Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Nå har jeg virkelig rota det til :( Dette semesteret har gått til mye netflix og besøk hjem, istedet for det som jeg egentlig burde gjøre: LESE! Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Alltid noe morsommere å finne på. Jeg har halve pensum igjen, aaaner ikke hvor mange sider det er antagelig langt over 600 sider... Og det er 3 uker igjen til første eksamen.... Skippertak nok en gang, jaja, når man først har "havna" i situasjonen så må man bare gjøre det beste ut av det!



Anonymous poster hash: a3d51...bb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ganske mange år med utdanning bak meg, men fortsatt blir jeg sittende på nett og gjøre diverse andre ting i stedet for å skrive oppgave! Kommer alltid i mål og blir ferdig, men vet jo at de aldri blir så bra som de kunne blitt om jeg bare kunne beholdt fokuset for mer enn 5 minutter av gangen. Argh!!



Anonymous poster hash: 51a2a...e95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg oppdaget denne tråden, trodde jeg at jeg var verdens verste student, og at alle andre var dritflinke hele tiden. Hadde alle bare lest litt her, så hadde selvtillitten til folk vært litt høyere tror jeg !! Vi er jo utrolig mange som utsetter frister, og ser tv og prokrastinerer osv...

Stor klem til alle sammen og lykke til på eksamen



Anonymous poster hash: 45686...93d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor valgte jeg introduksjonskurs i psykologi :kjefte:

Svar: Fordi det passa med resten av timeplanen.. men fy faen så tørt stoff!!! To uker inn i semesteret og jeg forbereder meg allerede på å stryke, har kikka over fremtidige forelesningstekster, og.. HÆ. Takk gud for at jeg tar flere credits enn jeg trenger så jeg kan drite i å ta det opp hvis jeg stryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter nesten litt med panikkfølelse fordi jeg glemte å søke på Samordna opptak før fristen gikk ut. Jeg har jo planer om å fullføre masteren min, så jeg skjønner ikke hvorfor det er en så big deal. Tror det er noe med at jeg vil ha en plan B om planene endrer seg eller jeg mister motivasjonen helt (Den svinger frem og tilbake, noe som jeg tror er relativt vanlig når man tenker på masteroppgaven). Vel, det er jo ikke verre enn at jeg kan søke igjen om et år, når jeg faktisk er ferdig med mastergraden.

Tror generelt jeg føler litt på panikkfølelsen fordi dette egentlig var siste mulighet til å starte på en ny bachelorgrad, i og med at jeg nå snart har studert 5 år. Det er liksom som at jeg nå tar et standpunkt at det er dette jeg må drive med nå. Ellers er det faktisk ikke verre enn å måtte studere et år uten studielån, og om jeg virkelig vil, går det vel... Men det er fremdeles en litt ubehagelig følelse.

Tror jeg er inne i kvartlivskrisa. Blir snart 25 år og føler litt på det at jeg nå snart må finne ut av i hvilken retnign dette går, nøyaktig.

Flere som har det sånn?

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter nesten litt med panikkfølelse fordi jeg glemte å søke på Samordna opptak før fristen gikk ut. Jeg har jo planer om å fullføre masteren min, så jeg skjønner ikke hvorfor det er en så big deal. Tror det er noe med at jeg vil ha en plan B om planene endrer seg eller jeg mister motivasjonen helt (Den svinger frem og tilbake, noe som jeg tror er relativt vanlig når man tenker på masteroppgaven). Vel, det er jo ikke verre enn at jeg kan søke igjen om et år, når jeg faktisk er ferdig med mastergraden.

Tror generelt jeg føler litt på panikkfølelsen fordi dette egentlig var siste mulighet til å starte på en ny bachelorgrad, i og med at jeg nå snart har studert 5 år. Det er liksom som at jeg nå tar et standpunkt at det er dette jeg må drive med nå. Ellers er det faktisk ikke verre enn å måtte studere et år uten studielån, og om jeg virkelig vil, går det vel... Men det er fremdeles en litt ubehagelig følelse.

Tror jeg er inne i kvartlivskrisa. Blir snart 25 år og føler litt på det at jeg nå snart må finne ut av i hvilken retnign dette går, nøyaktig.

Flere som har det sånn?

Du kan fortsatt søke fram til klokka 14.00 i dag!! Det er gjort sånn for at de skal inkludere alle tidssonene. Håper du ser dette tidsnok :) :)

Anonymous poster hash: 16f68...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter nesten litt med panikkfølelse fordi jeg glemte å søke på Samordna opptak før fristen gikk ut. Jeg har jo planer om å fullføre masteren min, så jeg skjønner ikke hvorfor det er en så big deal. Tror det er noe med at jeg vil ha en plan B om planene endrer seg eller jeg mister motivasjonen helt (Den svinger frem og tilbake, noe som jeg tror er relativt vanlig når man tenker på masteroppgaven). Vel, det er jo ikke verre enn at jeg kan søke igjen om et år, når jeg faktisk er ferdig med mastergraden.

Tror generelt jeg føler litt på panikkfølelsen fordi dette egentlig var siste mulighet til å starte på en ny bachelorgrad, i og med at jeg nå snart har studert 5 år. Det er liksom som at jeg nå tar et standpunkt at det er dette jeg må drive med nå. Ellers er det faktisk ikke verre enn å måtte studere et år uten studielån, og om jeg virkelig vil, går det vel... Men det er fremdeles en litt ubehagelig følelse.

Tror jeg er inne i kvartlivskrisa. Blir snart 25 år og føler litt på det at jeg nå snart må finne ut av i hvilken retnign dette går, nøyaktig.

Flere som har det sånn?

Ja, jeg fullfører en bachelor i språk nå, og det står mellom master og noe helt annet. Med master er jeg kun kvalifisert til å bli lærer (etter PPU), og jeg vet ikke helt om det er noe jeg ønsker....

Anonymous poster hash: a3d08...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva studerer du forresten, lillsunshine?



Anonymous poster hash: a3d08...9d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fortsatt søke fram til klokka 14.00 i dag!! Det er gjort sånn for at de skal inkludere alle tidssonene. Håper du ser dette tidsnok :) :)

Anonymous poster hash: 16f68...52c

Oh tusen takk, kanskje jeg slenger inn en søknad for å roe nervene litt da :) Er jo bare å trekke seg, takke nei (som jeg gjorde i fjor) om jeg bestemmer meg for å fortsette, men er så godt å ha en plan B.

Ja, jeg fullfører en bachelor i språk nå, og det står mellom master og noe helt annet. Med master er jeg kun kvalifisert til å bli lærer (etter PPU), og jeg vet ikke helt om det er noe jeg ønsker....

Anonymous poster hash: a3d08...9d1

Hva studerer du forresten, lillsunshine?

Anonymous poster hash: a3d08...9d1

Oh, da har vi omtrent samme utgangspunkt! Jeg tar nå master i et fremmedspråk. Men du, det er ikke bare lærer som alternativ. Språkstudier kan være veldig nyttig i mange ulike yrker, man må bare søke litt sin egen kompetanse og kanskje skreddersy utdanningen litt. Det kan jo f.ek.s. være nyttig å spe på med økonomi, noe som jeg vurderer å gjøre senere. PPU er et alternativ her også, men jeg tror jeg skal prøve å søke jobb rett etter masteren og se om det dukker opp noe, siden jeg også kjenner at jeg har studert en stund og savner å jobbe litt. Om ikke lykkes eller ikke finner noe jeg har lyst å jobbe med på heltid så er det ikke usannsynlig at det blir PPU i 2017.

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber med bacheloroppgaven min nå. Innlevering om 16 dager og jeg sliter så med å finne ut nøyaktig hva jeg skal ha med samt få det ned på papir.. :trist::vetikke:

Ett ord: Veileder.

Snakk med veileder, og bruk tid med ham/henne. Hva skriver du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Hvordan kan de ha en utvekslingsavtale med et universitet som nesten ikke tilbyr fag innenfor mitt emneområde, og kreve at jeg hovedsaklig studerer fag innenfor mitt emneområde?

Hvordan kan de anbefale meg å søke på utveksling et helt år, for så å bli helt forvirret når jeg senere sier at planen er å bli der et år?

Hvorfor kan absolutt ingen, verken på mitt universitet eller universitetet jeg skal til, svare presist på noen av spørsmålene mine?

Aah, utveksling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett! Ett eneste jævla kontefag igjen før jeg er FERDIG med bachelor ...men er jeg motivert? Har jeg begynt å lese i god tid? Neeeei da. Så her sitter jeg da, på lesesalen i finværet og har ikke fått gjort annet enn FB og KG!! Gah!! Whyyy?

Anonymous poster hash: 91b79...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett! Ett eneste jævla kontefag igjen før jeg er FERDIG med bachelor ...men er jeg motivert? Har jeg begynt å lese i god tid? Neeeei da. Så her sitter jeg da, på lesesalen i finværet og har ikke fått gjort annet enn FB og KG!! Gah!! Whyyy?

Anonymous poster hash: 91b79...934

Kan noen sende meg et mentalt slap? Fortjener det :( 😔😔

Anonymous poster hash: 91b79...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter nesten litt med panikkfølelse fordi jeg glemte å søke på Samordna opptak før fristen gikk ut. Jeg har jo planer om å fullføre masteren min, så jeg skjønner ikke hvorfor det er en så big deal. Tror det er noe med at jeg vil ha en plan B om planene endrer seg eller jeg mister motivasjonen helt (Den svinger frem og tilbake, noe som jeg tror er relativt vanlig når man tenker på masteroppgaven). Vel, det er jo ikke verre enn at jeg kan søke igjen om et år, når jeg faktisk er ferdig med mastergraden.

Tror generelt jeg føler litt på panikkfølelsen fordi dette egentlig var siste mulighet til å starte på en ny bachelorgrad, i og med at jeg nå snart har studert 5 år. Det er liksom som at jeg nå tar et standpunkt at det er dette jeg må drive med nå. Ellers er det faktisk ikke verre enn å måtte studere et år uten studielån, og om jeg virkelig vil, går det vel... Men det er fremdeles en litt ubehagelig følelse.

Tror jeg er inne i kvartlivskrisa. Blir snart 25 år og føler litt på det at jeg nå snart må finne ut av i hvilken retnign dette går, nøyaktig.

Flere som har det sånn?

Jeg har det litt sånn!

Har villet studere det jeg studerer nå siden jeg var rundt 9 år, og jobbet veldig målrettet gjennom hele u.skolen for å komme inn på den vgs. jeg ville, og så jobbet jeg hardt hele vgs for å komme inne på studie.

Så nå er jeg bittelitt redd for at jeg egentlig ikke liker studie, og bare gjør det fordi jeg sta på en måte. Selv om det jo er helt irrasjonellt, fordi jeg vet jo egentlig med meg selv at jeg elsker studie. Fagene, arbeidsmetoden osv osv. Jeg har jo virkelig lyst til å jobbe med det senere.

Og jeg søkte ikke via Samordna i år heller, så jeg har ikke noen plan B :bond: Og jeg har alltid en plan B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen sende meg et mentalt slap? Fortjener det :(

Anonymous poster hash: 91b79...934

200.gif

Slap.gif

Gå ut, det er nydelig ute nå hvis du finner en sitteplass.

Endret av FrøkenBaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som enda ikke har fått stipendet?

Det er ikke stipend, det er lån. :fnise: Og så blir halvparten stipend når du har bestått eksamen.

Anonymous poster hash: d6903...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er utrolig sliten og stressa og har ikke hatt en eksamen engang. :( I dag var jeg skikkelig flink og sto opp klokken 6, jogget i en time, dro på forelesning fra 08.00-11.00. Skal gjøre matte nå i 3 timer før det bærer av sted til kurs fra 15.00-20.00. Etter det blir det vel et par timer til med matte før jeg legger meg. Blir vel repeat av dette frem til en etterlengtet sommerferie i begynnelsen av juni. I tillegg må jeg jobbe ekstra til helgen siden noen på jobben var syke. Har fem 7,5 poengs eksamener dette semesteret og må få B i snitt på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke stipend, det er lån. :fnise: Og så blir halvparten stipend når du har bestått eksamen.

Anonymous poster hash: d6903...e97

40 prosent, pirkepetter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig sliten og stressa og har ikke hatt en eksamen engang. :( I dag var jeg skikkelig flink og sto opp klokken 6, jogget i en time, dro på forelesning fra 08.00-11.00. Skal gjøre matte nå i 3 timer før det bærer av sted til kurs fra 15.00-20.00. Etter det blir det vel et par timer til med matte før jeg legger meg. Blir vel repeat av dette frem til en etterlengtet sommerferie i begynnelsen av juni. I tillegg må jeg jobbe ekstra til helgen siden noen på jobben var syke. Har fem 7,5 poengs eksamener dette semesteret og må få B i snitt på de.

Okei.. NÅR er du på do? Når spiser du? Haha. Fullt program! Du har en lang dag foran deg, håper den blir fin<3

Anonymous poster hash: 45686...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. NÅR er du på do? Når spiser du? Haha. Fullt program! Du har en lang dag foran deg, håper den blir fin<3

Anonymous poster hash: 45686...93d

Tar jo pauser selvfølgelig. Har et kvarters pause for hver klokketime på kurset og forelesning. Ellers tar jeg pauser som jeg vil ellers. Spiser når jeg er sulten, går på do når jeg må det osv. Takk skal du ha :)

Endret av Fashionistaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...