Spøkelse Skrevet 11. februar 2020 #5101 Skrevet 11. februar 2020 På 7.2.2020 den 23.00, Hvem er dette? skrev: Og mens jeg har deg her @Spøkelse (og eventuelt andre som vil svare) 🙂 Har ikke fått lest igjennom hele chatten så sorry hvis jeg spør om noe som er skrevet før. Jeg er opprinnelig tørr men har cystisk acne. Ser for meg at jeg blir ekstremt tørr under kuren. Man skal jo unngå kremer med høyt fettinnhold for det tetter porer, men hva er den "feiteste" kremen du har prøvd som ikke har gitt mer kviser? Hva brukte dere sånn hovedsakelig av hudpleie? (Ønsker navn sånn at jeg kan finne frem til de) Jeg vet ikke om jeg er den beste til å svare på det, for jeg har bare vært moderat plaget og mest på ryggen. Har ikke hatt så mye i ansiktet, men "alltid" en kvise eller to. Uansett, jeg bruker Elizabeth Arden Eight Hour Creme og den fungerer veldig godt på meg, den begynner ikke å flasse av. Men du kan jo prøve La Roche-Posay som heter Effaclar H, det er den de anbefaler på apoteket og mange trives med den (på meg skrellet den av etter noen timer så jeg bruker den bare på natta for å bruke den opp). Ellers gjør jeg ikke noe spesielt med huden. Har brukt litt fuktighetskrem på leggene noen ganger, bare noe gammel Nivea jeg hadde stående. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #5102 Skrevet 15. februar 2020 Flere som har fått eksem på hendene og oppover armene? Noen råd om hvordan jeg behandler det? Anonymkode: 80089...7be
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2020 #5103 Skrevet 15. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere som har fått eksem på hendene og oppover armene? Noen råd om hvordan jeg behandler det? Anonymkode: 80089...7be Jeg har også fått eksem på hendene! Ikke så mye som deg foreløpig, så har ikke gjort noe med det enda. Har prøvd håndkrem men det svir noe sykt. Følger med på om du får noen svar. Anonymkode: 13b7a...788
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #5104 Skrevet 16. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også fått eksem på hendene! Ikke så mye som deg foreløpig, så har ikke gjort noe med det enda. Har prøvd håndkrem men det svir noe sykt. Følger med på om du får noen svar. Anonymkode: 13b7a...788 Det svir skikkelig, smører jeg med feks locobase repair blir det mye verre. Det blir mye rødere og det svir. Utslettet er opphøyd og veldig knudrete. Anonymkode: 80089...7be
Spøkelse Skrevet 18. februar 2020 #5105 Skrevet 18. februar 2020 Jeg fikk sånn på den ene håndbaken, men ikke så mye. Gikk bort etter en dag eller to, kom tilbake av og til. Trengte ikke gjøre noe spesielt, jeg tror jeg var heldig!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #5106 Skrevet 18. februar 2020 Det er mest sannsynlig atopisk eksem, og det eneste som funket for min del var Canoderm! Kan kjøpes på apoteket 😊 Anonymkode: d9a8c...f3b
Iggur Skrevet 2. mars 2020 #5107 Skrevet 2. mars 2020 Hvordan går det med dere andre som går på kuren? Her er det straks to måneder siden jeg begynte, 3 tabletter om dagen.. har så lyst til å bli ferdig snart! Føler meg gjennomsiktig med røde prikker😂 ellers lite bivirkninger heldigvis💜👍
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5108 Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, Iggur skrev: Hvordan går det med dere andre som går på kuren? Her er det straks to måneder siden jeg begynte, 3 tabletter om dagen.. har så lyst til å bli ferdig snart! Føler meg gjennomsiktig med røde prikker😂 ellers lite bivirkninger heldigvis💜👍 Straks 2 måneder siden jeg også begynte, og det går helt fint! Har omtrent ikke bivirkninger, kun litt tørre lepper. Går på 2 piller dagen, og skal ikke øke til 3 sier legen. Hadde lyst til å øke til 3 for å bli fortere ferdig, men da ville jeg kanskje fått verre bivirkninger også.. Hvor lenge skal du gå på dem? Anonymkode: 13b7a...788
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5109 Skrevet 2. mars 2020 7 timer siden, Iggur skrev: Hvordan går det med dere andre som går på kuren? Her er det straks to måneder siden jeg begynte, 3 tabletter om dagen.. har så lyst til å bli ferdig snart! Føler meg gjennomsiktig med røde prikker😂 ellers lite bivirkninger heldigvis💜👍 Litt over 2 mnd siden jeg begynte. Tar 2 tabletter daglig. Syns det går veldig bra, men har fått plagsomt utslett som også har begynt å spre seg til overarmene. 2 kapsler et maksdose for meg. Huden er ikke spes tørr, litt tørre lepper nå. Merker at huden er tynnere og man kan se den har klarnet opp om jeg kan forklare det sånn. Fikk spørsmål om hva jeg hadde gjort med huden min forleden da den så så glatt ut.... Anonymkode: 80089...7be
Iggur Skrevet 5. mars 2020 #5110 Skrevet 5. mars 2020 Jeg merker ingen forskjell på når jeg gikk på to tabletter/ tre tabletter nå😊 jeg tror jeg er ferdig i slutten av april🤔 Skulle ha 360-420 tilsammen tror jeg. Ellers så berger hendene mine fint, bruker rituals sin handbalm og den er utrolig bra. Når jeg gikk på kuren for 7-8 år siden så var det eksem på hendene husker jeg, veldig plagsomt😑 Ellers har jeg berget leppene sålangt, ingen plagsom tørrhet. Sender en stor takk til Nuxe sin lip balm for det!😂 ingen andre som er i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #5111 Skrevet 5. mars 2020 3 timer siden, Iggur skrev: Jeg merker ingen forskjell på når jeg gikk på to tabletter/ tre tabletter nå😊 jeg tror jeg er ferdig i slutten av april🤔 Skulle ha 360-420 tilsammen tror jeg. Ellers så berger hendene mine fint, bruker rituals sin handbalm og den er utrolig bra. Når jeg gikk på kuren for 7-8 år siden så var det eksem på hendene husker jeg, veldig plagsomt😑 Ellers har jeg berget leppene sålangt, ingen plagsom tørrhet. Sender en stor takk til Nuxe sin lip balm for det!😂 ingen andre som er i nærheten. Da skal vi ta omtrent samme antall kapsler. Hvordan er huden din nå ift 2 mnd ut i kuren? Hørte om ei som hadde fått et sår i ansiktet 5 mnd ut i kuren og vedvarte noen mnd etter endt kur.... Anonymkode: 80089...7be
Iggur Skrevet 6. mars 2020 #5112 Skrevet 6. mars 2020 Har ikke fått noen flere kviser den siste måneden, men har en cyste på haken som tydeligvis aldri skal forsvinne😳 ellers er huden grei, litt tørr i hakepartiet så bruker ikke foundation med mindre jeg har brukt fuktmaske natten før. Hvordan er din?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5113 Skrevet 16. mars 2020 Hvordan planlegger dere å ta blodprøver framover for å fornye resepten i disse coronatider? Jeg veksler litt mellom å ringe legekontoret, gå privat eller gå tom for tablettene for å ikke belaste helsepersonell unødig. Anonymkode: ebba4...f5e 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5114 Skrevet 16. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan planlegger dere å ta blodprøver framover for å fornye resepten i disse coronatider? Jeg veksler litt mellom å ringe legekontoret, gå privat eller gå tom for tablettene for å ikke belaste helsepersonell unødig. Anonymkode: ebba4...f5e Dette har jeg også tenkt på. Jeg tok blodprøve uka før det hele brøt løs her, så jeg har nesten 4 uker med piller nå. Men vet ikke hvordan det blir de neste månedene:/ Anonymkode: 13b7a...788
Hvem er dette? Skrevet 17. mars 2020 #5116 Skrevet 17. mars 2020 Angående blodprøver: jeg tenker som så at hudlegen har kanskje ikke så mange innom som har corona. Hvis jeg kan unngå å sitte på venterom men stå lenger borte fra folkemengde tror jeg at jet skal være trygg(?) i påvente av å komme inn. så tror jeg vil ta blodprøvene hos hudlege, ikke sykehus eller fastlege
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5117 Skrevet 17. mars 2020 Jeg skjønner at det må være likt for alle, men det føles så unødvendig å ta blodprøven hver måned når jeg ikke er seksuelt aktiv😂 Anonymkode: 13b7a...788 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5118 Skrevet 21. mars 2020 Hei! Jeg har gått på denne kuren i litt over en måned nå, og sliter med å få kontakt med hudlegen fordi alt er stengt ned pga corona viruset. Spørsmålet mitt er: Om noen vet om det er greit å bruke kreatin (kosttilskudd) mens man går på kuren? Trener ofte, men har ikke turt å bruke tilskuddet enda før jeg har fått et ordentlig svar. Anonymkode: 14dff...286
Vinky Skrevet 29. juli 2020 #5119 Skrevet 29. juli 2020 Har gått på isotretinoin to ganger, men nå har huden fått tilbakefall igjen Er ikke spesielt motivert til å gå gjennom kuren for tredje gang, når det ikke tar knekken på kvisene for godt. Noen med samme problem? Hva har dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5120 Skrevet 29. juli 2020 2 timer siden, Vinky skrev: Har gått på isotretinoin to ganger, men nå har huden fått tilbakefall igjen Er ikke spesielt motivert til å gå gjennom kuren for tredje gang, når det ikke tar knekken på kvisene for godt. Noen med samme problem? Hva har dere gjort? Har du prøvd antibiotikakur? Eller kremer med A vitamin som Differin, Airoln, Zalna etc over et år ca? Anonymkode: baf7f...a63
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå