Upadiela Skrevet 15. januar 2015 #6361 Skrevet 15. januar 2015 Oppdaterer studentweb annenhvert minutt, nesten. Kan ikke resultatene bare komme NÅ, er så stressa for denne karakteren! Eksamen var tung og lang, 6 timer... Så er så spent på hvordan det egentlig gikk for meg.
Lista Skrevet 15. januar 2015 #6362 Skrevet 15. januar 2015 Jeg fikk også en D Det verste er kanskje at jeg synes jeg jobbet ganske greit med den. Ja, skikkelig drittfag og drittoppgave, men D?!?!? Skal også be om begrunnelse Kjipt! Jeg jobba så lite som mulig med exphil, så fortjener egentlig ikke noe bedre, men hadde et (lite) håp om C uansett. Ja, jeg skal også be om begrunnelse.
PatrickBateman_ Skrevet 15. januar 2015 #6363 Skrevet 15. januar 2015 Blæææ, konsentrasjonen min er så og si ikke-eksisterende. Var ganske motivert forrige semester (mesteparten av tiden ihvertfall), men kjenner at det er litt mer slit å motivere seg nå. Prøver å jobbe, men vanskelig å konsentrere seg!! Håper dette bare er en fase, jeg er jo 90 % sikker på at jeg har valgt rett studie, det er bare fagene som er litt tørre akkurat nå Sliter med det samme... Drar på alle forelesninger, men sliter med å motivere meg selv nok til å gå på lesesalen og faktisk lese. Var suupermotivert forrige semester, skjønner ikke hvorfor jeg er så daff nå..
Gjest Offensive Pie Skrevet 16. januar 2015 #6364 Skrevet 16. januar 2015 Noen som vet hvordan klagesaker føres frem? Får man som student noe beskjed om at klagen er i gang? Jeg sendte jo inn klageskjemaet i posten rett før jul, men jeg har ikke hørt eller sett noe enda. På studentweb står fremdeles den opprinnelige sensuren inne, og jeg synest jeg hørte at disse forsvinner når klagen behandles. Begynner jo å tro at klagen har forsvunnet i posten :/ Når jeg har klaget (ved NTNU, om det har betydning), ble gammel sensur stående helt til klageprossessen var gjennomført.
lillsunshine Skrevet 16. januar 2015 #6365 Skrevet 16. januar 2015 Når jeg har klaget (ved NTNU, om det har betydning), ble gammel sensur stående helt til klageprossessen var gjennomført. Ok. Takk for svar! Da satser jeg på at det er samme prosedyre her (UiB). Jeg får bare smøre meg med tolmodighet...
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #6366 Skrevet 16. januar 2015 Fikk igjen karakter i dag... D. Klarer ikke helt å forholde meg til det, får bare gå videre og jobbe på... Anonymous poster hash: b0e0c...0f1
Belle de Jour Skrevet 16. januar 2015 #6367 Skrevet 16. januar 2015 Skulle bruke denne uka på å komme i gang litt og være skikkelig forberedt til undetvisningsstart neste uke men...hver dag har jeg tatt en vurdering og funnet ut at det beste er å ha litt mer ferie og å satse på at jeg over helga blir supermotivert! Ødela meg litt i eksamensperioden, og sliter litt med å motivere meg Tim et semester jeg vet blir veldig tøft. Starter med forelesning mandag kl. 0815...og fra nå av går alle fag på engelsk. Det er jo greit nok, men når jeg kan alle uttrykkene fra før på norsk blir det litt surr
poppy Skrevet 16. januar 2015 #6368 Skrevet 16. januar 2015 Åååh, jeg har så dårlig selvdisiplin nå etter ferien! Faget vi har nå er skikkelig tørt, forelesningene er ikke bra (mest sannsynlig fordi jeg ikke har lest pensum enda, så jeg skjønner jo ingenting), klarer ikke å komme meg tidlig opp om morgenen, og ikke har jeg klart å lese noe særlig heller.. Blæ, skjerpings!!
lillsunshine Skrevet 16. januar 2015 #6369 Skrevet 16. januar 2015 Jeg har elendig selvdisiplin! Jeg har kun lest introduksjonskapittelet til den ene bok, og that´s it. Det har vært så mye rot med å få på plass fagene. I dag fikk jeg endelig på plass timeplanen til det ene faget, og nå viser det seg at første undervisningsdag ikke er før 3.feburar. I det andre faget er det endå usikkert, men det starter uansett ikke før 11.februar. Ekstremt sein start, og jeg merker jeg er litt irritert på å få greie på dette nå. Hadde jeg visst dette på forhånd, kunne jeg planlagt det slik at jeg ble lengre hjemme og fikk jobbe litt og selvsagt lest litt hjemme. Velvel. Det er sikkert bra at jeg er tilbake til studiebyen, men da må jeg klare å motivere meg til å komme skikkelig i gang. Vi har ikke fått noe konkret å lese på til 3.februar, så jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte. Jeg tror jeg bare kommer til å lese den ene boka kapittel til kapittel. Fra mandag av skal jeg tilbake i rutine og være på lesesalen. Det høres umåtelig luksus ut dette her, men jeg vil ikke si det er noen stor fordel. Når vi endelig begynner med forelesingene så blir det ganske intenst. Jeg skal gjennom 6 innleveringer, noen refleksjonsnotater og 2 muntlige framføringer før eksamenstiden. Så dette blir veldig interessant, særlig siden jeg sliter sånn med å komme i gang!
Gjest BonBon Skrevet 16. januar 2015 #6370 Skrevet 16. januar 2015 Jeg føler meg ganske flink. Har kommet godt i gang med lesing, står opp kl 7 hver dag osv. MEN jeg har sikkert lagt på meg et kilo i måneden for jeg spiser når jeg kjeder meg/leser. Hvordan slutte å snacke???!!!
Gjest caramiacaramella Skrevet 16. januar 2015 #6371 Skrevet 16. januar 2015 Jeg skal skrive dissertasjon nå, men sliter veldig med å komme igang. Jeg har gjort masse research og kan mye om emnet, har mange tanker om det og tror jeg fint ville klart å få endel ned på papiret om jeg bare kunne begynt. Er så frustrerende! Hvordan klarer dere å motivere dere til å begynne på store oppgaver?
Poppie Skrevet 16. januar 2015 #6372 Skrevet 16. januar 2015 Jeg tar KUN støttefag dette semesteret (må ha det for å fullføre bachelor), og jeg kjeeeeder meg dørg ihjæl allerede! Tar fagene fordi jeg ble anbefalt dem av veileder, er visst det beste sidestudiet jeg kan ha ved siden av fordypningen min. Tok 30 stp av det i fjor, men da hadde jeg to fordypningsfag i tillegg, så gikk greit. Jeg har null interesse av faget, og forelesningene er så sponflate at jeg heller kunne ha tenkt å trekke ei visdomstann (da hadde det i det minste skjedd noe). Bare 4 måneder til fullført bachelor!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #6373 Skrevet 16. januar 2015 Fikk tilbake de siste karakterene i dag. Den ene gikk helt greit, tok faget for poeng, mens den andre, som beklageligvis må være med i masteren min, gikk direkte dårlig. Jeg leste, leste, leste, leste og leste. Gjorde alle eksamensoppgaver, og syns selv jeg gjorde en bra eksamen. Så på fasit som ble lagt ut, og var så fornøyd fordi jeg hadde gjort rett på omtrent alt.. Men neida. Nå må jeg ta det opp igjen. Da ender jeg opp med et semester med 2 fag, 4 deltidsjobber og fulltids masteroppgave. Hvorfor 4 jobber? Fordi jeg skal levere master i August, og må ha noe å leve av i sommer. I høst var jeg 200 % student, og det var i grunn ganske hardt det og. Får vel bare bitene tennene sammen og prøve litt hardere. Ikke at jeg trodde det var noe særlig mer å hente, men her er det bare å kjøre på. Det suger! Anonymous poster hash: 5a63e...533
lillsunshine Skrevet 16. januar 2015 #6374 Skrevet 16. januar 2015 Fikk tilbake de siste karakterene i dag. Den ene gikk helt greit, tok faget for poeng, mens den andre, som beklageligvis må være med i masteren min, gikk direkte dårlig. Jeg leste, leste, leste, leste og leste. Gjorde alle eksamensoppgaver, og syns selv jeg gjorde en bra eksamen. Så på fasit som ble lagt ut, og var så fornøyd fordi jeg hadde gjort rett på omtrent alt.. Men neida. Nå må jeg ta det opp igjen. Da ender jeg opp med et semester med 2 fag, 4 deltidsjobber og fulltids masteroppgave. Hvorfor 4 jobber? Fordi jeg skal levere master i August, og må ha noe å leve av i sommer. I høst var jeg 200 % student, og det var i grunn ganske hardt det og. Får vel bare bitene tennene sammen og prøve litt hardere. Ikke at jeg trodde det var noe særlig mer å hente, men her er det bare å kjøre på. Det suger! Anonymous poster hash: 5a63e...533 Det hørest direkte merkelig ut, at du i følge fasiten skal hatt rett på nesten alt, også få dårlig karakter. Jeg hadde iallfall bedt om begrunnelse, for hvis du selv føler du har gjort rett, så må du få greie på hva som du har gjort galt til neste gang. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2015 #6375 Skrevet 16. januar 2015 Det hørest direkte merkelig ut, at du i følge fasiten skal hatt rett på nesten alt, også få dårlig karakter. Jeg hadde iallfall bedt om begrunnelse, for hvis du selv føler du har gjort rett, så må du få greie på hva som du har gjort galt til neste gang. Ber om begrunnelse på mandag Faget er veldig detaljfokusert, så selv om jeg har grove trekk rett kan jeg ha blitt trukket mye hvis ikke detaljnivået mitt er bra nok. Generelt er det ansett som et vanskelig fag, og det ligger mellom 35 og 40 % stryk hvert eneste semester. Så jeg burde jo egentlig være glad for at jeg sto, selv om jeg følte det gikk mye bedre. Anonymous poster hash: 5a63e...533
99699 Skrevet 18. januar 2015 #6376 Skrevet 18. januar 2015 Så deilig for deg. Dessverre fungerer det ikke slik på studiet mitt! Hun gjør det jo ikke spesielt bra med den metoden da.. På ingeniørstudiene brukte jeg ca 6-7 timer hver dag og ca 12 når eksamenshelvete nærmet seg! 1
Hirondelle Skrevet 18. januar 2015 #6377 Skrevet 18. januar 2015 Hun gjør det jo ikke spesielt bra med den metoden da.. På ingeniørstudiene brukte jeg ca 6-7 timer hver dag og ca 12 når eksamenshelvete nærmet seg! Har omtrent det samme jeg og. Men jeg går litteraturvitenskap
99699 Skrevet 18. januar 2015 #6378 Skrevet 18. januar 2015 Har omtrent det samme jeg og. Men jeg går litteraturvitenskap Tar du bachelor eller master? Har fått sansen for litteratur etter at jeg sluttet vgs.
Gjest BonBon Skrevet 18. januar 2015 #6379 Skrevet 18. januar 2015 LaurenC og 99699; dere som leser så mye og så lenge om dagene - hvordan holder dere på motivasjonen og konsentrasjonen gjennom hele dagen?
Hirondelle Skrevet 18. januar 2015 #6380 Skrevet 18. januar 2015 Tar du bachelor eller master? Har fått sansen for litteratur etter at jeg sluttet vgs. Går på bachelor nå, men planen er master. Litteraturvitenskap er gøy!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå