Gjest BabyBlue Skrevet 7. desember 2011 #261 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg liker denne tråden. Ute i hverdagen føler jeg meg som den eneste som går på kuren. men i denne tråden, føler jeg endelig at jeg passer inn. kan snakke ut om hudproblemene mine, og folk faktisk BRYR SEG og vil høre på. Ingen bryr seg jo om dette in real life. Ah, jeg er så enig på det punktet. Ingen av vennene mine har større hudproblemer, så det å tømme meg for frustrasjonen hos de kommer liksom ikke på tale. Når de tror at snop er roten til alt ondt innen hud og kviser blir jeg bare irritert Er så glad for at denne tråden ble nyttig for andre enn moi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 8. desember 2011 #262 Del Skrevet 8. desember 2011 Skal til legen i dag D: Tror det blir blodprøve Holder dere oppdatert med hva mannen sier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 8. desember 2011 #263 Del Skrevet 8. desember 2011 Lykke til hos legen BabyBlue! Jeg har heldigvis (bank i bordet?) ikke fått nye byller i ansiktet, men det skjer noe i pannen min om dagen. Tror det ligger noen småkviser som er usikre på om de skal dukke opp Huden min ser uansett bedre ut uten byller på haken :) Jeg merker forresten ikke så mye til tørrhet i ansiktet, utenom leppene. (Jeg bruker fortsatt fuktmasken til decleor som fuktighetskrem.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 8. desember 2011 #264 Del Skrevet 8. desember 2011 Lykke til hos legen BabyBlue! Jeg har heldigvis (bank i bordet?) ikke fått nye byller i ansiktet, men det skjer noe i pannen min om dagen. Tror det ligger noen småkviser som er usikre på om de skal dukke opp Huden min ser uansett bedre ut uten byller på haken :) Merket også noe i panna i begynnelsen! Og de er rart, for har liksom alltid vært i kinnene. Men har ikke det nå lenger, så er nok bare huden som tømmer seg for dritt i begynnelsen =) Brukte også decleor sin fuktmaske som nattkrem OG dagkrem i den tørreste perioden, funket supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 8. desember 2011 #265 Del Skrevet 8. desember 2011 Var hos legen i dag, og han var veldig fornøyd med hudens fremgang =) Sa at det var helt ekstremt liten sjanse for tilbakefall etter endt kur for min del. Jeg sa til han at jeg hadde vært nedstemt og sliten, og han sa at det dessverre var noe som ofte fulgte med det å gå på roa. Også snakket vi litt om det å sette opp dosen, noe som hadde så mange fordeler at jeg bare tenkte "f*ck it, da blir jeg fortere ferdig!". Så nå har jeg tatt opp dosen til 3 om dagen Han sa jeg var flink som holdt ut og ikke klaget, for i følge han selv er det mange som gir opp midt i kuren fordi de ikke orker mer eller ikke ser gode nok resultater. Han understreket veldig det der om at det var viktig å gå kuren ut for best effekt og mindre sjanse for tilbakevending av kviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girlygirl92 Skrevet 8. desember 2011 #266 Del Skrevet 8. desember 2011 Så bra det gikk bra hos legen! :-) Hvor lang tid tar det/har det tatt før huden slutter å tømme seg for dritt? har gått på roa i litt over 1 mnd nå, og legen sa det brukte å stoppe ett ca 1 mnds bruk. men min hud blir bare værre og værre. En annen ting. Jeg tok 3 piller i går. (for skal øke til 2 og 3 annenhver dag) og jeg merket skikkelig forskjell fra 2 til 3. Hello muskelsmerter som jeg aldri har hatt før, og hello deprisivitet. Legen sa jeg kunne justere selv etter hvor bra jeg tålte det. men jeg har egentlig bare lyst til å bli fort ferdig. Noen av dere andre som trappet opp tl 3 merket forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girlygirl92 Skrevet 8. desember 2011 #267 Del Skrevet 8. desember 2011 .. og ja, hudlegen sa at jeg skulle trappe opp til 2 og 3 annenhver dag når huden min hadde roet seg. Det har den ikke. men jeg gjorde det alikevel. har dette egentlig noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soile Skrevet 9. desember 2011 #268 Del Skrevet 9. desember 2011 BabyBlue: så godt å høre at kuren fungerer for deg! Håper bivirkningene ikke blir så mye verre girlygirl92: jeg har nå gått på kuren i seks uker. Hadde et utbrudd for litt over ei uke siden, og det har begynt å trekke seg tilbake. Faktisk er det nesten borte! Kjenner at det er mer som skal ut, både i ansiktet, på brystet og på ryggen, men det er normalt at utbrudd kommer og går. Bare det blir borte til slutt skal jeg ikke klage Kan dessverre ikke slå fast noe sikkert om det siste spørsmålet ditt, men jeg tror ikke det burde ha så mye å si? Ellers er det ikke mye mer å legge til fra denne kanten. Jeg har nå tatt tre piller daglig i ei uke, etter fem uker og to dager med to piller daglig. Har fått et munnsår som ikke vil bort, må smøre lepper og hender omtrent hvert tiende minutt. Kjenner meg også sliten om dagen, men det kan godt være helt andre årsaker for det enn iso. Jeg får så mange komplimenter for at ansiktet mitt ser fint ut, og jeg blir like glad hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 9. desember 2011 #269 Del Skrevet 9. desember 2011 Så bra det gikk bra hos legen! :-) Hvor lang tid tar det/har det tatt før huden slutter å tømme seg for dritt? har gått på roa i litt over 1 mnd nå, og legen sa det brukte å stoppe ett ca 1 mnds bruk. men min hud blir bare værre og værre. En annen ting. Jeg tok 3 piller i går. (for skal øke til 2 og 3 annenhver dag) og jeg merket skikkelig forskjell fra 2 til 3. Hello muskelsmerter som jeg aldri har hatt før, og hello deprisivitet. Legen sa jeg kunne justere selv etter hvor bra jeg tålte det. men jeg har egentlig bare lyst til å bli fort ferdig. Noen av dere andre som trappet opp tl 3 merket forskjell? Huden min ble ikke fin før en uke tilbake, og jeg begynte på kuren i september. Legen min sa at huden som regel ikke fikk noen dramatisk forandring før i midten av kuren, noe som forsåvidt stemmer for min del. Etter første måned var huden min i hvert fall ikke fin :gjeiper: Tok 3 piller for første gang i dag, så håper virkelig ikke at det blir ille så fort : O Håper at bivirkningene dine roer seg når kroppen har vendt seg til endret dose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 9. desember 2011 #270 Del Skrevet 9. desember 2011 BabyBlue: så godt å høre at kuren fungerer for deg! Håper bivirkningene ikke blir så mye verre Jeg får så mange komplimenter for at ansiktet mitt ser fint ut, og jeg blir like glad hver gang Håper jeg også =) Selv om jeg tviler på at bivirkningene blir noe bedre nå som jeg går på 3 piller, men biter tennene sammen. Komplimenter er kos, ja. Selv om jeg ikke synes det er noe særlig når arrene lyser opp som en fordømt brannbil. Ser ut som om jeg har stappet en lommelykt i kjeften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Hufsa_ Skrevet 9. desember 2011 #271 Del Skrevet 9. desember 2011 Så bra det gikk bra hos legen! :-) Hvor lang tid tar det/har det tatt før huden slutter å tømme seg for dritt? har gått på roa i litt over 1 mnd nå, og legen sa det brukte å stoppe ett ca 1 mnds bruk. men min hud blir bare værre og værre. Jeg har gått på det i 3 mnd nå og har fortsatt kviser. Langt fra like mange, men likevel har jeg noen enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girlygirl92 Skrevet 10. desember 2011 #272 Del Skrevet 10. desember 2011 så .. bivirkningene jeg fortalte om sist, etter jeg trappet opp til 3 kapsler stemmer vel ikke helt. gikk fint i går når jeg tok 3 kapsler, og heller ikke merket noe særrlig til det i dag. men kroppen må jo få lov til å venne seg til den nye dosen anyways .. utbruddet mitt har roet seg bittelitt. og merker nå at det værste er rødheten. når jeg har sminket meg føler jeg meg faktisk ganske fresh. De store kulene jeg hadde, har minsket en god del, så det er ikke så lett å legge merke til lengre. DET liker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 10. desember 2011 #273 Del Skrevet 10. desember 2011 Så bra at huden har blitt bedre, Girly :D Og jeg har også fått et annet forhold til det å sminke meg! I dag da jeg hadde tatt på foundation tenkte jeg "uten kvisene er jeg faktisk ikke så verst", og det gir en fin følelse Ganske mange som undervurderer det å ha kvisefri hud, for det gjør noe med det helhetlige i utseendet. Gleder meg til jeg får tatt hånd om arrene etter en års tid etter denne kuren (om den funker så bra som legen sier...). Har gode gener utenom kvisene, så da satser jeg på porselenshud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girlygirl92 Skrevet 11. desember 2011 #274 Del Skrevet 11. desember 2011 Åå, så bra Babyblue. JEG VET! jeg kan nesten ikke vente til endt kur. Jeg blir overlykkelig bare jeg våkner en morgen og jeg har en kvise mindre. Men ser dere i tillegg forskjell på huden om dere f.eks kutter ut meieriprodukter? Det gjør jeg. men jeg klarer ikke helt å slutte å spise ost og yogurt. :/ my bad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girlygirl92 Skrevet 11. desember 2011 #275 Del Skrevet 11. desember 2011 og en annen ting .. Jeg personlig føler det veldig problematisk med alle disse bivirkningene. Føler det stopper meg fra å være nær gutter. Jeg må sminke meg mye for å skjule kvisene. huden flasser skikkelig. håret flasser. tørre legger, så kan ikke barbere de så ofte. tørr nese, som btw er syyykt ubehagelig. knust tørre lepper. muskelsmerter som gjør at jeg plutselig kan falle sammen. neseblod. og i det siste har jeg også fått blodsprengte øyne. dette samtidig som neseblod utgjør ikke akkurat et veldig bra inntrykk på jobben/skolen. just sayin' Håper ikke dette er like ille hele kuren (noe det helt sikkert er.. :/) for ærlig talt, det å ikke være med gutter på 6mnd, er ganske, vel .. LENGE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Hufsa_ Skrevet 11. desember 2011 #276 Del Skrevet 11. desember 2011 Men ser dere i tillegg forskjell på huden om dere f.eks kutter ut meieriprodukter? Det gjør jeg. men jeg klarer ikke helt å slutte å spise ost og yogurt. :/ my bad. Har hørt fra andre at å kutte ut meieriprodukter kan hjelpe mot kviser ja. Jeg slutta å spise/drikke meieriprodukter for noen mnd siden, men det var jo omtrent da jeg begynte på kuren så vanskelig å si noe der. Du kan jo eventuelt teste ut soyayughurt da Nå når mesteparten av de evigvarende monsterkvisene mine på ryggen min har forsvunnet legger jeg merke til at store deler av skuldre og øvre del av ryggen er full av røde arr. Lite pent for å si det sånn. Han sa jo også det hudlegen første gang jeg var hos ham... at han så på ryggen at jeg hadde slitt med kviser ja.. Og nå kommer arrene enda tydligere frem da når kvisene begynner å forsvinne på alvor. Får håpe de falmer litt etterhvert. Jeg kjenner kuren skikkelig på kroppen min nå. Har følt meg som ei gammel dame i flere uker. Dvs at jeg konstant har ømme og vonde muskler. Skal bli godt å bli ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 11. desember 2011 #277 Del Skrevet 11. desember 2011 og en annen ting .. Jeg personlig føler det veldig problematisk med alle disse bivirkningene. Føler det stopper meg fra å være nær gutter. Jeg må sminke meg mye for å skjule kvisene. huden flasser skikkelig. håret flasser. tørre legger, så kan ikke barbere de så ofte. tørr nese, som btw er syyykt ubehagelig. knust tørre lepper. muskelsmerter som gjør at jeg plutselig kan falle sammen. neseblod. og i det siste har jeg også fått blodsprengte øyne. dette samtidig som neseblod utgjør ikke akkurat et veldig bra inntrykk på jobben/skolen. just sayin' Håper ikke dette er like ille hele kuren (noe det helt sikkert er.. :/) for ærlig talt, det å ikke være med gutter på 6mnd, er ganske, vel .. LENGE Aw, ikke tenk så mye over det =) Det er verst i begynnelsen, men litt ut i kuren roer kvisene seg og kroppen venner seg mer til pillene. I begynnelsen tenkte jeg også "herregud, skal jeg gå rundt og blø neseblod og flasse hele tiden?!", men det er rett og slett en vanesak. Det verste nå er at jeg er sliten og nedstemt, men trøster meg med at dosen er høynet og at jeg derfor er ferdig fortere. Høres for meg ut som du trenger produkter som kan forebygge flassing og tørr hud? Har selv ikke merket noe på hodebunnen, men de gangene jeg trenger litt fukt bruker jeg å gni inn jojobaolje som en slags hodebunnskur. Funker supert for min del! Bruker det også på legger og over kroppen når jeg er veldig tørr. Slukker ikke akkurat tørsten i huden 100%, men er fint å f.eks bruke det når jeg skal barbere meg. Kjøpte min på iherb, men du kan regne med litt lang frakt nå som det er jul. Så hvis ikke kan du kjøpe det på helsekosten til ca. 200 kroner. Men spørsmål til dere andre... har dere funnet en body lotion som er god for huden og som motvirker utslett? Kan ikke bruke bodybutter eller de ekstremt feite kremene. De får jeg klaustrofibi av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 11. desember 2011 #278 Del Skrevet 11. desember 2011 Men ser dere i tillegg forskjell på huden om dere f.eks kutter ut meieriprodukter? Det gjør jeg. men jeg klarer ikke helt å slutte å spise ost og yogurt. :/ my bad. Merket ingenting av meieriprodukter, men har lest litt det der om mat som kan skape en inflammasjon eller "betennelsestilstand" i kroppen. Og der går det igjen at man ikke skal spise for store doser med sukker og herdet fett på en og samme gang og blablabla. Et eksempel der er chips med masse palmeolje, fastfood eller sjokoladekjeks eller sjokoladeboller osv. Noe som er synd, for jeg eeelsker sjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Hufsa_ Skrevet 11. desember 2011 #279 Del Skrevet 11. desember 2011 Men spørsmål til dere andre... har dere funnet en body lotion som er god for huden og som motvirker utslett? Kan ikke bruke bodybutter eller de ekstremt feite kremene. De får jeg klaustrofibi av Jeg bruker ofte Lush sin gode gjerninger bodylotion etter dusj, men den motvirker vel ikke utslett akkurat. Da syntes shea butteret funker fantastisk til det formålet, men regner med du får klaus av det også da? Når jeg har utslett på armene og hendene som verst smører jeg alltid på meg en god dose med shea smør på disse områdene før jeg kryper til køys for natta. Og ellers pøser jeg på med L'occitane shea butter håndkrem på dagtid når jeg er ekstra tørr. Men har du prøvd å smøre jojobaolje på da? Kan jo hende det funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 11. desember 2011 #280 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg bruker ofte Lush sin gode gjerninger bodylotion etter dusj, men den motvirker vel ikke utslett akkurat. Da syntes shea butteret funker fantastisk til det formålet, men regner med du får klaus av det også da? Når jeg har utslett på armene og hendene som verst smører jeg alltid på meg en god dose med shea smør på disse områdene før jeg kryper til køys for natta. Og ellers pøser jeg på med L'occitane shea butter håndkrem på dagtid når jeg er ekstra tørr. Men har du prøvd å smøre jojobaolje på da? Kan jo hende det funker. Har brukt jojobaolje, men den er ganske lett til å være en olje, så om det skal motvirke utslett må jeg smøre meg hysterisk ofte :gjeiper: Har brukt shea smør, men synes at den er for klissete og legger seg som en ekkel hinne over huden hvis den blir smurt på større områder. Ikke lett dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå