Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

LaurenC og 99699;

dere som leser så mye og så lenge om dagene - hvordan holder dere på motivasjonen og konsentrasjonen gjennom hele dagen?

Jeg studerte noe jeg hadde interesse for, så motivasjonen var jo studiene i seg selv. Hadde kjipe fag, men måtte bare holde fokuset oppe. Det var jo også motiverende å tenke på jobbmulighetene mine etter endte studier. Deilig å være ferdig nå :P og bidra med å lage noe her i samfunnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LaurenC og 99699;

dere som leser så mye og så lenge om dagene - hvordan holder dere på motivasjonen og konsentrasjonen gjennom hele dagen?

Studerer noe jeg liker og syns er interessant. Det hjelper på motivasjonen, og konsentrasjonen jobber jeg med å trene opp. Er flink til å ta pauser og trene. Sørger for å "tømme" hodet før jeg begynner, og sørger for å ha mat og drikke osv "lett" tilgjengelig.

Det er en øvelsessak å studere effektivt lenge, og jeg får det ikke alltid til hver eneste dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som LaurenC skriver, så er det viktig å koble av og gjøre noe helt annet. Venner, trening, mat, kunst og kultur, sex, motorsykler, fart og spenning :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første undervisningsdag i dag. La meg tidlig og sovnet i good tid i går kveld, så jeg skulle være uthvilt i dag.

Våknet 0415 og fikk ikke sove igjen.... Nå er jeg stuptrøtt :( Søren klype!

Jaja, semesteret kan vel sånn sett bare bli bedre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og tidligere i semesteret klaget jeg på at jeg hadde noen tyske dikt på pensum, og jeg kan jo ikke tysk. Nå fant jeg oversettelsene!

(på neste side i kompendiet.............. :rodme: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og tidligere i semesteret klaget jeg på at jeg hadde noen tyske dikt på pensum, og jeg kan jo ikke tysk. Nå fant jeg oversettelsene!

(på neste side i kompendiet.............. :rodme: )

Haha. Morsomt, men de fleste diktene finner en jo kanskje oversatt på nettet også? :)

Hva slags tyske dikt er det snakk om? Hölderlin, Goethe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Morsomt, men de fleste diktene finner en jo kanskje oversatt på nettet også? :)

Hva slags tyske dikt er det snakk om? Hölderlin, Goethe?

Flott med oversettelser på nett, men jeg kan ikke ta de jeg finner for god fisk, rett og slett. Godt problemet mitt løste seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exphil.....

Strømmen gikk i auditoriet. Jeg sov fire timer i natt og et mørkt rom fungerte DÅRLIG! Heldigvis sov sidemannen og. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strøket i et fag to ganger, og eksamensresultatene skulle ha kommet ut.. Men har enda ikke kommet ut. Skikkelig stressa for resultatet. Klarer ikke å konsentrere meg for neste eksamen jeg har neste uke med dette i tankene. whææ. Verste er at det er 100-nivåfag, jeg gjør det så mye bedre i 200- og 300-nivåfag



Anonymous poster hash: 49f12...c8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Har jeg misforstått noe eller koster seriøst eksamen i samfunnsfag muntlig, engelsk muntlig og engelsk skriftlig 1000 kroner per stykk på privatistweb.no ? Jeg skjønner ingenting. 3000 for tre eksamener? Forrige semester så var det 4 eksamener, og da betalte jeg underkanta 2000... Nå skjønner jeg 0. Noen som kan sjekke opp for meg? Tok jeg helt feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Har jeg misforstått noe eller koster seriøst eksamen i samfunnsfag muntlig, engelsk muntlig og engelsk skriftlig 1000 kroner per stykk på privatistweb.no ? Jeg skjønner ingenting. 3000 for tre eksamener? Forrige semester så var det 4 eksamener, og da betalte jeg underkanta 2000... Nå skjønner jeg 0. Noen som kan sjekke opp for meg? Tok jeg helt feil ?

Ja, de har satt opp prisene f.o.m 1. jan 2015. 1000 kroner for nye fag, 2000 for fag man tar opp igjen. Det er per fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått begrunnelse på ene eksamen... På denne eksamen var det et spørsmål verdt 30 poeng (den største oppgaven på hele prøven) som omhandlet noe som vi ikke har hatt på forelesning og det sto én side i pensum om temaet... på dette spm fikk jeg 2 poeng - litt frustrert over at dette spørsmålet skulle telle så mye poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første undervisningsdag i dag. La meg tidlig og sovnet i good tid i går kveld, så jeg skulle være uthvilt i dag.

Våknet 0415 og fikk ikke sove igjen.... Nå er jeg stuptrøtt :( Søren klype!

Jaja, semesteret kan vel sånn sett bare bli bedre :fnise:

Det er bare å nyte studentlivet som er fleksibelt og chill! Jeg står opp hver dag kl 0500 og har masse ansvar på jobben. Rart å være en "nøkkelperson" som så utrolig mange er avhengig av. Jeg er faktisk redd for å være borte fra jobben :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har strøket i et fag to ganger, og eksamensresultatene skulle ha kommet ut.. Men har enda ikke kommet ut. Skikkelig stressa for resultatet. Klarer ikke å konsentrere meg for neste eksamen jeg har neste uke med dette i tankene. whææ. Verste er at det er 100-nivåfag, jeg gjør det så mye bedre i 200- og 300-nivåfag

Anonymous poster hash: 49f12...c8a

OMG, BESTÅTT <3 såå glad! Øvde masse, men fikk spørsmål jeg ikke forventet. så var redd for å ikke bestå for tredje gang.. Åååhh, sykt letta nå. Har vært redd for denne helt siden eksamen for nesten 1 mnd siden

Anonymous poster hash: 49f12...c8a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på en sensur i det som forhåpentligvis er mitt aller siste fag på bacheloren, men universitetet bruker frekt lang tid, synes jeg. 6 uker!! 6 UKER. Har kommet inn på drømmeskolen i utlandet, så jeg trenger å vite om jeg har bestått eller ikke. Er et skikkelig nervevrak nå : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Jeg vet ikke om jeg vil le eller gråte akkurat nå.

Forrige semester startet med et lite helvete der det føltes som om verden raknet under føttene mine. Fikk tilbake resultatene mine fra eksamner nå - to C'er og én D. D'en er garantert velfortjent, for jeg rakk ikke å svare på hele eksamenen, men de to C'ene. WÆH! Det er så sykt irriterende, og jeg HATER at man kan få opp diagrammer sånn at man ser at man var én av fire som fikk dårligere enn B. På veggen her henger vitnemålet til samboeren min som gikk samme masterstudie - gjennomsnitt: A. Han har fortsatt ikke kommet hjem fra jobb, akkurat nå håper jeg at han blir en stund til...

Jeg har fått et engasjement det neste året som gjør at masterskrivingen min blir utsatt noen måneder. Jeg håper virkelig jeg klarer å få til noe banebrytende der, altså. GUD! Akkurat nå er jeg helt sikker på at jeg aldri kommer til å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg vil le eller gråte akkurat nå.

Forrige semester startet med et lite helvete der det føltes som om verden raknet under føttene mine. Fikk tilbake resultatene mine fra eksamner nå - to C'er og én D. D'en er garantert velfortjent, for jeg rakk ikke å svare på hele eksamenen, men de to C'ene. WÆH! Det er så sykt irriterende, og jeg HATER at man kan få opp diagrammer sånn at man ser at man var én av fire som fikk dårligere enn B. På veggen her henger vitnemålet til samboeren min som gikk samme masterstudie - gjennomsnitt: A. Han har fortsatt ikke kommet hjem fra jobb, akkurat nå håper jeg at han blir en stund til...

Jeg har fått et engasjement det neste året som gjør at masterskrivingen min blir utsatt noen måneder. Jeg håper virkelig jeg klarer å få til noe banebrytende der, altså. GUD! Akkurat nå er jeg helt sikker på at jeg aldri kommer til å få jobb.

Huff det var leit å høre! Alltid så utrolig kjedelig når man tror man har gjort det bra, så får man kjipe og uventede karakterer slengt i trynet! Håper det ordner seg for deg med det nye engasjementet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...