Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Er det den i krukke? Ser det selges på taxfree så da skal mannen få handle med seg.

Jeg har forøvrig funnet ut at lancome sine juicy tubes ikke er dumme i kulden. Gir ikke fukt, men den sitter lenge og holder leppene myke og beskyttet mens man er utendørs (hunden må luftes også i -20, det likte ikke leppene videre godt i julen)

Ja i krukke. Og noen utvalgte frisørsalonger er det Nilens jord :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er der andre, der har oplevet at aknen klør??

Jeg har nu taget to piller om dagen i fem uger, og mit Initial Breakout er stilnet af. De få nye bumser, jeg får, er små og overfladiske, og jeg har primært røde mærker efter eks-bumser tilbage. Men det er både de gamle og nye, som klør.

Det er ikke meget slemt, bare lidt hele tiden.

Noget idéer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der andre, der har oplevet at aknen klør??

Jeg har nu taget to piller om dagen i fem uger, og mit Initial Breakout er stilnet af. De få nye bumser, jeg får, er små og overfladiske, og jeg har primært røde mærker efter eks-bumser tilbage. Men det er både de gamle og nye, som klør.

Det er ikke meget slemt, bare lidt hele tiden.

Noget idéer?

Jeg hadde det slik en periode etter jeg hadde renset huden om morgenen. Byttet rens og var mer nøye med toner, og det ga seg hos meg. Klør det jevnt over hele dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Holder dere ut? :)

Jeg tok pause fra tablettene i 4 dager i forbindelse med nyttår. Var på hyttetur, og visste det kom til å bli en del alkohol, og ville ikke være dårlig. Fikk 2 kviser etter pausedag nr 3.... Håper det var tilfeldig. :(

Igår tok jeg min siste tablett av denne kuren! Veldig deilig å være ferdig, men har litt blandete følelser for å være ærlig. Våknet opp med en liten kvise på haken idag. Har en stygg følelse på at det ikke funket denne gangen.

Har hatt utrolig vondt i muskler og ledd siste tiden, så jeg håper virkelig at dette gir seg fort nå som jeg er ferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har hentet resepten på isotretinoin i dag, men må innrømme at jeg er veldig usikker på å begynne etter å ha lest meg gjennom alle erfaringene deres :)

Men fantastisk å ha en plass å kunne utveksle erfaringer i hvertfall!

Jeg har ikke store buller eller betente kviser forsåvidt selv om jeg har kviser også. Svarte prikker/kondrier har alltid vært mitt problem og jeg har enormt mange slike hvite kondrier - spesielt på kjeve og hake partiet. Jeg har vært plaget siden 12-års alderen og har prøvd alt slags hudpleieserier og peelinger osv - til nå når jeg er 28.

Å bli kvitt disse og fått fin hud måtte vært en drøm....

Er det mange som får tilbakefall etter endt kur?

Jeg er veldig redd for den delen av bivirkningene dere snakker om med at man blir ekstremt tørr/flasser/får "sår" i ansiktet og dermed har vanskelig for å sminke seg.

Er det sånn for alle? Jeg blir veldig nedfor når jeg ikke føler meg vel så er redd at det kan medvirke til let depresjon som også flere av dere beskriver.

Endret av Sunshine1800
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Holder dere ut? :)

Jeg tok pause fra tablettene i 4 dager i forbindelse med nyttår. Var på hyttetur, og visste det kom til å bli en del alkohol, og ville ikke være dårlig. Fikk 2 kviser etter pausedag nr 3.... Håper det var tilfeldig. :(

Igår tok jeg min siste tablett av denne kuren! Veldig deilig å være ferdig, men har litt blandete følelser for å være ærlig. Våknet opp med en liten kvise på haken idag. Har en stygg følelse på at det ikke funket denne gangen.

Har hatt utrolig vondt i muskler og ledd siste tiden, så jeg håper virkelig at dette gir seg fort nå som jeg er ferdig!!

Gratulerer med fullført kur :) Håper og tror den lille kvisen din i dag kun er fordi du er så redd det ikke skal fungere, kroppen din vet jo ikke at den ikke får tilskudd av iso senere i dag? Hvor mange mg tok du tilsammen? Denne gangen fungerer det skal du se! :) Ufattelig kjedelig med muskelvondter. Har det gitt seg nå på dag to uten? Sies jo man har dette stoffet i kroppen en stund, men vet ikke hvor fort bivirkningene forsvinner?

Har hatt to dager til nyttår jeg følte for å ikke ta 60, men kun 40 mg grunnet et par glass vin, men virket ikke som det ble noen endring. Hos meg er det stadig ikke flassende hud, men jeg pøser jo på med fukt for harde livet, nå også A-derma rundt nesen (fikk noen sinnsyke nyseanfall grunnet allergi, så var helt sår og tørr, men det fikset den!). Knusktørre lepper, men var atter en gang på apotek i dag og fik anbefalt Loccitane sin shea butter lipbalm, rett og slett fordi de mente jeg trengte mer fett og ikke bare ting som la seg utenpå leppene. I dag skal jeg også våge meg i svømmehallen for første gang sidne kuren startet. Veldig spent på hvordan det skal gå, men satser på at dusjolje og A-dermakrem fra topp til tå vil gjøre underverker!

Lykke til med hudferden etter endt kur, Lilje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg har hentet resepten på isotretinoin i dag, men må innrømme at jeg er veldig usikker på å begynne etter å ha lest meg gjennom alle erfaringene deres :)

Men fantastisk å ha en plass å kunne utveksle erfaringer i hvertfall!

Jeg har ikke store buller eller betente kviser forsåvidt selv om jeg har kviser også. Svarte prikker/kondrier har alltid vært mitt problem og jeg har enormt mange slike hvite kondrier - spesielt på kjeve og hake partiet. Jeg har vært plaget siden 12-års alderen og har prøvd alt slags hudpleieserier og peelinger osv - til nå når jeg er 28.

Å bli kvitt disse og fått fin hud måtte vært en drøm....

Er det mange som får tilbakefall etter endt kur?

Jeg er veldig redd for den delen av bivirkningene dere snakker om med at man blir ekstremt tørr/flasser/får "sår" i ansiktet og dermed har vanskelig for å sminke seg.

Er det sånn for alle? Jeg blir veldig nedfor når jeg ikke føler meg vel så er redd at det kan medvirke til let depresjon som også flere av dere beskriver.

Hei Sunshine!

Det er jo ikke til å stikke under en stol at dette er kraftig medisin, og jeg må innrømme jeg kvidde meg i mange år, før jeg fikk et gigautbrudd og bestemte meg for å hoppe i det. Leste side opp og side ned i forkant, og var veldig usikker. Da jeg startet på mine 40 mg tok det et par dager før jeg våknet opp og aller mest hadde lyst til å gråte hele dagen. Været var grått og kjipt, livet føltes trist og jeg følte meg bare så kjip og mislykket. Våknet opp dag nummer 3 eller noe, med tidenes største cyste-kvise på ene kinnbenet. Den var vel like stor som en 20-kroning. Sprakk av seg selv da jeg kom ut av dusjen, og det gjorde ikke humøret noe bedre hvert fall. Men så tenkte jeg litt over det, og hvorfor jeg var trist og lei meg, og bestemte meg for at dette bare var tull, og at jeg nok psyket meg selv ned ved å grue meg til alt som kunne skje. Så fra da av har jeg forsøkt å unngå innlegg som er negativ lesing. Alt av skrekkhistorier egner seg bare ikke å lese underveis når du har bestemt deg. Ja, du kan få tidenes verste utbrudd, men det er mange som slipper med et par store kviser, og de som slipper alt av utbrudd. Bruk minst mulig tid på å grue deg til ting som du ikke nødvendigvis vet at vil skje, og tenk heller på alt som vi vet at vil skje; med stor sannsynlighet er du kvitt kvisene ved endt kur! :) Noen vil jo dessverre bli skikkelig deprimerte, men prøv å tenke at det ikke skal være deg!

Jeg hadde svært dehydrert og sensitiv hud da jeg startet, men hudlegen min sa det bare var å pøse på med fukt- og gjerne fett, fra dag 1. Så jeg byttet rens til en oljerens, begynte med serum for tørr hud, og den der La Roche-Posay kremen spesielt beregnet for hud på medisin (spør på apoteket!). Må si at jeg er overrasket over hvor lite tørr jeg har vært underveis så langt (to måneder neste uke), og innbiller meg at jeg har holdt det litt i sjakk ved å treffe godt på produkter. Hvilket hudlegen mente var flott og det bare var å fortsette da jeg spurte om jeg forhindret prosessen ved å pøse på. Huden føles grov til tider, som om alle porer er mye større, og det er kjipe dager å komme gjennom der og da- sminken sitter dårlig og jeg føler alle stirrer på meg, men har vel hatt 3-4 dager av den typen, resten er mer sånn "Wow, fy søren så bra sminken sitter". Men leppene er tørre. Og jeg eier vel nå ett eksemplar av samtlige leppomader som eksisterer.

Neste uke har jeg gått to måneder på dette (21.januar), og må heldigvis si jeg synes dette har gått veldig greit så langt. Litt pes med tørr nese, tørre lepper (tørt underliv....stakkars samboer om dagen!) og eksem på hendene, men stort sett er disse dagene helt like det de var før jeg begynte på kur, bare at jeg må vaske håret sjeldnere, bruke mer krem på kroppen og i stedet for å kikke meg i speilet om morgenen for å se hvor det er kviser eller hudormer som burde vært renset, så hopper jeg rett i dusjen. Håper det fortsetter slik! :)

Håper du hopper i det Sunshine, Jo før du starter, desto fortere er du ferdig! Og bruk dette forumet for å dele og spørre. Hvor mange mg er det meningen du skal ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sunshine!

Det er jo ikke til å stikke under en stol at dette er kraftig medisin, og jeg må innrømme jeg kvidde meg i mange år, før jeg fikk et gigautbrudd og bestemte meg for å hoppe i det. Leste side opp og side ned i forkant, og var veldig usikker. Da jeg startet på mine 40 mg tok det et par dager før jeg våknet opp og aller mest hadde lyst til å gråte hele dagen. Været var grått og kjipt, livet føltes trist og jeg følte meg bare så kjip og mislykket. Våknet opp dag nummer 3 eller noe, med tidenes største cyste-kvise på ene kinnbenet. Den var vel like stor som en 20-kroning. Sprakk av seg selv da jeg kom ut av dusjen, og det gjorde ikke humøret noe bedre hvert fall. Men så tenkte jeg litt over det, og hvorfor jeg var trist og lei meg, og bestemte meg for at dette bare var tull, og at jeg nok psyket meg selv ned ved å grue meg til alt som kunne skje. Så fra da av har jeg forsøkt å unngå innlegg som er negativ lesing. Alt av skrekkhistorier egner seg bare ikke å lese underveis når du har bestemt deg. Ja, du kan få tidenes verste utbrudd, men det er mange som slipper med et par store kviser, og de som slipper alt av utbrudd. Bruk minst mulig tid på å grue deg til ting som du ikke nødvendigvis vet at vil skje, og tenk heller på alt som vi vet at vil skje; med stor sannsynlighet er du kvitt kvisene ved endt kur! :) Noen vil jo dessverre bli skikkelig deprimerte, men prøv å tenke at det ikke skal være deg!

Jeg hadde svært dehydrert og sensitiv hud da jeg startet, men hudlegen min sa det bare var å pøse på med fukt- og gjerne fett, fra dag 1. Så jeg byttet rens til en oljerens, begynte med serum for tørr hud, og den der La Roche-Posay kremen spesielt beregnet for hud på medisin (spør på apoteket!). Må si at jeg er overrasket over hvor lite tørr jeg har vært underveis så langt (to måneder neste uke), og innbiller meg at jeg har holdt det litt i sjakk ved å treffe godt på produkter. Hvilket hudlegen mente var flott og det bare var å fortsette da jeg spurte om jeg forhindret prosessen ved å pøse på. Huden føles grov til tider, som om alle porer er mye større, og det er kjipe dager å komme gjennom der og da- sminken sitter dårlig og jeg føler alle stirrer på meg, men har vel hatt 3-4 dager av den typen, resten er mer sånn "Wow, fy søren så bra sminken sitter". Men leppene er tørre. Og jeg eier vel nå ett eksemplar av samtlige leppomader som eksisterer.

Neste uke har jeg gått to måneder på dette (21.januar), og må heldigvis si jeg synes dette har gått veldig greit så langt. Litt pes med tørr nese, tørre lepper (tørt underliv....stakkars samboer om dagen!) og eksem på hendene, men stort sett er disse dagene helt like det de var før jeg begynte på kur, bare at jeg må vaske håret sjeldnere, bruke mer krem på kroppen og i stedet for å kikke meg i speilet om morgenen for å se hvor det er kviser eller hudormer som burde vært renset, så hopper jeg rett i dusjen. Håper det fortsetter slik! :)

Håper du hopper i det Sunshine, Jo før du starter, desto fortere er du ferdig! Og bruk dette forumet for å dele og spørre. Hvor mange mg er det meningen du skal ta?

Hei Kaffejenta,

Og tusen takk for svar og mange gode råd!

Jeg har fått utskrevet 2x20mg så det er meningen at jeg skal ta 40mg om dagen i seks måneder.

Jeg fortalte om det til samboeren min og da han leste bivirkninger osv så mente han at jeg burde la være. Men han har fått utdelt andre kort og har plettfri hud, dermed ingen forståelse :-)

Utbruddene du snakker om, er det større utbrudd enn du har fått før?

Følelsen du beskriver med å våkne og bare være trist og lei deg er akkuratt det jeg er livredd. Jeg er så følsom fra før av at å våkne sånn (og kanskje i tillegg til et slikt utbrudd) - det er min verste frykt. Selv om det sikkert høres forferdelig overfladisk ut så føles det sånn.

Jeg er velig enig i mye av det du skriver om å prøve å bare gjøre dette til en vane og ikke minst ikke lese alt jeg kommer over av forferdelige skrekkhistorier, men samtidig så er det nok godt å være forberedt også?

Ser også at det er veldoig mange som skriver at de på sin andre eller tredje kur -og det skremmer meg. Vet dere noe om sannsynlighet eller prosentvis som får tilbakefall?

Igjen, tusen takk for svar og gode råd - dersom jeg starter på tablettene (jeg har hentet dem..) så vil jeg sikkert være å finne på dette forumet hver dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sminke forresten, kan man sminke seg som vanlig (flytende foundation..) ?

Ser det forferdelig ut når vi blir så tørre?

Jeg kan ikke se for meg å gå på job uten sminke hver dag, bare det tror jeg hadde vært vanskelig når du er vant til å kunne dekke huden.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sminke forresten, kan man sminke seg som vanlig (flytende foundation..) ?

Ser det forferdelig ut når vi blir så tørre?

Jeg kan ikke se for meg å gå på job uten sminke hver dag, bare det tror jeg hadde vært vanskelig når du er vant til å kunne dekke huden.... :-)

Jeg svarer deg igjen jeg altså :) Noen er uheldige og må på kur nummer to, men jeg tror det er kun 10% eller noe? Sikkert noen som har mer konkrete tall her.

Og nei, det er ikke forfengelig å bli lei seg fordi man våkner med dårlig hud. Det tror jeg alle vi her inne på forumet vet ett og annet om. Jeg var så ille i mars i fjor at jeg ble hjemme i to dager fra jobb. Var vel da jeg forstod at jeg måtte gjøre noe... Og ja, den ene cystekvisen jeg fikk har ikke minnet om noe annet jeg har hatt, den var MYE større. Men den gikk bort på under to dager, og jeg hadde bare den ene. Og et par små kviser som nok var litt hissigere enn ellers, ellers ikke noe mer enn til vanlig. Opplevde også at hudormene på nesen ble litt større den første uken, men tok sjansen på å klemme de ut, og det gikk helt fint. Men det kunne jeg ikke ha gjort med huden min nå. Hadde en hudorm jeg såvidt pirket litt borti for et par uker siden, og det ble et sår. Ellers har jeg som sagt ikke vært videre tørr (hadde 1 dag etter tre uker hvor hele huden flasset), men har pøst på med gode hudpleieprodukter. For meg ble det en stoor endring da jeg byttet til oljerens. Så ville virkelig vurdert hvilke produkter du bruker, og kanskje ta noe olje i form av kapsler også. Selv tar jeg nattlysolje hver dag nå.

Hva disse samboerne angår så forstår jeg godt de reagerer litt når de leser bivirkningene, og dette med at man må ta abort hvis man er uheldig, men min sluttet å være skeptisk etter 2 uker, da jeg stadig levde i beste velgående :)

Jeg leste - som deg- det aller meste som var mulig. Leste også de første 110 sidene her inne på forumet. Så forstår følelsen av å være best mulig forberedt :) Men et godt råd er at nå har du lest det aller meste du trenger, og så får du heller søke konkret etter ting hvis det skulle oppstå reaksjoner du lurer på. Her inne tror jeg ikke det finnes så mye skremselspropaganda, men på en del utenlandske sider kan man jo skremmes på både det ene og det andre. Personlig psyket jeg meg selv tårevåt i forkant fordi jeg trodde jeg måtte slutte å trene i 6 mnd. Men jeg har vært heldig så langt, og ikke misset en eneste trening. Så har du de igjen som får vondt i leddene, slik som Lilje skriver over her (men så vidt jeg husker var ikke det et problem på første hele kur Lilje?), men du tjener ingenting på å ta sorgene på forskudd, hvert fall ikke når du vet at man kan bli litt deppa av denne kuren. Da er det kanskje desto viktigere å fokusere på nettopp oppsidene. Men det er januar. Det regner. Det blåser stadig storm her jeg bor. Det er knapt dagslys, lisensen forfaller og det er generelt få oppturer, så det er jo ikke SÅ mange lyspunkt.

Velkommen i klubben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Prøvde å lese gjennom for å se om

noen her alt har svart på spørsmålene mine, men kunne ikke se det.

Jeg, som flere andre her, har ikke store kviser, ikke sykt mange, men et par kviser i ansiktet med en million små hvite klumper. Har noen ganske store, vonde på ryggen, særlig rundt bh stroppene. Etter to runder med antibiotika og div kremer ble jeg henvist til hudlege. Er vel bare isotretionin igjen for meg? ( antar man ikke får laser etc i det offentlige?) bør jeg møte opp fastende? Man må vel ta blodprøve før man tar kuren hvor man har fastet først? Er det 6 eller 12 timer? Skal dit på mandag.

Hei! Huden din hørtes helt identisk ut som min. Ser innlegget ditt var for en tid tilbake, hvordan gikk det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2/3 ferdig med kuren nå, merker at bivirkninger begynner å stabilisere seg ganske greit. Har ikke hatt noe som er utålelig, og man tilpasser seg fort de bivirkningene som kommer.

Opplevde noe gøy i dag; jeg hadde fått en kvise på brystvorten! Kviser kan komme på de rareste plasser.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2/3 ferdig med kuren nå, merker at bivirkninger begynner å stabilisere seg ganske greit. Har ikke hatt noe som er utålelig, og man tilpasser seg fort de bivirkningene som kommer.

Opplevde noe gøy i dag; jeg hadde fått en kvise på brystvorten! Kviser kan komme på de rareste plasser.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 2/3 ferdig med kuren nå, merker at bivirkninger begynner å stabilisere seg ganske greit. Har ikke hatt noe som er utålelig, og man tilpasser seg fort de bivirkningene som kommer.

Opplevde noe gøy i dag; jeg hadde fått en kvise på brystvorten! Kviser kan komme på de rareste plasser.. Hehe

Haha, det var ett sted jeg i min villeste fantasi ikke trodde det ville kunne komme kviser. Må jo bare le :)

Har fått anbefalt 100% sheasmør til leppene, da alt annet ikke trekker inn og gir fuktighet nok. Blir som med balsam, silikon i balsam legger seg jo bare utenpå. Noen som har bedre tips til sted å kjøpe dette enn hos Loccitane? Kjøpte en liten beholder til 90 kroner forrige uke, og den er jo straks tom. Til gjengjeld kan jeg nå åpne munnen uten at munnvikene skriker av smerte.

Hvordan går det med dere andre der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var ett sted jeg i min villeste fantasi ikke trodde det ville kunne komme kviser. Må jo bare le :)

Har fått anbefalt 100% sheasmør til leppene, da alt annet ikke trekker inn og gir fuktighet nok. Blir som med balsam, silikon i balsam legger seg jo bare utenpå. Noen som har bedre tips til sted å kjøpe dette enn hos Loccitane? Kjøpte en liten beholder til 90 kroner forrige uke, og den er jo straks tom. Til gjengjeld kan jeg nå åpne munnen uten at munnvikene skriker av smerte.

Hvordan går det med dere andre der ute?

Sliter veldig med tørre lepper selv nå, og munnvikene sprekker hele tiden. Skal gi sheasmør et forsøk :)

Jeg har nå tatt iso i litt over 6 uker. Merker ingen bedring enda. Fortsatt en god del nye kviser som kommer.... Ellers er jeg tør i ansiktet, på kroppen og i hodebunnen, men dette klarer jeg å håndtere greit :) Skal til hudlegen igjen om en uke, spent på hva hun sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 måneder i dag :) og ca 2600 mg. Da nærmer jeg meg jo 1/3 av kuren!
Blir så forvirret av en del av de utenlandske sidene, hvor folk ikke har fått beskjed om å bruke fuktighetskrem, tvert om har de fått beskjed om å unngå det? Jeg har til nå kun hatt 1 dag med flassende hud, ellers smører jeg den jo så godt at den ikke flasser, selv om jeg tidvis våkner om natten av at huden kjennes tørr og dermed tar på mer krem. Flasser dere andre mye? Hudlegen min sa jeg bare skulle pøse på, og jeg har jo ikke hatt en eneste kvise etter det lille utbruddet jeg fikk i starten, men vet ikke om jeg synes at hudstrukturen er så mye bedre enda? Pøser dere andre på med fukt i ansiktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 måneder i dag :) og ca 2600 mg. Da nærmer jeg meg jo 1/3 av kuren!

Blir så forvirret av en del av de utenlandske sidene, hvor folk ikke har fått beskjed om å bruke fuktighetskrem, tvert om har de fått beskjed om å unngå det? Jeg har til nå kun hatt 1 dag med flassende hud, ellers smører jeg den jo så godt at den ikke flasser, selv om jeg tidvis våkner om natten av at huden kjennes tørr og dermed tar på mer krem. Flasser dere andre mye? Hudlegen min sa jeg bare skulle pøse på, og jeg har jo ikke hatt en eneste kvise etter det lille utbruddet jeg fikk i starten, men vet ikke om jeg synes at hudstrukturen er så mye bedre enda? Pøser dere andre på med fukt i ansiktet?

Jeg kan desverre ikke svare deg ang flassing siden jeg ikke starter kuren før søndag. (Jeg skal I 30-års dag på lørdag og tenkte at det sikkert var best å vente?)

Men du skriver at du smører på, hva gjør du i forhold til sminke på dagen?

Klarer du å sminke deg og ser du noenlunde normal ut? :)

Jeg var på apoteket i lunsjen i dag for å hamstre diverse kremer og ekspeditøren hadde gått på disse tablettene, men måtte avbryte fordi det var så forferdelig. Hun flasset konstant fortalte hun og hadde vondt i hele kroppen. Hun sa at hun hadde utrolig lyst til å fullføre, men hadde ikke gredi mer enn halvannen måned fordi det var helt uutholdelig. Jeg stod faktisk å vurderte å bare la være hele kuren............ Er det virkelig SÅ grusomt?? :-) Du høres jo ut som om du er ved godt mot Kaffejenta :-)

Endret av Sunshine1800
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan desverre ikke svare deg ang flassing siden jeg ikke starter kuren før søndag. (Jeg skal I 30-års dag på lørdag og tenkte at det sikkert var best å vente?)

Men du skriver at du smører på, hva gjør du i forhold til sminke på dagen?

Klarer du å sminke deg og ser du noenlunde normal ut? :)

Jeg var på apoteket i lunsjen i dag for å hamstre diverse kremer og ekspeditøren hadde gått på disse tablettene, men måtte avbryte fordi det var så forferdelig. Hun flasset konstant fortalte hun og hadde vondt i hele kroppen. Hun sa at hun hadde utrolig lyst til å fullføre, men hadde ikke gredi mer enn halvannen måned fordi det var helt uutholdelig. Jeg stod faktisk å vurderte å bare la være hele kuren............ Er det virkelig SÅ grusomt?? :-) Du høres jo ut som om du er ved godt mot Kaffejenta :-)

Jeg valgte å vente et par dager jeg også med de første tablettene siden jeg skulle på vinkurs ;)

Har gått til innkjøp av a-deema krem i bøtter og spann, og loccitane dusjolje, så ingen flass eller tørr hud på kroppen her. Den kremen anbefales virkelig :) ellers pøser jeg på med krem og serum, og sminken sitter hele dagen stort sett. Bruker flytende foundation. Og har skiftet til oljerens fra Decleor (den er helt fantastisk på huden!)

Hopp i det etter festen, og ta sorgene underveis. Leppene vil du neppe unngå at tørker ut, men slettes ikke alle opplever vonde ledd, så kryss fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...