Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid tatt to. Og de kan tas samtidig.

aha ok, jeg fikk beskjed om å gå på 1 pille i 4 dager og så øke til 2 piller daglig etter det, men om de skal tas morgen og kveld eller samtidig sa han ikke noe om,

Nå er jeg også en av familien :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

aha ok, jeg fikk beskjed om å gå på 1 pille i 4 dager og så øke til 2 piller daglig etter det, men om de skal tas morgen og kveld eller samtidig sa han ikke noe om,

Velkommen hit! Her kan du diskutere kviser og utslett så mye du vil :jepp::fnise: jeg fikk beskjed om å ta alle samtidig til et større måltid, som middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere jo bedre! :) Når startet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo lysere huden min blir, jo mer frustrert blir jeg. Jeg har alltid opprettholdt fargen min med solarium, så jeg føler meg skikkelig blek og stygg nå som jeg ikke kan ta sol. Det høres kanskje teit ut, men jeg dekker meg til med skjerf og lange klær, fordi jeg hater lys hud (på meg selv). Problemet mitt er at det er julebordsesong, og jeg skal gå i kjole 2 ganger i år. Shitshitshitshit. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får panikk. For jeg kan vel ikke ta sol nå?

Eller kan jeg? Bare litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lysere huden min blir, jo mer frustrert blir jeg. Jeg har alltid opprettholdt fargen min med solarium, så jeg føler meg skikkelig blek og stygg nå som jeg ikke kan ta sol. Det høres kanskje teit ut, men jeg dekker meg til med skjerf og lange klær, fordi jeg hater lys hud (på meg selv). Problemet mitt er at det er julebordsesong, og jeg skal gå i kjole 2 ganger i år. Shitshitshitshit. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg får panikk. For jeg kan vel ikke ta sol nå?

Eller kan jeg? Bare litt?

Jeg ville IKKE tatt sol nå. Huden er jo helt fucked. Så tørr som den er nå er det ikke lurt i hele tatt. Tipper du bare ender med å brenne deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke en bolero eller en kjole som dekker armene litt?

Ville IKKE tatt solarium nå.

Det er jo mest naturlig og vanlig å være litt bleik på vinterstid også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville IKKE tatt sol nå. Huden er jo helt fucked. Så tørr som den er nå er det ikke lurt i hele tatt. Tipper du bare ender med å brenne deg!

Jaa, jeg vet. Men det suger. Kanskje jeg ikke skal bruke kjole. Kom jo på at jeg har kviser over hele ryggen også. Er ikke akkurat pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Kjøp deg en god selvbruner du kan spraye på?

LINK

Denne er visstnok veldig god =) Men viktig at man har passe jevn og fuktet hud når man påfører denne, noe som ikke akkurat er tilfellet i vår situasjon...? xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Ble så glad i dag!

Da jeg kom ned på kjøkkenet sa mamma "Så fin huden din har blitt" :biggrin:

Og jeg bare smilte og sa meg enig :Nikke:

Merker at det å gå opp til tre piller har gitt huden det den trenger, men merker det går utover musklene og humøret i større grad. Har fått vondt i korsryggen nå, og klarer ikke å trene noe særlig uten å få vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en god selvbruner du kan spraye på?

LINK

Denne er visstnok veldig god =) Men viktig at man har passe jevn og fuktet hud når man påfører denne, noe som ikke akkurat er tilfellet i vår situasjon...? xD

Takk! jeg tøy til selvbruningskrem. fungerte faktisk overaskende bra. men dette orker jeg ikke styre med annet enn når det er spesielle anledninger. flott! har grudd meg til julaften og nyttårsaften nesten. not anymore :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To og en halv uke med tre piller daglig - tiden flyr! Har snart gått på kuren i to måneder allerede! :jepp:

"Munnsårene" er borte, men de har blitt erstattet av en ny bivirkning - eksem på den ene hånda. Noen som har noen gode tips til hva jeg burde smøre på for å holde det i sjakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner selv huden forbedrer seg noe sinnsykt etter å ha startet på 3 piller. utenpå er det ikke store forskjellen, men jeg kjenner på huden min at det ikke er like mye talg innvendig som lengter etter å få komme ut. Det er en helt fantastisk følelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er sånn en fantastisk følelse! Panna mi er helt glatt nå, ikke en eneste prikk eller noe "underjordiske" klumper. Og kinna følger etter. Jeg er så glad :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er sånn en fantastisk følelse! Panna mi er helt glatt nå, ikke en eneste prikk eller noe "underjordiske" klumper. Og kinna følger etter. Jeg er så glad :rodmer:

:danser: hurra for iso! føler jeg vil ta og kjenne på huden min hele tiden. for det er så lenge siden jeg har hatt det slik før. Akkurat som den følelsen man får etter man tar av seg tannregulering, så lar man tunga gli over tennene hele tiden fordi det er så digg og uvandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...