Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Har det som deg LaurenC, jeg har vært på skolen 2 ganger etter jul, kun levert arbeidskrav, skranter som fy og har nettopp bullshitet meg gjennom en eksamen jeg -håper- jeg står på.

Jeg gledet meg sånn til å begynne å studere, jeg har tatt opp fag i flere år og sluttet i en kjempefin jobb, flyttet fra alle kjente etc for å studere drømmefaget, og så bare gikk alt i stå et par mnd før jul. Begge trommehinnene sprakk, hørte ingenting, hadde feber hele tiden, kjæresten gjorde det slutt, kreft i familien, hele god damn regla. Det endte med at jeg aldri kom inn i miljøet her og kan navnet på cirka 3 på hele kullet.

Nå må jeg enten ta hele året om igjen eller få bare A og B resten av studiet for å komme videre på master, og jeg vil bare ligge i sengen og sove bort dette marerittet. Håper sommer kommer og at det blir ny frisk til høsten, at jeg kanskje blir kjent med noen, de rundt meg får det bedre, at jeg slipper å kjempe bare for å stå og at jeg kan føle litt mestring i det jeg driver med :)

Puh, det var rart å skrive dette ned, men sånn er det. Ønsker alle lykke til med eksamener som ikke er så fryktelig langt unna.

Ser at det er en stund siden du skrev dette innlegget, men føler med deg!

Har det akkurat sånn selv nå. Hos meg stokket deg seg med en skade i kneet før jul, og etter operasjon i jula så havnet alt i stå. Nå prøver jeg halvhjertet å famle meg gjennom noe av pensum i faget jeg har eksamen i om 10 dager. Har vært på 4 forelesninger uten å få med meg noen ting, og til og med gjort et arbeidskrav som jeg ikke husker noen ting av.

Mistet kontakten med omtrent alle jeg klarte å komme i kontakt med ved begynnelsen av året også, pga. Av kneet frem mot jul og at jeg ikke har vært på skolen omtrent dette året. Herregud, det her kommer til å gå til helvete :P

Anonymous poster hash: 8fc78...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk et lite kick på skolen i dag (skal man kalle det skolen eller uni?), og sto i min fagavdeling på akademika og så på alle bøkene, og jeg ville lese dem alle. Vanligvis vil jeg lese alt annet i måneden før eksamen, men nå var jeg virkelig interessert i alt. Selvsagt er omtrent 10 prosent av en hylle der pensum for nå, men det var så godt å kjenne en interesse for det igjen.

Så kjøpte jeg penner og utstyr til nesten -for mye-, og tro meg, jeg begrenset meg. Det er en ting jeg gjør når jeg blir motivert, jeg handler studieutstyr.

Men jeg fant disse pennene og highlighterne som kan pusses ut med pennen akkurat som blyanter, og selv om de ikke er de første av sitt slag så virket de uten å bare etterlate en flekk, og jeg synes det passer utmerket godt når jeg nå tar notater.

Det eneste som kunne vært bedre er om alt ble avlyst og vi fikk mer tid:

tumblr_inline_mvt8cis4qE1s8wp3s.gif

Men det er vel ikke noe å håpe på.

Har sett etter sånne higlightere man kan pusse ut! Hvor kjøpte du dem/hva het de, merke? Er så lei av å bruke markeringstusj, som for øvrig er helt ubrukelig til å streke over notater som er skrevet med blyant.

Vet jeg fant noen higlightere som var mer som "blyanter" en gang for mange år siden, men har ikke sett noe sånt siden. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett etter sånne higlightere man kan pusse ut! Hvor kjøpte du dem/hva het de, merke? Er så lei av å bruke markeringstusj, som for øvrig er helt ubrukelig til å streke over notater som er skrevet med blyant.

Vet jeg fant noen higlightere som var mer som "blyanter" en gang for mange år siden, men har ikke sett noe sånt siden. :(

Var Frixion Ball og Frixion Light i forskjellige farger. http://pilotpen.us/brands/frixion/

Det var et helt bord fullt på Akademika på Blindern, men de har det sikkert på andre bokbutikker med et godt utvalg penner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første eksamen om 6 dager. Huff, føler det er så mye stoff og at ingenting vi har gått gjennom i forelesningene virkelig sitter. :(

Jo mer jeg tenker på alle innleveringene jeg har levert inn, jo mer føler jeg at de ikke var spesielt bra heller. Nå vil jeg bare bli ferdig med året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag motarbeider pollen og bihulene meg. Her går det i nysing og snyting. Har allerede brukt en halv dorull på å snyte meg, jeg kjenner det i bihulene og føler at nesen er oppsvulmet etter dette. Har også skylt nesen med saltvann, ble litt bedre, men føler meg fremdeles tett og ekkel. Får ikke gjort så mye studier nei. Misliker pollen. Blir en tur på apoteket for å ta tak i en brukbar nesespray som kan hjelpe litt. Har hatt en periode nå i noen år der jeg ikke har blitt så sterkt påvirket av pollen, men virker som det har blitt verre i år igjen. En ting er sikkert. Jeg skal ikke tilbake på de sløvende medisinene jeg var på den gang, for det er verre. Det gjorde bare mer skade enn det hjalp, egentlig.. Mulig medisinene har blitt bedre siden den gang, men jeg gikk iallfall på noe faenskap som het Telfast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber med en veldig stor eksamen som skal inn neste uke. Er mange ulike oppgaver i den så det er veldig omfattende. Har skrevet masse fra før men må gjøre om på etter veiledning og div.

Sliter med å skrive hjemme. Jeg kan bruke en hel dag på å skrive om en oppgave og så er det 13 igjen av akkurat samme ulla. At mannen kommer hjem om ettermiddagen og stresser med husarbeid og renovering av hus gjør ikke jobben enklere. Det virker som om han tror at når jeg er hjemme hele dagene skal huset skinne og middagen stå klar på bordet til han kommer hjem, før vi deretter kan gå ut å male hver cm av huset på 200 m2. Sannheten er at jeg må jobbe så ufattelig mye med dette at jeg kun tar meg tid til det mest nødvendigste, slik som dusj og en og annen matbit her og der. I-n-g-e-n-t-i-n-g annet.

Jeg tror ikke jeg takler en dag til hvor han kommer hjem fra jobb, sur og stressa og maser om alt som skal gjøres i og utenfor huset!! Jeg vurderer rett og slett å reise vekk for å bli ferdig ettersom jeg fra kl. 16 og utover blir sittende å irritere meg over han og masingen hans i stedet for å kunne konsentrere meg om oppgavene. Dette er ting vi kan gjøre noe med ETTER eksamen, men det hjelper ikke hvor mye jeg forteller han det. Aaaaarg, det mannebeinet :frustrert:

Flere som vurderer å rømme hjemmefra til det er overstått? :fnise:



Anonymous poster hash: 4f9e3...a15
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag motarbeider pollen og bihulene meg. Her går det i nysing og snyting. Har allerede brukt en halv dorull på å snyte meg, jeg kjenner det i bihulene og føler at nesen er oppsvulmet etter dette. Har også skylt nesen med saltvann, ble litt bedre, men føler meg fremdeles tett og ekkel. Får ikke gjort så mye studier nei. Misliker pollen. Blir en tur på apoteket for å ta tak i en brukbar nesespray som kan hjelpe litt. Har hatt en periode nå i noen år der jeg ikke har blitt så sterkt påvirket av pollen, men virker som det har blitt verre i år igjen. En ting er sikkert. Jeg skal ikke tilbake på de sløvende medisinene jeg var på den gang, for det er verre. Det gjorde bare mer skade enn det hjalp, egentlig.. Mulig medisinene har blitt bedre siden den gang, men jeg gikk iallfall på noe faenskap som het Telfast.

HELDIGVIS studerer jeg i Tromsø og har ikke problemer med pollen i disse eksamenstider. Jeg føler skikkelig med deg! :blomst: Jeg vet hvordan det er med eksamen og pollen. For min del plages jeg helt ekstremt med kløe i både nese og øyne. Medisiner for pollen virker desverre ganske sløvende, ja. Du kan eventuelt prøve kortisonsprøyte. Dette anbefales, men du er nok litt sent ute er jeg redd. Her er det også noen bivirkninger. Bivirkningen jeg merket meg var at jeg fikk et innsøkk i huden ved sprøytestedet. Det går jo bort etter hvert, men jeg husker jeg hadde det der i flere måneder.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELDIGVIS studerer jeg i Tromsø og har ikke problemer med pollen i disse eksamenstider. Jeg føler skikkelig med deg! :blomst: Jeg vet hvordan det er med eksamen og pollen. For min del plages jeg helt ekstremt med kløe i både nese og øyne. Medisiner for pollen virker desverre ganske sløvende, ja. Du kan eventuelt prøve kortisonsprøyte. Dette anbefales, men du er nok litt sent ute er jeg redd. Her er det også noen bivirkninger. Bivirkningen jeg merket meg var at jeg fikk et innsøkk i huden ved sprøytestedet. Det går jo bort etter hvert, men jeg husker jeg hadde det der i flere måneder.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Takk :) Heldigvis klør jeg ikke noe særlig nå, det er bare at jeg blir pottetett, produserer masse snørr og nyser, også klør jeg litt på noen deler av kroppen, men vet faktisk ikke om det kommer av pollen. Har egentlig aldri fått påvist pollenalleri mot bjørk og salix, kun burot og timotei som ikke er før sensommeren. Og da kan jeg klø litt i øynene ja. Men dette nyse/tetthetskjøret starter alltid på denne tida av året, noe som jeg også gjorde for 5-6 år siden da jeg gikk på allergimedisiner for det (og legen mente det var pollen mot dette selv om det ikke visste utslag på blodprøvene på bjørk og salix). Så sluttet jeg på medisinene fordi de var så sløvende og etter det har egentlig vært greitt nok, med noen perioder der jeg nyser mye og blir pottetett, og bruker nesespray og skyller. Vet ikke om mine symptomer er gode nok til å få kortisonsprøyte, siden jeg kun har fått påvist pollenallergi på burot og timotei og siden jeg dessuten ikke klør i øynene.

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Heldigvis klør jeg ikke noe særlig nå, det er bare at jeg blir pottetett, produserer masse snørr og nyser, også klør jeg litt på noen deler av kroppen, men vet faktisk ikke om det kommer av pollen. Har egentlig aldri fått påvist pollenalleri mot bjørk og salix, kun burot og timotei som ikke er før sensommeren. Og da kan jeg klø litt i øynene ja. Men dette nyse/tetthetskjøret starter alltid på denne tida av året, noe som jeg også gjorde for 5-6 år siden da jeg gikk på allergimedisiner for det (og legen mente det var pollen mot dette selv om det ikke visste utslag på blodprøvene på bjørk og salix). Så sluttet jeg på medisinene fordi de var så sløvende og etter det har egentlig vært greitt nok, med noen perioder der jeg nyser mye og blir pottetett, og bruker nesespray og skyller. Vet ikke om mine symptomer er gode nok til å få kortisonsprøyte, siden jeg kun har fått påvist pollenallergi på burot og timotei og siden jeg dessuten ikke klør i øynene.

Dersom du er plaget av pollenallergi kan du ha rett på ekstra tid på eksamen. Just sayin'.

Anonymous poster hash: d6903...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er plaget av pollenallergi kan du ha rett på ekstra tid på eksamen. Just sayin'.

Anonymous poster hash: d6903...e97

Det vet jeg faktisk, dette gjaldt fra VGS også, men jeg valgte å ikke søke omdet. Fordi jeg skal allerede ha en 6t skoleeksamen og jeg ønsker ikke å sitte lenger enn det. Etter 6t er hodet kjørt uansett, så jeg har ikke ønske om å sitte noe lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er plaget av pollenallergi kan du ha rett på ekstra tid på eksamen. Just sayin'.

Anonymous poster hash: d6903...e97

Dette er nok forskjellig fra studiested og studium. Jeg får for eksempel ikke det.

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får så syyykt lyst på sjokolade når jeg leser! Og blir så sykt forbanna når folk er høylydte på biblioteket! Bor ikke i Norge for tiden, og virker som at det er en helt annen bibliotekskultur her. Selv om vi er på en stilledel på biblioteket så snakker folk med hverandre, ler høyt, tar telefonen osvosv. Ja, jeg kan be de være stille, men DET SKAL JO IKKE VÆRE NØDVENDIG! :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har eksamen i neste uke i et fag jeg må bestå. har fått stryk 2 ganger før, så om jeg ikke klarer det nå får jeg ikke graden min. Jeg klarer ikke å konsentrere meg mer i det hele tatt, bare sitter her på kvinneguiden hele dagen. Blir helt gal av meg selv, og at jeg ikke klarer å bare bruke de siste 5-6 dagene på å pugge. Føler at jeg kan alt jeg øver på, men er så typisk at jeg ikke øver på nok.



Anonymous poster hash: 9559e...db2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

NOU-rapport fra 1999. Verste byråkratspråket jeg har sett på lenge. Hvem er det som sitter å formulerer disse makkverkene? Og hvorfor må jeg lese dem? -.-

Endret av Raindrops
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOU-rapport fra 1999. Verste byråkratspråket jeg har sett på lenge. Hvem er det som sitter å formulerer disse makkverkene? Og hvorfor må jeg lese dem? -.-

Kan det være slagordet for studentenes forening for kvalitetssikring av pensum? Jeg fikk plutselig lyst til å bruke det neste gang de ber oss om å forme en egen problemstilling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får så syyykt lyst på sjokolade når jeg leser! Og blir så sykt forbanna når folk er høylydte på biblioteket! Bor ikke i Norge for tiden, og virker som at det er en helt annen bibliotekskultur her. Selv om vi er på en stilledel på biblioteket så snakker folk med hverandre, ler høyt, tar telefonen osvosv. Ja, jeg kan be de være stille, men DET SKAL JO IKKE VÆRE NØDVENDIG! :dry:

Og jeg som føler jeg synder når jeg stifter et par-tre bunker med ark på stillesalen (det blir altså tre stiftinger). :fnise:

Anonymous poster hash: a76ca...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som føler jeg synder når jeg stifter et par-tre bunker med ark på stillesalen (det blir altså tre stiftinger). :fnise:

Anonymous poster hash: a76ca...407

Haha, ja jeg og! Altså, trenger ikke å være musestille, men man må ikke ta den samtalen om hvem som skal ta husvasken eller hvem som hadde sex med hvem i helgen, på stillesalen :vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snart eksamen og har så latterlig mye å lese. Føler jeg ikke kommer noen vei selv om jeg sitter mange timer om dagen og alt virker så håpløst. Hvorfor i begynte jeg ikke før?!?

Anonymous poster hash: 23d6c...fbf

Det spørsmålet spør jeg også meg selv.. I slutten av HVERT semester :(

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snart eksamen og har så latterlig mye å lese. Føler jeg ikke kommer noen vei selv om jeg sitter mange timer om dagen og alt virker så håpløst. Hvorfor i begynte jeg ikke før?!?

Anonymous poster hash: 23d6c...fbf

I feel ya :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...