Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Grøss det høres ennå verre ut, huff. Ja håper jeg klarer å produsere et brukbart materiale… akkurat nå virker det sånn helt fjernt.

Det greier du nok, det virker bare helt haaploest i starten, er alltid frustrerende. Vet ikke om du onsker noen tips, du faar si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, liker ikke det jeg heller, men jeg har heldigvis et nettbrett som jeg kan sette lesemodus på, så da blir det ikke så ille. Ellers kan man alltids skrive ut om man har det tilgjengelig :) Ingen problem.. Nesten rart de ikke har tipset dere om denne siden. Blant annet ligger jo feks. en del sagaer og litt anna litteratur der. Jeg leste iallfall hele Bondestudentar fra den siden, også noe Amalie Skram. Disse bøkene kan jo gjerne også lånest på biblioteket, men finnes også antageligvis der. Greitt å spare litt penger :)

Har ikke printer, men kan fint lese et par sider nå. Skumlese litt. De anbefaler oss å kjøpe alt av pensum fordi vi noterer mye i bøkene i seminarene og på forelesningene. Jeg lånte alt pensum førsteåret på litteratur, og angrer faktisk på det. Heldigvis er jo gammel litteratur ikke spesielt dyrt. Jeg har nå norrøn litteratur før 1500-tallet, så er bare islendingssagaer. Og nerd som jeg er liker jeg også å ha bøkene stående i hyllen... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter midt i bacheloroppgaveskriving. Eller, det blir lite skriving da bedriften jeg skriver for ser ut til å ta seg gooood tid med å gi meg relevant bakgrunnsdata. Så nå føler jeg det hele blir litt som å stikke fingeren i været og gjette i vilden sky bare for å få noe ned på papiret. *syte*



Anonymous poster hash: 47504...66a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å skrive på masteroppgaven som skal inn i mai, men det går ueendelig tregt... Sliter virkelig med motivasjonen og gleder meg til å komme ut i arbeidslivet! Irriterende ettersom bacheloroppgaven gikk som en lek. Hvorfor får jeg det ikke til nå? BAH. Lei student :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så LEI. Bacheloroppgave i anmarsj og sitter med følelsen at jeg ikke klarer å formulere en eneste brukbar setning.......... Hvorfor må det gå så treigt.



Anonymous poster hash: b2d91...cef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det greier du nok, det virker bare helt haaploest i starten, er alltid frustrerende. Vet ikke om du onsker noen tips, du faar si ifra.

Takk :)

Jeg driver og avsporer oppgaven hele tiden, klarer liksom ikke avgrense å holde fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Aaah, lesinga går såå sakte nå. Har vært en del syk, så gått glipp av et par forelesninger, og når reiser jeg bort så går glipp av enda flere, og det rett før kvalifiresingsoppgaven deles ut. Har også søkt utveksling, så den siste uka gikk mye til å ordne papirer og skrive motivasjonsbrev.

Jeg får ta meg sammen og sette i gang. Hater å være på etterskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Jeg driver og avsporer oppgaven hele tiden, klarer liksom ikke avgrense å holde fokus!

Det er fort gjort å avspore. Har du et spesifikt tema? Fokuser på å finne stoff til det, gjennom google scholar (synes det er veldig nyttig), les abstraktene, da får du gjerne et innblikk på hva du finner. Første runde er egentlig å skrive alt ned, grunnstrukturen av oppgaven, samme om du skriver mer enn nødvendig og rotete. Det er en start å skrive, selv om det ser ut som en neanderthaler har fått fri tilgang til tastaturet. Deretter er det å lese over oppgaven og begynne å kutte ned, omskrive, etc.

Vet denne lenken er for masterstudenter, men kan være noen nyttige tips der også: http://sokogskriv.no/skriving/formidling/

Håper det er til noe hjelp... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ba om begrunnelse i et fag hvor jeg fikk en overraskende D. Viste seg at jeg hadde tabbet meg skikkelig ut på den ene oppgaven (irriterende småfeil jeg burde ha oppdaget under eksamen!), sånn at jeg bare endte opp med 64 av 100 poeng.. Med de gamle poenggrensene ville jo dette fortsatt vært en C, men takket være NTNUs nye poenggrenser ble det nå en D. :( Har sendt inn klage i håp om en snillere vurdering på siste oppgaven, og krysser fingrene for at jeg vippes opp til en C. Trenger bare ca 65 poeng eller mer for å få en C, noe som gjør D-en ekstra irriterende!



Anonymous poster hash: d145e...d20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de verste karakterene så langt i min studentkarriere sist semester, er jeg i full sving med å gjenopprette studieferdighetene mine, eller opprette noen. Men jeg blir distrahert av alt. Iblant finner jeg meg selv stirrende på veggen og jeg aner ikke når jeg begynte. Jeg tok en pause når jeg skrev dette.

Dette er klassen min da den ene foreleseren stiller oss et spørsmål, jeg sverger:

200.gif

200.gif

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om UiBs bibliotek er åpne i vinterferien?



Anonymous poster hash: 8bee3...e44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Æææh, nervøs for utvekslingssøknaden min. Trodde ikke jeg brydde meg så mye, men nå som jeg har sendt inn alt, merker jeg hvor lyst jeg har til å gjøre dette. Det passer helt perfekt inn i livet mitt nå, men jeg aner ikke om jeg har gjort alt riktig. Jaja... Ikke annet jeg kan gjøre nå enn å vente i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt forkjøla. Burde egentlig skrive på en oppgave og lese men jeg klarer ikke tenke..

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt forkjøla. Burde egentlig skrive på en oppgave og lese men jeg klarer ikke tenke..

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Story of my life!

Bedre å ta seg en dag eller to fri og så heller jobbe litt ekstra etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plutselig forstått hvor lite tid jeg har igjen før eksamen. :( Kommer til å hate meg selv denne siste uken.



Anonymous poster hash: 32cc3...211
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har plutselig forstått hvor lite tid jeg har igjen før eksamen. :( Kommer til å hate meg selv denne siste uken.

Anonymous poster hash: 32cc3...211

Åh herregud, det er snart mars. jeg klikker snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle lese mellom 18 og 20 i kveld. Klokka er nå 20, og bøkene ligger ganske urørte ved siden av meg. Og jeg har 15 KG-faner jeg har tenkt å lese... herre min hatt, hva feiler det meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle lese mellom 18 og 20 i kveld. Klokka er nå 20, og bøkene ligger ganske urørte ved siden av meg. Og jeg har 15 KG-faner jeg har tenkt å lese... herre min hatt, hva feiler det meg.

Haha, kjenner meg igjen i den. "Må bare lese den tråden, og den, og så den... nei vent! Der var det en interessant tråd til!" :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...