Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Forbereder meg aldri til timer eller noe, jeg.. Aldri sett poenget med det. Man får jo lært det i timene uansett.

Så deilig for deg. Dessverre fungerer det ikke slik på studiet mitt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Åååh, overlappende samenargrupper. Jeg tar TO fag. Hvorfor er det seminargruppe akkurat samtidig?! Og det er bare én gruppe i hvert fag, så jeg kan ikke bytte. Ikke ledige plasser på noen andre fag som passer dette semesteret heller, så jeg får bare bestemme meg hver uke hvilken som er viktigst.


Edit: Jeg fikk plass på et fag som kan være i 40-gruppa, og som passer mye bedre med timeplan og eksamen og alt. Hadde ikke kjøpt pensum i det andre faget uansett.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAAAAARGGGHHH!!! Jeg skjønner ikke noe. Pratet med noen i slekten i dag, og de skal begynne på videregående. Tydeligvis så heter ikke linjene det samme som før.

Noen som vil informere meg om hvilke linjer som finnes og forkortelsene?



Anonymous poster hash: 518ee...242
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAAAAARGGGHHH!!! Jeg skjønner ikke noe. Pratet med noen i slekten i dag, og de skal begynne på videregående. Tydeligvis så heter ikke linjene det samme som før.

Noen som vil informere meg om hvilke linjer som finnes og forkortelsene?

Anonymous poster hash: 518ee...242

Studiespesialiserende - allmenn

Tip - maskin og mekk (?)

Byggfag

Elektro

Service og samferdsel

Helse og sosial

Media og kommunikasjon

Design og håndtverk

Anonymous poster hash: 39280...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppearbeid. :grine:

Trodde jeg var ferdig med dette nå som det er siste semester på bachelor. Bachelorgruppa er etablert og vi jobber godt sammen, men så finner foreleseren ut at vi i et av de andre fagene må inn i nye grupper.

Gruppearbeid er et helvete, og det er tidkrevende og slitsomt å komme i gang i ny gruppe. Greit at det er en fin erfaring, men nå er det vel nok! :daane:



Anonymous poster hash: dbbcc...efe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter og venter og venter...

Bare fått igjen en av fire karakterer, og jeg er lei av å vente!

Sensurfristen er passert og vel så det, men fremdeles ingenting.

Eneste positive er at fasit ble lagt ut i dag, så da er det vel håp om at han er ferdig med rettinga..

Jeg liker ikke å vente....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk min siste karakter her om dagen. B. Strålende fornøyd. Nå er jeg helt helt ferdig, og venter bare på vitnemålet mitt :)

(ok, det var ikke sutring... men jeg har liksom bodd i denne tråden et par år nå :P )

Halvsutring: Hadde det ikke vært for den C'en jeg fikk på den ene nå hadde jeg hatt bare A'er og B'er på siste-året. Det hadde vært sweet. Hvertfall siden jeg har C i snitt på de andre årene.. Men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha gruppeoppgaver/gruppeeksamen i to fag, og jeg klarer ikke finne noen å være på gruppe med. De jeg pleide å være med har sluttet på studiet :/

Virker som at alle har funnet sine grupper allerede, og det er ikke plass til meg :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en master jeg (plutselig har funnet ut at :P) vil inn på. I følge det som står på nettsiden har jeg det som trengs for å komme inn. Men det er jo vanskelig å vite helt hva de mener. Jeg har bachelor fra en annen skole, tar årsstudium nå på den skolen der det er master. Skjønner jo at det blir litt "styr" da, men det er jo faen meg ingen som gidder å gi meg noe som helst slags svar på hva som EGENTLIG trengs for å komme inn på den masteren.

Spurte en sånn rådgiver på skolen, hu visste ikke. Sa jeg måtte sende mail til inntakskontoret, som bare sa at jeg måtte søke og se hva som skjer.

Jeg spurte hva kriteriene for å komme inn var. Hvis det er minimum en bachelor med så så mange studiepoeng i visse fag, og C i snitt eller noe, SÅ SI DET DAAAAAHHHHHHH. Men neidaaaaaa.

Arghhhh.



Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få sutre over noe teit? Jeg går siste semester på bachelor og har bare ett fag hvor jeg kjenner noen, da alle de andre studievennene mine enten har byttet linje eller tar andre fag. Jeg sliter litt med sosial angst og har store problemer med å dra på ting alene, så det kjennes så DRIT!

Jaja, det er overkommelig siden jeg stort sett møter vennene mine til lunch og lesing likevel, men måtte sutre litt likevel ;)

Jeg sutrer også over at studieveilederen min skulle hjelpe meg med å finne fag før utgangen av sist uke, men jeg har fremdeles ikke hørt noe. Det spøker for masteren min, og jeg er irritert! Ser ut til at jeg må gå et år PPU etter bachelor fordi dusteuniversitetet ikke klarer å fikse opp i dette, men har hørt at dette kan være hell i uhell mtp lønn og utviklingsmuligheter.

Det var alt for i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få sutre over noe teit? Jeg går siste semester på bachelor og har bare ett fag hvor jeg kjenner noen, da alle de andre studievennene mine enten har byttet linje eller tar andre fag. Jeg sliter litt med sosial angst og har store problemer med å dra på ting alene, så det kjennes så DRIT!

Jaja, det er overkommelig siden jeg stort sett møter vennene mine til lunch og lesing likevel, men måtte sutre litt likevel ;)

Jeg sutrer også over at studieveilederen min skulle hjelpe meg med å finne fag før utgangen av sist uke, men jeg har fremdeles ikke hørt noe. Det spøker for masteren min, og jeg er irritert! Ser ut til at jeg må gå et år PPU etter bachelor fordi dusteuniversitetet ikke klarer å fikse opp i dette, men har hørt at dette kan være hell i uhell mtp lønn og utviklingsmuligheter.

Det var alt for i dag :fnise:

Det er IKKE TEIT å sutre over at man ikke kjenner noen i emnene man tar. :blomst:

Håper det løser seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE TEIT å sutre over at man ikke kjenner noen i emnene man tar. :blomst:

Håper det løser seg for deg!

Takk, så koselig sagt av deg :) Det er jo et filleproblem egentlig, det er ikke som om jeg er Vigdis Venneløs, jeg bare liker ikke sitte alene på forelesning. Jaja, ordner seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig dårlig start på semesteret. Faget begynte egentlig i midten av desember, men jeg som "alle andre" tok tidlig juleferie. Nå etter jul har det blitt veldig mye jobbing, så henger LANGT bak. VELDIG umotiverende!!! Har allerede et fag jeg skal ta opp i sommer, så kan IKKE ta opp enda et!



Anonymous poster hash: 32cc3...211
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få sutre over noe teit? Jeg går siste semester på bachelor og har bare ett fag hvor jeg kjenner noen, da alle de andre studievennene mine enten har byttet linje eller tar andre fag. Jeg sliter litt med sosial angst og har store problemer med å dra på ting alene, så det kjennes så DRIT!

Jaja, det er overkommelig siden jeg stort sett møter vennene mine til lunch og lesing likevel, men måtte sutre litt likevel ;)

Jeg sutrer også over at studieveilederen min skulle hjelpe meg med å finne fag før utgangen av sist uke, men jeg har fremdeles ikke hørt noe. Det spøker for masteren min, og jeg er irritert! Ser ut til at jeg må gå et år PPU etter bachelor fordi dusteuniversitetet ikke klarer å fikse opp i dette, men har hørt at dette kan være hell i uhell mtp lønn og utviklingsmuligheter.

Det var alt for i dag :fnise:

NEI. Det er ikke teit å sutre over det :) Jeg fikk en gedigen nedtur etter jeg var ferdig med bachelorgraden. Mot slutten var det et supersosialt studiemiljø, som nærmest kollapset da en del flyttet og miljøet ble splittet. Noen er her enda, og jeg tar i ny og ne en kaffi med de gjeldende, men alle driver med sitt, så det blir ikke det samme sosiale som før.

På masteren er vi veldig få og to av de har barn og hun ene er gravid. Derfor er det ikke noe sosialt miljø og snakke om utenom univeristetstiden. Jeg har riktignok noen å lunsje med på univeristetet, men det er ganske kjedleg at det sosiale livet utenom har forandret seg sånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan klagesaker føres frem? Får man som student noe beskjed om at klagen er i gang? Jeg sendte jo inn klageskjemaet i posten rett før jul, men jeg har ikke hørt eller sett noe enda. På studentweb står fremdeles den opprinnelige sensuren inne, og jeg synest jeg hørte at disse forsvinner når klagen behandles. Begynner jo å tro at klagen har forsvunnet i posten :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater å vente på karakterer! Venter fremdeles på en karakter i et fag jeg tok før jul. Det er den siste eksamenen min, og jeg vil vite hvordan det gikk NÅÅÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studiespesialiserende - allmenn

Tip - maskin og mekk (?)

Byggfag

Elektro

Service og samferdsel

Helse og sosial

Media og kommunikasjon

Design og håndtverk

Anonymous poster hash: 39280...8c0

+ idrett

+ Musikk, dans og drama

Og hvis man går studiespesialiserende er det flere linjer, på noen skoler må man velge seg inn allerede før man begynner. Det måtte jeg, men mulig det kun er på privatskoler

Av studiespesialiserende er det for eksempel

-Realfag

- Humanist

- Kunst

Æsj, fikk D på exphiloppgava :( Den teller ikke på snittet, men har fortsatt ikke lyst til å ha en D på vitnemålet. Skulle jobba mer med den :/ Den etterpåklokskapen..

Jeg fikk også en D :(
Det verste er kanskje at jeg synes jeg jobbet ganske greit med den. Ja, skikkelig drittfag og drittoppgave, men D?!?!?
Skal også be om begrunnelse
Endret av JulieUdugelige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Tuller du med meg?!!

Jeg greide å selge én bok dette semesteret, så jeg har i hvert fall tjent LITT på bøker. Så måtte jeg bytte et fag av ulike grunner, og nå er endelig pensumlista for det nye faget lagt ut, og AKKURAT den boka jeg solgte for to dager siden er på pensum i det nye faget!!! Aaah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæææ, konsentrasjonen min er så og si ikke-eksisterende. Var ganske motivert forrige semester (mesteparten av tiden ihvertfall), men kjenner at det er litt mer slit å motivere seg nå. Prøver å jobbe, men vanskelig å konsentrere seg!! Håper dette bare er en fase, jeg er jo 90 % sikker på at jeg har valgt rett studie, det er bare fagene som er litt tørre akkurat nå :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...