rastløs_89 Skrevet 14. august 2012 #1361 Skrevet 14. august 2012 Jeg tror jeg reagerer totalt annerledes på kuren enn de fleste andre her inne. Leppene mine er tørre, og huden min er såklart tørr, men dette fikses lett med lipsyl og fuktighetskrem. Flasser ikke, blør ikke neseblod (enn så lenge). Men jeg er helt gjennomsiktig!! Ser ut som en smurf her jeg sitter, med synlige vener over HELE kroppen. Jeg er mest gjennomsiktig i de områdene der huden tidligere ikke har vært fet (bein, armer, mage). Jeg får helt angst av denne tynne huden. Har de siste 4 dagene tatt 20/40 mg om dagen, men nå tror jeg ikke jeg tør å ta mer enn maks 20 mg om dagen. Må ringe til hudlegen i morgen og høre om dette er greit. Blir det ikke bedre når jeg trapper ned dosen, så tror jeg at jeg bare slutter av hele kuren og går tilbake på Diane Har i skrivende stund bare en kvise... Har ikke tatt Diane på snart to mnd nå, har heller ikke hatt mensen. Jeg ser så skjør ut nå på Iso, med papirhud over hele kroppen. Blæ, Føler meg så alene om denne problemstillingen også :/
Gjest Paul Skrevet 14. august 2012 #1362 Skrevet 14. august 2012 Jeg tror jeg reagerer totalt annerledes på kuren enn de fleste andre her inne. Leppene mine er tørre, og huden min er såklart tørr, men dette fikses lett med lipsyl og fuktighetskrem. Flasser ikke, blør ikke neseblod (enn så lenge). Men jeg er helt gjennomsiktig!! Ser ut som en smurf her jeg sitter, med synlige vener over HELE kroppen. Jeg er mest gjennomsiktig i de områdene der huden tidligere ikke har vært fet (bein, armer, mage). Jeg får helt angst av denne tynne huden. Har de siste 4 dagene tatt 20/40 mg om dagen, men nå tror jeg ikke jeg tør å ta mer enn maks 20 mg om dagen. Må ringe til hudlegen i morgen og høre om dette er greit. Blir det ikke bedre når jeg trapper ned dosen, så tror jeg at jeg bare slutter av hele kuren og går tilbake på Diane Har i skrivende stund bare en kvise... Har ikke tatt Diane på snart to mnd nå, har heller ikke hatt mensen. Jeg ser så skjør ut nå på Iso, med papirhud over hele kroppen. Blæ, Føler meg så alene om denne problemstillingen også :/ Tynn hud er vanlig. Spesielt i ansiktet. Ring til hudlegen og hør der. Jeg ville nok ikke sluttet med kuren med mindre hudlegen sier noe annet. Alle problemene vil forhåpentligvis forsvinne etter at du er ferdig med kuren.
rastløs_89 Skrevet 14. august 2012 #1363 Skrevet 14. august 2012 Jammen ansiktet er jo faktisk det stedet på kroppen huden min er TYKKEST akkurat nå... Det er akkurat det som er så skremmende. Har dessuten fått flere "rødmerker" (a la blåmerker, bare røde...) på beina. Ikke hatt noen den siste uka etter at jeg trappet ned fra 50 mg daglig til 30 mg. Selv om huden blir tykkere etter kuren, tror jeg ikke at jeg holder ut 4 mnd til med denne papirhuden. Må jo dekke meg til fra topp til tå pga alle de synlige venene mine.
Gjest Paul Skrevet 14. august 2012 #1364 Skrevet 14. august 2012 Jammen ansiktet er jo faktisk det stedet på kroppen huden min er TYKKEST akkurat nå... Det er akkurat det som er så skremmende. Har dessuten fått flere "rødmerker" (a la blåmerker, bare røde...) på beina. Ikke hatt noen den siste uka etter at jeg trappet ned fra 50 mg daglig til 30 mg. Selv om huden blir tykkere etter kuren, tror jeg ikke at jeg holder ut 4 mnd til med denne papirhuden. Må jo dekke meg til fra topp til tå pga alle de synlige venene mine. Du får bestemme selv. Personlig ville jeg fortsatt, men om det er ett stor problem så avslutter du kuren. En kvise eller to er vel gjerne bedre en stygg hud over alt. Jeg får stygge sår på alle kroppsdeler som er naturlig å vise frem nå når det er sommer og fint vær. Dvs ansiktet, armer og bein. Det er jo ikke fint, men jeg prøver å ikke bry meg om hva andre måtte mene, så for meg går det fint. Men som sagt så må du vurdere om du skal avslutte eller ikke ut i fra hva du føler og mener er best for deg.
Gjest Sengaia Skrevet 15. august 2012 #1365 Skrevet 15. august 2012 Er det noen her som har erfaring med at man blir verre under lang tid av kuren? jeg er på min 3. måned, og det har bare blitt verre... 200 piller er tatt, 200 igjen. Hittil har det bare blitt verre... jeg begynner å bli redd for at det ikke skal funke på meg :S Men noen som har erfaring med det, og har blitt bedre likevel?
rastløs_89 Skrevet 15. august 2012 #1366 Skrevet 15. august 2012 Hos meg så ble det bedre fra og med dag en. Men så har jeg skjør og elendig hud i utgangspunktet, som lett danner arr, så det kan jo hende at en tynn hud som min "tømmer seg" raskere enn en mer solid og tykkere hud. Prisen jeg har måttet betale for at kuren har så god effekt på kvisene, er at jeg i skrivende stund er gjennomsiktig, med synlige vener fra topp til tå. Særlig er det ille på innsiden av overarmene og bak knærne :/ Har trappet ned til 20mg per dag nå (69 kg), og skal fortsette med dette i et par uker til for å se om huden blir tykkere. Du som tar så høy dose Sengaia, har du merket noe til mer synlige vener på armer og bein? Eller er det bare meg?
Gjest Sengaia Skrevet 15. august 2012 #1367 Skrevet 15. august 2012 Jeg tok 80 mg en ukes tid, før jeg fra og med denna uka trappa ned til 60 igjen. På 80 mg merka jeg mer bivirkninger som veldig tørre øyne, hud, nese, og følte meg dårlig, "tung til sinns". Nå er jeg på 60 mg igjen, og jeg merker veldig tørr hud, lepper, hår osv, og er veldig tiltaksløs. (Andre som merker at dere er mer tiltaksløse på kuren?) Huden min har alltid tålt utrolig mye. Jeg har aldri trengt solkrem e.l. Så jeg har ikke merka noe mer synlige vener på armer eller bein.. Men så tåler som sagt huden min unormalt mye, kanskje det er andre her som opplever det samme som deg?
Gjest Sengaia Skrevet 15. august 2012 #1368 Skrevet 15. august 2012 Nå måtte jeg se etter om jeg hadde synlige vener, og venene under overarmene er litt mer synlige. Så da er det ikke bare deg
Gjest arthas_ Skrevet 16. august 2012 #1369 Skrevet 16. august 2012 Grensen for frikort er jo rett over 1900,-, men hudlegen min sa at frikortet ikke gjelder pillene. Så man må over 1900,- to ganger på en måte. Man får igjen pengene for pillene som man har betalt over 1900,- og man slipper å betale egenandel etter man har vært over 1900,- hos leger og sånn.
Gjest Sengaia Skrevet 16. august 2012 #1370 Skrevet 16. august 2012 I dag har jeg jogga en tur for første gang på år og dager... nå er jeg så tørr som det er mulig å bli. har drukket masse vann og smurt meg masse med bodylotion, men jeg er bare helt i ørska, og uttørka... noen som vet om man kan jogge under kuren? Og tips til dehydrering/ekstremt tørr hud?
Gjest Paul Skrevet 16. august 2012 #1371 Skrevet 16. august 2012 I dag har jeg jogga en tur for første gang på år og dager... nå er jeg så tørr som det er mulig å bli. har drukket masse vann og smurt meg masse med bodylotion, men jeg er bare helt i ørska, og uttørka... noen som vet om man kan jogge under kuren? Og tips til dehydrering/ekstremt tørr hud? Jeg både trener (styrke) og sykler mye. Når jeg trener styrke (innendørs) blir huden som oftest ganske fin og på en måte litt fuktig, nesten som om jeg har smurt meg med fuktighetskrem, men når jeg sykler så blir den knusktørr. Aner ikke hvorfor det er sånn, men kanskje det har noe med at man er ute og at huden tørker mer ut da? Du må nok bare smøre på med fuktighetskrem, og hvis huden flasser mye så pleier jeg å vaske den litt først. Da blir huden litt myk og man kan skrape bort den løse huden med et håndkle uten å rive og lage stygge merker og sår. Ellers er det vel lurt å drikke masse vann. Om jogging er et problem så går det vel an å vente til du er ferdig med kuren, eller så må du nesten finne en annen måte å bevege deg på. Gjør det som passer deg og din tørre hud best.
rastløs_89 Skrevet 16. august 2012 #1372 Skrevet 16. august 2012 Jeg tok 80 mg en ukes tid, før jeg fra og med denna uka trappa ned til 60 igjen. På 80 mg merka jeg mer bivirkninger som veldig tørre øyne, hud, nese, og følte meg dårlig, "tung til sinns". Nå er jeg på 60 mg igjen, og jeg merker veldig tørr hud, lepper, hår osv, og er veldig tiltaksløs. (Andre som merker at dere er mer tiltaksløse på kuren?) Huden min har alltid tålt utrolig mye. Jeg har aldri trengt solkrem e.l. Så jeg har ikke merka noe mer synlige vener på armer eller bein.. Men så tåler som sagt huden min unormalt mye, kanskje det er andre her som opplever det samme som deg? Takk for svar angående synlige vener - godt å vite at jeg ikke er alene om det. Nå har jeg tatt 20mg i snart en uke, og føler meg allerede mer opplagt enn da jeg var på 40 og 50. Tror det å føle seg utmattet er helt normalt på kuren, i kanskje tenker og bekymrer seg ekstra for hvordan det hele skal gå?
Gjest Sengaia Skrevet 17. august 2012 #1373 Skrevet 17. august 2012 Takk for svar! Paul: hvor mange mg går du på? Føler du deg mer utmattet etter du begynte på kuren?
Gjest Paul Skrevet 17. august 2012 #1374 Skrevet 17. august 2012 Takk for svar! Paul: hvor mange mg går du på? Føler du deg mer utmattet etter du begynte på kuren? Tar 40 mg hver kveld nå. Hos meg er det vel heller det motsatte. Hehe. En av bivirkningene er jo deprisjon, og det hadde jeg for under ett halvt år siden, og regnet med det ville komme sterkt tilbake, men nå føler jeg at livet er ganske så bra. Så nei, jeg blir ikke utmattet. Litt sliten om kvelden og morgenen kanskje, men det er vel pga mangel på søvn. Men hvis du føler det utmattet så kommer det nok til å gå over. Prøv å tenke positivt og kom deg f.eks. ut litt hver dag. Gå en tur eller noe som du synes er okei å gjøre. Noen bedre tips enn det har jeg dessverre ikke.
ChrisML Skrevet 17. august 2012 #1376 Skrevet 17. august 2012 Jeg har trappa opp fra 3 tabletter daglig til 4 tabletter. Jeg veier ca 65 kg, og tar 4 nå for å bli litt fortere ferdig. Har noen her erfaring med å ta litt høyere dose? Noen som tar 80 mg daglig? Jeg tok 100 mg daglig på slutten. Jeg veier 73 kg og er gutt. For å bli fort ferdig. Vil ikke anbefale det over tid, ble utrolig nedstemt og bivirkningene var ekstreme. Men gjorde det bare i 14 dager for å nesten halvere tia som var igjen og få den boosten med høy styrke på slutten .
ChrisML Skrevet 17. august 2012 #1377 Skrevet 17. august 2012 Jeg ble forresten ferdig med kuren på mandag! Utrolig digg, vært på 100 mg siste 14 dagene og det var merkbart for å si det sånn. Fjerde dagen uten iso nå, føles rart å ikke ta pillene. Leppene er litt bedre nå og føler med litt kvikkere. Satse på at bivirkingene går over helt når uka er omme . Tok jo en uke før de kom også, så de må sikkert fade ut og.
Gjest Sengaia Skrevet 17. august 2012 #1378 Skrevet 17. august 2012 Så bra! :D Er du fornøyd med resultatet? Kan tenke meg at det har vært et helvete med 100 mg daglig, ja...
ChrisML Skrevet 17. august 2012 #1379 Skrevet 17. august 2012 Så bra! :D Er du fornøyd med resultatet? Kan tenke meg at det har vært et helvete med 100 mg daglig, ja... Yep, resultatet kunne ikke vært mer perfekt. Ikke en eneste kvise å se, ikke på ryggen eller der jeg var mest plaget. Så alt i alt, kjempefornøyd! 1
ChrisML Skrevet 18. august 2012 #1380 Skrevet 18. august 2012 Før bilde: Kan se at ansiktet er del ruglete her og kviser bla på tinningen. Etter bilde (sry, litt sleezy, men måtte ta et bilde nå): Fortsatt veldig rød da men.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå