Gå til innhold

skal gifte meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker hun "føler hun trenger det", fordi hun liker den oppmerksomheten hun får fra kollegaen. Og nå prøver hun å lage seg en unnskyldning for å gi seg selv lov til å teste ham ut.

Og om hun ikke tar seg sammen, kommer det garantert til å dukke opp flere sånne situasjoner, der en eller annen flørter med henne til hun blir nysgjerrig...

Oppriktig talt, det er hvordan man velger å håndtere fristelsene som avgjør om man er klar for å ta steget inn i et seriøst forhold: Takker du ja, er du ikke klar, samme hvor mye du insisterer på at du elsker mannen. Takker du nei, er det mye mer sannsynlig at du er klar.

Jeg tror med andre ord ikke at det egentlig er det forestående bryllupet som er årsaken til at du blir fristet. Men mer at du føler deg smigret, og leter etter ting du kan gjemme deg bak for å kunne benytte deg av muligheten. Om du oppriktig mener dette er en gyldig grunn for å pule på andre, burde du kanskje gjøre en avtale med forloveden, om at dere begge får ha en fling hver før dere gifter dere, såpass at dere går inn i ekteskapet på likt grunnlag. For hva er poenget med at han skal motstå fristelser, mens du gjør gjengjeld ved å svikte ham? Hvorfor skal ikke han også få nyte en siste fling, når du helt åpenbart mener du kan? Kan du, kan han. Eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker hun "føler hun trenger det", fordi hun liker den oppmerksomheten hun får fra kollegaen. Og nå prøver hun å lage seg en unnskyldning for å gi seg selv lov til å teste ham ut.

Og om hun ikke tar seg sammen, kommer det garantert til å dukke opp flere sånne situasjoner, der en eller annen flørter med henne til hun blir nysgjerrig...

Oppriktig talt, det er hvordan man velger å håndtere fristelsene som avgjør om man er klar for å ta steget inn i et seriøst forhold: Takker du ja, er du ikke klar, samme hvor mye du insisterer på at du elsker mannen. Takker du nei, er det mye mer sannsynlig at du er klar.

Jeg tror med andre ord ikke at det egentlig er det forestående bryllupet som er årsaken til at du blir fristet. Men mer at du føler deg smigret, og leter etter ting du kan gjemme deg bak for å kunne benytte deg av muligheten. Om du oppriktig mener dette er en gyldig grunn for å pule på andre, burde du kanskje gjøre en avtale med forloveden, om at dere begge får ha en fling hver før dere gifter dere, såpass at dere går inn i ekteskapet på likt grunnlag. For hva er poenget med at han skal motstå fristelser, mens du gjør gjengjeld ved å svikte ham? Hvorfor skal ikke han også få nyte en siste fling, når du helt åpenbart mener du kan? Kan du, kan han. Eller?

Det er ikke som om det er første gangen jeg får oppmerksomhet fra andre gutter, det får jeg faktisk ofte. Ikke for å være innbilsk eller noe, men jeg er ganske pen (sier mange) og har alltid fått masse oppmerksomhet fra gutta..Så det er ikke som jeg ikke har fått fristelser før, jeg har alltid takket nei.. Men jeg klarer ikke styre følelsene denne gangen..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke som om det er første gangen jeg får oppmerksomhet fra andre gutter, det får jeg faktisk ofte. Ikke for å være innbilsk eller noe, men jeg er ganske pen (sier mange) og har alltid fått masse oppmerksomhet fra gutta..Så det er ikke som jeg ikke har fått fristelser før, jeg har alltid takket nei.. Men jeg klarer ikke styre følelsene denne gangen..

TS

Da er du ikke klar til å gifte deg! Punktum finale! :kjefte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle mennesker som er skapt for å være i forhold, og du er en av dem, som kanskje har det best som singel?

Du er ihvertfall ikke konemateriale. Men, hvis du vil være en av skilsmissestatistikken så værsågod gift deg, så får vi se hvor lenge det vare.

Hilsen en som har vært gift i 10 år og ALDRI har tenkt tanken på å være utro, eller gjordet noe annet respektløst ovenfor min mann.

Hvordan kan dupåstå at jeg ikke er konemateriale? kjenner du meg?? vet du hvordan forholdet våres er? NEI!! det vet du ingenting om, så syns ikke du skal uttale deg om! Og vi er mennesker alle sammen som er drevet av følelser, skjønner ikke hvorfor dere ikke gidder å prøve å sette dere inn i min situasjon?? dere ser bare hans side..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dupåstå at jeg ikke er konemateriale? kjenner du meg?? vet du hvordan forholdet våres er? NEI!! det vet du ingenting om, så syns ikke du skal uttale deg om! Og vi er mennesker alle sammen som er drevet av følelser, skjønner ikke hvorfor dere ikke gidder å prøve å sette dere inn i min situasjon?? dere ser bare hans side..

TS

Vi prøver jo så godt vi kan her! Og som du sikkert leser ut fra innleggene, er det vanlig å få følelser for andre enn den man er gift med/skal gifte seg med en eller annen gang i løpet av livet. Men man går ikke over streken og er utro fordet! Det er ikke akseptabelt, slikt gjør man bare ikke! Det som sjokkerer oss her er at du faktisk er villig til å gå over streken og at du synes dette er greit, og det er derfor vi kommer med såpass hard kritikk som vi gjør! Igjen; hvorfor spørre om folks mening når du alikevel ikke vil høre på dem? Les hele tråden og se hvor mange som er enig med deg i at dette er en god idé... = INGEN!

For meg virker det som du mangler noe sammen med din forlovede, noe du trenger for å bli tilfredsstilt.. Snakk med ham og kom frem til en løsning!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere ser bare hans side..

TS

Men du ser ikke hans side i det hele tatt...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan dupåstå at jeg ikke er konemateriale? kjenner du meg?? vet du hvordan forholdet våres er? NEI!! det vet du ingenting om, så syns ikke du skal uttale deg om! Og vi er mennesker alle sammen som er drevet av følelser, skjønner ikke hvorfor dere ikke gidder å prøve å sette dere inn i min situasjon?? dere ser bare hans side..

TS

Nå er ikke jeg samme person, men jeg er helt enig i at du ikke er noe konemateriale, og det har du selv gitt oss bevis for: Du vil med viten og vilje være utro, og du sier at dersom du hadde spurt partneren om du får lov til å ha en flørt før bryllupet, hadde han sagt nei. Du vil altså med vilje gjøre noe som ville såre partneren din om han fikk vite om det.

Vi er alle drevet av følelser, men grunnen til at man gifter seg, er at følelsene for den kommende ektefellen er sterkere enn noe annet. Av respekt for partneren og det man har sammen, kan man også la være å gi etter for impulser du gir uttrykk for her.

Du ser bare din side og vil gjøre dette for deg selv og fordi du vil. Å gifte seg handler om å i all sin gjøren og laden ta hensyn til partneren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er IKKE konemateriale, og du er heller ikke noen god kjæreste... :filer:

Jeg trenger ikke vite noe om forholdet deres ellers for å si det. Jeg trenger bare å vite a) du har ikke de rette følelsene, respekten og ansvarsfølelsen man skal ha ved ekteskapsinngåelse. b) at du sier at kjærestene din ikke ville akseptert en fling, og at du fortsatt vil gjøre det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dupåstå at jeg ikke er konemateriale? kjenner du meg?? vet du hvordan forholdet våres er? NEI!! det vet du ingenting om, så syns ikke du skal uttale deg om! Og vi er mennesker alle sammen som er drevet av følelser, skjønner ikke hvorfor dere ikke gidder å prøve å sette dere inn i min situasjon?? dere ser bare hans side..

TS

Hvorfor laget du denne tråden da du viser helt klart at dette har du allerede bestemt deg for? Du tar ikke til deg noe av det som bli skrevet her.

Du spør hvorfor vi ikke "gidder" å sette oss inn i din situasjon. Svaret på det spørsmålet er enkelt for min del, og det er at du viser ingen respekt ovenfor forlovenden din! Du tenker bare "meg, meg", "jeg føler", "jeg klarer ikke styre meg" og gir blanke faen i hvordan din forlovede vil føle det hvis det kommer ut. Du sier selv at du ikke vil likt det hvis han hadde gjort det mot deg, burde ikke det være svar nok på at den eneste som skal dra av deg trusa er forloveden din, og ikke kollegaen din!

Jeg håper din forlovde finner ut av det hvis du velger å pule rundt på andre og at du sitter der alene og angrer deg grønn i etterkant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dupåstå at jeg ikke er konemateriale? kjenner du meg?? vet du hvordan forholdet våres er? NEI!! det vet du ingenting om, så syns ikke du skal uttale deg om! Og vi er mennesker alle sammen som er drevet av følelser, skjønner ikke hvorfor dere ikke gidder å prøve å sette dere inn i min situasjon?? dere ser bare hans side..

TS

Jeg synes ikke at det er så rart at folk her inne ikke anser deg som noe bra konemateriale. Det gjør ikke jeg heller forresten!

Når det gjelder dette forholdet deres, trenger en ikke å være en ekspert for å se at det ikke er bra. Når den ene parten ønsker å planlegge å være utro for hun ikke klarer å styre følelsene sine, sier vel det meste om hvordan forholdet, og hvilket konemateriale du er.

Om du ikke ønsker negative reaksjoner, er det ikke noe smart trekk å legge dette ut på KG!!

Skal du ha en fling, må samboeren din også få det - men det vil du ikke ha noe av. Hvorfor ikke, TS?? Rett skal være rett er det noe som heter.

Lykke til i livet ditt, håper at karma kommer og biter deg i ræva!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver så godt jeg kan å forstå deg, men det er ikke lett... :sjenert:

Okei. Du er inderlig sikker på at du vil angre om du ikke har en fling før du gifter deg. Men, er du like sikker på at du ikke vil angre på det om du har en fling?

Tror du, hvis du er helt ærlig med deg selv, at en evt anger over å ikke ha hatt en fling vil være sterkere enn anger og dårlig samvittighet over å ha bedratt mannen du skal love evig troskap til?

Jeg frykter, på dine vegne, at den dårlige samvittigheten vil spise deg opp innvendig. Har du dårlig samvittighet når du skal gifte deg, vil din kommende mann merke det. Man klarer ikke skjule sånt for en som man har vært sammen med i mange år, og som kjenner en ut og inn. Han vil merke at noe er galt, og han vil forsøke å finne ut hva.

Jeg lurer bare rett og slett på om du er 100% sikker på at en fling er så viktig for deg, at det er verdt de konsekvensene det i verste fall kan få?

Jeg kjenner deg ikke, og jeg forstår ikke "dilemmaet" ditt. Men jeg gjetter på at din forlovede er den eneste, eller en av svært få seksuelle partnere du har hatt i ditt liv; og at du derfor har fått for deg at du har gått glipp av dette med spennende flings med heftig og uforpliktende lidenskap. Men vet du hva? Det er oppskrytt. Tro meg...

Du kan oppnå den samme spenningen om du og din forlovede gjør et lite rollespill. F.eks at han tar inn på et hotell, og at dere møtes i baren på kvelden. Later som dere ikke kjenner hverandre, spiller hver deres rolle, flørter med hverandre - gjør alt det man ville gjort om man skulle hatt en fling med en ukjent. Jeg kan nesten love deg at det blir den mest lidenskapelige sexen du og forloveden din noen gang har hatt :sengekos:

Jeg skal ikke dømme deg og kritisere deg. Jeg vil bare si at jeg er redd du kan komme til å knuse både ditt eget hjerte og hans om du virkelig går ut og har en fling. Det er dessverre sånn at ubehagelige hemmeligheter har en lei tendens til å dukke opp igjen... :sjenert:

Jeg håper du velger å respektere både deg selv og den du skal gifte med.

Takk for at du prøver å forstå meg.. jeg vet at det er vanskelig å forstå min tankegang.

Jeg hadde nok reagert som dere om jeg hadde lest denne tråden om noen andre.. Men man bestemmer ikke sine følelser selv..

Det har ingenting med sexlivet til min forlovede å gjøre, vi har et kjempe bra sexliv, og jeg tenner masse på han. Så det er ikke problemet.

Det som er problemet er at jeg drømmer og fantaserer om andre myye i løpet av en dag. Og drømmer ofte på nettene at jeg har sex med en fremmed mann.

Jeg har hatt sex med fem personer, er ikke så mange, men vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men det frister veeldig å ha et lite eventyr med en annen fr jeg er gift.

Og jeg er 99 % sikker på at jeg kommer til å gjøre det.. følelsene tar overhånd!!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet er at jeg drømmer og fantaserer om andre myye i løpet av en dag. Og drømmer ofte på nettene at jeg har sex med en fremmed mann.

Og hva gjør du etter at du er gift? Står imot fristelsene fordi du har en ring på fingern?

Skjønner ikke forskjellen jeg. Er man i et forhold så er man i et forhold, ekteskap eller ikke har da ingen betydning?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du prøver å forstå meg.. jeg vet at det er vanskelig å forstå min tankegang.

Jeg hadde nok reagert som dere om jeg hadde lest denne tråden om noen andre.. Men man bestemmer ikke sine følelser selv..

Det har ingenting med sexlivet til min forlovede å gjøre, vi har et kjempe bra sexliv, og jeg tenner masse på han. Så det er ikke problemet.

Det som er problemet er at jeg drømmer og fantaserer om andre myye i løpet av en dag. Og drømmer ofte på nettene at jeg har sex med en fremmed mann.

Jeg har hatt sex med fem personer, er ikke så mange, men vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men det frister veeldig å ha et lite eventyr med en annen fr jeg er gift.

Og jeg er 99 % sikker på at jeg kommer til å gjøre det.. følelsene tar overhånd!!

TS

Uff!! Er det mulig!?!?!

Ikke gift deg. Er følelsene så sterke for en annen, har du ikke noe i et ekteskap å gjøre.

Jeg lurer på en ting da, og det er at du kan liksom ta deg den friheten til å ha et fling, men det samme gjelder ikke for forloveden din. Hvorfor er det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gurimalla

Jeg skal ikke dømme deg og kritisere deg.

Hvorfor ikke?

Hvis dette (mot all formodning) skulle være sant har jeg ingen sperrer på å kritisere og fordømme TS. Hvis dette (fremdeles mot all formodning) skulle være sant er TS både ond og dum!

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi det er vanskelig for deg å forstå at jeg føler det slik? sikker på at typene/damene deres også føler mye rart de ikke har fortalt dere.

Har dere aldri følt noe som er galt eller gjort noe dere ikke burde?? skjønner ikke at dere kritiserer så mye uten å prøve å forstå. Dere ser alt i svart-hvitt.

jeg vil selvfølgelig ikke at han ikke skal være utro, men jeg kan ikke stoppe han. Og hvis han føler at han trenger så får ikke jegvite det uansett, og jeg kommer ikke til å merke noe til det da.. Og jeg kommer til å elske han like høyt og vise han masse kjærlighet, er ikke som forholdet vårt stopper opp.

Er mange som går rundt uvitende og er lykkelige som pokker

TS

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høne Pøne

Et lite spørsmål til TS:

hva ville du følt om kjæresten din gjorde det mot deg? Eller syns du det er helt greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gurimalla

Ja, jeg har følt noe jeg ikke burde, og (som tenåring) gjort noe jeg ikke burde, men jeg tok konsekvensene av det (gjorde det slutt).

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellavista

du er ikke klar for å gifte deg om du vil ha en flink først jaffal! og om du faktisk inngår i dette ekteskapet, så har jeg ikke en shit tvil på at dette vil vare livet ut! ikke i 5 år engang!

Jeg har også lyst på en flink jaffal i alle fall! :goodbye:

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål til TS:

hva ville du følt om kjæresten din gjorde det mot deg? Eller syns du det er helt greit?

les over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

”trollesyken” fins over hele verden…

Ja, jeg har følt noe jeg ikke burde, og (som tenåring) gjort noe jeg ikke burde, men jeg tok konsekvensene av det (gjorde det slutt).

ja så hva får deg til å tro at du er bedre enn meg da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...