Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Snart ferdig med studier og er i jobbsøkeprosess som foreløpig ser dårlig ut.... Blir jo litt halvdeprimert av å aldri høre noen ting... Så klarer ikke konsentrere meg om studiene. Blærgh. Blir så kjipt å gå til eksamen om jeg vet jeg ikke "får noe fremtid" uansett.

Vet at man gjerne ikke får jobb med en gang men... Det virker så håpløst nå at jeg tviler på at det vil gå bedre neste år.

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Akkurat i samme "klemma" selv, pip stille selv om det står at alle skal få beskjed selv ved avslag. Får jo knapt tid til masteroppgaven, langt mindre motivasjon, ved å skrive "ektefølte" jobbsøknader i timesvis.

Anonymous poster hash: 0eead...f0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har anatomieksamen på onsdag, og jeg har brukt en del timer på å lese. Likevel er jeg dritstressa. Glad jeg ikke er i dine sko nå :fnise:

Jeg skulle ønske jeg ikke var i mine sko nå.. :P lykke til på onsdag! :D

Anonymous poster hash: 4040f...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg ikke var i mine sko nå.. :P lykke til på onsdag! :D

Anonymous poster hash: 4040f...416

Jeg anbefaler deg å se videoene på www.sykepleiepluss.no , de er virkelig lærerike! Lær deg de store systemene, så blir det bra :) Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i samme "klemma" selv, pip stille selv om det står at alle skal få beskjed selv ved avslag. Får jo knapt tid til masteroppgaven, langt mindre motivasjon, ved å skrive "ektefølte" jobbsøknader i timesvis.

Anonymous poster hash: 0eead...f0d

Uff ja. Det å vente og ikke ane noen ting er så kjipt. Tenker bare på det. Dødsredd for å havne på nav. Og selv om en jobb på rema hadde vært bedre enn nav så er det jo nederlag det og, når jeg har en utdanning jeg har brukt så mye tid og krefter på for å få en jobb jeg ønsker. Jeg har heller ikke vært kresen, har søkt over alt omtrent, men det er vanskelig å få jobb innen området mitt og..

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere studerer? Jeg skriver bacheloroppgave i norsk nå, men det går trått... Er så utrolig demotiverende når jeg ikke vet hva jeg skal bruke graden min til!



Anonymous poster hash: a3d08...9d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere studerer? Jeg skriver bacheloroppgave i norsk nå, men det går trått... Er så utrolig demotiverende når jeg ikke vet hva jeg skal bruke graden min til!

Anonymous poster hash: a3d08...9d1

Bachelor i allmenn litteraturvitenskap... Så jeg kjenner igjen følelsen din :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bachelor i allmenn litteraturvitenskap... Så jeg kjenner igjen følelsen din :fnise:

Har du tenkt noe på hva du vil gjøre videre? Jeg kan ikke bli lærer, spyr av å snakke foran folk :P

Anonymous poster hash: a3d08...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt noe på hva du vil gjøre videre? Jeg kan ikke bli lærer, spyr av å snakke foran folk :P

Anonymous poster hash: a3d08...9d1

Kan tenke meg jobb i forlag, bokhandel, bibliotek og på universitetet. Ønsker ikke bli lærer(under uni.-nivå). Ønsker også å lære meg et annet språk for å kunne jobbe som oversetter :)

Er ikke sikker på hvor jeg havner.

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg skriver, jo dårligere synes jeg det jeg har skrevet er. Og da leser jeg mer og mer, for å finne ut om det jeg har skrevet stemmer. Gaaah! I tillegg har jeg lavt jernnivå, så jeg føler hele tiden for å svime av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at det hjelper å stikke innom her for å lese i denne tråden av og til.. Er kun 2 mnd til masteroppgaven skal leveres og jeg er så stresset, men samtidig så tafatt. Er ikke ferdig med teoridelen engang, og resultatene fra studien min er jo det viktigste :P Er samtidig stresset med tanke på jobb etter jeg er ferdig. Har akkurat oppdatert CVen min, men føler ikke jeg klarer å skrive en bra søknad. Er så redd at jeg ikke har klart å søke på noe enda. Ikke at det er så mye å velge mellom da, men.. Jeg bekymrer meg veldig mye om alt, typisk meg :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig ikke skapt for å lese viktoriansk litteratur...Hvorfor tok jeg dette faget? "Åh, det blir gøy med noe helt annerledes, har jo mange frie studiepoeng å ta av".

Eh, lolz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig ikke skapt for å lese viktoriansk litteratur...Hvorfor tok jeg dette faget? "Åh, det blir gøy med noe helt annerledes, har jo mange frie studiepoeng å ta av".

Eh, lolz.

Jeg tar gjerne din viktoriansk litteratur, hvis du vil ta min exphil? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar gjerne din viktoriansk litteratur, hvis du vil ta min exphil? :bond:

Hahaha, nei, SÅ ille er det ikke ;) Heldigvis ferdig med ex.phil for lenge siden, aldri vært mer stolt av en D :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, nei, SÅ ille er det ikke ;) Heldigvis ferdig med ex.phil for lenge siden, aldri vært mer stolt av en D :fnise:

Jeg satser også på en D. Skal bare stå. Møkkafag. Jeg hadde ikke hatet det så mye om jeg tok det i starten av studieløpet, tror jeg. Men nå tar jeg det halvveis utti bacheloren og det føles så waaaaste! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser også på en D. Skal bare stå. Møkkafag. Jeg hadde ikke hatet det så mye om jeg tok det i starten av studieløpet, tror jeg. Men nå tar jeg det halvveis utti bacheloren og det føles så waaaaste! :daane:

Det skjønner jeg godt! Sitter selv fast i frie fag dette semesteret da jeg har oppfylt alle fordypningspoengene mine, er så sinnsykt lite motivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria

Oppgaven skal leveres i morgen og jeg har blitt syk!

Har skrevet den nesten ferdig, men ikke sett gjennom i det hele tatt. Vurderer nesten å bare levere den sånn som den er nå. Den skal jo bare godkjennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt teit sutring når jeg leser folk over her som sliter med å få jobb, men jeg sendte en åpen søknad til en kommune for to dager siden og har nå fått mulighet til å komme for en samtale fordi de har midler til både sommerjobb og deltidsjobb videre. Men problemet er at jeg egentlig aldri har vært på en sånn "samtale" før, og vet ikke helt hva slags spørsmål som kan stilles, om jeg bør ta med noe, om de kommer til spørre om å få se karakterene (noe jeg håper han ikke spør om, da jeg egentlig ligger på rett under C i snitt kanskje.. To E´er jeg driver å tar opp trekker jo veldig ned da, men de er ikke like relevante til jobben da. Men ja, stressa for samtalen!

Ellers kan jeg vel si at jeg har lest så sykt lite dette semesteret, fokusert på et fag jeg sliter veldig med å skrive oppgave til (gruppeoppgave, alle gruppene sliter, så det er jo greit)



Anonymous poster hash: 49f12...c8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Sendte nettopp inn den dårligste innleveringsoppgaven noen sinne. Har vært noen tøffe par dager... Leste ikke gjennom ordentlig for å se etter skrivefeil en gang. MEN, det er nok ord og jeg har kildeliste, så det verste som kan skje er at jeg må skrive den på nytt.

Er så flau over å ha skrevet navnet mitt på noe sånt tull :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...