Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Donnaaloove skrev:

Ja de sa det på apoteket her, men at fortsatt noen apoteker selger den frem til det er tomt 😱 Men ACO sin var veldig god den også!

Så deilig at du snart er ferdig! Er du fornøyd med huden din sålangt? 

Mitt utbrudd har roet seg, takk Gud. Har aldri hatt så stygg hud før 😱

Ver ikke hvor lenge jeg har igjen jeg :/ har gått 3 mnd ca (- 1 uke da). Og har da tatt 2 om dagen. Litt usikker på hvor lenge som er vanlig? Eller har det med mengden å gjøre kanskje? 😊

Er veldig fornøyd. Har no fått eksem i ansiktet, men reknar med at det går vekk med litt hydrokortison. Men ift. kviser har eg absolutt ingen antydning til noko som helst! Eg elske da 😍

Så bra! Føler du deg så fin i huden no til at du føler kuren hjelper? Eller treng du litt tid til? 😊

Det spørs vel på kor mange kg du er og kor mange tablettar du må ha for å nå riktig dose. Så det varierer veldig trur eg. Eg har jo gått på tre til dagen heilt frå starten, då går det jo litt kjappare. Hadde eg gått på mindre dose hadde jo det vore færre biverknadar, men eg synes det har gått fint. Skal sjå om eg ikkje får tella over kor mange eg har att i jula 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei! Da har jeg kjøpt min siste eske med isotretinoin!:bolledeig:
MEN jeg finner ikke ut hvordan jeg får refusjon på det?? Fikk med kvittering fra apoteket, og de sa at jeg skulle lese på helfo for å finne et slags skjema som jeg skulle fylle ut, men jeg blir ikke klok.. Er det noen av dere som har erfaringer med dette? :vetikke: Setter stor pris på hjelp :takke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. desember 2015 at 17.36, {lykketroll} skrev:

Heihei! Da har jeg kjøpt min siste eske med isotretinoin!:bolledeig:
MEN jeg finner ikke ut hvordan jeg får refusjon på det?? Fikk med kvittering fra apoteket, og de sa at jeg skulle lese på helfo for å finne et slags skjema som jeg skulle fylle ut, men jeg blir ikke klok.. Er det noen av dere som har erfaringer med dette? :vetikke: Setter stor pris på hjelp :takke:

 

Jeg sendte nettopp inn skjemaet for å få refundert pengene.
Gå inn på www.helfo.no, og i søkefeltet skriver du inn;
"Kvitteringsskjema for dekning av utgifter til legemidler/næringsmidler kjøpt på resept". 
Så er det bare å fylle ut skjemaet, legge ved alle kvitteringer og få sendt det med en gang :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.12.2015 at 18.20, linkan skrev:

Jeg sendte nettopp inn skjemaet for å få refundert pengene.
Gå inn på www.helfo.no, og i søkefeltet skriver du inn;
"Kvitteringsskjema for dekning av utgifter til legemidler/næringsmidler kjøpt på resept". 
Så er det bare å fylle ut skjemaet, legge ved alle kvitteringer og få sendt det med en gang :)
 

Tusen hjertelig takk :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 07.12.2015 at 9.11, AnonymBruker skrev:

Sluttet på kuren i august. Har fått tilbake hudormer og noen ganger små kviser. De cystiske som gir arr er borte, men ikke fornøyd. 

Anonymkode: 6770c...7d2

Samme her. Sluttet kur i april. Hudormer er tilbake som før og får småkviser og whiteheads hele tiden. Ikke fornøyd. Men lite cyster i sikte heldigvis. Ikke fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, carianne skrev:

Samme her. Sluttet kur i april. Hudormer er tilbake som før og får småkviser og whiteheads hele tiden. Ikke fornøyd. Men lite cyster i sikte heldigvis. Ikke fornøyd. 

Ikke fornøyd jeg heller. Akkurat nå har jeg masse snåkviser rundt kjeven under øret og i pannen. De ved kjeven føles som hudormer egentlig. Litt sånn ruglete. Og det er uhyre vanskelig å finne hudpleie som passer. Har brukt skinoren i hele høst. Og var fornøyd de første 4 ukene med den,men ikke nå. Skjønner ikke at det ikke skulle være bedre enn dette? Jeg hadde knapt nok en kvise i pannen tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, carianne skrev:

Samme her. Sluttet kur i april. Hudormer er tilbake som før og får småkviser og whiteheads hele tiden. Ikke fornøyd. Men lite cyster i sikte heldigvis. Ikke fornøyd. 

Åh nei, så kjedelig å høre :-( Kan jeg spørre hva slags akne du hadde før kuren? Hva sier hudlegen om at det har kommet tilbake? Trodde nesten alle ble kurert jeg og er livredd for at jeg skal få tilbake alt, for det orker jeg nesten ikke :ohmy:

Anonymkode: 4f1c4...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Kaffejenta30 skrev:

Ikke fornøyd jeg heller. Akkurat nå har jeg masse snåkviser rundt kjeven under øret og i pannen. De ved kjeven føles som hudormer egentlig. Litt sånn ruglete. Og det er uhyre vanskelig å finne hudpleie som passer. Har brukt skinoren i hele høst. Og var fornøyd de første 4 ukene med den,men ikke nå. Skjønner ikke at det ikke skulle være bedre enn dette? Jeg hadde knapt nok en kvise i pannen tidligere...

Åh nei, så kjedelig å høre :-( Kan jeg spørre hva slags akne du hadde før kuren? Hva sier hudlegen om at det har kommet tilbake? Trodde nesten alle ble kurert jeg og er livredd for at jeg skal få tilbake alt, for det orker jeg nesten ikke :ohmy:

Anonymkode: 4f1c4...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. november 2015 at 12.59, Donnaaloove skrev:

 

Ferdig på kur! Gav litt ekstra gass på slutten og tok fire kvar dag for å bli ferdig litt før. Immunforsvaret mitt har vore heilt håplaust, men eg håpar at huden held seg fin framover. Ser det er fleire som no skriver at dei ikkje er fornøyd. Er faktisk ganske surt om kvisene kjem att etter all tid og pengar brukt på behandling til no. Har du lenge att på din kur no? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig, krysser fingerene for at huden din holder seg bra 😄

Jeg har vært på kuren i ca 3 mnd nå, og er litt usikker på hvor lenge jeg har igjen.. Akkurat nå er jeg ikke veldig fornøyd. Sminken sitter ikke fint lenger, slik den gjorde i starten haha.. Og jeg har fortsatt kviser, mulig det er litt min egen skyld fordi jeg ikke klarer å la være å pelle.

 

Føler egentlig jeg begynte helt på nytt når jeg hadde den pausen, så håper jeg blir ordentlig fin i huden snart 😊

 

Off ja ble litt redd når jeg leste om alle de som ikke var fornøyde :/ dette orker jeg ikke å gjøre igjen. Har vært så sliten og trøtt, hatt masse mageproblemer osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på kur nr 2, da kur nr 1 egentlig ikke hjalp mye i ansiktet for min del. Fikk ny hudlege på volvat, og han sa at han har pasienter som er på kur 3 og 4 også. Men skal blu kvitt dette drittet en gang for alle. 

På den positive siden synes jeg kroppen takler kur 2 bedre enn nr 1. Bivirkningene er ikke like ille. 

Anonymkode: 6770c...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på kur nr 2, da kur nr 1 egentlig ikke hjalp mye i ansiktet for min del. Fikk ny hudlege på volvat, og han sa at han har pasienter som er på kur 3 og 4 også. Men skal blu kvitt dette drittet en gang for alle. 

På den positive siden synes jeg kroppen takler kur 2 bedre enn nr 1. Bivirkningene er ikke like ille. 

Anonymkode: 6770c...7d2

http://www.lommelegen.no/legesvar/gjentatte-roaccutan-kurer

 

Så flere lurte på om det er vanlig med flere kurer. Her er noe info.,

Anonymkode: 6770c...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hadde håpet det skulle være nok med en kur :( Men mente hudlegen at flere kurer øker sannsynligheten for å bli bra?

kan jeg spørre, hvor alvorlig var hudproblemene til dere andre før dere startet på kur? 

Anonymkode: 4f1c4...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, hadde håpet det skulle være nok med en kur :( Men mente hudlegen at flere kurer øker sannsynligheten for å bli bra?

kan jeg spørre, hvor alvorlig var hudproblemene til dere andre før dere startet på kur? 

Anonymkode: 4f1c4...de4

Har moderat alvorlighetsgrad , problemet er at mange etterlater merker/arr. 

Anonymkode: 6770c...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, hadde håpet det skulle være nok med en kur :( Men mente hudlegen at flere kurer øker sannsynligheten for å bli bra?

kan jeg spørre, hvor alvorlig var hudproblemene til dere andre før dere startet på kur? 

Anonymkode: 4f1c4...de4

Var ikke så ille for meg heller, egentlig. Var mer det at de aldri forsvant helt :) Slitsomt med dyptliggende kviser som aldri forsvinner. Ganske greie å sminke over, men jeg vil jo helst føle meg komfortabel uten sminke også. 
Håper det holder med den ene kuren for min del, men den siste måneden har resultatet stagnert litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei!

i dag begynner jeg endelig på isotretinoin. siden jeg ikke orker å lese gjennom alle sidene så lurte jeg på om dere kunne gi meg deres beste tips for tørr hud og lepper? er redd for bivirkningene og er på jakt etter gode produkter som virker :) 

takk på forhånd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, StrøkenFrøken skrev:

hei!

i dag begynner jeg endelig på isotretinoin. siden jeg ikke orker å lese gjennom alle sidene så lurte jeg på om dere kunne gi meg deres beste tips for tørr hud og lepper? er redd for bivirkningene og er på jakt etter gode produkter som virker :) 

takk på forhånd!

 

Purelan for leppene og La Roche Posay for ansiktet. 
Har fortsatt ikke funnet noen god fuktighetskrem for hendene, det er det jeg sliter mest med nå. Skikkelig tørre hender. Vaseline Intensive Care Extra Strength håndkrem funker helt greit frem til jeg finner noe enda bedre :)
Håper du finner gode produkter raskt, jeg begynte med ansiktskremen fra dag 1, det tror jeg har hjulpet mye for min del. Har ikke vært tørr i ansiktet i det hele tatt, og jeg er litt over halvveis nå. 

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar ! da skal jeg sjekke det ut :) krysser fingrene for at jeg ikke får så sterke bivirkninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ca 3-3,5 mnd på iso nå, med to tab om dagen. Får fortsatt kviser og har hudormer enda. Men kvisene blir gjerne ikke så store lenger. Jeg ble idag bedt å slutte på iso av fastlegen min da jeg hadde lave nivåer av hvite blodlegemer. Han var ikke sikker på om det var pga iso, men ville sjekke på nytt om to uker for å se om det hadde blitt bedre da. 

Kjipt og måtte avbryte, men nå er jeg veldig lei. Konstant sliten, mageproblemer, vonde ledd etc. Håper bare huden min fortsetter og bli bedre selv om jeg slutter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

kan noen hjelpe meg her?
har søkt til helfo selv om å få dekket på hvit resept.
men fikk i dag avslag  da søknaden er vudert etter folketrygdeloven § 5-4, og det er blitt avslått dekning til utgifter til behandling da legen (privat hudlege) jeg har vært hos ikke har avtale om driftstilskudd med regionalt helseforetak.

men hva skal det ha å si? det er jo ikke timene hos han jeg skal ha dekket, men medisinen?

jeg skal selvfølgelig klage på vedtaket, for om dette hadde blitt søkt om før jeg kjøpte medisinen, ville jeg jo ha fått den billigere på apoteket, så jeg skjønner ikke hvorfor de gir avslag nå.

 

noen som kan hjelpe meg med formulering til klage?


 

Anonymkode: 1b9c4...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...