Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Sendte nettopp inn den dårligste innleveringsoppgaven noen sinne. Har vært noen tøffe par dager... Leste ikke gjennom ordentlig for å se etter skrivefeil en gang. MEN, det er nok ord og jeg har kildeliste, så det verste som kan skje er at jeg må skrive den på nytt.

Er så flau over å ha skrevet navnet mitt på noe sånt tull :(

Story of my life!!!!!

Og nå som jeg er ferdig med den oppgaven skal jeg skrive en til i et annet emne. Æsj er så drittlei disse kvalifiseringsoppgavene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har 28 timer på meg til å skrive 1000 ord om en kvinnelig britisk forfatter fra Viktoriatiden. Jeg har kommet meg igjennom halve boka og jeg aner ikke helt hva den handler om enda. Her er det jeg har fått med meg etter 350 sider:

Rik familie fra forstad må flytte til en drabantby.

Far tviler på sin religiøse tro, noe som fører til mange kvaler.

Hovedperson er ikke like vakker som den gifte søsteren, men har en sterk vilje.

Møter en mindre kjekk mann som hun diskuterer med og ikke liker, men blir dratt mot likevel.

Mor døende, i tillegg til å savne sin sjøfarende sønn.

På TREHUNDREDEOGFEMTI sider. GAH! Det mest interessante så langt er en liten linje om at det er billigere for fabrikksjefene å skifte ut arbeiderne etter hver som de dør, fremfor å bedre arbeidsforholdene.

Så er det tilbake til familien dramalama, akk og ve.

Tror jeg skal lese meg opp på en oppsummering av boka (Internett, I love you) og så rable ned det jeg finner.

STYRKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 28 timer på meg til å skrive 1000 ord om en kvinnelig britisk forfatter fra Viktoriatiden. Jeg har kommet meg igjennom halve boka og jeg aner ikke helt hva den handler om enda. Her er det jeg har fått med meg etter 350 sider:

Rik familie fra forstad må flytte til en drabantby.

Far tviler på sin religiøse tro, noe som fører til mange kvaler.

Hovedperson er ikke like vakker som den gifte søsteren, men har en sterk vilje.

Møter en mindre kjekk mann som hun diskuterer med og ikke liker, men blir dratt mot likevel.

Mor døende, i tillegg til å savne sin sjøfarende sønn.

På TREHUNDREDEOGFEMTI sider. GAH! Det mest interessante så langt er en liten linje om at det er billigere for fabrikksjefene å skifte ut arbeiderne etter hver som de dør, fremfor å bedre arbeidsforholdene.

Så er det tilbake til familien dramalama, akk og ve.

Tror jeg skal lese meg opp på en oppsummering av boka (Internett, I love you) og så rable ned det jeg finner.

STYRKE!

Har du brukt sparknotes eller liknende nettsider? Jeg sparer masse tid på å lese om pensumet mitt der. Når jeg har lest der kommer jeg meg raskere gjennom pensum :) Tør jeg spørre hva du leser?

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppriktig nedstemt av denne oppgaven. Jeg blir i trassig, får ikke til, dette går ikke, jeg klarer ikke humør. Jeg har alltid slitt veldig med skole og det stopper helt opp. Syns det er møkk vanskelig og jeg klarer ikke få ned ett ord og skal levere snart. Stirrer bare vekselsvis på skjermen og ut i rommet. Hater det her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skrive 10 sider på av et utkast til kapittel for masteroppgaven og jeg sliter med å få ordene ned på papiret. :(

I tillegg tar jeg en HF-utdanning så jeg sitter og lurer på hvor i alle dager jeg skal gjøre av meg når jeg er ferdig med mastern, og hva slags jobb jeg kan få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skrive oppgave til i kveld, og tenkte kompediet måtte være bra nok pensum. Men så viser det seg at den aktuelle problemstillingen ikke er nevnt i kompendiet.

Denne oppgaven blir YOLO YOLO YOLO YOLO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter midt i bacheloroppgaven som tar ublu med tid fordi det omtrent ikke finnes stoff om det temaet vi skriver om. I tillegg har vi økonomi og ledelseseksamen i mai som jeg ikke føler jeg får lest tilstrekkelig på, og i juni kommer eksamen i markedsføring. Har dårlig samvittighet fordi jeg ikke får gjort alt jeg burde ha gjort, men samtidig så har jo ikke døgnet mer enn 24 timer.



Anonymous poster hash: 47504...66a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noe som helst dette semesteret.

Jeg har levert arbeidskrav, såvidt. Det er det eneste. Vært i minimalt med forelesninger. Ikke lest noe pensum annet enn arbeidskrav-relevant pensum.

Dette kommer til å gå til helvete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noe som helst dette semesteret.

Jeg har levert arbeidskrav, såvidt. Det er det eneste. Vært i minimalt med forelesninger. Ikke lest noe pensum annet enn arbeidskrav-relevant pensum.

Dette kommer til å gå til helvete.

same.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

same.

Klarer liksom ikke engang BRY meg om at alt går til helvete. Jeg sitter i en bil som jeg ser er på vei til å treffe en fjellvegg liksom, og bare sitter apatisk og venter på smellet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer liksom ikke engang BRY meg om at alt går til helvete. Jeg sitter i en bil som jeg ser er på vei til å treffe en fjellvegg liksom, og bare sitter apatisk og venter på smellet.

Rart hvordan det blir sånn av og til. Vet ikke om man til slutt blir så lei og så klar for å bli ferdig med studiene at man rett og slett ikke greier å bry seg om å gjøre det bra.

Anonymous poster hash: 47504...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer liksom ikke engang BRY meg om at alt går til helvete. Jeg sitter i en bil som jeg ser er på vei til å treffe en fjellvegg liksom, og bare sitter apatisk og venter på smellet.

Og hvorfor studerer du?

Anonymous poster hash: d6903...e97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter midt i bacheloroppgaven som tar ublu med tid fordi det omtrent ikke finnes stoff om det temaet vi skriver om.

Anonymous poster hash: 47504...66a

Mener du at du ikke finner noe forskning/artikler/bøker om temaet? Hvis det er det som er problemet, har du forsøkt å få hjelp av en bibliotekar til å søke? Jeg er bibliotekar, og opplever ofte at studenter eller forskere kommer til meg og mener det finnes lite eller ingenting om et tema, men når vi sammen søker dukker det ofte opp mye mer enn de klarte på egenhånd.

Mange studenter søker ikke riktig, eller de søker ikke i de databasene de bør. Søkeord er ofte også problematisk fordi de ikke husker på eller kan synonymer, eller de rett og slett skriver ordet feil (f.eks. i ett ord når det skrives i to ord på engelsk.). Sjekk med biblioteket på høyskolen eller universitetet der du går for å se om du kan få tid til veiledning med en bibliotekar som er spesialisert på ditt fag. Det er best å avtale tid så kan dere sitte i ro og fred i stedet for å ta avanserte og tidkrevende spørsmål i skranken med andre som venter bak.

Anonymous poster hash: d5dc7...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor studerer du?

Anonymous poster hash: d6903...e97

Fordi jeg elsker faget. Jeg har bare en dårlig periode... Det må vel være lov :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor studerer du?

Anonymous poster hash: d6903...e97

Skal du sutre eller drive moralpreken?

Her går det greit, men ikke greit nok. Henger alltid litt bak :/ rekker ikke å hente meg inn pga deltidsjobb, noe som er slitsomt nå i påska med så mange kunder:0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har det som deg LaurenC, jeg har vært på skolen 2 ganger etter jul, kun levert arbeidskrav, skranter som fy og har nettopp bullshitet meg gjennom en eksamen jeg -håper- jeg står på.

Jeg gledet meg sånn til å begynne å studere, jeg har tatt opp fag i flere år og sluttet i en kjempefin jobb, flyttet fra alle kjente etc for å studere drømmefaget, og så bare gikk alt i stå et par mnd før jul. Begge trommehinnene sprakk, hørte ingenting, hadde feber hele tiden, kjæresten gjorde det slutt, kreft i familien, hele god damn regla. Det endte med at jeg aldri kom inn i miljøet her og kan navnet på cirka 3 på hele kullet.

Nå må jeg enten ta hele året om igjen eller få bare A og B resten av studiet for å komme videre på master, og jeg vil bare ligge i sengen og sove bort dette marerittet. Håper sommer kommer og at det blir ny frisk til høsten, at jeg kanskje blir kjent med noen, de rundt meg får det bedre, at jeg slipper å kjempe bare for å stå og at jeg kan føle litt mestring i det jeg driver med :)

Puh, det var rart å skrive dette ned, men sånn er det. Ønsker alle lykke til med eksamener som ikke er så fryktelig langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer liksom ikke engang BRY meg om at alt går til helvete. Jeg sitter i en bil som jeg ser er på vei til å treffe en fjellvegg liksom, og bare sitter apatisk og venter på smellet.

Helt likt her.

Vet at det fremdeles er tid til å gjøre det bra på eksamen, men jeg bare ser på bøkene og tenker "nope" akkurat som jeg er redd for hva som skjer dersom jeg gjør en innsats.

Liksom bedre å safe ved å gjøre ingenting og vite det går dårlig enn å gjøre en innsats og bli skuffa når det går dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kviet meg for å gå inn her og lese, typ "Ahh, jeg har eksamen om 3 uker og bare lest halve pensum!", men dere har det jo like dritt som meg, det gjør meg litt gladere. Jeg har heller ikke følt NOE som helst for dette semesteret, ikke brydd meg i det hele tatt, og det skremmer meg for jeg elsker jo faget mitt! Så har jeg to eksamener om to uker. Det får gå som det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noe som helst dette semesteret.

Jeg har levert arbeidskrav, såvidt. Det er det eneste. Vært i minimalt med forelesninger. Ikke lest noe pensum annet enn arbeidskrav-relevant pensum.

Dette kommer til å gå til helvete.

Vil bare gi deg en klem :hug::blomst:

Det ordner seg nok på en eller annen måte. Og JO, det er helt greit å ha en dårlig periode. Livet går opp og ned, også i studietiden. Det kan jo hende at du har megaflaks og får akkurat det du har lest om på eksamen. (Nå vet jeg ikke hva karakteren din er avhengig av, på mitt studie er det kun en eksamen i halvåret som avgjør, men det er annerledes på andre studier).

Litt sutring fra min side:

Studievenninna mi slutter på studie. :grine: Jeg sliter litt med å bli kjent med folk, og føler meg fort litt "utafor", siden jeg ikke er så mye ute på byen, liker trygge omgivelser osv osv.

Og jeg og studieveninna klikka bra nesten med en gang vi kom på samme kollokviegruppe i høst. Jeg har jo mange bekjente jeg kan spise lunsj eller jobbe litt med på studie, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre til høsten når hun slutter. Synes det er så vanskelig å finne andre å kollokvere bra med.

Også har hun flytta nå før påsken, og har derfor ikke vært med på så mye av kollokvietimer og undervisning.

På toppen av det hele føler jeg at jeg ligger ganske langt bak på studie for tiden, spesielt siden jeg fikk igjen macen etter to uker på reparasjon. Som betyr at jeg har tatt masse notater for hånd, og må gå gjennom og legge inn på macen igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...