Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 10. januar 2012 #361 Del Skrevet 10. januar 2012 Her er alle velkommen! Fortell gjerne deres historier om problemhud og, her er alle interessert i å høre på! Hei igjen Jeg tar to tabletter om dagen, og skal nok fortsette med det ut kuren. Har fått sånne bivirkninger at legen ikke ga meg lov til å øke dosen, selv om planen var at jeg skulle opp på tre tabletter. Så det tar lang tid før jeg er ferdig Hvilken hudpleierutine har dere andre nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 10. januar 2012 #362 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Jeg begynner nå å merke bivirkningene og spesielt muskelsmerter fra HELVETE, idag kunne jeg ikke engang dra på jobb på grunn av smertene, føltes ut som jeg hadde blitt truffet av en trailer i bena, jeg har spist smertestillende som om det var snacks, stakkars leveren min, forundrer meg ikke om jeg ikke får en ny resept nå på grunn av at blodprøven viste at leveren er for svak. jeg vet allerede at dette kommer til å bli en utfordring for å si det mildt. why accutane.....why Endret 10. januar 2012 av oslotur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Hufsa_ Skrevet 12. januar 2012 #363 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg begynner nå å merke bivirkningene og spesielt muskelsmerter fra HELVETE, idag kunne jeg ikke engang dra på jobb på grunn av smertene, føltes ut som jeg hadde blitt truffet av en trailer i bena, jeg har spist smertestillende som om det var snacks, stakkars leveren min, forundrer meg ikke om jeg ikke får en ny resept nå på grunn av at blodprøven viste at leveren er for svak. jeg vet allerede at dette kommer til å bli en utfordring for å si det mildt. why accutane.....why Huff da. Hørtes ikke helt bra ut. Kjenner til det med muskelsmerter og ømme muskler og slikt ja, men det har aldri vært så gale med meg at jeg har måttet blitt hjemme fra skole eller jobb. Du burde kanskje iallefall spise smertestillende som ibux istedenfor paracet siden ibux går på magen og paracet går mer på leveren etter hva jeg har skjønt? Hvor lenge har du gått på pillene og hvor mange tar du daglig? Jeg var med legen igjen i dag. Jeg skulle jo egentlig vært ferdig nå om et par brett med piller, men siden jeg har hatt utbrudd for veldig kort tid siden så skal jeg gå på det 1 mnd ekstra med 3 piller daglig. Men etter det ble ikke noe mer sa hudlegen. Så da blir jeg nok ferdig om en måneds tid. Skal bli deilig! Sinnsykt lei av den tørre huden, leppene, de ømme musklene og den rare stikkende greia jeg har i ene foten min. Hvor lenge har dere andre igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 12. januar 2012 #364 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg har en pakke igjen med 3 piller daglig, så gleeeder meg til å bli ferdig : D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #365 Del Skrevet 12. januar 2012 I dag har jeg sluttet med tetra, i morgen er det blodprøver og på onsdag får jeg iso. Spent!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2012 #366 Del Skrevet 15. januar 2012 er det flere enn meg som har merket at de har fått litt mer ansiktshår med denne kuren? prøv å se veldig nøye med et lite speil vinduet med naturlig lys for da ser du det mye bedre, langs kinnbeinet eks. også har jeg merket at jeg må nappe øyenbryna litt oftere. noen fler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 15. januar 2012 #367 Del Skrevet 15. januar 2012 Jeg har ikke merket noe til økt hårvekst i ansiktet, men jeg har mye fra før av.. :/ Jeg er halvveis i kuren nå, har 2,5mnd igjen! Skal dere på konsultasjon etter avsluttet kur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 15. januar 2012 #368 Del Skrevet 15. januar 2012 er det flere enn meg som har merket at de har fått litt mer ansiktshår med denne kuren? prøv å se veldig nøye med et lite speil vinduet med naturlig lys for da ser du det mye bedre, langs kinnbeinet eks. også har jeg merket at jeg må nappe øyenbryna litt oftere. noen fler? Da jeg var ferdig med roaccutan for fire-fem år siden (er nå på min andre kur) syns jeg selv at det så ut som om jeg fikk mye hår i ansiktet. Ifølge fastlegen min var det bare fordi at når jeg hadde masse kviser og nye arr, så kom ikke hårene frem og var synlige, eller noe sånt. Og i tiden fra da til nå har jeg ikke hatt noen økt vekst, heller en nedgang. Derimot har fargen i øyenbrynene forsvunnet. De var nesten sorte, nå er de helt lyse og mellomblonde. Om det har noen sammenheng vet jeg ikke. Ellers så har jeg lest at hirsutisme er en bivirkning av roaccutan. I papirene jeg fikk av hudlegen angående isotretinoinen står det at hårforandringer som regel går over etter avsluttet kur. Vet dere om de har endret noe i pillene fra da de het roaccutan til nå når de heter isotretinoin, eller er det kun navnet (og patentet?) som er endret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supermee Skrevet 16. januar 2012 #369 Del Skrevet 16. januar 2012 Har begynt å blø i nesen på grunn av tablettene! Veldig irriterende! Noen som vet hvorfor vi blør i nesen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 16. januar 2012 #370 Del Skrevet 16. januar 2012 (endret) På onsdag har jeg gått tolv uker på kuren, og det er bare noen få prikker igjen i fjeset mitt! Skal hvertfall gå på tre piller daglig ut februar, kanskje det er nok Har ikke merket noe særlig mer ansiktshår, men som det ble nevnt over her, så har kanskje kviser og arr dekket for dem før. supermee: det kommer av at slimhinnene tørker ut på kuren. Veldig kjedelig, har hatt et par episoder selv. Endret 16. januar 2012 av bowie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 17. januar 2012 #371 Del Skrevet 17. januar 2012 Blæh. Har fått et utbrudd pga. PMS. Dette skjer hver måned -.- Så antar hormonene mine har en ganske stor påvirkning på huden min. Sa det til modern, og hun bare: "ja, om det varer etter kuren får vi bare sette deg på p-piller da..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Hufsa_ Skrevet 17. januar 2012 #372 Del Skrevet 17. januar 2012 Blæh. Har fått et utbrudd pga. PMS. Dette skjer hver måned -.- Så antar hormonene mine har en ganske stor påvirkning på huden min. Sa det til modern, og hun bare: "ja, om det varer etter kuren får vi bare sette deg på p-piller da..." Går du ikke allerede på p-piller da? Jeg har iallefall ikke noe annet valg enn å gå på p-piller når jeg går på denne kuren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Hufsa_ Skrevet 17. januar 2012 #373 Del Skrevet 17. januar 2012 Da jeg var ferdig med roaccutan for fire-fem år siden (er nå på min andre kur) syns jeg selv at det så ut som om jeg fikk mye hår i ansiktet. Ifølge fastlegen min var det bare fordi at når jeg hadde masse kviser og nye arr, så kom ikke hårene frem og var synlige, eller noe sånt. Og i tiden fra da til nå har jeg ikke hatt noen økt vekst, heller en nedgang. Derimot har fargen i øyenbrynene forsvunnet. De var nesten sorte, nå er de helt lyse og mellomblonde. Om det har noen sammenheng vet jeg ikke. Ellers så har jeg lest at hirsutisme er en bivirkning av roaccutan. I papirene jeg fikk av hudlegen angående isotretinoinen står det at hårforandringer som regel går over etter avsluttet kur. Vet dere om de har endret noe i pillene fra da de het roaccutan til nå når de heter isotretinoin, eller er det kun navnet (og patentet?) som er endret? Hva er hirsutisme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Hufsa_ Skrevet 17. januar 2012 #374 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg har ikke merket noe til økt hårvekst i ansiktet, men jeg har mye fra før av.. :/ Jeg er halvveis i kuren nå, har 2,5mnd igjen! Skal dere på konsultasjon etter avsluttet kur? Jeg har heller ikke merka noe til mer ansiktshår. Jeg skal på konsultasjon etter avsluttet kur ja. Dvs mulig jeg fortsatt har igjen et par brett når den timen er satt opp, men jeg er da sånn ca ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 17. januar 2012 #375 Del Skrevet 17. januar 2012 Hva er hirsutisme? Hirsutisme: http://nhi.no/sykdommer/kvinne/diverse/okt-beharing-og-hirsutisme-1405.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 17. januar 2012 #376 Del Skrevet 17. januar 2012 er det flere enn meg som føler at denne kuren suger ut all energien i kroppen? Det eneste jeg gjør er å spise-sove-spise-sove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 17. januar 2012 #377 Del Skrevet 17. januar 2012 Går du ikke allerede på p-piller da? Jeg har iallefall ikke noe annet valg enn å gå på p-piller når jeg går på denne kuren... Nope Jeg bare lovte legen å "holde meg borte fra seksuell omgang med gutter" og være helt ærlig med han, så trengte jeg det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 17. januar 2012 #378 Del Skrevet 17. januar 2012 er det flere enn meg som føler at denne kuren suger ut all energien i kroppen? Det eneste jeg gjør er å spise-sove-spise-sove Har samme greia. Skal faktisk få legeærlæring snart, siden jeg har mistet en del timer pga. utmattelse og depresjoner. Tror ikke det gjør så mye for å slette fravær, men da får jeg i det minste en forklaring på det. Har følt meg skikkelig rar i de siste månedene... :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 17. januar 2012 #379 Del Skrevet 17. januar 2012 Hei igjen Jeg tar to tabletter om dagen, og skal nok fortsette med det ut kuren. Har fått sånne bivirkninger at legen ikke ga meg lov til å øke dosen, selv om planen var at jeg skulle opp på tre tabletter. Så det tar lang tid før jeg er ferdig Hvilken hudpleierutine har dere andre nå? Går i rensekrem og hudkrem fra decleor her =) Mildt og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 17. januar 2012 #380 Del Skrevet 17. januar 2012 Må man gå på p-piller under kuren dersom man er seksuelt aktiv? Hadde håpt det holdt med kobberspiralen pluss kondom... Må det være hormonbasert prevensjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå