Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Æsj, fikk en C...

Jaja, jeg får trøste meg med at jeg har 4 og et halvt år igjen.

Satser på å bare gjøre det bedre dette semesteret, så kan jeg vise arbeidsgivere at det gikk i oppoverkurve.

Har lyst til å be om begrunnelse for karakteren, sånn at jeg vet hva jeg burde jobbe med.

Men jeg har egentlig ikke lyst til å ringe til sensoren heller

Må du ringe for å få vite begrunnelse da? Vi sender bare mail, vi.

Ellers er en C en helt grei karakter, og siden du har 4,5 år igjen var dette kanskje første semester? Det tar litt tid å komme inn i disse studiene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du ringe for å få vite begrunnelse da? Vi sender bare mail, vi.

Ellers er en C en helt grei karakter, og siden du har 4,5 år igjen var dette kanskje første semester? Det tar litt tid å komme inn i disse studiene :)

Ja, må visst det. Skulle ønske jeg også bare kunne sende en mail. Men jaja.

Dette står på hjemmesiden. "Ta direkte kontakt med sensor. Finn telefonnummer og treffetider til sensor påemna sine semestersider når sensuren er klar."

Ikke fant jeg telefonnummeret der enda heller. Men får ringe i i morgen eller noe, når jeg har summet meg litt.

Det er første semester ja :) Vet det er en helt grei karakter. Så på statistikk at C var gjennomsnittskarakteren på denne eksamen. Så egentlig er jeg glad for å ikke ha fått D eller E.

Er bare litt skuffet likevel, syntes eksamen gikk ganske bra og svarte på alle spørsmålene.

Men takk for oppmuntringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, godt jobba! :trene: Kjenner jeg får kramper i armen bare av å tenke på det.

Hadde ganske vondt i arma etterpå, ja, og det var jo tydeligvis unødvendig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og prøver å finne ut om det bruker å være de samme oppgavene på utsatt eksamen. Satser på nei nå.

giphy.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre sm går på UiO?

Når på dagen har deres eksamensresultater blitt publisert på studweb?

Irriterende at jeg ikke har noe tidspunkt å forholde meg til. Blir distrahert fra å lese når jeg lurer på hva eksamensresultatet blir

Oi, har du begynt å lese allerede? :fnise: Flinka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på BI og skulle fått sensur på en karakter i dag, men har den kommet? NEI. Irriterer meg så grenseløst at de aldri holder sine "deadlines". På to andre eksamener kom ikke sensuren før et par dager etter fristen. Irriterende!!!!!! Har sjekket @bi i hele dag! :(



Anonymous poster hash: d4e58...44d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går på BI og skulle fått sensur på en karakter i dag, men har den kommet? NEI. Irriterer meg så grenseløst at de aldri holder sine "deadlines". På to andre eksamener kom ikke sensuren før et par dager etter fristen. Irriterende!!!!!! Har sjekket @bi i hele dag! :(

Anonymous poster hash: d4e58...44d

Samme skjedde meg på forrige sensur. Så jeg har ingen forventning om at den er klar på den siste etterhvert.

Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen om 4 timer og jeg får ikke sove. Gleder meg til å bare komme dit, levere noe på oppgavene, og bare dra. Jeg er så trøøøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, har du begynt å lese allerede? :fnise: Flinka!

Haha, takk :)

Forelesningene starter i morgen, men tenkte jeg skulle prøve å være litt tidlig ute.

Komme litt på forskudd liksom. Er så kjipt å starte å føle seg bakpå fra dag 1.

Men nå leser jeg bare sånn intro-stoff for å få litt oversikt over stoffet

. Skal kjøpe bøkene brukt i morgen.

Eksamen om 4 timer og jeg får ikke sove. Gleder meg til å bare komme dit, levere noe på oppgavene, og bare dra. Jeg er så trøøøtt...

Masse lykke til!

Endret av JulieUdugelige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått min første stryk :grine::cry3:

Trøster meg at jeg er i selskap med 69 andre, men likevel.

Det er mer normalt å stryke på en eksamen i løpet av en bachelorgrad enn å IKKE stryke på en eksamen i løpet av en bachelorgrad.

:klem:

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt bacheloroppgave!

Altså jeg kan ikke skjønne hvordan det skal gå. Jeg er møkklei og har fullstendig stagnert sånn i det hele tatt før jeg har startet. Noe jeg trodde skulle skje litt lenger ut i prosessen. :glare:

Jadda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare sååå lei.. Siste semester har gått rett i dass, så jeg ender opp med å bruke ett år på å ta opp fag. I tillegg er skal jeg skrive bacheloroppgave og jeg er så umotivert som det går ann. Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå.. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To uker til semesterstart, og jeg hadde håpet å få lest meg opp litt på forhånd av pensum. Nå viser det seg at jeg skal jobbe så mye så jeg er litt usikker på om jeg i det hele tatt får lest noe som helst :(

Trenger å havne frempå, fordi jeg skal reise litt og jobbe en del dette semesteret, så er viktig for meg å IKKE havne bakpå...

Får se hvordan dette går!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy når jeg får svar på oppgaven min og at 90 prosent ikke er godkjent. Jeg hater virkelig å studere. Aldri vært skoleflink og vil helst bare få jobb og slutte

Kjipt å høre. Lurer forresten på hva du studerer, om du kan fortelle(hvilken retning eller hva du håper på å kunne jobbe med etter endte studier)?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å høre. Lurer forresten på hva du studerer, om du kan fortelle(hvilken retning eller hva du håper på å kunne jobbe med etter endte studier)?!

Grunnskolelærer og etter endt utdanning håper jeg på å jobbe som veterinær. If only -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er stressa for dette semesteret. Har bachelorprosjekt, android-programmering og et fag jeg tar opp fra første semester som er et stort prosjekt-fag. :daane: Heldigvis har jeg kontakter, slik at jeg får prosjekt i dette faget hos samme bedrift som jeg har bachelorprosjekt i, men det kommer ikke til å bli om samme tema.

Vi har ikke startet ordentlig opp, og jeg er likevel stressa allerede.

Forresten, så er prosjekt-skrivingsforelesningen (som er den første forelesningen vi har i bachelor-delen) flyttet til dagen før innlevering av prosjektbeskrivelse. Vi har altså ikke fått en eneste innføring av hva som skal inn der og hvordan den skal skrives. Veileder har heller ikke så mye tid før den skal inn, så vi sitter jo litt fint i det allerede. SUKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke å få gjort noe fornuftig fordi jeg er nervøs over sensuren på semesteroppgaven. Trodde den skulle komme tolv, før jeg rundt halv ett fant jeg ut at den skulle komme ett. Har sittet nå i tjuefem minutter og refresha siden for å finne ut om jeg bestod eller ikke, og den er enda ikke kommet.

EDIT: Hjelper visst å legge ut slikt, for jeg fikk sensur opp et par minutter etterpå. Nå er frustrasjonselementet at jeg kun vet at det er godkjent, men får ikke besvarelsen igjen før den er kommet til administrasjonen. Den stenger to, og jeg var og sjekket for fem minutter siden, så det er ikke sikkert jeg får den i dag.

EDIT 2: Fikk den til slutt, etter litt om og men. Fornøyd med karakteren, men ikke fornøyd med selve oppgaven. Retteren (som for øvrig var forfatter av teorien jeg la til grunn) hadde nok å pirke på for å si det sånn.

Endret av Sarah Dee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette hører hjemme i sutretråden eller jubletråden. Fikk igjen sensuren på en 15poengseksamen jeg leste til i ca 5 timer til, var i ca 3 forelesninger og satsa alt på ett eneste tema på siden faget var dødskjedelig. Fikk D, og burde juble, men jubler aldri over karakterer mindre enn B.

Men med tanke på arbeidsinnsatsen burde jeg være hinsides fornøyd. Spent på å se strykprosenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får alltid C jeg:( vet det er en bra karakter! Men når jeg får samme karakter på skippertaksfagene, som de fagene jeg har jobbet godt med gjennom året og føler jeg mestrer, blir jeg litt skuffa ja :-(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...