, når du åpenbart fokuserer så mye på det som det du gjør. Om du er så seksuelt frustrert, får du gjøre en større innsats for å få spenning inn i forholdet, da. Det er da virkelig mannen din du burde satse på å ha det hett med, ikke noen andre. Hva i alle dager skal en annen få begjæret ditt for? Er det ikke mannen din som fortjener den energien og den innsatsen fra deg?

Merkelige kvinnemenneske...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at du sloss så hardt for, og argumenterer så hardt for at det å være utro nå, skal forsvares, er i seg selv et sykdomstegn for forholdet. Og absolutt noe du burde ta tak i. Og nei, å skli ned på pikken til en kollega, er ikke å ta tak i det. Å søke rådgivning, derimot... Det være seg alene, eller sammen med din mann.

:klappe:

Tror nok du treffer spikeren på hodet her. Å hardnakket forsvare noe som helt klart er skadelig for forholdet og samtidig argumentere for at det er jo bare en liten "greie" tyder veldig ofte på at ting kanskje ikke er helt som det skal. Det er faktisk ikke vanlig å ønske å gjennomføre sidesprang rett før man gifter seg.

Til ts, du bør heller ta tak i dette med utgangspunkt at alt kanskje ikke er som det skal. Utroskap kommer veldig ofte for en dag og sårer veldig og det kan gjøre at du mister alt du har nå. Du tenker kanskje ikke så hardt over det du risikerer å tape nå, men tro meg, det er ofte når man ikke har det lenger at man innser hva man hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om fyren du har din 'fling' med blir forelska i deg? Mens du skal gifte deg.

Det er nå det, men når hun ikke velger å bruke energien på å "hete opp" samlivet med mannen sin istedet, kan det utmerket godt hende at hun fortsetter laken-gymnastikken med flingen sin. Rett og slett fordi det krever mindre innsats. Hun virker jo ikke å ville investere energi der hun burde...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva om fyren du har din 'fling' med blir forelska i deg? Mens du skal gifte deg.

Han kollegaen min har har allerede sagt at han er bettatt av meg, derfor jeg vurderer han.. Han vet jeg skal gifte meg, så om han forelsker seg så er det jo hans problem..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kollegaen min har har allerede sagt at han er bettatt av meg, derfor jeg vurderer han.. Han vet jeg skal gifte meg, så om han forelsker seg så er det jo hans problem..

TS

Ikke hvis han bruker det som unskyldning for å fortelle alt til forloveden din, kanskje?

Forsmådde menn kan være like ille som forsmådde kvinner...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kollegaen min har har allerede sagt at han er bettatt av meg, derfor jeg vurderer han.. Han vet jeg skal gifte meg, så om han forelsker seg så er det jo hans problem..

TS

Nei, det er faktisk ditt problem. Jeg kan være enig i at det ikke er spesielt moralsk å være utro med en kvinne man vet er i et forhold, men ansvaret ligger hos den som faktisk er i forholdet, det vil si deg. Det er kun du som må svare ovenfor din samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg skjønner overhodet ikke dette ønsket om utroskap før man gifter seg. Du burde vært fullt opptatt med forberedelser, gledet deg vilt til å gifte deg og ikke hatt tanker for andre.

Men når man ikke går inn i ekteskapet med de rette intensjoner, blir det kanskje sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...