Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er et begynneremne, men er mye man kan tenke seg til...jeg vil bare stå, så gjør meg ingenting om jeg får E i dette faget. Kjenner dog nervene, for er kjipt å stryke.

Krysser fingrene, takk for svar :)

Ah, tenkte ikke over at det kunne være et begynneremne men forstår egentlig frustrasjonen godt uansett... Erfarte også at mange av de første emnene i studiet mitt kunne være i overkant "basic" og simple, bare uttrykt på fancy norsk. Ser at du er litt eldre også, noe som sikkert ikke hjelper om emnet er rettet mot begynnende studenter på typ 20 år. Du har jo i så fall et mye bedre grunnlag for å tenke deg til ting og reflektere.

Vil uansett ønske lykke til! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, tenkte ikke over at det kunne være et begynneremne men forstår egentlig frustrasjonen godt uansett... Erfarte også at mange av de første emnene i studiet mitt kunne være i overkant "basic" og simple, bare uttrykt på fancy norsk. Ser at du er litt eldre også, noe som sikkert ikke hjelper om emnet er rettet mot begynnende studenter på typ 20 år. Du har jo i så fall et mye bedre grunnlag for å tenke deg til ting og reflektere.

Vil uansett ønske lykke til! :)

Tusen takk, nervene kom i natt, så nå skjelver jeg faktisk. Skjønner ikke hva kroppen min holder på med :P Har en time på meg til å lese igjennom notatene mine for å friske opp, skal oppdatere hvordan det gikk!

Skrevet

Gikk på en skikkelig knekk med tanke på bacheloroppgava i går. Det er innlevering i morgen kl 12, og jeg føler ikke oppgaven henger sammen. I dag skal jeg prøve å redde den inn slik at jeg ikke stryker fordi at den røde tråden ikke finnes i oppgaven. :(

Herregud for en følelse. Dette skulle være en fantastisk innspurt - en dag igjen av studiene! Så er det denne følelsen jeg sitter igjen med.. Håper bare jeg ikke stryker, å skrive en ny bacheloroppgave frister ikke veldig..:(

Skrevet

Skriv ei liste, med det høyest prioriterte øverst. Bestem deg for ei tidsramme for hver oppgave. Deretter begynner du øverst på lista, mens du ignorerer andre oppgaver fram til du er ferdig. Det kan være vanskelig i starten, men det funker med trening.

Tusen takk for tips, det skal prøves i dag!

Lager allerede lister, men virker smart med tidsrammer :)

Enda litt mer sutring fra min siden:

Møkkatog.

Ja, jeg vet det ikke er NSB sin feil i dag. Men nå er det bare et spør Ski-Kolbotn, og i tillegg signalfeil. Så det går veldig få tog, og de er forsinka og stopper på alle stasjoner.

Og jeg må på jobb i dag....

Heldigvis får jeg låne bilen til kjæresen min, så kan jeg dra til Kolbotn og ta bussen derfra. Men fortsatt litt mer stress, må dra enda tidligere enn jeg pleier

Skrevet

Endelig levert bacheloroppgaven.

• Liker 6
Skrevet

Endelig levert bacheloroppgaven.

Gratulerer :danse:

Skrevet

Gikk på en skikkelig knekk med tanke på bacheloroppgava i går. Det er innlevering i morgen kl 12, og jeg føler ikke oppgaven henger sammen. I dag skal jeg prøve å redde den inn slik at jeg ikke stryker fordi at den røde tråden ikke finnes i oppgaven. :(

Herregud for en følelse. Dette skulle være en fantastisk innspurt - en dag igjen av studiene! Så er det denne følelsen jeg sitter igjen med.. Håper bare jeg ikke stryker, å skrive en ny bacheloroppgave frister ikke veldig.. :(

Lykke til, jeg er sikker på at det går greit bare du finner den røde tråden. Avslutt gjerne med en oppsummering som får det til å høres ut som du virkelig har skjønt det, den siste setningen har reddet meg mang en gang på oppgaver jeg har følt har sklidd ut. :)

Oppdatering på eksamen: Jeg var den første som gikk, og eksamensvakta ble helt fortumla og smilte medfølende til meg :fnise: Vi fikk en veldig åpen oppgave, så jeg skrev ned alt jeg husket fra pensum på et tankekart, strukturerte det og smalt det sammen til 4 deler og en konklusjon. Ble 9 sider, og jeg synes da selv det ble ganske bra med tanke på hvor lite jeg har lest.

Men kan jo være at sensor synes det er helt på trynet, hva vet jeg? :vetikke: Nå er det bittelitt avslapning før jeg setter igang med lesing til eksamen nr 3 (i morgen).

Det er lov med ekstra sjokolade i dag, ikke sant? (Tar også en for deg som er uheldig med NSB :) )

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mye på leseplanen i dag, og ettersom jeg la meg så sent i går stod jeg opp litt senere enn planlagt i dag. Så jeg ligger allerede veldig etter på leseplanen, og det hjelper ikke til å komme noe særlig i gang heller. Ahh.. Må bare dra meg i nakkeskinnet og fortsette å lese.

Anonymous poster hash: a76ca...407
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alltid så flink til å se på langsiktige interesser og mål fremfor kortsiktige, men når jeg sitter og leser er tydeligvis dette veldig vanskelig.

Nå har jeg prøvd å gjøre det koselig her. Jeg har satt frem varmt vann til å ha føttene i, en kald colaboks, satt på litt rolig, klassisk musikk og SelfControl skrus på om 1 minutt. Jeg tror jeg setter den på en time av gangen slik at jeg kan ta meg noen velfortjente 5-10-minutter mellom hver effektive time. Lykke til med lesingen, dere!

AnonymBruker
Skrevet

Har hjemmeeksamen nå (som forsåvidt ikke er noe å klage over), men oppgaven er så utrolig generell at det er vanskelig å komme på en problemstilling som får med seg alt det viktigste... Jeg er elendig til å komme på problemstillinger fra før av, men med en så vag oppgave blir det bare vanskeligere for min del. Har så lyst å finne en skarp og spennende vinkling, men får det ikke helt til. Huff. Vil bare bli ferdig!

Anonymous poster hash: d9de3...908
AnonymBruker
Skrevet

Første eksamen i morgen, og det kommer til å gå dårlig. Har jobbet mange 12-timers dager i det siste + hatt opplæring i ny jobb og fokus på det, så jeg føler meg ikke forberedt. Heldigvis teller ikke dette faget for meg, men jeg hadde nå et håp om å greie en C. 2/3 av stoffet kan jeg ganske godt, men den siste tredjedelen er jo like viktig som det andre, så om jeg ikke greier oppgaven til den delen av stoffet i morgen går det jo dårlig uansett :(

Urk. Og på toppen av dette så har ikke jeg sommerferie i år overhodet. Og dermed ingen verdens ting å se frem til eller bruke til å holde motivasjonen oppe. Akkurat nå har jeg lyst til å reise langt bort og bli der til august..

Anonymous poster hash: e00e2...d4c
Skrevet (endret)

.

Endret av Iha062
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en eksamen tidlig i mai, gikk midt på treet. Var så deilig å være ferdig med den at jeg glemte de andre?? Eller jeg fortrengte dem kanskje. Nå driver jeg med tidenes skippertak som skal leveres muntlig på tirsdag, river meg i håret av å ikke startet pugginga før.

Så 2 skriftlig eksamener rett etterpå, de har gått i bakerste rekke. Typisk.

Angrer alltid på at jeg tar slike skippertak, lærer aldri:(

Anonymous poster hash: 54199...1b1

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Da har jeg hatt 3/5 av eksamener og er ganske sliten. Har ikke hatt et sosialt liv siden 3 april, men fikk tatt en liten tur ut i dag på hobbyaktiviteten. Kan trøste meg med at jeg har gjort det ganske bra på eksamene. Får A på den første og kanskje A på den jeg hadde i går blir det vel. Dette semesteret vil A'ene på vitnemålet stå for mega Asosial.. Glad det bare er 3 uker igjen nå.

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet

Hvor tidlig er det dere står opp om morgenen for å lese? Sitter dere hjemme og leser eller drar dere på skolen/biblioteket?

Gjest Linaria
Skrevet

Har ikke fått lest nok i det siste. I tillegg har vi nettopp fått vaskekontroll fra SiO på felleskjøkken og bad, og det er MASSE som må gjøres. Jeg er vel den eneste som har giddet å vaske og rydde noe som helst i løpet av semesteret, og nå har tre stykker flyttet, og vi er bare to igjen til å vaske og rydde alt. Også midt i eksamensperioden da. Har eksamen om en uke. Tusen takk, SiO!

Gode nyheter er at jeg endelig har fått plass på universitetet jeg skal på utveksling til. Har fått søkt leilighet i Edinburgh og alt. Nå gleder jeg meg bare til å bli ferdig med Oslo. En eksamen igjen, så en laaaang sommerferie, så endelig Skottland!

Skrevet

Hvor tidlig er det dere står opp om morgenen for å lese? Sitter dere hjemme og leser eller drar dere på skolen/biblioteket?

Mellom 6-8. I går var jeg på jobb, hjemme klokken 01.00. Da sto jeg opp 08.30 i dag.

Dersom jeg får lagt meg til vanlig tid (22-23) og ikke er ekstremt trøtt/sliten/stressa pleier jeg å stp opp mellom 06.00-06.30.

Starter lesingen 08.00-10.00, kommer litt ann på forskjellige faktorer.

Leser både hjemme og på lesesal. For tiden har jeg bare eksamenslesing, da leser jeg mest hjemme. Føler ikke jeg så mye mer effektiv på lesesalen, og bruker mellom 2-3 timer på reising tur/retur. Er vanligvis så trøtt/sliten på toget at jeg aldri får lest, så det blir litt bortkasta tid. Da leser jeg heller hjemme.

Også kan jeg spise lunsj her, og slipper å ha med matpakke. Samt at jeg kan høre på musikk høyt, og slipper å tenke på andre medstudenter.

Usjj, men blir såå demotivert av laaange dommer.

Tomtefeste, c´mon.... De to siste dommene i dette faget.

Og det er de som på en måte er viktigst å lese. Dersom jeg får om akkurat tomtefeste på eksamen, har jeg ikke tid til å starte å lese dommene. Da går det jo plutselig 3 timer av eksamen.

Tomtefeste er ikke såå interresant heller :(

Gjest Linaria
Skrevet

Enda en ting... Jeg har kjæresten min på besøk fra utlandet nå. Jeg sa til ham før han bestilte billetter at jeg har eksamen ikke lenge etter at han drar hjem, så jeg kommer til å måtte lese en del, men at han kan finne på andre ting som å spille dataspill på spill-pc-en min, finne på ting rundt i Oslo.. hva som helst, men jeg må lese. Nå har han insistert på å bli med meg på lesesalen og sitte ved siden av meg og spille spill på mobilen mens jeg leser. Det er så stressende! Hvorfor kan han ikke være LITT selvstendig. Endte opp med å lese alt for lite på onsdag fordi jeg følte at han var utålmodig, og nå skal han absolutt bli med i dag også.

Gjest Saxofon
Skrevet

Enda en ting... Jeg har kjæresten min på besøk fra utlandet nå. Jeg sa til ham før han bestilte billetter at jeg har eksamen ikke lenge etter at han drar hjem, så jeg kommer til å måtte lese en del, men at han kan finne på andre ting som å spille dataspill på spill-pc-en min, finne på ting rundt i Oslo.. hva som helst, men jeg må lese. Nå har han insistert på å bli med meg på lesesalen og sitte ved siden av meg og spille spill på mobilen mens jeg leser. Det er så stressende! Hvorfor kan han ikke være LITT selvstendig. Endte opp med å lese alt for lite på onsdag fordi jeg følte at han var utålmodig, og nå skal han absolutt bli med i dag også.

Så utrolig slitsomt! Her skjønner ikke typen heller at det går mye tid til lesing. Tok en frihelg for å dra hjem til mine foreldre og når jeg kom hjem igjen så ville han dra til københavn for en helg. Sa at det har jeg ikke tid til og hans argumenterer med at "du hadde tid sist helg derfor har du tid nå også"

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Så utrolig slitsomt! Her skjønner ikke typen heller at det går mye tid til lesing. Tok en frihelg for å dra hjem til mine foreldre og når jeg kom hjem igjen så ville han dra til københavn for en helg. Sa at det har jeg ikke tid til og hans argumenterer med at "du hadde tid sist helg derfor har du tid nå også"

Han har vært veldig forståelsesfull hittil. Han hjalp meg å lese til exphil f.eks., men nå driver jeg med komplisert lingvistikk som han ikke forstår noe av og ikke kan hjelpe med, og da må jeg nesten få lese for meg selv.

Skjønner at det er slitsomt for deg også. Eksamenstiden er stressende! Skulle ønske alle kunne forstå det, og bare la oss stresse litt, og være i fred! :P

Endret av Linaria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...