Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Uff vi har så mye å LESE XD

Før jul hadde vi mest "praktiske" emner, at man lærte best ved å gjøre oppgaver. Jeg liker det mye bedre enn å lese lese lese 60 sider til hver Jævla forelesning :P spesielt når stoffet er tungt og det henviser til andre verk og folk jeg ikke aner hvem er og ikke har tid til å sette meg inn i :P

Nå har jeg utsatt noe lesing så lenge, men må gjøre det imorgen. Det blir en dødskjedelig dag...

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg blir så skuffa når jeg har lest som en idiot til eksamen.. Uten pauser!! Også får jeg en fuckings D!

Mens studenter som bare har slappet av hele perioden får C og B.

Jeg HATER muntlig! Bare du er utadvendt og glad i å skravle så får du jo dritbra karakter. Mens vi som får nærmest angstanfall der inne kun får dårlig karakter pga det!

Hadde det vært en skriftlig eksamen VET jeg at jeg hadde fått en C, muligens en B. Jeg har kun fått EN D før, og det var helt i starten av første semester da jeg ikke skjønte noen ting. (Nå er jeg i 4.studieår.. Dette var min første muntlig)

Det er så irriterende å vite at jeg fikk dårlig karakter bare fordi jeg var så sinnsykt nervøs. Jeg kunne jo stoffet dritbra.

Men til slutt satt jeg bare der og glodde, jeg var seriøst helt borte og klarte ikke takle det.

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstrekt en muskel i nakken. Utrolig kjipt. Har vondt og har ikke lyst til å gjøre noe. Vil bare at det skal gå fort over. Hater muskelstrekk i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokontroll... Ringe eksen som jeg ikke har snakket med siden i sommer. Hvorfor i år, Lånekassen? Hvorfor i år?!

Jeg også!!! Helvete !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere oppfyller kravene, så er jo ikke denne bokontrollen noe å bli verken sur, redd eller stresset for. Og hvis dere ikke oppfyller kravene, men heller prøver å lure penger ut av Lånekassa, så fortjener dere jo bl.a. å miste retten til studiestøtte. Det er ikke synd på dere i det tilfellet!



Anonymous poster hash: 77113...788
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Hvis dere oppfyller kravene, så er jo ikke denne bokontrollen noe å bli verken sur, redd eller stresset for. Og hvis dere ikke oppfyller kravene, men heller prøver å lure penger ut av Lånekassa, så fortjener dere jo bl.a. å miste retten til studiestøtte. Det er ikke synd på dere i det tilfellet!

Anonymous poster hash: 77113...788

Ja, jeg oppfyller kravene, men det er likevel ikke morsomt å måtte kontakte eksen for å dokumentere at jeg bodde med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg oppfyller kravene, men det er likevel ikke morsomt å måtte kontakte eksen for å dokumentere at jeg bodde med ham.

Om det er så vanskelig, så ta heller kontakt med utleier da. Problem solved

Anonymous poster hash: 77113...788

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må mest sannsynlig begynne å søke jobber nå med mindre jeg bestemmer meg for å ta master (og kommer inn på den jeg vil da:p)

Men det er så skummelt!!

Jeg vil være evig student :P

Vil ikke flytte fra vennene mine heller, mest sannsynlig må jeg vel det. Og om jeg ikke hadde flyttet hadde jo ikke hverdagen blitt den samme med jobbing, lunsj og forelesninger sammen. (Alle vennene mine skal studere mer )

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere oppfyller kravene, så er jo ikke denne bokontrollen noe å bli verken sur, redd eller stresset for. Og hvis dere ikke oppfyller kravene, men heller prøver å lure penger ut av Lånekassa, så fortjener dere jo bl.a. å miste retten til studiestøtte. Det er ikke synd på dere i det tilfellet!

Anonymous poster hash: 77113...788

Hvorfor anklager du dem for å snylte på Lånekassen? Jeg synest det gikk ganske klart frem at de må kontakten eksene sine som de bodde med med før, for å få tak i bevis for at de har bodd med dem og dermed betalt for å bo, som andre borteboere. At de ikke gjør det lenger, har ikke noe å si. Lånekassen utfører kontroll fra foretgående år.

Jeg skjønner godt frustrasjonen, om man må kontakte en eks en ikke har lyst til å ha kontakt med av ulike grunner.

Endret av lillsunshine
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er så vanskelig, så ta heller kontakt med utleier da. Problem solved

Anonymous poster hash: 77113...788

Utleier kan være eks-samboeren det, om feks han eide leiligheten og hun betalte for å bo.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til: må fikse en haug med ting hos tannlegen (bl.annet visdomstann som må ut). Ikke faen om jeg sitter hjemme i flere uker, så da får jeg bare dra på forelesning dopa ned på smertestillende :P må til tannlegen flere ganger.. Håper bare jeg får de fleste timene de dagene vi ikke har undervisning.

Har fjerna visdomstann før og det var så slitsomt i ukene etterpå...:/ som om det ikke er slitsomt nok på studiene :P

Anonymous poster hash: 9db0a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utleier kan være eks-samboeren det, om feks han eide leiligheten og hun betalte for å bo.

Der ja. Noen som forstod! Utrolig ekkelt, men men. Det må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Der ja. Noen som forstod! Utrolig ekkelt, men men. Det må gjøres.

Jepp, jeg har sendt melding til ham nå. Håper ikke han blir vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har sendt melding til ham nå. Håper ikke han blir vanskelig.

Hvis han blir vanskelig så er det vel hans plikt å betale hva Lånekassen krever av deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Hvis han blir vanskelig så er det vel hans plikt å betale hva Lånekassen krever av deg :P

Han har ikke svart på meldingen ennå. Jeg ringer Lånekassen i morgen for å høre. Det må jo ordne seg på et vis. Jeg har jo absolutt ikke løyet om boforhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååh, jeg har fått skikkelig manflu og det passer ikke nå! Ligger fortsatt i sengen og forelesningen begynte for en halvtime siden, og jeg dropper aldri forelesning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg ligger skikkelig bakpå nå.

Ferdig med forelesninger i dag, starter med kurs på mandag.

Leste endel av den første boka, men har bare lest sånn 30 sider i boka som var denne uka.

Skikkelig misfornøyd med å ha lest sånn 1-2 timer hver dag i tillegg til forelesning, nå må jeg skjerpe meg!

Heldigvis er det "bare" forelesning, og jeg lærer mest på kurs uansett.

I tillegg er det ene emnet kanskje det emnet jeg vil jobbe med etter studiet, så er egentlig ganske motivert, har bare ikke fått det til denne uka.

Og selvfølgelig mistet jeg leiekontrakta når jeg flyttet i høst..
Jeg ringte til Lånekassa, som mente at det skulle gå bra siden jeg kan bevise depositums-konto + betalinger hver måned der jeg skrev i kid-felet "Husleie for *navn* for *måned".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg ligger skikkelig bakpå nå.

Ferdig med forelesninger i dag, starter med kurs på mandag.

Leste endel av den første boka, men har bare lest sånn 30 sider i boka som var denne uka.

Skikkelig misfornøyd med å ha lest sånn 1-2 timer hver dag i tillegg til forelesning, nå må jeg skjerpe meg!

Heldigvis er det "bare" forelesning, og jeg lærer mest på kurs uansett.

I tillegg er det ene emnet kanskje det emnet jeg vil jobbe med etter studiet, så er egentlig ganske motivert, har bare ikke fått det til denne uka.

Og selvfølgelig mistet jeg leiekontrakta når jeg flyttet i høst..

Jeg ringte til Lånekassa, som mente at det skulle gå bra siden jeg kan bevise depositums-konto + betalinger hver måned der jeg skrev i kid-felet "Husleie for *navn* for *måned".

Går du juss 2. semester på UiO? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...