Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Tror det er ulik styrke som er anbefalt etter om det er 1. eller 2. kuren :) Men virker som folk flest spiser mellom 4 og 5 pakker,sånn litt avhengig av vekt og mengde hudlegen har satt per kilo. At du er fri for hudormer høres ut som en drøm :) Hvordan er porene dine da forresten? Føler at mine er litt ekstra brede nå som ting har kommet ut, men at det er som de trekker seg sammen litt for litt hver dag jeg står opp og kikker meg NØYE i speilet :)

Fant ingen på et kjapt ebay søk nå, men er nesten helt sikker på at det var der jeg fant da vi snakket om dette sist, og jeg bare ikke fikk bestilt der og da. Kanskje det er mulig å gå innom en salong som har restylane-behandling og høre om man kan få kjøpe?

....den der A-dermakremen lukter forøvrig litt funky :) Smører på tykke lag, og den hjelper virkelig på eksemet som kommer langsomt på hender og armer, men den lukter...omega. Innså plutselig hva den noe rare lukten i klærne mine var for noe. Men det får bare gå - den kremen er min beste venn! SÅ glad du skrev om den :)

Ja, det har du rett i :) Er lavere dose andre kuren, for da fyller man på en måte bare på den man allerede har tatt. Det er litt deilig å vite at det man ikke har tatt er bortkastet om man skulle være så uheldig å få tilbakefall. Jeg har aldri vært plaget med store porer. Porene mine synes ikke i det hele tatt, så ingen forskjell der :)

Ja, den lukter ikke akkurat supergodt den A-dermaen nei, hihi. Og ganske klissete.. Men absolutt verdt det! Den reddet meg også første kuren :) Så bra det funker for deg også!

Jeg tror jeg hadde sendt mail eller ringt til de klinikkene nær deg og hørt angående den lipglossen! Tror ikke du kommer til å angre! Høres så rart ut at en lipgloss skal være så god, men den gir virkelig god fuktighet, og best av alt at den holder så lenge og beskytter leppene. Og leppene ser fine ut også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med dere alle sammen?

Nå har jeg etter mye om og men endelig fått bestilt meg Matis sin Climatis krem. Akkurat som kinnene brenner etter lange turer eller joggeturer utendørs, og det er vel gjerne et tegn på at den trenge mer beskyttelse?

Dere som er ferdige; hva brukte dere av solkrem på lepper og forsåvidt ansikt? Tenker ikke så mye på daglig, men det nærmer seg skirennsesong og strålende_sol_på_fjellet_sesong, og hvis været blir så deilig som man jo ønsker på fjellet, er jeg usikker på hvilket produkt som skal få meg gjennom. Kan sinksalve på leppene være et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Md sin lip balm er helt fantastisk, og den har solfaktor 20.

Jeg syntes den var veldig god jeg også - frem til jeg startet på denne kuren... :) Jeg likte også godt Elizabeth Arden sin i stiftform - eneste jeg fikk tak i med solfaktor på sommerferie i fjor. Men så var det disse tørre leppene da... .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere alle sammen?

Nå har jeg etter mye om og men endelig fått bestilt meg Matis sin Climatis krem. Akkurat som kinnene brenner etter lange turer eller joggeturer utendørs, og det er vel gjerne et tegn på at den trenge mer beskyttelse?

Dere som er ferdige; hva brukte dere av solkrem på lepper og forsåvidt ansikt? Tenker ikke så mye på daglig, men det nærmer seg skirennsesong og strålende_sol_på_fjellet_sesong, og hvis været blir så deilig som man jo ønsker på fjellet, er jeg usikker på hvilket produkt som skal få meg gjennom. Kan sinksalve på leppene være et alternativ?

Obagi sunscreen faktor 40 eller 50 = perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på kuren ca 14.Januar. Har alltid hatt normal/fin hud uten noe kviseproblem, men i fjor sommer forandret huden min seg og jeg begynte å få akne.. tror det var mye stress inne i bildet. Gikk på Obagi hudserie fra september, brukte over 15.000 kr på alt dette hele høst-halvåret.. (sykt)

Går fortsatt på Obagi ZO medical serien, i tillegg til Roccutane piller.

Har aldri prøvd noe annet, men hudpleieren min henviste meg til hudlegen og dagen etter fikk jeg begynne på pillene. Glad jeg tar tak i dette med en gang.

Tror huden min har blitt litt verre etter jeg begynte på kuren for tre uker siden, men har nå merket at den har roet seg litt! Heldigvis.. Gleder meg til å bli kvitt alt dette.

Jeg har ikke noe ille akne i forhold til de som egentlig går på dette, jeg har mest på hake/rundt munn, altså nedre del av ansiktet. Fra nesen og opp er huden min plettfri og fin. Ønsker den sånn i hele fjeset!

Har hatt noen bivirkninger, tørrhet. Jeg var tørr hele tiden da jeg begynte på Obagi Zo medical serien i september, så jeg var på en måte "vandt til det" Har nå i tillegg fått en A-vitamin krem som skal fjerne arrene. (en sånn tube kostet 1800,-!!!! ) sykeste..

Eneste jeg har merket til bivirkninger er at jeg er ekstremt tørr i nedre del av ansiktet, flasser av flak, ekkelt, hvertfall siden jeg bruker sminke(mineralpudder fra Jane Iredale) og utover dagen ser det nesten ut som jeg har skjegg. Men jeg tenker at jeg holder ut dette nå som det er vinter og mørkt. Blir jo ferdig til sommeren!! Med forhåpentligvis fin hud igjen. Jeg har jo fått dårlig selvtillitt etter jeg fikk uren hud..

Ellers har jeg begynt å blø neseblod en gang på disse tre ukene. Dessverre på jobb! Ikke gøy..

Er ikke så veldig trøtt, jobber og trener hver dag, får minimalt med søvn, men likevel masse energi.

Hadde forventet værre bivirkninger. Har jo bare gått på kuren i 3 uker, føles ut som lenger, håper jeg slipper unna noen ille bivirkninger.

Jeg føler meg kanskje litt smådeppa for tiden, men kan ikke trekke en sammenheng mellom kuren og at jeg er deppa.

Litt tørr på øynene er jeg, og tørt hår(blir aldri fett lenger) Ellers er det ingenting jeg har merket.. Litt stiv i kroppen kanskje, men jeg løper mye så kan være derfor.

Jeg går bare på 20 mg(1 pille) hver dag, siden jeg ikke har så mye :)

Godt å få luftet tankene sine med andre som også går på denne kuren.

Hei :-) hvilke obagi zo produkter bruker du nå? Trodde ikke man kunne bruke dette sammen med iso. Har noen liggende i skuffen. Og bruker du a vitamin syre også?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere alle sammen?

Nå har jeg etter mye om og men endelig fått bestilt meg Matis sin Climatis krem. Akkurat som kinnene brenner etter lange turer eller joggeturer utendørs, og det er vel gjerne et tegn på at den trenge mer beskyttelse?

Dere som er ferdige; hva brukte dere av solkrem på lepper og forsåvidt ansikt? Tenker ikke så mye på daglig, men det nærmer seg skirennsesong og strålende_sol_på_fjellet_sesong, og hvis været blir så deilig som man jo ønsker på fjellet, er jeg usikker på hvilket produkt som skal få meg gjennom. Kan sinksalve på leppene være et alternativ?

Jeg hadde konstant solkremsprayer i veska når jeg gikk på roaccutan om sommeren, husker ikke merkene, men de var alle oljete og av faktor 30-50, fra apoteket :) veldig enkelt å bare spraye i vei, og det holdt jo huden fuktig også :) brukte MD Formulations med solfaktor på leppene, men holdt stort sett ansiktet unna solen. Skygge, hår, pannelugg osv :) Ble forøvrig aldri brent, selv på kjempehøy dose, med hud som allerede skallet og i 30+ grader på ferie. Det gikk overraskende bra, jeg var veldig nervøs på forhånd, men det er egentlig bare til å smøre seg en gang eller to i timen og ikke ligge flatt ut i sola lenge om gangen.

Sånn ellers er det nå 7 mnd siden avsluttet kur og huden min er fortsatt PLETTFRI :) Bruker ingen foundation og synes det er veldig gøy og uvant at "alle" andre dekker huden sin med stifter og kremer mens jeg bare kan ta på mascara og være ferdig ;) Litt slemt, kanskje, men etter så mange år... dere vet!

Fant forresten nylig ut at roaccutan kan påvirke B12-nivået i kroppen, etter å ha vært hos legen og fått beskjed om at B12 ligger helt i krisebånn på meg. Dro hjem og sjekket om det kunne være noen sammenheng, og javisst, det er gjort en del forskning på det, og forskerne er for en gangs skyld ganske enige. Det er jo ikke sikkert at dette er årsaken hos akkurat meg, men veldig interessant å vite, i hvert fall... det er jo mange av de samme symptomene som feks depresjon, slapphet, betennelser i munnvikene osv, så det hjelper ikke akkurat på å ha B12-mangel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde konstant solkremsprayer i veska når jeg gikk på roaccutan om sommeren, husker ikke merkene, men de var alle oljete og av faktor 30-50, fra apoteket :) veldig enkelt å bare spraye i vei, og det holdt jo huden fuktig også :) brukte MD Formulations med solfaktor på leppene, men holdt stort sett ansiktet unna solen. Skygge, hår, pannelugg osv :) Ble forøvrig aldri brent, selv på kjempehøy dose, med hud som allerede skallet og i 30+ grader på ferie. Det gikk overraskende bra, jeg var veldig nervøs på forhånd, men det er egentlig bare til å smøre seg en gang eller to i timen og ikke ligge flatt ut i sola lenge om gangen.

Sånn ellers er det nå 7 mnd siden avsluttet kur og huden min er fortsatt PLETTFRI :) Bruker ingen foundation og synes det er veldig gøy og uvant at "alle" andre dekker huden sin med stifter og kremer mens jeg bare kan ta på mascara og være ferdig ;) Litt slemt, kanskje, men etter så mange år... dere vet!

Fant forresten nylig ut at roaccutan kan påvirke B12-nivået i kroppen, etter å ha vært hos legen og fått beskjed om at B12 ligger helt i krisebånn på meg. Dro hjem og sjekket om det kunne være noen sammenheng, og javisst, det er gjort en del forskning på det, og forskerne er for en gangs skyld ganske enige. Det er jo ikke sikkert at dette er årsaken hos akkurat meg, men veldig interessant å vite, i hvert fall... det er jo mange av de samme symptomene som feks depresjon, slapphet, betennelser i munnvikene osv, så det hjelper ikke akkurat på å ha B12-mangel :)

Det med B12 er jo veldig greit å finne ut av - takk for tipset! Hele familien min har manko, unntagen meg, så jeg skal få tatt en test etter kur.

Så utrolig deilig å slippe unna med litt mascara bare! Høres jo for godt ut til å være sant :) Det er deg vel unt! Håper vi andre kommer dit også!

..men; hvordan gjorde du det med solkrem ila dagen over sminke da? Jeg har pleid å bruke solkrem som dagkrem, med CC krem med faktor 30 over, og det har holdt, men vil tro det må mer til nå... . Skal ikke sole meg aktivt altså, bare gå langt på ski i forhåpentligvis strålende sol og da kommer jo strålingen fra alle kanter... .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde konstant solkremsprayer i veska når jeg gikk på roaccutan om sommeren, husker ikke merkene, men de var alle oljete og av faktor 30-50, fra apoteket :) veldig enkelt å bare spraye i vei, og det holdt jo huden fuktig også :) brukte MD Formulations med solfaktor på leppene, men holdt stort sett ansiktet unna solen. Skygge, hår, pannelugg osv :) Ble forøvrig aldri brent, selv på kjempehøy dose, med hud som allerede skallet og i 30+ grader på ferie. Det gikk overraskende bra, jeg var veldig nervøs på forhånd, men det er egentlig bare til å smøre seg en gang eller to i timen og ikke ligge flatt ut i sola lenge om gangen.

Sånn ellers er det nå 7 mnd siden avsluttet kur og huden min er fortsatt PLETTFRI :) Bruker ingen foundation og synes det er veldig gøy og uvant at "alle" andre dekker huden sin med stifter og kremer mens jeg bare kan ta på mascara og være ferdig ;) Litt slemt, kanskje, men etter så mange år... dere vet!

Fant forresten nylig ut at roaccutan kan påvirke B12-nivået i kroppen, etter å ha vært hos legen og fått beskjed om at B12 ligger helt i krisebånn på meg. Dro hjem og sjekket om det kunne være noen sammenheng, og javisst, det er gjort en del forskning på det, og forskerne er for en gangs skyld ganske enige. Det er jo ikke sikkert at dette er årsaken hos akkurat meg, men veldig interessant å vite, i hvert fall... det er jo mange av de samme symptomene som feks depresjon, slapphet, betennelser i munnvikene osv, så det hjelper ikke akkurat på å ha B12-mangel :)

Så herlig å være plettfri..:-) hvordan var huden din i utgangspunktet før kuren? :-) er halvveis her. Er så spent på resultatet...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med B12 er jo veldig greit å finne ut av - takk for tipset! Hele familien min har manko, unntagen meg, så jeg skal få tatt en test etter kur.

Så utrolig deilig å slippe unna med litt mascara bare! Høres jo for godt ut til å være sant :) Det er deg vel unt! Håper vi andre kommer dit også!

..men; hvordan gjorde du det med solkrem ila dagen over sminke da? Jeg har pleid å bruke solkrem som dagkrem, med CC krem med faktor 30 over, og det har holdt, men vil tro det må mer til nå... . Skal ikke sole meg aktivt altså, bare gå langt på ski i forhåpentligvis strålende sol og da kommer jo strålingen fra alle kanter... .

I ansiktet gikk det greit å bruke pudderfoundation/mineralfoundation (id) og kleisje masse solfaktor oppå gjennom hele dagen, og ha dekkstift på eventuelle kviser/merker. Tok i ny og ne nytt lag med pudderfoundation for å matte ut huden om jeg hadde det tilgjengelig. Jeg ser på bilder i ettertid at jeg var nokså blank i huden pga all kremen, men i hvert fall aldri flekkete. Det er sikkert forskjellig fra hud til hud, men det funket for meg. Jeg brukte også veldig mye tid (og penger...sukk) på å fukte huden kraftig om nettene, da flasset jeg ikke særlig på dagen og huden i ansiktet holdt seg nokså jevn.

Husker jeg glemte å smøre meg i ansiktet én kveld før jeg la meg, og var så trøtt at jeg tenkte "jaja, det går sikkert greit bare denne ene gangen". Jeg byttet hud i mange dager etterpå, hahaha... :(

Så herlig å være plettfri..:-) hvordan var huden din i utgangspunktet før kuren? :-) er halvveis her. Er så spent på resultatet...

Jeg hadde mange store, cystiske kviser. Dette er ikke meg, men jeg så tidvis ca sånn ut, kanskje litt mindre:

remove-pimple-on-chin.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ansiktet gikk det greit å bruke pudderfoundation/mineralfoundation (id) og kleisje masse solfaktor oppå gjennom hele dagen, og ha dekkstift på eventuelle kviser/merker. Tok i ny og ne nytt lag med pudderfoundation for å matte ut huden om jeg hadde det tilgjengelig. Jeg ser på bilder i ettertid at jeg var nokså blank i huden pga all kremen, men i hvert fall aldri flekkete. Det er sikkert forskjellig fra hud til hud, men det funket for meg. Jeg brukte også veldig mye tid (og penger...sukk) på å fukte huden kraftig om nettene, da flasset jeg ikke særlig på dagen og huden i ansiktet holdt seg nokså jevn.

Husker jeg glemte å smøre meg i ansiktet én kveld før jeg la meg, og var så trøtt at jeg tenkte "jaja, det går sikkert greit bare denne ene gangen". Jeg byttet hud i mange dager etterpå, hahaha... :(

Jeg hadde mange store, cystiske kviser. Dette er ikke meg, men jeg så tidvis ca sånn ut, kanskje litt mindre:

remove-pimple-on-chin.jpg

Takk. Hvordan er det med røde merker? Ble det bedre underveis i kuren? :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Hvordan er det med røde merker? Ble det bedre underveis i kuren? :-)

Ikke underveis i kuren, men etterpå. Husker ikke hvor lang tid det tok før jeg en dag stod i speilet og innså at det så ut som om jeg aldri hadde hatt et problem i mitt liv med huden :) kanskje et par måneder. Hudfargen min er helt jevn nå, har bare noen "innsøkk" av arr helt bakerst mot ørene. Men fargen er altså helt fin - og det er jo det viktigste, arrene synes ikke med mindre jeg ber noen stå helt oppi meg og se, og jeg peker på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke underveis i kuren, men etterpå. Husker ikke hvor lang tid det tok før jeg en dag stod i speilet og innså at det så ut som om jeg aldri hadde hatt et problem i mitt liv med huden :) kanskje et par måneder. Hudfargen min er helt jevn nå, har bare noen "innsøkk" av arr helt bakerst mot ørene. Men fargen er altså helt fin - og det er jo det viktigste, arrene synes ikke med mindre jeg ber noen stå helt oppi meg og se, og jeg peker på dem.

Min hud er slik nå, etter syv ca uker på kuren. Aldri hatt det så ille før!! Men ønsker jo å få vekk alt slik at all den akne som nå blusset opp er kanskje verdt det?

Er livredd det aldri tar slutt.

Fikk du å et stort utbrudd der du ble mye verre? Hvor lenge varte det? Orker straks ikke mer. Har nettopp begynt på økt antal, på samme gang som mensen. Mulig det er en kombinasjon...

:-(

/ U.T

Anonymous poster hash: c3130...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå har jeg bestilt en CAT spray fra Redken extreme, og den skal visst generelt gjøre underverker, og jeg har ikke testet den, så verdt et forsøk den også.

Ånei!!!! Du må ikke finne på å bruke proteinserien til Redken når du har så tørt hår. Det gjør håret bare enda tørrere. Gå heller på All Soft-linjen i stedet for Extreme.

Anonymous poster hash: 137a6...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei!!!! Du må ikke finne på å bruke proteinserien til Redken når du har så tørt hår. Det gjør håret bare enda tørrere. Gå heller på All Soft-linjen i stedet for Extreme.

Anonymous poster hash: 137a6...e08

Jeg skal jo ikke bruke proteinkur hver dag, det blir jo som før selvsagt, hvor man bruker det innimellom. Og da pleier det å ha effekt på mitt hår hvert fall, men den CAT-saken er ny for meg. Og hvordan ting fungerer på Iso aner jeg jo ikke... . All soft-serien til Redken fungerer dessverre ikke optimalt hos meg, ei heller den for blondt hår. Da er jeg mer fornøyd med Pureology. Har en fuktkur fra evo jeg var strålende fornøyd med før iso, men nå føles den bare som å skylle penger ned i sluket... Så til alle som har funnet egnede produkter når de er et stykke inn i kuren: Del! :)

I ansiktet gikk det greit å bruke pudderfoundation/mineralfoundation (id) og kleisje masse solfaktor oppå gjennom hele dagen, og ha dekkstift på eventuelle kviser/merker. Tok i ny og ne nytt lag med pudderfoundation for å matte ut huden om jeg hadde det tilgjengelig. Jeg ser på bilder i ettertid at jeg var nokså blank i huden pga all kremen, men i hvert fall aldri flekkete. Det er sikkert forskjellig fra hud til hud, men det funket for meg. Jeg brukte også veldig mye tid (og penger...sukk) på å fukte huden kraftig om nettene, da flasset jeg ikke særlig på dagen og huden i ansiktet holdt seg nokså jevn.

Husker jeg glemte å smøre meg i ansiktet én kveld før jeg la meg, og var så trøtt at jeg tenkte "jaja, det går sikkert greit bare denne ene gangen". Jeg byttet hud i mange dager etterpå, hahaha... :(

Jeg hadde mange store, cystiske kviser. Dette er ikke meg, men jeg så tidvis ca sånn ut, kanskje litt mindre:

Haha, godt det ikke bare er meg som presterer å se blank ut på denne kuren :) Bruker jo tonnevis med hudpleie. Enda ikke opplevd flassing, men pøser på med serum og krem da. Foundationen sitter tidvis litt rart pga dette faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke underveis i kuren, men etterpå. Husker ikke hvor lang tid det tok før jeg en dag stod i speilet og innså at det så ut som om jeg aldri hadde hatt et problem i mitt liv med huden :) kanskje et par måneder. Hudfargen min er helt jevn nå, har bare noen "innsøkk" av arr helt bakerst mot ørene. Men fargen er altså helt fin - og det er jo det viktigste, arrene synes ikke med mindre jeg ber noen stå helt oppi meg og se, og jeg peker på dem.

Åh så gøy. Ser så svart på det nå. Tror huden min er skadet for alltid. Den er ruglete småhakkete og flekkete. Jo mer sminke jo verre ser det ut. Og når jeg fryser blir huden blåflekkete. Uff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har begynt å få litt småkviser i pannen..Bare noen uker siden jeg sluttet på Iso :( Håper det bare en sminken jeg bruker..... Ellers selvbruningen..

Ellers vil jeg bare dele for å virkelig vise hvor god den lipbalmen jeg har er! Og dette er fra en som VIRKELIG slet (og sliter) med ekstremt tørre lepper om jeg ikke smører de. Har prøvd absolutt alt.

Her er før og etter jeg har brukt den. (Sorry for veldig ekkelt før-bilde, men det er faktisk hvor tørr, rød og sår jeg var på det verste da jeg gikk på Iso. Grusomt..).

post-60548-0-14980600-1423613387_thumb.p

post-60548-0-73351900-1423613415_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) hvilke obagi zo produkter bruker du nå? Trodde ikke man kunne bruke dette sammen med iso. Har noen liggende i skuffen. Og bruker du a vitamin syre også?

Hei :)

Jeg bruker ganske mye fra Obagi Zo medical...

Foamacleanse (sminkefjerner/rens)

Cebatrol pads

Aknetrol

Retamax Vitamin A

Ommerse overnight recovery creme evt. daycreme (bytter på)

Går til Jarl Bunæs på Beths Beauty, han sa jeg skulle fortsette med alt dette under iso kuren..

Skal til han på kontroll idag, gått på dette i 4 uker nå :)

Ja, jeg bruker retamax vitamin A, den begynte jeg på samtidig som jeg begynte på iso kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få litt småkviser i pannen..Bare noen uker siden jeg sluttet på Iso :( Håper det bare en sminken jeg bruker..... Ellers selvbruningen..

Ellers vil jeg bare dele for å virkelig vise hvor god den lipbalmen jeg har er! Og dette er fra en som VIRKELIG slet (og sliter) med ekstremt tørre lepper om jeg ikke smører de. Har prøvd absolutt alt.

Her er før og etter jeg har brukt den. (Sorry for veldig ekkelt før-bilde, men det er faktisk hvor tørr, rød og sår jeg var på det verste da jeg gikk på Iso. Grusomt..).

Kjedelig med småkvisene, men hvis du mistenker sminke, eller kanskje slike noen får etter trening?, så kan det jo kanskje gjøres noe med? Selvbruning kan vel lett være en synder det også.... . Bruker du stadig foundation, eller holder det me dnoe lettere? (sånn hvis du i det hele tatt bruker/har brukt)

Har sendt melding til en venninne som tar restylane og spurt om hun kan få kjøpt noe mer av den - verdt et forsøk :) Munnvikene mine er grusomme, enkelte dager gjør det vondt å pusse tenner og skal jeg spise et eple må jeg kutte det opp i små biter med kniv, så håper hun kan hjelpe litt :)

Hei :)

Jeg bruker ganske mye fra Obagi Zo medical...

Foamacleanse (sminkefjerner/rens)

Cebatrol pads

Aknetrol

Retamax Vitamin A

Ommerse overnight recovery creme evt. daycreme (bytter på)

Går til Jarl Bunæs på Beths Beauty, han sa jeg skulle fortsette med alt dette under iso kuren..

Skal til han på kontroll idag, gått på dette i 4 uker nå :)

Ja, jeg bruker retamax vitamin A, den begynte jeg på samtidig som jeg begynte på iso kuren.

Jeg har fått beskjed om å bruke mildest mulig hudpleie, og lest at andre har fått beskjed om å skippe alt av acne-produkter, peelinger, leiremasker etc, og gå for forsiktig fukt i stedet, og hvert fall unngå alt med A-vitamin. Men hvordan fungerer det for deg å bruke det da? Huden responderer jo tydeligvis bra så lenge du har kombinert i 4 uker allerede?

Endret av Kaffejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om å bruke alt av hudproduktene fra serien jeg går på (Obagi ZO medical)

Var på kontroll hos Jarl Bunæs i går, og han sa at jeg skulle øke dosen på iso-tabletter til to stk daglig istedenfor 1 stk. Han ba meg i tillegg huske å bruke 2 pump(ikke bare 1) av retamax(retinol/vitamin A) slik at det kom dypt nok inn i huden der aknen sitter. Jeg sa jeg hadde lest mye på nettet om at man ikke bør bruke vitamin a-krem da dette vil gjøre huden tørrere, men han garanterte meg at dette ville fungere og avviste alt jeg sa. Han sa at han er verdens 2.beste på dette feltet etter Dr. Obagi ;) Så jeg får stole på han.

Huden min har blitt veldig tørr på hake/kinn etter jeg begynte med retamax og iso, den begynner å flasser utover dagen. Bruker mineralpudder, men flassingen blir jo da litt værre siden dette er tørt pudder. Men må unngå foundation foreløpig.

Merket idag at mye av aknen har begynt å gå bort. Retamaxen skal fjerne arrene, og det ser jeg at den gjør. Anbefalles på det sterkeste. Har bare gått på tablettene og denne kremen i 4 uker, men ser at det går rette veien, så det er virkelig motivasjonen til å fortsette. Svir noe innmari etter jeg har påført pads og retamax på kvelden, men det er verdt det.

Anbefaller dere til å prøve retamax, da dette hjelper og fjerner stygge arr. Kremen inneholder 1%retionol(a-vitamin) og er akkurat under grensen til å bli reseptpliktig. Det eneste negative er at den koster en formue, 1800,-!! Men den varer lenge... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...