Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd antibiotikakur?

Eller kremer med A vitamin som Differin, Airoln, Zalna etc over et år ca?

Anonymkode: baf7f...a63

Ja, husker ikke om jeg har prøvd de i over et år. Atiobiotikakur virket ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Vinky skrev:

Ja, husker ikke om jeg har prøvd de i over et år. Atiobiotikakur virket ingenting

P piller da?

Anonymkode: baf7f...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

P piller da?

Anonymkode: baf7f...a63

Ja, prøvd Diane mot kviser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen her som har erfaringer å dele om bruk av linser under kuren?

Har det vært mulig å bruke? Har dere brukt øyedråper? Eller måtte dere slutte? Når kunne dere eventuelt begynne med linser igjen?

Jeg har hørt om noen som måtte gå 1 år uten linser etter kur, så jeg lurer på hvor normalt det er.

Anonymkode: eac0e...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken dag- og nattkrem anbefaler dere?

Anonymkode: eac0e...0a6

Det med linser vet jeg ikke, men jeg hadde veldig tørre øyne og måtte bruke øyedråper innimellom. Det er kanskje ikke så bra hvis man har linser. 

Jeg var fornøyd med Elizabeth Arden Eight Hour Cream https://www.blivakker.no/product/3973?gclid=CjwKCAjwjqT5BRAPEiwAJlBuBbXuxxwwQUb52G3VoHBGUggpR7uvwemq5lCx-BT2XJw8rbeXbqeUhxoCBtMQAvD_BwE . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/21/2020 at 10:20 PM, AnonymBruker said:

Hei! Jeg har gått på denne kuren i litt over en måned nå, og sliter med å få kontakt med hudlegen fordi alt er stengt ned pga corona viruset. 
Spørsmålet mitt er: Om noen vet om det er greit å bruke kreatin (kosttilskudd) mens man går på kuren? Trener ofte, men har ikke turt å bruke tilskuddet enda før jeg har fått et ordentlig svar. 

Anonymkode: 14dff...286

Hva skal du med kreatin? Får du ikke i deg mat? 

Det er vel bare a-vitamin man ikke skal innta som tilskudd, pluss være forsiktig i solen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2020 den 10.22, Fragaria skrev:

Hva skal du med kreatin? Får du ikke i deg mat? 

Det er vel bare a-vitamin man ikke skal innta som tilskudd, pluss være forsiktig i solen... 

Regner med det er til trening (muskelbygging).  Ville spurt hudlegen om dette.

Anonymkode: eac0e...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 17.3.2020 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det må være likt for alle, men det føles så unødvendig å ta blodprøven hver måned når jeg ikke er seksuelt aktiv😂

Anonymkode: 13b7a...788

Blodprøven er for å se på leververdier, ikke kun graviditet.

Anonymkode: eac0e...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2020 den 23.35, AnonymBruker skrev:

Hei, er det noen her som har erfaringer å dele om bruk av linser under kuren?

Har det vært mulig å bruke? Har dere brukt øyedråper? Eller måtte dere slutte? Når kunne dere eventuelt begynne med linser igjen?

Jeg har hørt om noen som måtte gå 1 år uten linser etter kur, så jeg lurer på hvor normalt det er.

Anonymkode: eac0e...0a6

Jeg merket ingen reaksjon på øynene og brukte linser hele perioden uten øyedråper. Kanskje jeg var heldig? Bruker Dailies total 1 dagslinser så kanskje det har en innvirkning siden de sies å være mer fuktighetsgivende enn andre.

 

Når det gjelder dagkrem og nattkrem brukte jeg disse: 

https://skincity.no/no/calm-restoring-moisturizer-normal-to-dry (natt)
https://skincity.no/no/calm-mineral-moisturizer-spf-30-normal-to-dry-skin (dag)

https://www.apotek1.no/produkter/avene-tolerance-extreme-ansiktskrem-torr-hud-50ml-846587p (Natt hvis ekstra tørr) 

https://www.kicks.no/the-ordinary/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsserum/hyaluronic-acid-2-b5-30-ml (Før nattkrem etter rens) 

Nå skal det sies at jeg aldri har hatt utpreget fet hud før isokuren og trengte mye fuktighet under kuren. Huden min er også veldig sensitiv og trenger produkter uten parfyme. Ble ferdig med kuren før sommeren og har ikke hatt noe tilbakefall. Krysser fingrene for at det holder seg sånn! 

Endret av gohege
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2015 den 19.06, linkan skrev:

Sliter dere med munnsår? Har hatt tørre lepper siden dag 4, men de siste dagene har jeg fått et skikkelig stort og vondt munnsår i munnviken... Klarer ikke spise skikkelig da såret sprekker hver gang jeg åpner munnen:sur:

Bruk lipsylen fra la roche posay, så slipper du det der. Klin litt ekstra i munnvikene.

Anonymkode: c5ce4...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på dag 14 og tørrheten har begynt å komme. Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med smøring og sminke på jobb.

Anonymkode: eac0e...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på min fjerde dag, av min hittil tredje kur. Håper det blir tredje og siste, for nå er jeg lei. Håper å kunne stå på en viss dose litt lenger denne gangen (mer enn fem måneder). Dersom jeg får de samme bivirkningene som sist, vil det "bare" være litt tørr hud. Krysser fingrene😊

Anonymkode: 62253...48f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er på min 6 uke nå. Har fortsatt en del akne. Huden er tørr men har gode kremer som funker veldig bra. Det som plager meg mest er leppene, de er vonde, hovne og ser ut som det har kommet noen blemmer også. 😖 Ser ikke ut! Finner ikke noe som hjelper. Tips? 

Anonymkode: cb8a9...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på min 6 uke nå. Har fortsatt en del akne. Huden er tørr men har gode kremer som funker veldig bra. Det som plager meg mest er leppene, de er vonde, hovne og ser ut som det har kommet noen blemmer også. 😖 Ser ikke ut! Finner ikke noe som hjelper. Tips? 

Anonymkode: cb8a9...697

Eneste som klarte å reparere sprekkene i munnvikene mine. Får kjøpt på vanlig apotek. 

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/lepper/lrp-cicaplast-lip-b5-leppebalm-751,5000904/?gclid=Cj0KCQjwnqH7BRDdARIsACTSAdt2AlDMeuW45z-X7GnRExwJxXyc_IU7BPI2AFnRqM_REXrQ59Gs7JEaAvdGEALw_wcB

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2020 den 22.58, Spøkelse skrev:

Takk for tips. 😊 Jeg kjøpte denne og fikk resept på Elocon av hudlegen, så de to sammen har hjulpet. Ble altså så gale at det var vondt å smile, le og spise.

Anonymkode: cb8a9...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Spørsmål: har nå begynt på mim andre måned på kuren (40mg daglig). Merket en liten forverring rundt dag 10-20, så har jeg knapt hatt noen bivirkninger, utenom tørre øyne/lepper siden. Men i går begynte jeg å få flere kviser i ansiktet igjen - er dette normalt? At forverring kan komme i «bølger»?😌

Anonymkode: 62253...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2020 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Spørsmål: har nå begynt på mim andre måned på kuren (40mg daglig). Merket en liten forverring rundt dag 10-20, så har jeg knapt hatt noen bivirkninger, utenom tørre øyne/lepper siden. Men i går begynte jeg å få flere kviser i ansiktet igjen - er dette normalt? At forverring kan komme i «bølger»?😌

Anonymkode: 62253...48f

Det er vanlig! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2020 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Hvilken dag- og nattkrem anbefaler dere?

Anonymkode: eac0e...0a6

Denne reddet meg. Hadde ikke tørr hud i det hele tatt under kuren 🙏

 

5860AFDF-36B0-40CE-AB7F-D0186837D708.png

Anonymkode: 8ac66...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2020 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Denne reddet meg. Hadde ikke tørr hud i det hele tatt under kuren 🙏

 

5860AFDF-36B0-40CE-AB7F-D0186837D708.png

Anonymkode: 8ac66...f3f

Hei 😊 Jeg har også gått til innkjøp av denne. Hvordan bruker du den, som en fuktighetskrem eller over fuktighetskremen? 

Anonymkode: cb8a9...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...