Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Jepp :laugh:

Tenkte meg det ;) Er selv litt etter allerede. Håper å bli ferdig med familieretten i helga, og så ta arveretten mens vi har kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte meg det ;) Er selv litt etter allerede. Håper å bli ferdig med familieretten i helga, og så ta arveretten mens vi har kurs.

Er ferdig med nok med familieretten, men denne arveretten.

Ikke får jeg lest noe særlig i helga heller, men satser heller på og bruke mye tid på kurs.

Masterplanen min nå er å lese på det jeg evt. ikke forstår på kurs, så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååååh lånekassen altså! Jeg venter fortsatt på tilleggsstipendet jeg skal motta pga kronisk sykdom, det skulle vært her i forrige uke, men neeeeeia!

Skriver oppgave i helga og sliter noe inni helsike med ordgrensa. Jeg skal skrive regikonsept for regieksamen på maks 1500 ord, og det har gått fra vanskelig til umulig!! Enten er konseptet mitt for omfattende eller så er jeg bare skikkelig dårlig på å fatte meg i korthet. Uansett hvordan jeg vrir på det må jeg utelate et elller annet som jeg selvsagt synes er superviktig :bond: Frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Ligger bakpå selv med fag, på grunn av at jeg valgte å ta opp to andre fag. Nå har jeg 3 eksamen på 3 uker som jeg må prøve å gjøre det bra på.

Heldigvis er det faget jeg ligger bakpå med ikke eksamen i før på våren, så jeg har heldigvis nok av tid til å komme meg på rett kjøl igjen. Så lenge jeg passer på å sette av mange nok timer hver dag fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet med arbeidskrav i helgen og kjenner at jeg sliter med å engasjere meg. Kommer til å fullføre i kveld og bare levere, gidder ikke legge så mye i dette merker jeg. Nekter å tro at det ikke blir godkjent uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres helt korny ut, og burde egentlig gjøre meg glad, men er litt frustrerende også :fnise:

Jeg har altså da forelsket meg i en fyr... Og nå klarer altså hjernen min ikke å tenke på noe annet, og HVERT FALL ikke pensum! Og jeg har såå mye pensum jeg må forberede meg med fremover! Gurimalla :bond:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man tar konteeksamen og får en dårligere karakter enn den man hadde fra før av, vil den siste karakteren gjelde, eller blir den beste karakteren fremdeles stående(den man hadde før man tok opp eksamen)?.



Anonymous poster hash: 14e29...7d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater at jeg har blitt den som utsetter innleveringer til dagen før. Er i praksis og vi må levere ukeplaner med refleksjonsnotat annenhver mandag, så går jeg rundt og utsetter det hver dag og har det hengende over meg, istedenfor å bare gjøre det ferdig slik at jeg heller kan slappe av med god samvittighet etterpå :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar konteeksamen og får en dårligere karakter enn den man hadde fra før av, vil den siste karakteren gjelde, eller blir den beste karakteren fremdeles stående(den man hadde før man tok opp eksamen)?.

Anonymous poster hash: 14e29...7d6

Den beste karakteren gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste karakteren gjelder.

Takk for svar. Ble litt diskusjon angående dette da jeg mente at det bare var ved klaging på karakter at man kunne risikere å få dårligere karakter enn man hadde, og ikke når man tok opp igjen eksamenen.

Anonymous poster hash: 14e29...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ble litt diskusjon angående dette da jeg mente at det bare var ved klaging på karakter at man kunne risikere å få dårligere karakter enn man hadde, og ikke når man tok opp igjen eksamenen.

Anonymous poster hash: 14e29...7d6

Beste karakter blir stående ved konteeksamen :) Klaging er så klart noe annet, så du har rett.

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater at jeg har blitt den som utsetter innleveringer til dagen før. Er i praksis og vi må levere ukeplaner med refleksjonsnotat annenhver mandag, så går jeg rundt og utsetter det hver dag og har det hengende over meg, istedenfor å bare gjøre det ferdig slik at jeg heller kan slappe av med god samvittighet etterpå :glare:

Hva går du?

Anonymous poster hash: 14e29...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokontroll her også. Så sannsynlig at jeg bor hjemme hos mamma og pappa i Bergen når jeg studerer på østlandet altså! Kan de ikke heller kontrollere de som bor nær foreldrene sine...

I tillegg starter jeg med nytt fag på tirsdag og har ikke fått informasjon om når jeg begynner. Må jo dra informasjonen ut av foreleserne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare januar, og er allerede så demotivert at jeg nesten melder meg frivillig til å rydde parker for løv og søppel resten av livet fremfor å måtte lide meg gjennom enda flere av de meningsløse, obligatoriske forelesningene.. Gleder meg til det blir tid for å bytte ut studier med jobb!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare januar, og er allerede så demotivert at jeg nesten melder meg frivillig til å rydde parker for løv og søppel resten av livet fremfor å måtte lide meg gjennom enda flere av de meningsløse, obligatoriske forelesningene.. Gleder meg til det blir tid for å bytte ut studier med jobb!

Åh her er det helt motsatt:( Har ett års pause i utdanningen, på grunn av manglende motivasjon, og har tre ulike faste stillinger. Savner studiet og titter på studieplaner, emnebeskrivelser og eksamensdatoer hele tiden. HVA feiler det meg???

Anonymous poster hash: 45686...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh her er det helt motsatt:( Har ett års pause i utdanningen, på grunn av manglende motivasjon, og har tre ulike faste stillinger. Savner studiet og titter på studieplaner, emnebeskrivelser og eksamensdatoer hele tiden. HVA feiler det meg???

Anonymous poster hash: 45686...93d

Det samme som kommer til å feile meg når jeg plutselig oppdager at jeg ikke har pensumlister og timeplaner lenger.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokontroll her også. Så sannsynlig at jeg bor hjemme hos mamma og pappa i Bergen når jeg studerer på østlandet altså! Kan de ikke heller kontrollere de som bor nær foreldrene sine...

I tillegg starter jeg med nytt fag på tirsdag og har ikke fått informasjon om når jeg begynner. Må jo dra informasjonen ut av foreleserne!

Hvor har du folkeregistrert adresse da? Jeg tror de plukker ut de som hadde folkeregistrert adresse i nærheten av studiestedet, så hvis du har endret folkeregisteradresse til der du bor nå er det ikke så rart.

Anonymous poster hash: 16f68...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleie.

Jeg også :) Hvilket år er du på?

Anonymous poster hash: 14e29...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...