Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Takk, da skal jeg prøve denne:) flasser ikke ennå.. Men har sykt tørt hår

Har som sagt ikke testet den selv enda :) men som Mona her nevnte, på apoteket har de en fra ACO som skal være god. Enklere sted å starte :).. har egentlig mest lyst til å ta masse olje i håret mitt enkelte dager...

Hvordan går det med huden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 måneder i dag :) og ca 2600 mg. Da nærmer jeg meg jo 1/3 av kuren!

Blir så forvirret av en del av de utenlandske sidene, hvor folk ikke har fått beskjed om å bruke fuktighetskrem, tvert om har de fått beskjed om å unngå det? Jeg har til nå kun hatt 1 dag med flassende hud, ellers smører jeg den jo så godt at den ikke flasser, selv om jeg tidvis våkner om natten av at huden kjennes tørr og dermed tar på mer krem. Flasser dere andre mye? Hudlegen min sa jeg bare skulle pøse på, og jeg har jo ikke hatt en eneste kvise etter det lille utbruddet jeg fikk i starten, men vet ikke om jeg synes at hudstrukturen er så mye bedre enda? Pøser dere andre på med fukt i ansiktet?

Jeg har gått på kuren i seks uker nå. ALDRI hatt så mye akne som nå!! Helt forferdelig! Er dette normalt?! Vet ikke om jeg bare burde gi meg å Hellre ha litt kviser enn alt dette nå. Blør ju av alle kvisene og MÅ gå med sminke hjemme å. Ser helt helt helt forferdelig ut!

Anonymous poster hash: c3130...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på kuren i seks uker nå. ALDRI hatt så mye akne som nå!! Helt forferdelig! Er dette normalt?! Vet ikke om jeg bare burde gi meg å Hellre ha litt kviser enn alt dette nå. Blør ju av alle kvisene og MÅ gå med sminke hjemme å. Ser helt helt helt forferdelig ut!

Anonymous poster hash: c3130...9a4

Kjære deg, det hørtes ikke gøy ut! Men hold ut, det er bare det "initial breakout" du opplever nå, hvor huden tømmer seg, og straks det er over vil det bli MYE bedre! Min hudlege sa forresten at jeg skulle kontakte henne hvis utbruddet mitt ble "ulevelig", for da kunne jeg få en runde med Prednisolon. Normalt vil Prednisolon gjøre huden verre, men siden dette er et utbrudd som følge av medisinbruk vil Prednisolon kunne hjelpe. Det er en form for kortison, og demper betennelser. Kanskje du skulle tatt kontakt med legen din og hørt om du kunne fått noe slikt?

Hvor mange mg tar du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg joinet dere jeg og! Begynte for to dager siden, og tror jeg innbiller meg at jeg allerede har fått bivirkninger (stive ledd, flere kviser..) :fnise: For det tar vel litt tid før man merker noe til bivirkningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg joinet dere jeg og! Begynte for to dager siden, og tror jeg innbiller meg at jeg allerede har fått bivirkninger (stive ledd, flere kviser..) :fnise: For det tar vel litt tid før man merker noe til bivirkningene?

Velkommen gjengen. Husket at bivirkninger kom fort. Men de har stagnert . Leddsmerter forsvant :-) har tørre øyner nå. Egentlig det mest plagsomme. Men noen dager er verre og andre er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg joinet dere jeg og! Begynte for to dager siden, og tror jeg innbiller meg at jeg allerede har fått bivirkninger (stive ledd, flere kviser..) :fnise: For det tar vel litt tid før man merker noe til bivirkningene?

Velkommen på reisen :)

Ikke umulig det er bivirkninger, jeg hadde hvert fall merkbart mye tørrere lepper dagen etter jeg startet. Husker jeg tenkte det måtte være innbilning, men sannelig ikke sikker :) Det samme gjaldt kviser. Tror utbruddet mitt startet etter to dager med medisin. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har som sagt ikke testet den selv enda :) men som Mona her nevnte, på apoteket har de en fra ACO som skal være god. Enklere sted å starte :).. har egentlig mest lyst til å ta masse olje i håret mitt enkelte dager...

Hvordan går det med huden?

Ser ikke så mye forandring egentlig.. Mindre fet kanskje . Men jeg tat bare en tabl. Annenhver dag da. Og begynte 21 januar. Begynner med en om dagen til uka :) du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg joinet dere jeg og! Begynte for to dager siden, og tror jeg innbiller meg at jeg allerede har fått bivirkninger (stive ledd, flere kviser..) :fnise: For det tar vel litt tid før man merker noe til bivirkningene?

Jeg merka bivirkninger rimelig fort., skikkelig influensavondt i kroppen og uggen .

Hva er startdosa di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, det hørtes ikke gøy ut! Men hold ut, det er bare det "initial breakout" du opplever nå, hvor huden tømmer seg, og straks det er over vil det bli MYE bedre! Min hudlege sa forresten at jeg skulle kontakte henne hvis utbruddet mitt ble "ulevelig", for da kunne jeg få en runde med Prednisolon. Normalt vil Prednisolon gjøre huden verre, men siden dette er et utbrudd som følge av medisinbruk vil Prednisolon kunne hjelpe. Det er en form for kortison, og demper betennelser. Kanskje du skulle tatt kontakt med legen din og hørt om du kunne fått noe slikt?

Hvor mange mg tar du?

Går til en privat som koster skjorta, så får bare stå ut et tag til hvis dette er normalt...

Går på 20mg*2 Per dag. Er det mye/ er det lite? legen jeg gikk til gav meg ikke noen informasjon om noe... Så er litt lost her...

Anonymous poster hash: c3130...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går til en privat som koster skjorta, så får bare stå ut et tag til hvis dette er normalt...

Går på 20mg*2 Per dag. Er det mye/ er det lite? legen jeg gikk til gav meg ikke noen informasjon om noe... Så er litt lost her...

Anonymous poster hash: c3130...9a4

Det gjør jeg også (Volvat),men fikk beskjed om at jeg kunne ringe inn og få en resept. Og da er det jo kun en 2-300 kroner. Verdt et forsøk.

Jeg startet på 40 mg, og gikk opp til maks dose på 60 mg etter første mnd. Tanken er at maks dose er ca vekten din jeg veier nå 62 kilo, så jeg kan ikke ta mer enn 60 mg hver dag.

Det kan også oppstå flere bivirkninger på høyere doser, men man blir fortere ferdig.

Endret av Kaffejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merka bivirkninger rimelig fort., skikkelig influensavondt i kroppen og uggen .

Hva er startdosa di?

Husker med ett at jeg frøs med fordervet da jeg startet. Gikk konstant med to lag ull og dunjakke, og stadig kald. Det har heldigvis gitt seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye annet prøvde dere før dere fikk begynne på iso?

Dalacin, Epiduo, Differin, Tetracylin (?).

Anonymous poster hash: 137a6...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye annet prøvde dere før dere fikk begynne på iso?

Dalacin, Diane, Tetracykliner i over et år og alt mulig annet fra apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens! :)

Jeg merka bivirkninger rimelig fort., skikkelig influensavondt i kroppen og uggen .
Hva er startdosa di?

Da er det nok bivirkninger, for våkna opp med mange fler kviser i dag... Har startet med 20mg. Er ikke det litt lite egentlig? Vet jeg skal ta tilsammen ca 400 tabletter da (veier 57)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens! :)

Da er det nok bivirkninger, for våkna opp med mange fler kviser i dag... Har startet med 20mg. Er ikke det litt lite egentlig? Vet jeg skal ta tilsammen ca 400 tabletter da (veier 57)!

Jeg startet med 20 mg annenhver dag i to uker. Så 1 tabl hver dag i to uker og deretter to tabl hver dag.

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta Max dose.. Husker ikke om det er 400 el 500 tabl.

Har prøvd "alt" tidligere føler jeg. Antibiotika , ZO, OBagi , MD etc.. Er så lei. Føler meg for gammel til å gå slik å (er 34)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg startet med 20 mg annenhver dag i to uker. Så 1 tabl hver dag i to uker og deretter to tabl hver dag.

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta Max dose.. Husker ikke om det er 400 el 500 tabl.

Har prøvd "alt" tidligere føler jeg. Antibiotika , ZO, OBagi , MD etc.. Er så lei. Føler meg for gammel til å gå slik å (er 34)

Okei, så da er kanskje 1 tablett om dagen greit til å begynne med!

Jeg føler med deg, for jeg har også prøvd omtrent alt.. Så vi får satse på at dette hjelper oss!! Jeg har håp! Hvor langt inn i kuren er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med 20 mg annenhver dag i to uker. Så 1 tabl hver dag i to uker og deretter to tabl hver dag.

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta Max dose.. Husker ikke om det er 400 el 500 tabl.

Har prøvd "alt" tidligere føler jeg. Antibiotika , ZO, OBagi , MD etc.. Er så lei. Føler meg for gammel til å gå slik å (er 34)

Samme her. Er like «gammel» som deg.har prøvd alt. Md obagi zo medical ,alt på resept. Antibiotika. Matis, decleor, dermalogica etc. Bytte på mineralsminke. Kuttet ut sminke. Vaske koster. Bytte putetrekk....lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så da er kanskje 1 tablett om dagen greit til å begynne med!

Jeg føler med deg, for jeg har også prøvd omtrent alt.. Så vi får satse på at dette hjelper oss!! Jeg har håp! Hvor langt inn i kuren er du?

Jeg begynte 21 januar. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Er like «gammel» som deg.har prøvd alt. Md obagi zo medical ,alt på resept. Antibiotika. Matis, decleor, dermalogica etc. Bytte på mineralsminke. Kuttet ut sminke. Vaske koster. Bytte putetrekk....lei

Er det noen spesielle steder du har acne? Fått noen forklaring på hvorfor du har det?

Jeg har nesten bare på halsen /underkjeven. Har prøvd å overbevise meg selv at det ikke er såååå ille... Men hudlegen telte 17 stk .

Jeg har fått greie på at det er pga stress, problemer med lymfer/immunforsvaret ..men ingen som har klart å komme med forslag til behandling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...