Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Noen som vil fortelle meg hva de gjorde for å forbedre den tørre huden? Hver gang jeg går på de pillene så tørker huden i ansiktet mitt fullstendig ut .. Lite delikat å gå rundt med kakete fondation :fnise: . Har brukt kokosolje i en uke nå, men får så utrolig fet hud av det, samtidig som de tørre partiene fortsetter å være som før ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har gått på Iso nå i 25 dager. Tok 1 tab de 2 første ukene, og nå tar jeg 2 tab daglig. Jeg veier forresten 66 kg. Foreløbig bivirkningrer er: tørre lepper, stive muskler og nakke. Jeg trener mye så merker at musklene blir preget av Iso.

Grunnen til at jeg begynte er fordi jeg har gått på Diane siden jeg var 15, nå er jeg 35. Prøvde 2 ganger å slutte på Diane, siden jeg ikke ønsker å gå på p-pille lengre, MEN.. nøyaktig 2 mnd etter pilleslutt kommer kviser.
Jeg får fet hud, masse talg og sorte prikker i ansikt, og en betennelse her og der. Litt kviser på rygg og såpass på bryst at jeg ikke kan gå med utringning. Jeg har lest masse om dette, og de sier det vil ta 1-1,5 år før huden blir normal og blir slik den skal være. Jeg må innrømme at jeg har et stort psykisk problem med kviser, dvs har jeg litt kviser (dere vil nok si at det knapt er et problem) så fungerer jeg ikke i hverdagen. Så derfor fikk jeg nå Iso fra spesialist, selv om jeg akkurat nå ikke har ei kvise i veken ansikt eller kropp.

Planen er at jeg skal unngå kviser når jeg endelig går av p-pillen. Alle mine venner mener jeg er gal som går på denne giften, og har perfelt hud. Men jeg ser på det som eneste løsning for å noen gang kan slutte på p-pille! Huff, føler meg som en p-pille slave!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har gått på denne kuren i 2,5 mnd nå og er snart på vei til å gi opp..

Har fått de typiske bivirkningene som tørre lepper, stive ledd og litt vondt i ryggen osv., men det som plager meg mest er at det ser ut til at det var høyre kinn som skulle få det først.. Masse kviser, betente som aldri før... Høyre kinn er nå så godt som kvisefritt, har bare røde flekker/arr.. Men det venstre derimot ser jo søren ikke ut.. Jeg føler jeg er mye verre nå enn før jeg startet..

Jeg tar 2 tabletter om dagen, fikk ikke lov av hudlegen å øke til 3.

Er det flere her som har hatt det sånn eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen her inne som har erfaring med å ta tatovering når man går på denne kuren? Jeg har i årevis ønsket meg en tatovering, og nå er jeg i en situasjon hvor jeg faktisk har råd til å betale den helt selv, i tillegg til at jeg er gammel nok selvsagt. Har tenkt så utrolig mye på det i det siste, og bor også i Bergen nå i forbindelse med studier og har funnet et sted som har et veldig godt rykte (Let's Buzz). Har så utrolig lyst til å ta tatoveringen før sommeren, men tenker selvsagt på om kuren kan påvirke dette. Fant en engelsk side hvor de sa at de hadde opplevd at det tok litt lenger tid før såret leget seg, men ellers gikk det visst greit.

Det er ikke snakk om en stor tatovering ,og heller ikke på et "kviseutsatt" sted. En relativt beskjeden tatovering på det ene håndleddet.

Noen som har noen tips, erfaringer el.l.? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen her inne som har erfaring med å ta tatovering når man går på denne kuren? Jeg har i årevis ønsket meg en tatovering, og nå er jeg i en situasjon hvor jeg faktisk har råd til å betale den helt selv, i tillegg til at jeg er gammel nok selvsagt. Har tenkt så utrolig mye på det i det siste, og bor også i Bergen nå i forbindelse med studier og har funnet et sted som har et veldig godt rykte (Let's Buzz). Har så utrolig lyst til å ta tatoveringen før sommeren, men tenker selvsagt på om kuren kan påvirke dette. Fant en engelsk side hvor de sa at de hadde opplevd at det tok litt lenger tid før såret leget seg, men ellers gikk det visst greit.

Det er ikke snakk om en stor tatovering ,og heller ikke på et "kviseutsatt" sted. En relativt beskjeden tatovering på det ene håndleddet.

Noen som har noen tips, erfaringer el.l.? :)

Jeg tok tatovering imens jeg gikk på kuren (bak på skulderen) og hadde ingen problemer :) den grodde fint etter to uker og alt gikk som det skal! Så jeg bil tro at det går helt fin, men er jo ingen ekspert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig glad, gått 1 mnd nå. Eneste bivirkning er litt tørre lepper, slitne øyne og vondt i korsrygg. Jeg går på 2 tab daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok tatovering imens jeg gikk på kuren (bak på skulderen) og hadde ingen problemer :) den grodde fint etter to uker og alt gikk som det skal! Så jeg bil tro at det går helt fin, men er jo ingen ekspert :)

Takk for raskt svar! Da kan det godt hende jeg stikker innom og bestiller meg en time veldig snart, iiik! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar! Da kan det godt hende jeg stikker innom og bestiller meg en time veldig snart, iiik! :biggrin:

Ikke frekt ment mot den som svarte deg, men jeg tror at jeg heller hadde forhørt meg med hudlegen enn å ta imot råd fra noen på et internettforum.

Når man ikke engang kan vokse seg under kuren pga fare for forbreningsskader så ville jeg vært meget skeptisk til å ta tatovering.

Igjen; ditt valg, men jeg tror det hadde vært lurt å forhøre seg med legen om noe slikt, og ikke KG.

Anonymous poster hash: 184cd...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dere sol, eller unngår dere det helt? Føler meg så mye bedre med bittelitt brunfarge, men vet ikke om jeg tør? Går på 60mg, og har gjort det i litt over en måned.

Og forresten, hvor mange tabletter skal dere ta? Jeg husker ikke hva hudlegen sa til meg lenger haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke frekt ment mot den som svarte deg, men jeg tror at jeg heller hadde forhørt meg med hudlegen enn å ta imot råd fra noen på et internettforum.

Når man ikke engang kan vokse seg under kuren pga fare for forbreningsskader så ville jeg vært meget skeptisk til å ta tatovering.

Igjen; ditt valg, men jeg tror det hadde vært lurt å forhøre seg med legen om noe slikt, og ikke KG.

Anonymous poster hash: 184cd...7c0

Hun påpekte jo at hun ikke var en ekspert da :-) Har som sagt kikket på flere forumer, fant noen engelske, og der var de eneste tilbakemeldingene positive i forhold til dette. Glemte å spørre om dette når jeg var hos hudlegen her om dagen, og det er ganske vanskelig å komme i kontakt der jeg er. Har sendt en henvendelse og venter på svar, men tenkte jeg kunne høre om folk hadde erfaringer med dette også! I tillegg er jo som sagt ikke tatoveringen jeg skal ta på en spesielt stor eller "utsatt" plass :-) Det med voksing har jeg ikke hørt? Ikke at jeg vokser meg, men syns det hørtes litt spesielt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner huden å tørke på alvor i ansiktet her.. :) Jeg må sikkert skifte hudkrem og kanskje ha en nattkrem. Tips til noen jeg kan kjøpe på FeelUnique?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for raskt svar! Da kan det godt hende jeg stikker innom og bestiller meg en time veldig snart, iiik! :biggrin:

Bare hyggelig, du! :) Snakket med legen min igår faktisk om det, vurderer å ta en til :danse: . Da sa han at det ikke var noe problem, men for sikkerhetsskyld er det jo lurt å høre hva DIN lege har å si da! :)

Ikke frekt ment mot den som svarte deg, men jeg tror at jeg heller hadde forhørt meg med hudlegen enn å ta imot råd fra noen på et internettforum.

Når man ikke engang kan vokse seg under kuren pga fare for forbreningsskader så ville jeg vært meget skeptisk til å ta tatovering.

Igjen; ditt valg, men jeg tror det hadde vært lurt å forhøre seg med legen om noe slikt, og ikke KG.

Anonymous poster hash: 184cd...7c0

Nå sa jeg jo tydelig ifra om at jeg ikke var noen ekspert. Fortalte om min egen erfaring med det, og at jeg ikke hadde hatt noen problemer. Snakket med legen min igår om det også, da jeg vurderer å ta en ny og da fikk jeg svar at det var ingen problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, du! :) Snakket med legen min igår faktisk om det, vurderer å ta en til :danse: . Da sa han at det ikke var noe problem, men for sikkerhetsskyld er det jo lurt å høre hva DIN lege har å si da! :)

AnonymBruker, on 12 Feb 2014 - 17:57, said:snapback.png

Nå sa jeg jo tydelig ifra om at jeg ikke var noen ekspert. Fortalte om min egen erfaring med det, og at jeg ikke hadde hatt noen problemer. Snakket med legen min igår om det også, da jeg vurderer å ta en ny og da fikk jeg svar at det var ingen problem.

Tusen takk igjen, da er det jo enda litt mer betryggende :-) Som jeg nevnte litt lenger oppe her, så var jeg hos legen her om dagen og glemte å spørre om det. Er også vanskelig å komme i kontakt med legekontoret, så har sendt en henvendelse, men er usikker på hvor lang tid det tar. Så da skal jeg nok innom for å bestille tatoveringstime til uka :laugh:

Endret av lte94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen, da er det jo enda litt mer betryggende :-) Som jeg nevnte litt lenger oppe her, så var jeg hos legen her om dagen og glemte å spørre om det. Er også vanskelig å komme i kontakt med legekontoret, så har sendt en henvendelse, men er usikker på hvor lang tid det tar. Så da skal jeg nok innom for å bestille tatoveringstime til uka :laugh:

Ja, gjør det du! uu, lykketil med tatovering da :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, gjør det du! uu, lykketil med tatovering da :laugh:

Tusen takk, er veldig spent!! Håper det ikke gjør alt for vondt, hehe.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen dager ble huden min bedre, men nå i det siste har den klikka helt .. MASSE små og store dype kviser har kommet, og jeg har gått på kuren i litt over 2 uker .. Noen som har opplevd det samme? Hva har dere evt. gjort med det ? :(



Anonymous poster hash: c629c...187
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen dager ble huden min bedre, men nå i det siste har den klikka helt .. MASSE små og store dype kviser har kommet, og jeg har gått på kuren i litt over 2 uker .. Noen som har opplevd det samme? Hva har dere evt. gjort med det ? :(

Anonymous poster hash: c629c...187

Det er visst vanlig at det blir verre rett før det blir bedre. Hos meg er huden helt dust nå - har fått helt ville porer, enormt med svarte prikker på og rundt nesepartiet - og like mye kviser som i mine verste perioder.

Er litt der nå at jeg synes det er vanskelig å vise meg ute. Ikke pga kvisene nødvendigvis (de er jeg så vant med) men huden er så tørr og blek, og jeg føler meg ekkel. Klør i hodebunnen og sprekker i leppene.

Men det er vel bare å smøre seg med krem og tålmodighet (bada bissj), så blir det bedre. Det eneste som er supernice er at jeg for første gang siden jeg var liten ikke trenger å vaske håret annenhver dag pga det vanligvis blir så fort fett. Har ikke vasket det siden tirsdag nå og det ser helt nyvasket ut :sjokkert:

Tenker å bruke litt selvbruning snart, men er redd det fort kan bli ujevnt pga huden som er så rar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS! De har 2 for 1 på vitus apotek med sjampo for tørr og kløende hodebunn + en sånn fettfri gelé mot kløe/tørr hodebunn man kan ta på hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...