Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Skriver obligatorisk innlevering og er mildt sagt utrolig lei av obligatoriske aktiviteter på studiet. Ansvar for egen læring hadde vært noe flere år _etter_ videregående...



Anonymous poster hash: b0e0c...0f1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Den der bokontrollen er i bakhodet mitt hele tida. Min tidligere utleier har i hvert fall sagt at vi kan møtes og ordne ting denne uka, så det ordner seg for meg selv om eksen var vanskelig :D Hadde heldigvis en fantastisk utleier.

Så var det studiene da. Kanskje man skulle åpnet en bok? Det er jo en idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der bokontrollen er i bakhodet mitt hele tida. Min tidligere utleier har i hvert fall sagt at vi kan møtes og ordne ting denne uka, så det ordner seg for meg selv om eksen var vanskelig :D Hadde heldigvis en fantastisk utleier.

Så var det studiene da. Kanskje man skulle åpnet en bok? Det er jo en idé.

En meget god ide :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelsen vil ingen ende ta, og det er mye mer fristende å ligge i sengen med han enn å lese pensum.... :lete:

Hvordan skal dette semesteret gå! :bond:

Enig, men her er det huskjøp (sammen med min kjære) som tar all min tid og energi. Pensum liksom, hva er det? Mye mer spennende å lese om budgiving ..

Anonymous poster hash: 645eb...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Jeg ser denne tråden hele tiden på forsiden, men helt frem til nå har jeg lest "Sultetråd for studenter!", og trodde den inneholdt oppskrifter på billig mat for fattige studenter... :fnise:



Anonymous poster hash: fd454...675
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Jeg ser denne tråden hele tiden på forsiden, men helt frem til nå har jeg lest "Sultetråd for studenter!", og trodde den inneholdt oppskrifter på billig mat for fattige studenter... :fnise:

Anonymous poster hash: fd454...675

Hahahahaha herlig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke sove disse nettene. Alt jeg må gjøre ang skolearbeid kverner rundt i hodet mitt hele j***a natta. Selvfølgelig når jeg endelig står opp, er jeg så kjørt at jeg ikke lenger husker hva jeg må gjøre. Deretter samme regla om natta igjen.

Ååååh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg at pensum er dyrere på Akademika enn andre steder. WHY? På noen ting er forskjellen på 200% , skal ikke Akademika være FOR studentene?

I tillegg så har pensumboka i det ene faget vært utsolgt i 2 uker, og den har fremdeles ikke kommet inn (skulle være inne denne uken).

Idioti.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke respektert av de jeg jobber med bachelor.

Edit: Wow, det var godt å få skrevet ned :fnise:

Endret av frksølekopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engster meg litt for Lånekassen, jeg. Har fått brev på at Lånekassen kan støtte studiet jeg jeg ønsker å gå på gjennom en forhåndsvurdering, men er kanskje litt paranoid og redd for at jeg plutselig skal få avslag likevel. Noen andre som skal til utlandet til våren/høsten? : b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig kommet i gang igjen med skolen, etter noen uker der jeg egentlig ikke gjorde en dritt og var helt tiltaksløs. Men denne uken har vi hatt så mye å gjøre at jeg ikke har hatt noe valg, og det har egentlig vært litt deilig! Hadde som mål å bli ferdig med ferdig med alle oppgavene til seminar denne uken, pluss til mandag så jeg kan ta helg med god samvittighet, og det ser ut som at det skal gå bra! Jippi :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sensuren ikke kommer i dag blir jeg gal. Jeg mister da vettet. Forsinket... Hvem kontakter en egentlig om sånt? Jeg er i et forferdelig humør, for alt går galt, eller en overveldende andel av ting gjør det.

200.gif

Jeg blir vanligvis veldig glad på andres vegne når det går bra for dem, men jeg har så lav toleranse for "undercover"-versjonen av yay-livet-mitt-er-flott akkurat nå, at jeg bare holder kjeften for meg selv.

200.gif

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i kjellerleilighet, og huseier har sitti i 2 timer og brølt i telefonen, eller skype er det vel, for høyttaleren er på! Og jeg hører det så sinnsykt godt!

IKKE første gangen det har skjedd!!!

Nå er klokka snart halv tolv!!

Jeg får faen meg ikke lest da! Skal ha lest ganske mange sider til imorgen, og jeg startet kl 20.30 ca, men måtte bare gi opp rundt kl 22... Jeg klarte ikke konsentrere meg!

Nå skulle jeg egentlig ha lagt meg for en halvtime siden, men det kan jeg jo bare glemme.

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan meddele at klagen nå endelig er ferdigbehandlet og at jeg gikk opp en karakter! :biggrin:

Veldig letta, selv om det ikke er en super karakter, så er det mye bedre :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Da har jeg fått sensur på den siste eksamen og permisjons søknaden er levert inn og godkjent. Jeg er offisielt ikke student lenger, takker for meg i denne tråden.

Jeg har nå begynt å jobbe heltid og tar en etterlengtet pause fra studiene. Motivasjonen har vært på bunn de siste semestrene, så det føles riktig å ta et avbrekk fra studiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk skal dere ha Lånekassa...

Hvordan kan det ikke Være dokumentasjon nok at jeg har betalt husleie OG har hatt en depositumskonto?????? Så med mindre jeg hoster opp leiekontrakten jeg ikke finner igjen så blir jeg regna som hjemmeboende til oktober..

Nesten så jeg legger meg ned og griner midt I forelesningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha Lånekassa...

Hvordan kan det ikke Være dokumentasjon nok at jeg har betalt husleie OG har hatt en depositumskonto?????? Så med mindre jeg hoster opp leiekontrakten jeg ikke finner igjen så blir jeg regna som hjemmeboende til oktober..

Nesten så jeg legger meg ned og griner midt I forelesningen

Hva har du lagt ved av dokumenter da? Dette ordner seg nok, skal du se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du lagt ved av dokumenter da? Dette ordner seg nok, skal du se! :)

Finner ikke husleiekontrakten (tror den ble borte i flyttinga), så jeg la med et brev fra banken jeg hadde depositumskonto. Der sto det hvor mye som var på kontoen, og begges navn.

Så la jeg med screenshot av bankoverføringene til huseieren.

Det var tydeligvis ikke bra nok, fordi det ikke beviser at jeg bodde der. Bare at jeg overførte penger..

Og på toppen av det hele ble boforholdet avsluttet med en skikkelig krangel, så har virkelig ikke lyst til å ringe han. Så hvis jeg ikke hoster opp noe bevis, så blir jeg regnet som hjemmeboer til oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...